Brrr, hier niet hoor. Loops is mijn herder een serieus krengmiriam schreef: En loops mag ze van mij het hele jaar zijn.....dan is ze zo lief...veel aanhankelijker

Moderator: moderatorteam
Brrr, hier niet hoor. Loops is mijn herder een serieus krengmiriam schreef: En loops mag ze van mij het hele jaar zijn.....dan is ze zo lief...veel aanhankelijker
Het maakt natuurlijk nogal wat uit van welk ras reu en teef zijn. Ik kan ook wel een verhaaltje tikken hoe verschillend Bram en Izzie zijn. Maar dat heeft meer te maken met het verschil in ras dan verschil reu/teef.Nanna schreef:Hier blijven mijn reuen juist bij me in de buurt en zijn helemaal niet macho en neemt de whippettteef juist de kuierlattenLéonieHonden schreef: Reuen vind ik mooier en hebben vaak mijn eerste voorkeur.
Máár, vind het af en toe zo irritant als je met ze loopt en je hebt dat macho gedoe, daarnaast vind ik ze niet altijd met jou maar met de omgeving bezig (buiten).
Dus denk ik dat mijn eerste hond een teef word, die loopsheid neem ik voor lief maar vind ze als eigen hond prettiger om mee te werken etc. Daarnaast vind ik ze fijner in losloopgebieden.Zij kan van al mijn honden ook het kattigst uit de hoek komen.
Daarom zei ik er ook aan het einde bij dat bij rasgroep 1 de kans op een reu veel groter word. Het is bij mij ook wel rasgebonden en hoef bijv. geen molosserteef, die vind ik dan weer eigenlijk niks om te zien. Maar over het algemeen genomen heb ik gewoon voorkeur voor teven, uitzonderingen daar gelaten.Nanna schreef: Dat is waar. Maar dan kun je toch ook niet zeggen dat je persé voorkeur voor een reu of teef hebtWANT teven zijn liever dan reuen en lopen minder snel weg. Dat klopt dan gewoon niet
Dat is per ras én per individu verschillend.
Zelf heb ik per ras voorkeur voor een reu of teef.
Dat ben ik met je eens. Ik zou bij de Kooiker weer voor een reu gaan en bij de Aus voor een teef. Ik weet niet waarom ik eerder zo'n enorme voorkeur voor reuen had. Altijd als ik een klik met een hond was, was het een reu. Dat is nu meer 50/50.Nanna schreef:Dat is waar. Maar dan kun je toch ook niet zeggen dat je persé voorkeur voor een reu of teef hebtZoek stok! schreef: Het maakt natuurlijk nogal wat uit van welk ras reu en teef zijn. Ik kan ook wel een verhaaltje tikken hoe verschillend Bram en Izzie zijn. Maar dat heeft meer te maken met het verschil in ras dan verschil reu/teef.WANT teven zijn liever dan reuen en lopen minder snel weg. Dat klopt dan gewoon niet
Dat is per ras én per individu verschillend.
Zelf heb ik per ras voorkeur voor een reu of teef.
Ehm ja dat bedoelde ik.Jip schreef:ah zo baasgericht is makkelijker te trainen of af te leiden of bij te houden........ok is wat voor te zeggen.....gyanty schreef:zou ze niet beredeneren dat een baasgerichte hond makkelijker bij je te houden is en daardoor makkelijker langs andere machoreuen te loodsen is? Niet dat een reu baasgerichter is volgens mij? Alhoewel ik vooral de Duitse en Zwisterse herders die ik ken, relatief erg dominant zijn en relatief vaak troubles hebben met andere reuen?
ben even nieuwsgierigmaart schreef:ik heb beide.
Reu vind ik veel aanhankelijker, heb ik al met al de reuen gehad. Ze doen altijd macho, maar als niemand kijkt genieten ze toch zoooooo van die knuffel. Enige reu die ik ken die enorm op zijn eentje is, is de vader van de mijne.
Teef is dan weer een echte trut. In haar werken ondervind ik geen verschillen, ze werken alle 2 even graag met/voor me.
Alleen in de dagelijkse omgang is het een wat meer krengerig type, zij is baas en de rest moet er zich maar naar schikken. (niet tov ons, het is een zalige hond). Tijdens loopsheden merk ik niets van veranderingen in gedrag/karakter (behalve dat ze tijdens het plassen wat vaker plast en haar poot wat hoger opheft)
Wat ik verkies... een teef zoals Ds, onmiddellijk. Maar reuen vind ik ook erg plezant en veelal ook wat mooier.
Om te werken zou ik wel een reu verkiezen.
ah ok, duidelijkmaart schreef:echt puur als werk dan (niet als sporthond), zodat je niet met de loopsheid zit en voor het uiterlijk dat meestal toch nog iets imponerender is.
Louter praktisch dus, niet op basis van karakter.
maart schreef:ik heb beide.
Reu vind ik veel aanhankelijker, heb ik al met al de reuen gehad. Ze doen altijd macho, maar als niemand kijkt genieten ze toch zoooooo van die knuffel. Enige reu die ik ken die enorm op zijn eentje is, is de vader van de mijne.
Teef is dan weer een echte trut. In haar werken ondervind ik geen verschillen, ze werken alle 2 even graag met/voor me.
Alleen in de dagelijkse omgang is het een wat meer krengerig type, zij is baas en de rest moet er zich maar naar schikken. (niet tov ons, het is een zalige hond). Tijdens loopsheden merk ik niets van veranderingen in gedrag/karakter (behalve dat ze tijdens het plassen wat vaker plast en haar poot wat hoger opheft)
Wat ik verkies... een teef zoals Ds, onmiddellijk. Maar reuen vind ik ook erg plezant en veelal ook wat mooier.
Om te werken zou ik wel een reu verkiezen.