Bij de aanschaf van een hond horen financiële overwegingen, maar dat wil niet persé zeggen dat als je centen hebt, je dus meteen voor een dure rashond gaat.Youp schreef:Wij hebben ook een herplaatser en in de afweging tussen pup of herplaatser is geld nooit een issue geweest. Je weet immers nooit zeker of een herplaatser gezond is.fenneke schreef:en bedanktNanna schreef:Misschien is de economische crisis er ook wel enigzins debet aan. Mensen willen best een hond en de kosten er van, maar niet de hoofdprijs er voor betalen.![]()
misschien zit er wel meer geld in een herplaatser dan in een pup
wij hebben 4 honden gehad en altijd gekozen voor herplaatsers en niet uit geldelijke overwegingen
Toch kan ik me wel voorstellen dat mensen hier wel rekening mee houden. Ik zou op dit moment mijn spaargeld ook niet aanraken voor een hond.
Toen we Jack kregen was ex nog geen ex en kwamen hier twee dijken van salarissen binnen, we hebben geen moment gedacht aan een stamboomhond, en we wisten toen we hem in huis haalden dat hij klauwen met geld zou kunnen gaan kosten. Maar dat was dus geen punt.
Inmiddels gescheiden en gedeeltelijk in de WAO ben ik wel blij dat Lilo superkerngezond is. Toen ik op zoek was naar een 2e heb ik best wel eens getwijfeld over jonge teven met dezelfde ellende als Jack, omdat je dat hele circus van operatie en revalidatie en toestanden kent, maar ik zou het financieel nu domweg niet op kunnen brengen.
(Een ongeluk ofzo met daardoor enorme medische kosten vind ik trouwens iets anders. In een noodgeval heb ik binnen no-time de centen bij elkaar. Maar bewust kiezen voor een hond met hoge kosten doe ik niet meer.)
Maar als ik de loterij win, ben ik eerder geneigd weer een hond in huis te halen die duizenden euri's aan DA-kosten vraagt, dan om die euri's neer te tellen voor een boom.