Zoek stok! schreef:Tamara. schreef:Soms, heel soms werd ik toch een beetje onzeker doordat bijna iedereen die rauw voert het maar 1x per dag doet en velen ook vastendagen inlast.
Het is natuurlijk ook zo dat er mensen zijn die totaal niet bezig zijn met maagtorsies. Zoals ik. Bij Kooikers heb ik er nog nooit van gehoord. En bij de Aussies heb ik er ook weer naar gevraagd, of het voorkomt, en nog niet gehoord dat dit het geval is. In de manier waarop ik voer, houd ik dus geen rekening met verhoogde of verlaagde kans op torsies.
Nouja, precies.
Ik voer ook 2 x per dag trouwens, soms een halve dag vasten, maar dat is dan omdat ik niks ontdooid heb

. Ik vind het prettig en voor oud Bonhaatje beter. Ik kan me voorstellen dat als je veel traint, het weer praktischer is ze pas na een lange drukke dag te eten te geven.
Overigens hoeven deze "uitslagen" niet overeen te komen met rauw voeren. Daarin kan Sandra helemaal gelijk hebben. dat het met brokken verkeer is om grote porties te voeren, wil niet zeggen dat het met rauw ook verkeerd is. Ik vrees dat het onderzoek daar geen duidelijk onderscheid in heeft gemaakt (nog).
Maar...Tamara. heeft weer erg gelijk als ze zegt..ik zie in ieder geval niet terugkomen dat in één keer voeren van grote protes wél goed is! Dat is namelijk voorlopig de stand van zaken, tenzij aangetoond wordt dat het met rauw een ander verhaal is. En wie daarin zijn eigen plan trekt, moet dat ook vooral doen, want ik denk dat het meest belangrijk is dat je een goed gevoel hebt over hoe je je honden voert. Ik blijf zelf 2 x daags voeren. Gewoon omdat dat bevalt en goed voelt.
Ik heb wel met beweging al een hele tijd terug aanpassingen gedaan. Geen rust meer voor het eten. Sterker nog...lekker trainen/wandelen/rennen/stoeien en dan vlak erna hun maaltijd. Komt eigenlijk ook uit de rauwvoeder-wereld.....jacht..>..voedsel. Dan gaan we niet nog een uurtje wachten tot we het eten

.
Maar direct na het eten gaan we gevoelsmatig niet een lange wandeling maken. Ondanks dat er geen verband is aangetoond. Gewoon omdat het gevoelsmatig beter lijkt tijd te nemen voor de vertering.
Gewoon in draf wat hobbelen...geen probleem
Pups die na het eten lekker even wat rustig spelen (op een paar vierkante meter)...geen probleem.
De wolf ploft ook niet naast zijn aangevreten prooi in diepe slaap, maar draaft eerst met volle buik weer naar een veilige plek. De pups spelen wat rond de volwassenen tot ze moe zijn en dan volgt er een tijdje diepe rust...mooi plaatje he.....hihi.