Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vervolg "om wie geef je meer"

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Bruce

Ongelezen bericht door Bruce »

je hond zit er mooi bij mama sanneke :ok: tof :wink:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Bruce schreef:je hond zit er mooi bij mama sanneke :ok: tof :wink:

:roll:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hij is een echt knuffel hé Bruce.
:ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mama Sanneke schreef:
Hij is een echt knuffel hé Bruce.
:ok:
:roll:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Vervolg "om wie geef je meer"

Ongelezen bericht door smoekie »

tineke schreef:Overigens is deze discussie al eens eerder gevoerd en ook toen liepen de gemoederen hoog op :mrgreen:

http://www.hondenforum.nl/plaza/discuss ... hilit=kind" onclick="window.open(this.href);return false; hond redden&start=300

http://www.hondenforum.nl/plaza/poll/mo ... 7-810.html

Leuke discussie is dit geweest Tineke :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Eline* schreef: Maar als je gaat roepen dat je meer van je dieren houdt dan van de mensen om je heen ben je volgens mij het spoor bijster.
En wie ben jij om daarover te oordelen? Bepaal jij wat voor gevoelens iemand ergens voor mag hebben?

Er kunnen redenen zijn om meer van de dieren om je heen te houden dan van de mensen om je heen. Misschien zijn de mensen te gecompliceerd voor je, misschien vind je ze te onvoorspelbaar. Misschien trek je intensiever met je dieren op dan met de mensen om je heen. Misschien voel je je beter bij de eigenschappen die de dieren je kunnen bieden, eigenschappen die de mensen je weer niet kunnen bieden. Je kunt niet in iemands hoofd kijken, noch diens ervaringen veranderen. En die vormen nu juist de basis hoe je denkt over bepaalde zaken en ze ervaart.

Voor mij persoonlijk zijn mijn honden me even lief. Ze zijn voor mij familie. Ik kan niet zeggen of van wie ik het meest houd. Ik weet dat iedereen in mijn leven zijn eigen rol heeft, een rol die niet te vervangen is door een ander. Mijn pa is mijn pa, niemand anders kan mijn pa zijn. Hetzelfde geldt uiteraard voor mijn moeder, mijn zus en mijn vriend. En dan heb ik het nog over bepaalde vriendinnen, die mijn vriendin zijn omdat ze zijn zoals ze zijn en ik me daar prettig bij voel. Ook niet te vervangen door zomaar iemand. Mijn honden hebben weer andere eigenschappen. Ik ga heel veel met ze om, heb ze vaak om me heen en kan ze niet missen. Het zijn mijn babies. Ik heb ze om heel veel liefde aan te geven en te knuffelen. Dat is een behoefte die ik speciaal bij honden voel en weer niet bij mensen.
Mijn paarden en dan vooral mijn oudste paard heeft weer zijn eigen aandeel in mijn leven. Minder intens weliswaar, maar hij is belangrijk voor me.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als een oud topic weer opgepakt wordt, komen we Anne weer eens tegen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Zoek stok! schreef:Als een oud topic weer opgepakt wordt, komen we Anne weer eens tegen.
ja, dat was mij ook meteen opgevallen (met haar toevoeginkjes tussen haakjes)
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

"om wie geef je mee" .... de liefde straalt er hier vanaf..wat een hete vuren :N: :D :D :D
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Chicoahua schreef:"om wie geef je mee" .... de liefde straalt er hier vanaf..wat een hete vuren :N: :D :D :D
:smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:
Eline* schreef: Maar als je gaat roepen dat je meer van je dieren houdt dan van de mensen om je heen ben je volgens mij het spoor bijster.
En wie ben jij om daarover te oordelen? Bepaal jij wat voor gevoelens iemand ergens voor mag hebben?

Er kunnen redenen zijn om meer van de dieren om je heen te houden dan van de mensen om je heen. Misschien zijn de mensen te gecompliceerd voor je, misschien vind je ze te onvoorspelbaar. Misschien trek je intensiever met je dieren op dan met de mensen om je heen. Misschien voel je je beter bij de eigenschappen die de dieren je kunnen bieden, eigenschappen die de mensen je weer niet kunnen bieden. Je kunt niet in iemands hoofd kijken, noch diens ervaringen veranderen. En die vormen nu juist de basis hoe je denkt over bepaalde zaken en ze ervaart.
Nou inderdaad dierlijke eigenschappen worden door jou ontzettend op prijs gesteld :roll:

http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... lit=katten" onclick="window.open(this.href);return false;
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Hutsje schreef:
Zoek stok! schreef:Als een oud topic weer opgepakt wordt, komen we Anne weer eens tegen.
ja, dat was mij ook meteen opgevallen (met haar toevoeginkjes tussen haakjes)
Dat viel mij ook gelijk op..
Juist met die toevoegingetjes relativeerde ze alles zo goed.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

tineke schreef:
iones schreef:

Nou inderdaad dierlijke eigenschappen worden door jou ontzettend op prijs gesteld :roll:

http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... lit=katten" onclick="window.open(this.href);return false;
Ochgotte, daar is ze toch weer! Wil je het hier nu ook verzieken? Ik weet alleen dat ik bepaalde menselijke eigenschappen niet zo prettig vind, zoals iemand voor zijn mening ergens over achtervolgen in elk topic dat je hem tegen komt........
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:
tineke schreef:

Ochgotte, daar is ze toch weer! Wil je het hier nu ook verzieken? Ik weet alleen dat ik bepaalde menselijke eigenschappen niet zo prettig vind, zoals iemand voor zijn mening ergens over achtervolgen in elk topic dat je hem tegen komt........[/quote]
Nou als die mening nogal haaks staat op andere uitspraken dan vind ik het best relevant.
Lees het topic en dan zul je toch zelf ook wel begrijpen dat jij echt je mond moet houden over dat dieren net zo belangrijk zijn als mensen.
Je vreet ze op als je trek krijgt en slaat ze dood als de liefde niet van twee kanten komt,of ls ze dierlijk gedrag naar je vertonen.
smoekie
Zeer actief

:pop: zijn jullie nu nog bezig :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”