Ik hou absoluut niet van alle honden. Kan ze wel leuk vinden in de zin van 'hé, leuke hond' en dan ga ik verder.

Moderator: moderatorteam
Precies hetzelfde hier.maart schreef:Ik hou van mijn eigen honden. Moest iedereen dat doen (allé, van hun honden houden hé, niet van de mijne), zou de wereld al een stuk beter zijn
![]()
Ik hou absoluut niet van alle honden. Kan ze wel leuk vinden in de zin van 'hé, leuke hond' en dan ga ik verder.
Wat een ongelofelijke nonsens is dit zeg. Heeft ze het zelfde met mensen? Dat je veel hondenrassen leuk en lief vind wil natuurlijk niet zeggen dat je alle honden leuk en lief vind, ik niet tenminste zelfs niet binnen een bepaald ras. Als voorbeeld ik heb zelf een bc kruizing en ik ben gek op haar, ik ken er meerderen die ik leuk en lief vind, maar ik ken er ook enkele waar ik werkelijk niets mee heb. Maar ik durf mezelf echt wel een hondenliefhebber te noemen. Met mensen heb ik dat ook, ik houd van mensen, maar er zijn er ook die ik liever niet tegen kom en zeker niet op de koffie wil hebben, ben ik dan minder mensenliefhebber?chrico schreef:Ik had laatst een gesprek met iemand die mij er verkapt op wees dat zij meer van honden houd dan ik omdat zij alle honden lief en leuk vind. Ik kan mij dat niet voorstellen, je kan gewoonweg niet alle honden leuk lief en aardig vinden want sommige honden zijn gewoon niet leuk lief en aardig in mijn ogen.
Zelf gaat mijn voorkeur uit naar grotere stevige rassen maar een markiesje kan ik ook erg waarderen. De JR heb ik een oogje op en die scheer ik in eerste instantie allemaal over 1 kamterwijl de Chi/hussel kruising van hiernaast weer een gaaf hondje is. Toch hou ik van honden en heb er veel voor over, dat durf ik gewoon hardop te zeggen ondanks dat ik niet alle rassen leuk vind of alle raseigenschappen
![]()
Hoe zit dat bij jullie?
Zoiets geld voor mij eigenlijk ook. Het gros van de honden vind ik leuk. Ik kan eigenlijk geen hond bedenken waar ik een hekel aan heb (wel aan een heleboel bijbehorende baasjes die ik minder graag zieRami schreef:Rassen interesseren me niet. Ik vind honden op zich leuk. En dan gaat het eigenlijk wel om alle honden. Dat houdt niet in dat ik ze allemaal in huis wil halen maar ik heb aan geen enkele hond een hekel. Integendeel.
Haha! Herkenbaar.Marion. schreef:Zoiets geld voor mij eigenlijk ook. Het gros van de honden vind ik leuk. Ik kan eigenlijk geen hond bedenken waar ik een hekel aan heb (wel aan een heleboel bijbehorende baasjes die ik minder graag zieRami schreef:Rassen interesseren me niet. Ik vind honden op zich leuk. En dan gaat het eigenlijk wel om alle honden. Dat houdt niet in dat ik ze allemaal in huis wil halen maar ik heb aan geen enkele hond een hekel. Integendeel.).
Vind het ook erg leuk om een erf op te rijden, en als er dan een woest blaffende waakhond aan komt rennen (hier zijn dat vaak bastaards) eerst even het vertrouwen te winnen veilig vanuit de busen als ik het veilig acht dan uit te stappen en gewoon een klevende nieuwsgierige hond stijf naast me hebben lopend.
Maar goed. Momenteel heb ik een loops Miepje. Dat zal wel helpen in mijn aantrekkelijkheid
Dat heb ik ook, maar dan niet als ik met mijn eigen honden loopRami schreef:Maar goed, ik herken wat je schrijft: ik vind het ook altijd leuk om even contact met een hond te maken. En dan maakt het me niet uit of het een Pekingees, een Cane Corso, of een rommelige bastaard is.
Er zijn - gelukkigRinne Roos schreef:Daar heb ik altijd eeuwige discussies over met de vrouw van mijn vader (nee, is niet mijn moeder). Zij vindt die rashondjes van ons helemaal niks en fokken is al helemaal verkeerd. Ik meld het dan ook niet als we een nestje hebben.
Het enige wat deugt is een hond of kat uit het asiel en zij beweert dan alle ook van álle honden en katten te houden, uiterlijk maakt niets uit.
Ik dus niet. Sommige honden vind ik gewoon eng, of vind ik er vreselijk uitzien.
Tuurlijk, in geval van nood mag-ie best overnachten hier (Orpa vreet 'm dan wel op), maar nee, ik hou niet van alle honden, nee.
Herkenbaar! Koeien, kippen, katten. Ik zie ze altijd en zeg ze gedag. (En toch ben ik verder heel normaal, heus!blondie schreef:Dat heb ik ook, maar dan niet als ik met mijn eigen honden loopRami schreef:Maar goed, ik herken wat je schrijft: ik vind het ook altijd leuk om even contact met een hond te maken. En dan maakt het me niet uit of het een Pekingees, een Cane Corso, of een rommelige bastaard is.ben ik zonder honden dan krijg ik regelmatig contact met honden van alle soorten en rassen en dat vind ik gewoon leuk haha ze komen zelf op me af, inderdaad omdat ze mijn honden ruiken, of de frolic in de zak, of gewoon omdat je even contact hebt.. dan boeien rassen en gedrag niet zo, de een is wat timide de ander brutaal of wat ook ik vind dat wel mooi en ik vind hondjes altijd wel leuk.. maar gut ik heb dat ook met paarden, konijnen, vogeltjes etc..
Nanna schreef:Vanmiddag passeerde ik (met de Puli's aan de riem) een dikke kauw op een paaltje. Ik liep er op nog geen meter afstand langs en hij bleef brutaal zitten en keek me aan met die blauwe ogen. Dus ik zeg "dag Henk" (ik noem alles Henk) terwijl er net een vrouw voorbijfietste. Pas na 50 meter durfde ze nog eens om te kijkenRami schreef: Herkenbaar! Koeien, kippen, katten. Ik zie ze altijd en zeg ze gedag. (En toch ben ik verder heel normaal, heus!).
Nanna schreef:Vanmiddag passeerde ik (met de Puli's aan de riem) een dikke kauw op een paaltje. Ik liep er op nog geen meter afstand langs en hij bleef brutaal zitten en keek me aan met die blauwe ogen. Dus ik zeg "dag Henk" (ik noem alles Henk) terwijl er net een vrouw voorbijfietste. Pas na 50 meter durfde ze nog eens om te kijkenRami schreef: Herkenbaar! Koeien, kippen, katten. Ik zie ze altijd en zeg ze gedag. (En toch ben ik verder heel normaal, heus!).
Idem hier. Bij ons heet alles KarelRami schreef:Herkenbaar! Koeien, kippen, katten. Ik zie ze altijd en zeg ze gedag. (En toch ben ik verder heel normaal, heus!blondie schreef:Dat heb ik ook, maar dan niet als ik met mijn eigen honden loopRami schreef:Maar goed, ik herken wat je schrijft: ik vind het ook altijd leuk om even contact met een hond te maken. En dan maakt het me niet uit of het een Pekingees, een Cane Corso, of een rommelige bastaard is.ben ik zonder honden dan krijg ik regelmatig contact met honden van alle soorten en rassen en dat vind ik gewoon leuk haha ze komen zelf op me af, inderdaad omdat ze mijn honden ruiken, of de frolic in de zak, of gewoon omdat je even contact hebt.. dan boeien rassen en gedrag niet zo, de een is wat timide de ander brutaal of wat ook ik vind dat wel mooi en ik vind hondjes altijd wel leuk.. maar gut ik heb dat ook met paarden, konijnen, vogeltjes etc..
).
Zet een uitgezakte tachtigjarige voor zijn neus en je weet hetFlevo Bordertje schreef: Je hebt trouwens ook mannen die roepen "ik houd van alle vrouwen" Pfff, geloven jullie het
Hier heet alles Ottochrico schreef:Nee hoor, hier heet alles harry
Zo heet bij mij alleen de vuilcontainerJoy C schreef:Hier heet alles Ottochrico schreef:Nee hoor, hier heet alles harry
chrico schreef:Ik had laatst een gesprek met iemand die mij er verkapt op wees dat zij meer van honden houd dan ik omdat zij alle honden lief en leuk vind. Ik kan mij dat niet voorstellen, je kan gewoonweg niet alle honden leuk lief en aardig vinden want sommige honden zijn gewoon niet leuk lief en aardig in mijn ogen.
Zelf gaat mijn voorkeur uit naar grotere stevige rassen maar een markiesje kan ik ook erg waarderen. De JR heb ik een oogje op en die scheer ik in eerste instantie allemaal over 1 kamterwijl de Chi/hussel kruising van hiernaast weer een gaaf hondje is. Toch hou ik van honden en heb er veel voor over, dat durf ik gewoon hardop te zeggen ondanks dat ik niet alle rassen leuk vind of alle raseigenschappen
![]()
Hoe zit dat bij jullie?