Mee eens, ik heb ook zeker niet lichtvaardig besloten 'húp, ballen eraf!'. Maar in mijn geval was Cody zo verschrikkelijk onbereikbaar en onhandelbaar geworden dat het niet meer te harden was. Niet voor mij maar ook zeker niet voor hem. En ook niet voor de buren die dagenlang een soort weerwolvengehuil moesten aanhoren.Nanna schreef:Tulijk, graag zelfs.Martijn schreef:
Mag er nog een half oog open blijven voor wat goed is voor de hond?
Mijn reuen zijn geen van allen gecastreerd, niet nodig namelijk.
Maar als één van hen hypersexueel was geweest en de hele dag jammerend achter tevenplasjes aan zou zoeken, niet zou eten als er een teef in een straal van 12 km loops was, en iedere passerende dame besteeg, dan gingen die ballen eraf. Voor ieders bestwil.
Het lijkt me namelijk ook niet zo prettig voor die hond als ik me kapot aan hem erger, en dat ga je tóch laten merken.
Plus dat die hond continu op zoek is naar iets dat toch niet voor hem weggelegd is. Pure frustratie, dus.
De reu van TS jammert nú al dat hij er op wil en die teef is niet eens loopsToen ze wèl loops was was het een drama van de bovenste plank. Wat wil je nou? Dat circus iedere paar maanden hebben omdat die heilige ballen er niet af mogen?
Een pension is geen optie voor hem omdat hij niet met andere honden kan en ook niet met andere mensen. Leuk voor hem, drie weken eenzame opsluiting

En Gina in pension... geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om die arme ziel alleen achter te laten in een pension.
En als ik nu zie hoe hij is 'opgeknapt', heb ik er alleen maar spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan.
Niet alleen zijn hitsige gedrag t.o. teven is met 80% verminderd, ook zijn agressie tegen reuen is beduidend minder geworden en net als het uitvallen naar alles en iedereen zodra meneer de bokkenpruik ophad.
Nogmaals: het zal nooit de zachtmoedige knuffel worden die mijn andere collies zijn geweest/nog zijn, maar als ik nu kijk hoe verzaligd hij tegen me aanhangt terwijl ik hem knuffel, denk ik dat ik door zijn castratie een hoop rust in zijn lijf en koppie heb gebracht

(N.B. en minder spastisch hoef op te letten als zoon en hond in dezelfde ruimte verkeren