Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hou je minder van honden als je niet alle rassen leuk vind

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Hou je minder van honden als je niet alle rassen leuk vind

Ongelezen bericht door chrico »

Ik had laatst een gesprek met iemand die mij er verkapt op wees dat zij meer van honden houd dan ik omdat zij alle honden lief en leuk vind. Ik kan mij dat niet voorstellen, je kan gewoonweg niet alle honden leuk lief en aardig vinden want sommige honden zijn gewoon niet leuk lief en aardig in mijn ogen.
Zelf gaat mijn voorkeur uit naar grotere stevige rassen maar een markiesje kan ik ook erg waarderen. De JR heb ik een oogje op en die scheer ik in eerste instantie allemaal over 1 kam :mrgreen: terwijl de Chi/hussel kruising van hiernaast weer een gaaf hondje is. Toch hou ik van honden en heb er veel voor over, dat durf ik gewoon hardop te zeggen ondanks dat ik niet alle rassen leuk vind of alle raseigenschappen :pffff:
Hoe zit dat bij jullie?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hou je minder van honden als je niet alle rassen leuk vind

Ongelezen bericht door lieke »

Nou, dan ben ik ook geen hondenliefhebber. Er zijn nl. genoeg honden(rassen) waar ik helemaal niks mee heb omdat ik ze niet leuk/niet mooi vind.
Maar goed, ik heb zelf een kind waar ik toevallig veel van hou, maar er zijn ook hópen kinderen waar ik niets van moet hebben. Kennelijk ben ik dan ook geen kindervriendin. :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ben ook geen goede hondenliefhebbers als je kennis gelijk heeft want ik heb enorm veel honden/rassen die ik écht niet leuk vind
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind niet alle rassen leuk, nee, althans in die zin dat ik ze lang niet allemaal zou willen hebben.
Ik heb wel voor alle rassen evenveel belangstelling in de zin dat ik erover wil weten.
Zo heb ik ooit rassenleer gedaan in een groep waar iemand zat die buiten haar eigen ras totaal geen belangstelling had voor honden. Die is ook afgehaakt toen omdat ze die rassenkennis domweg niet wilde leren.
Ze had niks met die andere 300-en-nog-wat rassen.
Daar kan ik me dus helemaal niks bij voorstellen.

Maar om iemands hondenliefde af te meten aan of je wel of niet alle rassen even leuk vindt, dat is het andere uiterste.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
chrico
Zeer actief

lieke schreef:Nou, dan ben ik ook geen hondenliefhebber. Er zijn nl. genoeg honden(rassen) waar ik helemaal niks mee heb omdat ik ze niet leuk/niet mooi vind.
Maar goed, ik heb zelf een kind waar ik toevallig veel van hou, maar er zijn ook hópen kinderen waar ik niets van moet hebben. Kennelijk ben ik dan ook geen kindervriendin. :mrgreen:
:smile: :smile: ships, dat ik daar zelf niet op kwam :smile: :smile:
Ik was eigenlijk eerder verbaasd en had zoiets van tuuuuuurlijk :denken: tssss had toch even bijdehanter moeten zijn :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik vind bepaalde rassen niet leuk of mooi, maar een hond van dat ras kan ik wel heel erg leuk vinden!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

chrico schreef:Ik had laatst een gesprek met iemand die mij er verkapt op wees dat zij meer van honden houd dan ik omdat zij alle honden lief en leuk vind. Ik kan mij dat niet voorstellen, je kan gewoonweg niet alle honden leuk lief en aardig vinden want sommige honden zijn gewoon niet leuk lief en aardig in mijn ogen.
Zelf gaat mijn voorkeur uit naar grotere stevige rassen maar een markiesje kan ik ook erg waarderen. De JR heb ik een oogje op en die scheer ik in eerste instantie allemaal over 1 kam :mrgreen: terwijl de Chi/hussel kruising van hiernaast weer een gaaf hondje is. Toch hou ik van honden en heb er veel voor over, dat durf ik gewoon hardop te zeggen ondanks dat ik niet alle rassen leuk vind of alle raseigenschappen :pffff:
Hoe zit dat bij jullie?

Nou het zelfde als bij jou :mrgreen:
chrico
Zeer actief

Marjoleine schreef:

Maar om iemands hondenliefde af te meten aan of je wel of niet alle rassen even leuk vindt, dat is het andere uiterste.
Dat vind ik dus ook. Weet je, stel een JR heeft onderdak nodig vanwege een rotsituatie waar hij/zij inzit, mishandeld word, geef het een draai dan neem ik hem ook rustig in huis en verzorg hem al is het niet de groep van honden waar ik mij het meest mee bezig hou en ook de mensen weet die ik daarvoor benaderen moet. Ik zou voor deze hond net zo door het vuur gaan als voor een DD bijv. Maar ik zou er niet voor kiezen. Stel een JR word in beslag genomen dan ben ik de laatste die vooraan staat omdat er mensen zijn met veel meer kennis van en gevoel voor een JR dan ik
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kweenie hoor
dr zijn zat rassen die ik zelf niet zou willen hebben, maar dat wil niet zeggen dat ik een hond van zo'n ras bij een ander niet leuk kan vinden.
En er zijn net zo goed honden van rassen die ik wel leuk vind, die ik van zn lang zal zn leven niet zou willen hebben.
Als dat in iemands ogen maakt dat ik niet van honden hou dan is dat maar zo, geloof niet dat ik daar nou waker van zal liggen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind op zich het beest "Hond" wel leuk hoor, ook al zou ik bepaalde rassen zelf niet hoeven( liever niet zelfs)
dus ja wat dat betreft is het niet rasgebonden, ik heb wel een sterke voorkeur voor wat er hier in huis mag komen wonen :wink:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Als de hond een beetje lief is vind ik hem/haar al leuk. Ik kan ook kroelen met een bull mastiff of een chihuahua het maakt mij allemaal niet uit.
Ik wil alleen heel erg weinig rassen zelf in huis hebben. Ik dacht dat ik alleen maar staffordshire bull terriers wilde hebben maar de akita begint toch heeel erg te trekken :engel:
chrico
Zeer actief

Valerie schreef:Als de hond een beetje lief is vind ik hem/haar al leuk. Ik kan ook kroelen met een bull mastiff of een chihuahua het maakt mij allemaal niet uit.
Ik wil alleen heel erg weinig rassen zelf in huis hebben. Ik dacht dat ik alleen maar staffordshire bull terriers wilde hebben maar de akita begint toch heeel erg te trekken :engel:
Dan heb je dus toch een voorkeur :mrgreen: want een hond die niet lief is daar zou je bij wijze van omheen lopen (wat logisch is :smile: ) Dan is het lief zijn het punt.
Het zegt weinig of je daardoor minder van honden houd toch?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ach dat gezemel van ik houd van ieder hondjes en hondjes houden ook van mij. :piew:
Vind soms zelfs honden van mijn eigen ras kutjoekels. :oeps:
Heb een groot hart maar kan niet van iedereen houden. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jee, ik bedenk me nu, ik heb altijd groep 7 en 8 gehad, en nou heb ik een Fien :Q:

Ik zeg nooit nooit en ik vind in principe alle honden leuk.
Elk ras heeft snoepjes en etters tenslotte :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Ach dat gezemel van ik houd van ieder hondjes en hondjes houden ook van mij. :piew:
Vind soms zelfs honden van mijn eigen ras kutjoekels. :oeps:
Heb een groot hart maar kan niet van iedereen houden. :engel:
ik ook, zoiets zeg ik ook hierboven al ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

chrico schreef:
Valerie schreef:Als de hond een beetje lief is vind ik hem/haar al leuk. Ik kan ook kroelen met een bull mastiff of een chihuahua het maakt mij allemaal niet uit.
Dan heb je dus toch een voorkeur :mrgreen: want een hond die niet lief is daar zou je bij wijze van omheen lopen (wat logisch is :smile: ) Dan is het lief zijn het punt.
Het zegt weinig of je daardoor minder van honden houd toch?
Ja maar wat heb ik aan een niet lieve hond :mrgreen:
Ik was een keer op bezoek bij iemand die een aantal duitse/mechelse herders had die af moesten en je mocht vooral niet in de buurt komen of de honden aankijken. Die honden vond ik niet erg leuk nee :mrgreen:
Ik heb ook een keer rollend over de grond geleden met een duitse herder die heeeel graag geaaid wilde worden. Die was wel leuk.
Ik heb zelf een hond die bezoek niet aankijkt en de hele tijd met haar omhoog zit en een beetje chagrijnig rond kijkt. Ik snap best dat mensen haar ook niet de meest leuke hond vinden.
renee-uk
Zeer actief

Martijn schreef:Ik vind wel alle honden leuk. Ook kutjoekels die niet lief zijn. Die hebben weer andere zaken die ik waardeer.
Dat ze niet allemaal praktisch verantwoord zijn is een feit en dat vind ik minder leuk maar de hond zelf neem ik dat niet kwalijk.
Ik zou niet voor alle rassen kiezen maar dat komt vooral omdát ik moet kiezen.

Ik denk ook dat ik met alle typen honden mijn weg wel vind. Zolang je geen zaken verwacht die tegen de draad van de hond ingaan zijn er niet zo gek veel echt moeilijke honden.
Ik niet, maar dat ligt aan mij en niet aan de honden ;)
Zolang je je beperkingen kent en daar bij je hondkeuze rekening mee houdt lijkt het me geen probleem.
Afbeelding

Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

renee-uk schreef:kweenie hoor
dr zijn zat rassen die ik zelf niet zou willen hebben, maar dat wil niet zeggen dat ik een hond van zo'n ras bij een ander niet leuk kan vinden.
En er zijn net zo goed honden van rassen die ik wel leuk vind, die ik van zn lang zal zn leven niet zou willen hebben.
Als dat in iemands ogen maakt dat ik niet van honden hou dan is dat maar zo, geloof niet dat ik daar nou waker van zal liggen ;)
Scheelt mij typen :mrgreen:
Ik moet wel zeggen dat mijn rasinteresse eigenlijk heel breed ligt, ik heb nu een akita kruising, en akita's vind ik echt prachtig, maar er zijn ook totaal andere rassen die ik zo in huis zou nemen :mann:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Denise. schreef:
Ik moet wel zeggen dat mijn rasinteresse eigenlijk heel breed ligt, ik heb nu een akita kruising, en akita's vind ik echt prachtig, maar er zijn ook totaal andere rassen die ik zo in huis zou nemen :mann:
Nou, op het gevaar af dat ik een enorme hondenhater mag lijken: ik zou iemand die mij een pekinees of zo zou aanbieden toch echt wel doorverwijzen naar de buren. :mrgreen:

Tenzij het natuurlijk een mishandeld ding zou zijn, dan zou ik het opnemen in huis, opkalefateren en dan als de wiedeweerga een gouden mandje voor zoeken. Oftewel: als het noodzakelijk is, prima. Voor heel, heel tijdelijk. Maar ik zou zo'n hond echt niet permanent in mijn huis willen hebben. Zou ook doodzielig zijn, want ik vind geen pest aan dit soort honden. Maar ook niet aan noem-es-wat: molossers, terriers of de meeste jachthonden.

Laat trouwens onverlet dat ik stapelgek ben op de kruising rottweiler/beauceron reu en labradorteef van mijn zus en die liefde ook geheel wederzijds is. :mrgreen:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

lieke schreef:
Denise. schreef:
Nou, op het gevaar af dat ik een enorme hondenhater mag lijken: ik zou iemand die mij een pekinees of zo zou aanbieden toch echt wel doorverwijzen naar de buren. :mrgreen:

Tenzij het natuurlijk een mishandeld ding zou zijn, dan zou ik het opnemen in huis, opkalefateren en dan als de wiedeweerga een gouden mandje voor zoeken. Oftewel: als het noodzakelijk is, prima. Voor heel, heel tijdelijk. Maar ik zou zo'n hond echt niet permanent in mijn huis willen hebben. Zou ook doodzielig zijn, want ik vind geen pest aan dit soort honden. Maar ook niet aan noem-es-wat: molossers, terriers of de meeste jachthonden.

Laat trouwens onverlet dat ik stapelgek ben op de kruising rottweiler/beauceron reu en labradorteef van mijn zus en die liefde ook geheel wederzijds is. :mrgreen:
Oh begrijp me niet verkeerd hoor, ik zou iemand met een pekinees ook doorverwijzen :mrgreen:
Tenzij het inderdaad een spoedje is, dan is het diertje wel welkom maar tijdelijk.
Maar zou er iemand met een vlinderhondje of havanezer aan de deur staan dan graai ik die meteen uit de handen :mrgreen:
En dat is toch iets heel anders dan de hond die ik nu heb.

En ik ken ook zat honden bij vrienden/kennissen/familie waar ik stapelgek op ben, maar die ik echt niet mee wil nemen.
Misschien ben ik dan ook niet de ultieme hondenvriend, maar dat is dan maar zo :pffff:
chrico
Zeer actief

renee-uk schreef:
Zolang je je beperkingen kent en daar bij je hondkeuze rekening mee houdt lijkt het me geen probleem.
Daar heb je gelijk in. Elk mens heeft eigenaardigheden of karaktereigenschappen en daar past gewoonweg niet elke hond bij hoe goed je het ook bedoeld. Daarom is de "klik" ook zo belangrijk. Je kan leren van een hond te houden als je hem eenmaal kent maar dat wil niet zeggen dat het ook werken gaat al doe je nog zo je best.
Ik vind teckels bijv leuke honden en ik zou graag een draadhaar willen maar ik weet dat dit niet gaat werken tussen ons al zou ik nog zo gek zijn op hem/haar.
Een kennis heeft een kruising herder, ze is stapelgek met dat beest maar het dier mist iets. Zij denkt dat de hond het geweldig vind om te wandelen samen rondom het blok en weinig te vragen aan hem. Hij leid haar ipv andersom alleen ziet zij dat niet. Tuurlijk kan je zeggen, het werkt maar je merkt dat de hond het samenwerken mist, de waardering. Af en toe haalde ik hem op, leer hem wat dingen en zonder dat ik verder iets met hem doe zie je hem genieten. Genieten als hij zijn beloning krijgt, als ik binnen kwam werd ik niet gesnapt zoals het andere bezoek maar gewoon begroet. Ik mocht hem niet meer meenemen, niet meer aanhalen, niet meer komen uiteindelijk omdat ik teveel commentaar had en de hond teveel aan mij ging hangen, in mijn ogen een plaat voor haar kop geval maar werken deed het :piew:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoiets dus :ok:

Het idee alleen al dat je op die manier zou willen gaan meten of je zelf meer van honden houdt dan een ander :denken: tssssssss
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik zou ook niet elke hond willen opvangen. Echt alleen als ik een bepaalde klik heb met de hond dan mag die blijven bij wijze van spreken. (mits geld en tijd ervoor is natuurlijk).

Sommige rassen spreken mij niet aan maar er zijn wel honden van dat ras die ik leuk vind. Er zijn rassen die mij ontzettend aanspreken maar waar ik individuele honden van dat ras niet leuk vind.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

chrico schreef:Ik had laatst een gesprek met iemand die mij er verkapt op wees dat zij meer van honden houd dan ik omdat zij alle honden lief en leuk vind. Ik kan mij dat niet voorstellen, je kan gewoonweg niet alle honden leuk lief en aardig vinden want sommige honden zijn gewoon niet leuk lief en aardig in mijn ogen.
Hoe zit dat bij jullie?
Nou zeg jij bent lekker , en we moeten nog steeds afspreken :mep: nee hoor grapje.

Ik vind dat echt een enorm stomme opmerking , ik ben stapel op honden maar niet op allemaal. Toch zou ik in geval van nood geen enkele de deur wijzen. Maar uit principe komen er toch bepaalde rassen nou niet echt op mijn wish list voor zeg maar.

En dan nog ligt het ook echt wel aan karakter ook, zo ben ik stapel op labradors, maar de labrador van de buurtjes van mijn moeder moet ik niet en vertrouw ik voor geen meter, Die bijt en valt andere honden aan.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik vind ook niet alle honden leuk, maar iedere hond kan bij mij terecht in noodgevallen als ik er de ruimte en mogelijkheid voor kan scheppen. Maar ik heb zeker wel een aantal rassen waarbij als ik alleen daar de keuze tussen zou hebben ik liever geen hond heb.

Ik denk wel dat iemand die van alle honden houdt ongeacht het ras of karakter meer een hondenliefhebber is dan ik ben. Omdat ik toch wel onderscheid maak en echt niet alle soorten honden leuk vind. Al zal ik altijd voor een hond zorgen ongeacht het ras als hij die zorg nodig heeft op dat moment.
Laatst gewijzigd door Jackira op 18 nov 2010 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

'vroeger ' vond ik alleen de AST leuk, sinds een tijd vindt ik heel veel rassen geweldig maar lang niet allemaal. Wel vindt ik alle honden leuk alleen omdat ze hond zijn, als ik honden zie wordt ik gewoon blij. Ik kan daar gewoon erg van genieten, ik weet van veel rassen wel een beetje en kan van bijna elk ras wel iets waarderen, maar dat wil niet zeggen dat ik alle rassen wel zou willen :wink: wel weet ik dat een AST waarschijnlijk niet meer in mijn plaatje past, en de volgende een stuk socialer ras zal worden :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik vind vast niet alle honden even leuk, sterker nog, ik weet het zeker. Maar toch vind ik fijn om 1 of meerdere honden om mij heen te hebben. Kan me niet voorstellen dat ik er geen meer zou hebben.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind dat je een hondenliefhebber bent als je graag een hond om je heen hebt, van zijn/haar gezelschap geniet.
Of dat nou een ras is of niet.
Iemand die b.v. met hele dure Amstaffs loopt maar ze puur gebruikt als pikverlenger of statussymbool is voor mij alvast geen hondenliefhebber.
dat ben ik gedeeltelijk wel met je eens, maar er zijn natuurlijk wel redenen om een hond van een bepaald ras of een bepaalde kruising niet te willen hebben.
Ik hou van erg baasgerichte honden die graag met me samen willen werken en die heb ik dan ook, daar kies ik heel bewust voor.
Ik zou bijvoorbeeld gillend gek worden van honden die de kuierlatten nemen en mij in het losloopgebied niet meer zien staan.
Voor zulke honden kies ik dus duidelijk niet, net zo min als voor de AA die ik de mooiste hond aller tijden vind maar veel te zelfstandig en te eigengereid is voor mij, maar daarom kan ik nog wel genieten van zo'n soort hond als ie van een ander is.
Denk helemaal niet dat mij dat tot een mindere hondenliefhebber maakt dan iemand die wel gaat voor een bepaalde kruising of ras dat helemaal niet bij hem past, integendeel zelfs.
Afbeelding

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Rassen interesseren me niet. Ik vind honden op zich leuk. En dan gaat het eigenlijk wel om alle honden. Dat houdt niet in dat ik ze allemaal in huis wil halen maar ik heb aan geen enkele hond een hekel. Integendeel. :wink:
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ben een echt hondenmens, maar ik "hou" niet van alle honden/rassen net zomin als ik van alle mensen houdt :19:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”