Zelf gaat mijn voorkeur uit naar grotere stevige rassen maar een markiesje kan ik ook erg waarderen. De JR heb ik een oogje op en die scheer ik in eerste instantie allemaal over 1 kam

Hoe zit dat bij jullie?
Moderator: moderatorteam
lieke schreef:Nou, dan ben ik ook geen hondenliefhebber. Er zijn nl. genoeg honden(rassen) waar ik helemaal niks mee heb omdat ik ze niet leuk/niet mooi vind.
Maar goed, ik heb zelf een kind waar ik toevallig veel van hou, maar er zijn ook hópen kinderen waar ik niets van moet hebben. Kennelijk ben ik dan ook geen kindervriendin.
chrico schreef:Ik had laatst een gesprek met iemand die mij er verkapt op wees dat zij meer van honden houd dan ik omdat zij alle honden lief en leuk vind. Ik kan mij dat niet voorstellen, je kan gewoonweg niet alle honden leuk lief en aardig vinden want sommige honden zijn gewoon niet leuk lief en aardig in mijn ogen.
Zelf gaat mijn voorkeur uit naar grotere stevige rassen maar een markiesje kan ik ook erg waarderen. De JR heb ik een oogje op en die scheer ik in eerste instantie allemaal over 1 kamterwijl de Chi/hussel kruising van hiernaast weer een gaaf hondje is. Toch hou ik van honden en heb er veel voor over, dat durf ik gewoon hardop te zeggen ondanks dat ik niet alle rassen leuk vind of alle raseigenschappen
![]()
Hoe zit dat bij jullie?
Dat vind ik dus ook. Weet je, stel een JR heeft onderdak nodig vanwege een rotsituatie waar hij/zij inzit, mishandeld word, geef het een draai dan neem ik hem ook rustig in huis en verzorg hem al is het niet de groep van honden waar ik mij het meest mee bezig hou en ook de mensen weet die ik daarvoor benaderen moet. Ik zou voor deze hond net zo door het vuur gaan als voor een DD bijv. Maar ik zou er niet voor kiezen. Stel een JR word in beslag genomen dan ben ik de laatste die vooraan staat omdat er mensen zijn met veel meer kennis van en gevoel voor een JR dan ikMarjoleine schreef:
Maar om iemands hondenliefde af te meten aan of je wel of niet alle rassen even leuk vindt, dat is het andere uiterste.
Dan heb je dus toch een voorkeurValerie schreef:Als de hond een beetje lief is vind ik hem/haar al leuk. Ik kan ook kroelen met een bull mastiff of een chihuahua het maakt mij allemaal niet uit.
Ik wil alleen heel erg weinig rassen zelf in huis hebben. Ik dacht dat ik alleen maar staffordshire bull terriers wilde hebben maar de akita begint toch heeel erg te trekken
ik ook, zoiets zeg ik ook hierboven albouvierpoedel schreef:Ach dat gezemel van ik houd van ieder hondjes en hondjes houden ook van mij.![]()
Vind soms zelfs honden van mijn eigen ras kutjoekels.![]()
Heb een groot hart maar kan niet van iedereen houden.
Ja maar wat heb ik aan een niet lieve hondchrico schreef:Dan heb je dus toch een voorkeurValerie schreef:Als de hond een beetje lief is vind ik hem/haar al leuk. Ik kan ook kroelen met een bull mastiff of een chihuahua het maakt mij allemaal niet uit.
Ik wil alleen heel erg weinig rassen zelf in huis hebben. Ik dacht dat ik alleen maar staffordshire bull terriers wilde hebben maar de akita begint toch heeel erg te trekkenwant een hond die niet lief is daar zou je bij wijze van omheen lopen (wat logisch is
) Dan is het lief zijn het punt.
Het zegt weinig of je daardoor minder van honden houd toch?
Ik niet, maar dat ligt aan mij en niet aan de hondenMartijn schreef:Ik vind wel alle honden leuk. Ook kutjoekels die niet lief zijn. Die hebben weer andere zaken die ik waardeer.
Dat ze niet allemaal praktisch verantwoord zijn is een feit en dat vind ik minder leuk maar de hond zelf neem ik dat niet kwalijk.
Ik zou niet voor alle rassen kiezen maar dat komt vooral omdát ik moet kiezen.
Ik denk ook dat ik met alle typen honden mijn weg wel vind. Zolang je geen zaken verwacht die tegen de draad van de hond ingaan zijn er niet zo gek veel echt moeilijke honden.
Scheelt mij typenrenee-uk schreef:kweenie hoor
dr zijn zat rassen die ik zelf niet zou willen hebben, maar dat wil niet zeggen dat ik een hond van zo'n ras bij een ander niet leuk kan vinden.
En er zijn net zo goed honden van rassen die ik wel leuk vind, die ik van zn lang zal zn leven niet zou willen hebben.
Als dat in iemands ogen maakt dat ik niet van honden hou dan is dat maar zo, geloof niet dat ik daar nou waker van zal liggen
Nou, op het gevaar af dat ik een enorme hondenhater mag lijken: ik zou iemand die mij een pekinees of zo zou aanbieden toch echt wel doorverwijzen naar de buren.Denise. schreef:Scheelt mij typenrenee-uk schreef:kweenie hoor
dr zijn zat rassen die ik zelf niet zou willen hebben, maar dat wil niet zeggen dat ik een hond van zo'n ras bij een ander niet leuk kan vinden.
En er zijn net zo goed honden van rassen die ik wel leuk vind, die ik van zn lang zal zn leven niet zou willen hebben.
Als dat in iemands ogen maakt dat ik niet van honden hou dan is dat maar zo, geloof niet dat ik daar nou waker van zal liggen![]()
Ik moet wel zeggen dat mijn rasinteresse eigenlijk heel breed ligt, ik heb nu een akita kruising, en akita's vind ik echt prachtig, maar er zijn ook totaal andere rassen die ik zo in huis zou nemen
Oh begrijp me niet verkeerd hoor, ik zou iemand met een pekinees ook doorverwijzenlieke schreef:Nou, op het gevaar af dat ik een enorme hondenhater mag lijken: ik zou iemand die mij een pekinees of zo zou aanbieden toch echt wel doorverwijzen naar de buren.Denise. schreef:Scheelt mij typenrenee-uk schreef:kweenie hoor
Als dat in iemands ogen maakt dat ik niet van honden hou dan is dat maar zo, geloof niet dat ik daar nou waker van zal liggen![]()
Ik moet wel zeggen dat mijn rasinteresse eigenlijk heel breed ligt, ik heb nu een akita kruising, en akita's vind ik echt prachtig, maar er zijn ook totaal andere rassen die ik zo in huis zou nemen![]()
Tenzij het natuurlijk een mishandeld ding zou zijn, dan zou ik het opnemen in huis, opkalefateren en dan als de wiedeweerga een gouden mandje voor zoeken. Oftewel: als het noodzakelijk is, prima. Voor heel, heel tijdelijk. Maar ik zou zo'n hond echt niet permanent in mijn huis willen hebben. Zou ook doodzielig zijn, want ik vind geen pest aan dit soort honden. Maar ook niet aan noem-es-wat: molossers, terriers of de meeste jachthonden.
Laat trouwens onverlet dat ik stapelgek ben op de kruising rottweiler/beauceron reu en labradorteef van mijn zus en die liefde ook geheel wederzijds is.
Daar heb je gelijk in. Elk mens heeft eigenaardigheden of karaktereigenschappen en daar past gewoonweg niet elke hond bij hoe goed je het ook bedoeld. Daarom is de "klik" ook zo belangrijk. Je kan leren van een hond te houden als je hem eenmaal kent maar dat wil niet zeggen dat het ook werken gaat al doe je nog zo je best.renee-uk schreef:
Zolang je je beperkingen kent en daar bij je hondkeuze rekening mee houdt lijkt het me geen probleem.
Zoiets dusrenee-uk schreef:kweenie hoor
Als dat in iemands ogen maakt dat ik niet van honden hou dan is dat maar zo, geloof niet dat ik daar nou waker van zal liggen
Nou zeg jij bent lekker , en we moeten nog steeds afsprekenchrico schreef:Ik had laatst een gesprek met iemand die mij er verkapt op wees dat zij meer van honden houd dan ik omdat zij alle honden lief en leuk vind. Ik kan mij dat niet voorstellen, je kan gewoonweg niet alle honden leuk lief en aardig vinden want sommige honden zijn gewoon niet leuk lief en aardig in mijn ogen.
Zelf gaat mijn voorkeur uit naar grotere stevige rassen maar een markiesje kan ik ook erg waarderen. De JR heb ik een oogje op en die scheer ik in eerste instantie allemaal over 1 kamterwijl de Chi/hussel kruising van hiernaast weer een gaaf hondje is. Toch hou ik van honden en heb er veel voor over, dat durf ik gewoon hardop te zeggen ondanks dat ik niet alle rassen leuk vind of alle raseigenschappen
![]()
Hoe zit dat bij jullie?
dat ben ik gedeeltelijk wel met je eens, maar er zijn natuurlijk wel redenen om een hond van een bepaald ras of een bepaalde kruising niet te willen hebben.Nanna schreef:Ik vind dat je een hondenliefhebber bent als je graag een hond om je heen hebt, van zijn/haar gezelschap geniet.
Of dat nou een ras is of niet.
Iemand die b.v. met hele dure Amstaffs loopt maar ze puur gebruikt als pikverlenger of statussymbool is voor mij alvast geen hondenliefhebber.