Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vervolg "om wie geef je meer"
Moderator: moderatorteam
-
Rob*
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: Vervolg "om wie geef je meer"
tineke schreef:Overigens is deze discussie al eens eerder gevoerd en ook toen liepen de gemoederen hoog op![]()
http://www.hondenforum.nl/plaza/discuss ... hilit=kind" onclick="window.open(this.href);return false; hond redden&start=300
http://www.hondenforum.nl/plaza/poll/mo ... 7-810.html
Leuke discussie is dit geweest Tineke
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- iones
- Zeer actief
En wie ben jij om daarover te oordelen? Bepaal jij wat voor gevoelens iemand ergens voor mag hebben?Eline* schreef: Maar als je gaat roepen dat je meer van je dieren houdt dan van de mensen om je heen ben je volgens mij het spoor bijster.
Er kunnen redenen zijn om meer van de dieren om je heen te houden dan van de mensen om je heen. Misschien zijn de mensen te gecompliceerd voor je, misschien vind je ze te onvoorspelbaar. Misschien trek je intensiever met je dieren op dan met de mensen om je heen. Misschien voel je je beter bij de eigenschappen die de dieren je kunnen bieden, eigenschappen die de mensen je weer niet kunnen bieden. Je kunt niet in iemands hoofd kijken, noch diens ervaringen veranderen. En die vormen nu juist de basis hoe je denkt over bepaalde zaken en ze ervaart.
Voor mij persoonlijk zijn mijn honden me even lief. Ze zijn voor mij familie. Ik kan niet zeggen of van wie ik het meest houd. Ik weet dat iedereen in mijn leven zijn eigen rol heeft, een rol die niet te vervangen is door een ander. Mijn pa is mijn pa, niemand anders kan mijn pa zijn. Hetzelfde geldt uiteraard voor mijn moeder, mijn zus en mijn vriend. En dan heb ik het nog over bepaalde vriendinnen, die mijn vriendin zijn omdat ze zijn zoals ze zijn en ik me daar prettig bij voel. Ook niet te vervangen door zomaar iemand. Mijn honden hebben weer andere eigenschappen. Ik ga heel veel met ze om, heb ze vaak om me heen en kan ze niet missen. Het zijn mijn babies. Ik heb ze om heel veel liefde aan te geven en te knuffelen. Dat is een behoefte die ik speciaal bij honden voel en weer niet bij mensen.
Mijn paarden en dan vooral mijn oudste paard heeft weer zijn eigen aandeel in mijn leven. Minder intens weliswaar, maar hij is belangrijk voor me.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Als een oud topic weer opgepakt wordt, komen we Anne weer eens tegen.

Linda, Izzie en Bram
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ja, dat was mij ook meteen opgevallen (met haar toevoeginkjes tussen haakjes)Zoek stok! schreef:Als een oud topic weer opgepakt wordt, komen we Anne weer eens tegen.

- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
"om wie geef je mee" .... de liefde straalt er hier vanaf..wat een hete vuren :N:

- smoekie
- Zeer actief
Chicoahua schreef:"om wie geef je mee" .... de liefde straalt er hier vanaf..wat een hete vuren :N:![]()
![]()
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
tineke
Nou inderdaad dierlijke eigenschappen worden door jou ontzettend op prijs gesteldiones schreef:En wie ben jij om daarover te oordelen? Bepaal jij wat voor gevoelens iemand ergens voor mag hebben?Eline* schreef: Maar als je gaat roepen dat je meer van je dieren houdt dan van de mensen om je heen ben je volgens mij het spoor bijster.
Er kunnen redenen zijn om meer van de dieren om je heen te houden dan van de mensen om je heen. Misschien zijn de mensen te gecompliceerd voor je, misschien vind je ze te onvoorspelbaar. Misschien trek je intensiever met je dieren op dan met de mensen om je heen. Misschien voel je je beter bij de eigenschappen die de dieren je kunnen bieden, eigenschappen die de mensen je weer niet kunnen bieden. Je kunt niet in iemands hoofd kijken, noch diens ervaringen veranderen. En die vormen nu juist de basis hoe je denkt over bepaalde zaken en ze ervaart.
http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... lit=katten" onclick="window.open(this.href);return false;
-
nance
- Erelid
Dat viel mij ook gelijk op..Hutsje schreef:ja, dat was mij ook meteen opgevallen (met haar toevoeginkjes tussen haakjes)Zoek stok! schreef:Als een oud topic weer opgepakt wordt, komen we Anne weer eens tegen.
Juist met die toevoegingetjes relativeerde ze alles zo goed.
- iones
- Zeer actief
Ochgotte, daar is ze toch weer! Wil je het hier nu ook verzieken? Ik weet alleen dat ik bepaalde menselijke eigenschappen niet zo prettig vind, zoals iemand voor zijn mening ergens over achtervolgen in elk topic dat je hem tegen komt........tineke schreef:Nou inderdaad dierlijke eigenschappen worden door jou ontzettend op prijs gesteldiones schreef:En wie ben jij om daarover te oordelen? Bepaal jij wat voor gevoelens iemand ergens voor mag hebben?Eline* schreef: Maar als je gaat roepen dat je meer van je dieren houdt dan van de mensen om je heen ben je volgens mij het spoor bijster.
Er kunnen redenen zijn om meer van de dieren om je heen te houden dan van de mensen om je heen. Misschien zijn de mensen te gecompliceerd voor je, misschien vind je ze te onvoorspelbaar. Misschien trek je intensiever met je dieren op dan met de mensen om je heen. Misschien voel je je beter bij de eigenschappen die de dieren je kunnen bieden, eigenschappen die de mensen je weer niet kunnen bieden. Je kunt niet in iemands hoofd kijken, noch diens ervaringen veranderen. En die vormen nu juist de basis hoe je denkt over bepaalde zaken en ze ervaart.![]()
http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... lit=katten" onclick="window.open(this.href);return false;
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
tineke
Ochgotte, daar is ze toch weer! Wil je het hier nu ook verzieken? Ik weet alleen dat ik bepaalde menselijke eigenschappen niet zo prettig vind, zoals iemand voor zijn mening ergens over achtervolgen in elk topic dat je hem tegen komt........[/quote]iones schreef:Nou inderdaad dierlijke eigenschappen worden door jou ontzettend op prijs gesteldtineke schreef:
Er kunnen redenen zijn om meer van de dieren om je heen te houden dan van de mensen om je heen. Misschien zijn de mensen te gecompliceerd voor je, misschien vind je ze te onvoorspelbaar. Misschien trek je intensiever met je dieren op dan met de mensen om je heen. Misschien voel je je beter bij de eigenschappen die de dieren je kunnen bieden, eigenschappen die de mensen je weer niet kunnen bieden. Je kunt niet in iemands hoofd kijken, noch diens ervaringen veranderen. En die vormen nu juist de basis hoe je denkt over bepaalde zaken en ze ervaart.![]()
Nou als die mening nogal haaks staat op andere uitspraken dan vind ik het best relevant.
Lees het topic en dan zul je toch zelf ook wel begrijpen dat jij echt je mond moet houden over dat dieren net zo belangrijk zijn als mensen.
Je vreet ze op als je trek krijgt en slaat ze dood als de liefde niet van twee kanten komt,of ls ze dierlijk gedrag naar je vertonen.
- smoekie
- Zeer actief