Mijn vriend vind het ook prachtige hondjes en op deze manier kunnen we een lieverdje een 2de kans bieden. Het is ongelooflijk hoeveel honden er momenteel in het asiel zitten. En wat een prachtexemplaren ook!!!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toch maar geen ras......
Moderator: moderatorteam
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Toch maar geen ras......
Na onze zoektocht en heel wat meningsverschillen later ben ik eens een kijkje gaan nemen op sites van verschillende asielen en nu zijn mijn vriend en ik het erover eens dat we i.p.v. een rashondje voor een asielhondje zullen gaan en hoogstwaarschijnlijk zal dit een Podenco(mix)achtig hondje worden, want die spreken ons beiden erg aan. (ik heb iets met die grote oren………hihihi……
) Natuurlijk gaat zijn karakter voor, maar ik ben al veel Podenco(X)'s tegengekomen met een fantastisch karakter.
Mijn vriend vind het ook prachtige hondjes en op deze manier kunnen we een lieverdje een 2de kans bieden. Het is ongelooflijk hoeveel honden er momenteel in het asiel zitten. En wat een prachtexemplaren ook!!!

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Nou, als je ene hond met grote oren wilt, kan een corgi ook nog
Maar inderdaad zitten er in het asiels prima honden. NAV je vorige topic heb ik even op de site van het asiel in Almelo gekeken en ook daar zit een erg leuk hondje. Helaas voor haar zoek ik op dit moment geen hond.
Maar nu eerst je eigen hond volwassen laten worden en tegen die tijd komt er zeker iets goed op jullie pad.
Maar inderdaad zitten er in het asiels prima honden. NAV je vorige topic heb ik even op de site van het asiel in Almelo gekeken en ook daar zit een erg leuk hondje. Helaas voor haar zoek ik op dit moment geen hond.
Maar nu eerst je eigen hond volwassen laten worden en tegen die tijd komt er zeker iets goed op jullie pad.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
ras
Je hebt groot gelijk! Ik vind Podenco's ook onwijs mooi
Er zitten er heel veel in het buitenland te snachten naar een gouden mandje, kijk maar eens op het onderschrift van Addy
groetjes, Ingrid
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- ingrid2112
- Zeer actief
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahaha, nee we wachten nog eventjes tot onze Haakon wat ouder is, anders wordt het een beetje teveel tegelijk.Carma schreef:Dus dit wordt m?![]()
![]()

Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, ik heb er veel over gelezen, maar er staan ook enkele Podenco's bij die juist in het asiel terecht zijn gekomen omdat ze juist geen jachtinstinct zouden hebben......Nanna schreef:Goeie keus![]()
Hou wel rekening met een soms formidabel jachtinstinct, maar dat zal je zelf ook wel weten.
Deze vind ik ook geweldig!!!

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Podenco meets teckelMireillevdw schreef:Klopt, ik heb er veel over gelezen, maar er staan ook enkele Podenco's bij die juist in het asiel terecht zijn gekomen omdat ze juist geen jachtinstinct zouden hebben......Nanna schreef:Goeie keus![]()
Hou wel rekening met een soms formidabel jachtinstinct, maar dat zal je zelf ook wel weten.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Marin
- Actief
- *Linda*
- Zeer actief
- *Linda*
- Zeer actief
Dan heb je zelf ook een herplaatser hoop ikMarin schreef:Ik vind het altijd fantastisch mensen die weten wat honden inhouden en dan voor herplaatsers gaan. Ras of geen ras fantastisch om te lezen dat er gelukkig voor herplaatsers ook nog mensen zijn die ze een hart toe dragen ik word er weer helemaal blij van om dit te lezen![]()

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Op deze site staan ontzettend veel Podenco's:
http://www.aaahelps.com/en/adopt.asp
Als ik het goed begrijp moet je volgens de adoptieprocedure dus bij het asiel langs. Ik dacht dat sommige mensen ook wel de hond hierheen laten vliegen en hem op het vliegveld ophalen.
Hoe gaat zoiets in zijn werk als je besluit om een hond uit een asiel in een ander land te halen?
http://www.aaahelps.com/en/adopt.asp
Als ik het goed begrijp moet je volgens de adoptieprocedure dus bij het asiel langs. Ik dacht dat sommige mensen ook wel de hond hierheen laten vliegen en hem op het vliegveld ophalen.
Hoe gaat zoiets in zijn werk als je besluit om een hond uit een asiel in een ander land te halen?

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- Hanneke2
- Zeer actief
Op het buitenlandse hondenforum:
http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/phpBB2/index.php
zitten veel podencobazen, en ook veel mensen die opvanghonden hebben, waar ook vaak podenco's en mixjes tussen zitten.
http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/phpBB2/index.php
zitten veel podencobazen, en ook veel mensen die opvanghonden hebben, waar ook vaak podenco's en mixjes tussen zitten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ach...da's een Kiki!!Mireillevdw schreef:Klopt, ik heb er veel over gelezen, maar er staan ook enkele Podenco's bij die juist in het asiel terecht zijn gekomen omdat ze juist geen jachtinstinct zouden hebben......Nanna schreef:Goeie keus![]()
Het stikt in Spanje van dat soort hondjes! Het is verstandig je goed te verdiepen in de stichting met wie je zaken wilt doen voordat je je bindt aan een hondje. Ik heb zelf een podencomix uit Spanje en het is een heerlijk hondjeals je van drakerige drukte houdt!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- iones
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- iones
- Zeer actief
Jij bent niet de regel, je bent de uitzondering. Want je weet dat veruit de meeste rashonden die gefokt worden door een fokker die voor het geld gaat, en niet voor de gezondheid en de kwaliteit van het ras en dat deze volop verkocht worden.Jinx schreef:Want? Ik redeneer niet zo want ik wil graag een rashond. Maar wel een met stamboom, dus denk dat die toevoeging er even bijgezet moet wordeniones schreef:Als iedereen zo redeneren, zou de broodfokkersmarkt in storten. He, wat zou dat toch mooi zijn! Maar ach, dat is een utopie.
Er is markt voor broodgefokte honden. Volop.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Mit
- Zeer actief
Klopt, dus sterft broodfok pas uit als iedereen een herplaatser neemt of een stamboomhondiones schreef:Jij bent niet de regel, je bent de uitzondering. Want je weet dat veruit de meeste rashonden die gefokt worden door een fokker die voor het geld gaat, en niet voor de gezondheid en de kwaliteit van het ras en dat deze volop verkocht worden.Jinx schreef:Want? Ik redeneer niet zo want ik wil graag een rashond. Maar wel een met stamboom, dus denk dat die toevoeging er even bijgezet moet wordeniones schreef:Als iedereen zo redeneren, zou de broodfokkersmarkt in storten. He, wat zou dat toch mooi zijn! Maar ach, dat is een utopie.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
en waar komt het gros van de herplaatsers vandaan?Jinx schreef:Klopt, dus sterft broodfok pas uit als iedereen een herplaatser neemt of een stamboomhondiones schreef:Jij bent niet de regel, je bent de uitzondering. Want je weet dat veruit de meeste rashonden die gefokt worden door een fokker die voor het geld gaat, en niet voor de gezondheid en de kwaliteit van het ras en dat deze volop verkocht worden.Jinx schreef:Want? Ik redeneer niet zo want ik wil graag een rashond. Maar wel een met stamboom, dus denk dat die toevoeging er even bijgezet moet wordeniones schreef:Als iedereen zo redeneren, zou de broodfokkersmarkt in storten. He, wat zou dat toch mooi zijn! Maar ach, dat is een utopie.
juist ! uit de broodfok ( waar de herplaats hondjes uit het buitenland ook vandaan komen ) of uit de pret/ oepsfok.
de meeste broodfokkers fokken trouwens ook niet met FCI stamboom maar printen zelf wat uit. maar ja zolang mensen het verschil niet weten en niet na denken of uit medelijden of krenterigheid zo ene hondje kopen, kan je ze alles wijsmaken, en blijft dit soort handel helaas bestaan.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Mit
- Zeer actief
Daar heb je gelijk in.
Wij willen na deze honden ongetwijfeld wel weer een hond. Afhankelijk van wat voor ras (we hebben bepaalde voorkeuren maar bij enkele van die rassen wil ik liever een pup) zal het misschien een herplaatser worden. Maar ook een herplaatser met stamboom.
Toen wij Tsuki haalden heb ik contact opgenomen met een andere Japanner fokker, met de vraag of ze me een Duitse stamboom wilde doorsturen (die heeft Tsuki) zodat ik kon checken of hij echt was.
Dit was het geval.
Tsuki komt bij een man vandaan die opzich alles met de beste intenties doet maar ook niet helemaal clean is. Haar fokker was oh zo blij dat ze bij mij zat maar toen ik haar wat foto's mailde en vroeg om puppyfoto's hoorde ik niks meer. Terwijl als ik die "broodfokker" mail ik wel enthousiaste mails terugkrijg.
Maargoed, voor ons zal er alleen een hond met boom komen, pup of herplaatser.
Wij willen na deze honden ongetwijfeld wel weer een hond. Afhankelijk van wat voor ras (we hebben bepaalde voorkeuren maar bij enkele van die rassen wil ik liever een pup) zal het misschien een herplaatser worden. Maar ook een herplaatser met stamboom.
Toen wij Tsuki haalden heb ik contact opgenomen met een andere Japanner fokker, met de vraag of ze me een Duitse stamboom wilde doorsturen (die heeft Tsuki) zodat ik kon checken of hij echt was.
Dit was het geval.
Tsuki komt bij een man vandaan die opzich alles met de beste intenties doet maar ook niet helemaal clean is. Haar fokker was oh zo blij dat ze bij mij zat maar toen ik haar wat foto's mailde en vroeg om puppyfoto's hoorde ik niks meer. Terwijl als ik die "broodfokker" mail ik wel enthousiaste mails terugkrijg.
Maargoed, voor ons zal er alleen een hond met boom komen, pup of herplaatser.
- Chione
- Zeer actief
Of bij mensen thuis die een nestje hebben 'voor de leuk'. En een stamboomhond dan bij een niet broodfokker, want er zijn ook zat stamboomfokkers die fokken voor het geld. Het is m.i. niet allemaal zo zwart-wit.Jinx schreef:Klopt, dus sterft broodfok pas uit als iedereen een herplaatser neemt of een stamboomhondiones schreef:Jij bent niet de regel, je bent de uitzondering. Want je weet dat veruit de meeste rashonden die gefokt worden door een fokker die voor het geld gaat, en niet voor de gezondheid en de kwaliteit van het ras en dat deze volop verkocht worden.Jinx schreef:Want? Ik redeneer niet zo want ik wil graag een rashond. Maar wel een met stamboom, dus denk dat die toevoeging er even bijgezet moet wordeniones schreef:Als iedereen zo redeneren, zou de broodfokkersmarkt in storten. He, wat zou dat toch mooi zijn! Maar ach, dat is een utopie.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Er zijn natuurlijk ook veel meer stamboomloze honden, dus het niet is zo gek dat daar meer herplaatsers van zijn.Podenji schreef:en waar komt het gros van de herplaatsers vandaan?Jinx schreef:Klopt, dus sterft broodfok pas uit als iedereen een herplaatser neemt of een stamboomhondiones schreef:Jij bent niet de regel, je bent de uitzondering. Want je weet dat veruit de meeste rashonden die gefokt worden door een fokker die voor het geld gaat, en niet voor de gezondheid en de kwaliteit van het ras en dat deze volop verkocht worden.Jinx schreef: Want? Ik redeneer niet zo want ik wil graag een rashond. Maar wel een met stamboom, dus denk dat die toevoeging er even bijgezet moet worden
juist ! uit de broodfok ( waar de herplaats hondjes uit het buitenland ook vandaan komen ) of uit de pret/ oepsfok.
de meeste broodfokkers fokken trouwens ook niet met FCI stamboom maar printen zelf wat uit. maar ja zolang mensen het verschil niet weten en niet na denken of uit medelijden of krenterigheid zo ene hondje kopen, kan je ze alles wijsmaken, en blijft dit soort handel helaas bestaan.
Overigens vind ik dat verhoudingsgewijs ook enorm veel stamboomhonden worden herplaatst, alleen dan vaak/vaker via andere wegen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
TARAK