Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hou je minder van honden als je niet alle rassen leuk vind

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Hou je minder van honden als je niet alle rassen leuk vind

Ongelezen bericht door maart »

Ik hou van mijn eigen honden. Moest iedereen dat doen (allé, van hun honden houden hé, niet van de mijne :F: ), zou de wereld al een stuk beter zijn :wink:

Ik hou absoluut niet van alle honden. Kan ze wel leuk vinden in de zin van 'hé, leuke hond' en dan ga ik verder. :mann:
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik hou ook niet van alle honden (rassen)
maar ik hou ook niet van alle karakters..
gelukkig ben ik erg dol op mijn eigen hond.. :pffff:
dat is wat telt..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

maart schreef:Ik hou van mijn eigen honden. Moest iedereen dat doen (allé, van hun honden houden hé, niet van de mijne :F: ), zou de wereld al een stuk beter zijn :wink:

Ik hou absoluut niet van alle honden. Kan ze wel leuk vinden in de zin van 'hé, leuke hond' en dan ga ik verder. :mann:
Precies hetzelfde hier.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik kan wel "iets leuks" in iedere hond en ieder ras zien. Maar of ik die hond of dat ras dan ook echt helemaal "leuk" vind of zelfs in huis zou willen hebben, is weer iets anders. Eigenlijk vind ik daarvoor alleen mijn eigen honden leuk genoeg. :mrgreen:
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

O nee, ik vind lang niet alle rassen leuk, maar ik hou absoluut van honden.
Er zijn zelfs rassen waar ik bang voor ben, maar dat betekent i.m.o. niet dat ik niet van honden in het algemeen houd.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ach elke hond heeft wel wat. Ik zat me vanmorgen net af te vragen wat mijn volgende hond nu weer zou worden. Ik ben een enorme Molosser-fan van huis uit, maar er komt steeds wat anders op mijn pad. Ieder keer ook weer een ander ras. Met uitzondering van de boxer en de Jack Russell, want daar heb ik er 2 van gehad, maar verder is er van alles de revue gepasseerd. Een Pekingees :lol1: , 2 Boxers dus, een Mastiff, een Bullmastiff, een Duitse Herder, een Mechelse Herder, een Hollandse Herder en 2 x een Jack Russell dus. Ik hou eigenlijk helemaal niet van kleine hondjes, maar beide Russels waren/zijn fantastisch, de Pekingees trouwens ook. Ik houd ook eigenlijk niet zo van Herders, behalve de Duitser, maar mijn Mechelaar is werelds.
Kortom ik ontdek steeds weer wat anders en en gisteren weer als een blok gevallen voor een verschrikkelijk mooi, geweldig leuk Working Kelpie pupje :I: . Dus wie weet.
Terwijl eigenlijk mijn enig streven nog steeds is om weer een Mastiff te mogen hebben. :U:

Ik heb het trouwens wel eens meegemaakt bij "show"fokkers, dat die als het ware jouw hond van een ander ras nog net niet ondersteboven liepen. Heel apart vond ik dat altijd. En dat kon ik ook geen hondenliefhebbers noemen eigenlijk. Sommige honden zijn gewoon niet leuk vanzichzelf, maar ik kan bijna altijd wel iets leuks ontdekken in een hond.
Gr. Aniek

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik vind veel rassen niet leuk, maar dat wil niet zeggen dat ik van bepaalde rassen een enkele toch leuk vind :mrgreen: En wat is niet leuk? Elke hond heeft vaak wel wat leuks
Perry en Noah

Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik vind de ongezonde rassen niet leuk, ik kan er niet naar kijken zonder pijn in mijn buik te krijgen. maar dat komt meer juíst omdat ik van honden hou en het zo graag anders voor ze zag.
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

chrico schreef:Ik had laatst een gesprek met iemand die mij er verkapt op wees dat zij meer van honden houd dan ik omdat zij alle honden lief en leuk vind. Ik kan mij dat niet voorstellen, je kan gewoonweg niet alle honden leuk lief en aardig vinden want sommige honden zijn gewoon niet leuk lief en aardig in mijn ogen.
Zelf gaat mijn voorkeur uit naar grotere stevige rassen maar een markiesje kan ik ook erg waarderen. De JR heb ik een oogje op en die scheer ik in eerste instantie allemaal over 1 kam :mrgreen: terwijl de Chi/hussel kruising van hiernaast weer een gaaf hondje is. Toch hou ik van honden en heb er veel voor over, dat durf ik gewoon hardop te zeggen ondanks dat ik niet alle rassen leuk vind of alle raseigenschappen :pffff:
Hoe zit dat bij jullie?
Wat een ongelofelijke nonsens is dit zeg. Heeft ze het zelfde met mensen? Dat je veel hondenrassen leuk en lief vind wil natuurlijk niet zeggen dat je alle honden leuk en lief vind, ik niet tenminste zelfs niet binnen een bepaald ras. Als voorbeeld ik heb zelf een bc kruizing en ik ben gek op haar, ik ken er meerderen die ik leuk en lief vind, maar ik ken er ook enkele waar ik werkelijk niets mee heb. Maar ik durf mezelf echt wel een hondenliefhebber te noemen. Met mensen heb ik dat ook, ik houd van mensen, maar er zijn er ook die ik liever niet tegen kom en zeker niet op de koffie wil hebben, ben ik dan minder mensenliefhebber?
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wat een mooie ogen :mann: , was een smoesje wat wij vroeger gebruikte als je de rest, persoonlijk, niet zo zag zitten. :wink:
Ik hou dus niet van alle honden.
Wel van diegene waar een echte klik mee is en dan hoef ik hem ook nog niet te hebben.
Sommige rassen vindt ik heel mooi, maar bij een ander (te groot, te klein enz.).
Begin niet te koeren als ik een hond zie, ben altijd heel gelukkig met mijn eigen zooitje. :engel: :ok:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Er zijn best wel wat rassen (kruisingen) waar ik niets mee heb, maar dan ga ik alleen af op uiterlijk of bepaalde karaktereigenschappen behorende bij dat ras waarvan ik denk dat ik er niet mee uit de voeten kom. Maar ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik nog nooit een hond tegen gekomen ben waar ik echt niets mee had. Iedere hond weet altijd weer een beetje mijn hart te stelen ieder op zijn eigen manier. Dus heel oppervlakkig vind ik sommige rassen niet leuk maar tot nu toe ieder individu van welk ras dan ook wel :mrgreen:

En om op de stelling te reageren, ik vind het onzin of je nu maar van 1 ras of van alles met 4 poten houd je kan in beide gevallen een hondenliefhebber zijn!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rami schreef:Rassen interesseren me niet. Ik vind honden op zich leuk. En dan gaat het eigenlijk wel om alle honden. Dat houdt niet in dat ik ze allemaal in huis wil halen maar ik heb aan geen enkele hond een hekel. Integendeel. :wink:
Zoiets geld voor mij eigenlijk ook. Het gros van de honden vind ik leuk. Ik kan eigenlijk geen hond bedenken waar ik een hekel aan heb (wel aan een heleboel bijbehorende baasjes die ik minder graag zie :mrgreen: ).
Vind het ook erg leuk om een erf op te rijden, en als er dan een woest blaffende waakhond aan komt rennen (hier zijn dat vaak bastaards) eerst even het vertrouwen te winnen veilig vanuit de bus :F: en als ik het veilig acht dan uit te stappen en gewoon een klevende nieuwsgierige hond stijf naast me hebben lopend.

Maar goed. Momenteel heb ik een loops Miepje. Dat zal wel helpen in mijn aantrekkelijkheid :D
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik vind wel alle honden leuk maar dat wil niet zeggen dat ik ze per se in huis wil. Ik vind ook veel mannen leuk maar dat wil.....etc. :wink:
Er zijn rassen die ik niet mooi vind, of waarvan ik denk dat ze niet bij me passen maar als iemand anders ze heeft zie ik er altijd gewoon een hond in en ik ben nu eenmaal een hondenliefhebber.
dannyvectra
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door dannyvectra »

er zijn rassen waar mijn voorkeur niet naar uit gaat en dan heb ik het over het uiterlijk.
mijn opa en oma hebben ook ras die ik qua uiterlijk minder vind,
maar er zit een super gaaf karakter in, dapper en stoer beest van binnen, daar gaat het om bij mij
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Marion. schreef:
Rami schreef:Rassen interesseren me niet. Ik vind honden op zich leuk. En dan gaat het eigenlijk wel om alle honden. Dat houdt niet in dat ik ze allemaal in huis wil halen maar ik heb aan geen enkele hond een hekel. Integendeel. :wink:
Zoiets geld voor mij eigenlijk ook. Het gros van de honden vind ik leuk. Ik kan eigenlijk geen hond bedenken waar ik een hekel aan heb (wel aan een heleboel bijbehorende baasjes die ik minder graag zie :mrgreen: ).
Vind het ook erg leuk om een erf op te rijden, en als er dan een woest blaffende waakhond aan komt rennen (hier zijn dat vaak bastaards) eerst even het vertrouwen te winnen veilig vanuit de bus :F: en als ik het veilig acht dan uit te stappen en gewoon een klevende nieuwsgierige hond stijf naast me hebben lopend.

Maar goed. Momenteel heb ik een loops Miepje. Dat zal wel helpen in mijn aantrekkelijkheid :D
Haha! Herkenbaar.
Zo dacht ik een heuse hondenfluisteraar te zijn toen de honden van de manege waar ik menlessen had me steeds overal achterna liepen. Het bleken de Frolicjes in mijn jaszak te zijn. :engel:
Maar goed, ik herken wat je schrijft: ik vind het ook altijd leuk om even contact met een hond te maken. En dan maakt het me niet uit of het een Pekingees, een Cane Corso, of een rommelige bastaard is. :wink:
Afbeelding
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Daar heb ik altijd eeuwige discussies over met de vrouw van mijn vader (nee, is niet mijn moeder). Zij vindt die rashondjes van ons helemaal niks en fokken is al helemaal verkeerd. Ik meld het dan ook niet als we een nestje hebben.
Het enige wat deugt is een hond of kat uit het asiel en zij beweert dan alle ook van álle honden en katten te houden, uiterlijk maakt niets uit.
Ik dus niet. Sommige honden vind ik gewoon eng, of vind ik er vreselijk uitzien.
Tuurlijk, in geval van nood mag-ie best overnachten hier (Orpa vreet 'm dan wel op :mrgreen: ), maar nee, ik hou niet van alle honden, nee.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rami schreef:Maar goed, ik herken wat je schrijft: ik vind het ook altijd leuk om even contact met een hond te maken. En dan maakt het me niet uit of het een Pekingees, een Cane Corso, of een rommelige bastaard is. :wink:
Dat heb ik ook, maar dan niet als ik met mijn eigen honden loop :engel: ben ik zonder honden dan krijg ik regelmatig contact met honden van alle soorten en rassen en dat vind ik gewoon leuk haha ze komen zelf op me af, inderdaad omdat ze mijn honden ruiken, of de frolic in de zak, of gewoon omdat je even contact hebt.. dan boeien rassen en gedrag niet zo, de een is wat timide de ander brutaal of wat ook ik vind dat wel mooi en ik vind hondjes altijd wel leuk.. maar gut ik heb dat ook met paarden, konijnen, vogeltjes etc..
Rami
Zeer actief

Rinne Roos schreef:Daar heb ik altijd eeuwige discussies over met de vrouw van mijn vader (nee, is niet mijn moeder). Zij vindt die rashondjes van ons helemaal niks en fokken is al helemaal verkeerd. Ik meld het dan ook niet als we een nestje hebben.
Het enige wat deugt is een hond of kat uit het asiel en zij beweert dan alle ook van álle honden en katten te houden, uiterlijk maakt niets uit.
Ik dus niet. Sommige honden vind ik gewoon eng, of vind ik er vreselijk uitzien.
Tuurlijk, in geval van nood mag-ie best overnachten hier (Orpa vreet 'm dan wel op :mrgreen: ), maar nee, ik hou niet van alle honden, nee.
Er zijn - gelukkig :wink: - ook mensen die geen onderscheid maken tussen rashonden en honden en katten 'uit het asiel'. Een hond is een hond en een kat is een kat. Nou ja, dat geldt voor mij in ieder geval. Ik zie een hond altijd als eerste als een hond. Dan pas als teckel, een vizsla, een herder-kruising, een onherleidbare bastaard of wat dan ook.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

blondie schreef:
Rami schreef:Maar goed, ik herken wat je schrijft: ik vind het ook altijd leuk om even contact met een hond te maken. En dan maakt het me niet uit of het een Pekingees, een Cane Corso, of een rommelige bastaard is. :wink:
Dat heb ik ook, maar dan niet als ik met mijn eigen honden loop :engel: ben ik zonder honden dan krijg ik regelmatig contact met honden van alle soorten en rassen en dat vind ik gewoon leuk haha ze komen zelf op me af, inderdaad omdat ze mijn honden ruiken, of de frolic in de zak, of gewoon omdat je even contact hebt.. dan boeien rassen en gedrag niet zo, de een is wat timide de ander brutaal of wat ook ik vind dat wel mooi en ik vind hondjes altijd wel leuk.. maar gut ik heb dat ook met paarden, konijnen, vogeltjes etc..
Herkenbaar! Koeien, kippen, katten. Ik zie ze altijd en zeg ze gedag. (En toch ben ik verder heel normaal, heus! :oeps: ).
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik kijk naar honden zoals ik naar mensen kijk
Sommigen zijn heel erg leuk, sommige gewoon leuk en je hebt er ook bij waarvan ik denk mwah......
Het ligt dan niet aan ras, merk, kleur enzo maar gewoon of het klikt.
Dat heb ik met mensen ook, kleur, uiterlijk, afkomst, lengte e.d. boeit allemaal niet, klikt het ja of nee :19:

Maakt me dat wel of geen mensen/honden liefhebber :19: Dat lijkt op een wedstrijd waar ik liever niet aan meedoe :W:
En de groeten van de mannen :zwaai
Rami
Zeer actief

Nanna schreef:
Rami schreef: Herkenbaar! Koeien, kippen, katten. Ik zie ze altijd en zeg ze gedag. (En toch ben ik verder heel normaal, heus! :oeps: ).
Vanmiddag passeerde ik (met de Puli's aan de riem) een dikke kauw op een paaltje. Ik liep er op nog geen meter afstand langs en hij bleef brutaal zitten en keek me aan met die blauwe ogen. Dus ik zeg "dag Henk" (ik noem alles Henk) terwijl er net een vrouw voorbijfietste. Pas na 50 meter durfde ze nog eens om te kijken ;-)
:lol1:

Hier heet altijd alles en iedereen Frits. :mrgreen:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

:smile: Nee hoor, hier heet alles harry :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Mijn ex had altijd wel een of ander spinnetje in zijn studeerkamer zitten en die noemde hij Friedrich.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Absoluut. Er zijn zoveel rassen die ik niet leuk vind dat je best wel kunt stellen dat ik honden haat :smile: .
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Nanna schreef:
Rami schreef: Herkenbaar! Koeien, kippen, katten. Ik zie ze altijd en zeg ze gedag. (En toch ben ik verder heel normaal, heus! :oeps: ).
Vanmiddag passeerde ik (met de Puli's aan de riem) een dikke kauw op een paaltje. Ik liep er op nog geen meter afstand langs en hij bleef brutaal zitten en keek me aan met die blauwe ogen. Dus ik zeg "dag Henk" (ik noem alles Henk) terwijl er net een vrouw voorbijfietste. Pas na 50 meter durfde ze nog eens om te kijken ;-)
:smile: Die dacht natuurlijk dat je net een reading van Derek Ogilvy had bijgewoond en die kauw je overleden suikeroom zag :mrgreen:
Ik praat ook altijd tegen de koeien die ik onderweg tegen kom hoor, volgens mij is dat volkomen normaal :wink:
Ik houd van veel honden, of zie er wat leuks in in ieder geval, maar dat wil niet zeggen dat ik ze allemaal wil hebben of dat ze bij mij passen of ik bij hen. Ik hou er ook niet van om meteen alle honden die ik tegenkom om de hals te vliegen en te knuffelen. Dat zou ik zelf ook niet waarderen :pffff: Je hebt trouwens ook mannen die roepen "ik houd van alle vrouwen" Pfff, geloven jullie het :tongue:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Rami schreef:
blondie schreef:
Herkenbaar! Koeien, kippen, katten. Ik zie ze altijd en zeg ze gedag. (En toch ben ik verder heel normaal, heus! :oeps: ).
Idem hier. Bij ons heet alles Karel :mrgreen:
Flevo Bordertje schreef: Je hebt trouwens ook mannen die roepen "ik houd van alle vrouwen" Pfff, geloven jullie het :tongue:
Zet een uitgezakte tachtigjarige voor zijn neus en je weet het :F:
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

chrico schreef::smile: Nee hoor, hier heet alles harry :smile:
Hier heet alles Otto :tongue:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Joy C schreef:
chrico schreef::smile: Nee hoor, hier heet alles harry :smile:
Hier heet alles Otto :tongue:
Zo heet bij mij alleen de vuilcontainer :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

chrico schreef:Ik had laatst een gesprek met iemand die mij er verkapt op wees dat zij meer van honden houd dan ik omdat zij alle honden lief en leuk vind. Ik kan mij dat niet voorstellen, je kan gewoonweg niet alle honden leuk lief en aardig vinden want sommige honden zijn gewoon niet leuk lief en aardig in mijn ogen.
Zelf gaat mijn voorkeur uit naar grotere stevige rassen maar een markiesje kan ik ook erg waarderen. De JR heb ik een oogje op en die scheer ik in eerste instantie allemaal over 1 kam :mrgreen: terwijl de Chi/hussel kruising van hiernaast weer een gaaf hondje is. Toch hou ik van honden en heb er veel voor over, dat durf ik gewoon hardop te zeggen ondanks dat ik niet alle rassen leuk vind of alle raseigenschappen :pffff:
Hoe zit dat bij jullie?

Ikweet over wie dit gaat en ik wilde niet reageren, maar ze zit toch niet op dit forum.
Ik vind ook niet alle honden leuk en heb vooral een vooroordeel over poedels.Er is er maar 1 die ik wel leuk vind :D
Er zijn gewoon bepaalde honden die ik qua karakter niet leuk vind en zelfs qua uiterlijk niet voor zal kiezen.
Op mijn werk heb ik ook wel honden die ik absoluut niet zou uitkiezen.
Degene waar jij je aanvaring mee had kon het ook niet hebben dat ik zei over een hond dat ik hem lelijk vond, want geen 1 hond is lelijk.Ook zijn karakter/opvoeding was niet echt leuk maar daar kan je nog iets aan doen, maar dat was niet nodig volgens haar ;gewoon lekker laten gaan.
Ja hoor lekker mijn brood van mijn bord laten eten terwijl ik er bij zit. :ugh:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Atiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shi'tzu

Ongelezen bericht door Atiana »

gaat het nou of je het ras leuk vind of het karakter? :19:

Zijn toch twee verschillende dingen, ik houd ook wel van alle soorten honden,ik heb dan ook niet specifiek 1 soort ras in huis ik heb een jack russel, bourdauxdog, charles spaniel, shitzu en een maltezer allemaal verschillende soorten rassen en maten en allemaal hebben ze hun eigen leuke en mindere leuke dingen,..dat geldt voor mij ook voor andere honden...
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”