Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen in het bos ...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik loop altijd alleen in het bos en ik vind het heerlijk.
Overigens ga ik in het donker het bos niet in. Ik zie te slecht in het donker en ik ben veel te bang dat Marouck en Biène zouden gaan jagen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik durf gerust s ávonds met ze naar het bos, bang uitgevallen ben ik niet met m'n 2 ritsjes aan mijn zijde. :wink:
Maar in het pikdonkere ben ik bang dat ze gaan jagen, en dat zie ik niet zitten.
Ik durf het wel, maar doe het niet.
In de ochtend of overdag ben ik zeer regelmatig in het bos te vinden. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Met Tsuki niet nee, zelfs in de buurt van het huis lopen in het donker doe ik al sneller dan normaal. Maargoed, da's door dingen uit het verleden.

Met Quasar zou ik gerust een donker bos inlopen, die beschermt me wel :wink:
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Ik ga niet 's avonds naar de bossen maar overdag. Dat durf ik wel alleen maar mijn vriend heeft het liever niet. En we gaan in het weekend en dan kan hij vaak mee. :wink:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Geen problemen mee, alleen zónder mijn mannies zou ik wel wat genunanceerder zijn in het bepalen van mijn routes. Gewoon, voor je weet maar nooit :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik denk dat "zij die in de struiken op de loer liggen" juist bang voor mij zouden worden :wink:
Ik loop wel in het donker op een eenzaam pad langs de vaart enzo, maar nooit in een bos. Gewoon omdat dat hier niet hoeft. Ik vind het donker altijd wel iets hebben trouwens.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Heerlijk alleen in het bos :mrgreen: En met die 3 van mij maak ik me geen zorgen over dat ik rare mensen tegen kom!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik denk er nooit over na dat ik "alleen" in een bos loop, ik vind het heerlijk. In het donker loop ik er niet, om de eenvoudige reden dat m'n man dat een heel eng idee vindt. Maar ik ben er vrij zeker van dat Laika zeer zeker en Noeska waarschijnlijk zouden ingrijpen mocht ik ineens belaagd worden in het donker. Net als Inge laat ik ze in het donker niet los in een omgeving zoals het bos uit vrees dat ze gaan jagen.
Frenk schreef:
twinkeltje schreef:ik loop liever in een bos midden in de nacht alleen dan in de stad
heb nog nooit gehoord dan iemand midden in de nacht midden in een bos achter een boom gaat zitten wachten tot er eindelijk slachtoffer voorbij gaat komen om eens te gaan verkrachten, beroven of vermoorden
De meeste verkrachtingen waar ik over lees, die zijn op fietspaden door donkere bossen en niet midden in de stad. Plus dat hulp in een verlaten bos aanzienlijk langer op zich zal laten wachten dan in de stad :19:
Ik ben het met Twink eens :mrgreen: Toen ik nog studeerde in Utrecht is een vriendinnetje van me eens bijna verkracht op straat en de politie-agent waar ze aangifte bij deed, zei toen ook dat de meeste verkrachtingen zowiezo door bekenden en binnen gebeuren, en op of bij drukke plaatsen waar je het nu net niet zou verwachten. Bijvoorbeeld in een portiek van een woningencomplex midden in een drukke verbindingsweg bij het centrum, waar continu mensen lang s lopen, fietsen en autorijden. Het "rendement" op verlaten plaatsen is te laag voor de meeste gelegenheidsengerds (of het moet iemand zijn die specifiek bepaalde mensen observeert en dan het juiste moment afwacht).
Pol
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pol »

Ik loop niet alleen door het bos met Pol, wel door de polder, heerlijk!!
Het bos doen we samen met een vriendin en haar 2 honden! :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tamara. schreef:ik weet ook zeker dat ik verdwaal en dat vind ik toch een stuk enger :smile:
Daarom neem ik de Tomtom mee als ik naar een onbekend of groot bos ga, kan ik altijd de parkeerplaats terugvinden :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Overdag durf ik overal te lopen, als ik de honden maar bij me heb :mrgreen: Maar 's nachts zul je mij niet in een bos vinden, veel te donker en dan ben ik dus wel een schijterd. Alhoewel Wieke en Timo behoorlijk waaks zijn in het donker.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ja geen probleem, ben wel nachtblind maar daar hebben we een koplampie voor :mrgreen:
Verder ben ik ervan overtuigd dat de tokkies me in geval van nood beschermen :wink:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Als ik de honden bij me heb zou ik wel in een donker bos durven wandelen. Die rotzakjes van mij zijn best waaks in het donker en Bayko beschouwt zichzelf toch al als mijn beschermer dus dan voel ik me best veilig. Alleen vind ik het zo vervelend dat ik geen hand voor ogen zie waardoor ik nogal snel over boomwortels enzo struikel. M'n orientatievermogen is in het duister ook niet je van het, dus dan houd ik het toch liever bij wandelingen overdag.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Hoewel ik nou niet bepaald een held ben :roll: loop ik gewoon door de bossen en over de heide met mijn meiden.
In het donker ga ik niet naar het bos, ik wil mijn meiden kunnen zien :pffff: :mrgreen:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Ik ga altijd alleen naar het bos,maar meestal kom ik wel iemand tegen en dan lopen we samen verder.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

In ons park heb je ook een bosje, daar loop ik gewoon langs met mijn "waakhond", aan het eind van het bos kom je op een parkeerplaats waar 'savonds het een en ander moet gebeuren (drugs, homo-ontmoetingsplaats zeggen ze) maar daar heb ik overdag geen last van.
In het donker zou ik daar niet alleen gaan lopen.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Overdag geef ik er niet om waar ik ook loop.
Als het donker is loop ik ook al snel overal, alleen het bos vind ik wat enger, zou ik niet zo snel doen. Maar we hebben hier niet eens bossen :roll:

Ik denk toch wel dat ze me zouden beschermen. Afschrikken zullen ze in ieder geval wel doen.

Ga ook wel eens met Kelly s'avonds een rondje doen als Leon avonddienst heeft en ze niet mee gaat. Zij heeft bewezen dát ze echt wat doet als het nodig is. (niet bij ons, maar bij de vorige eigenaar)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”