Cleo is toch echt duidelijk huskie/podenco. Kan haast niet missen. Ik denk zelf ook nog eens Andaluz x hus en ze is extreem zachtaardig en vriendelijk naar alle mensen en honden. Wel pittig en vrij dominant maar bijten heeft ze nog nooit gedaan. Luisteren doet ze ook niet en het is een echte killer. Ze killt elk dier dat ze kan pakken en ze presteert het om in 1 run 2-3 meerkoeten dood te maken. Hap, krak, volgende........Hanneke2 schreef:Eens. Een kruising met herder of husky, daar zou ik niet aan durven te beginnen, en de (vrijwel) pure ibicenco's zijn 9 van de 10 keer hele zachtaardige sociale honden.langehond1 schreef:Podenco is kicke! Tenminste als ze je liggen. De crosses x galgo of grey en de "pure" zijn vaak erg zachte fijne honden, de crosses x herder en husky enzo zijn veel "harder" en moeilijker (vind ik). Slimmer.
Het gaat heel erg goed maar zo'n 1 a 2 keer per jaar duikt er weer onverwachts ergens een haas op of een konijn en die gaat er hoe dan ook aan. Wegen, prikkeldraad, sloten, ze knalt er door en maakt het beest af.