Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik word echt gek hier!!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
Martijn schreef:
Mag er nog een half oog open blijven voor wat goed is voor de hond?
Tulijk, graag zelfs.
Mijn reuen zijn geen van allen gecastreerd, niet nodig namelijk.
Maar als één van hen hypersexueel was geweest en de hele dag jammerend achter tevenplasjes aan zou zoeken, niet zou eten als er een teef in een straal van 12 km loops was, en iedere passerende dame besteeg, dan gingen die ballen eraf. Voor ieders bestwil.
Het lijkt me namelijk ook niet zo prettig voor die hond als ik me kapot aan hem erger, en dat ga je tóch laten merken.
Plus dat die hond continu op zoek is naar iets dat toch niet voor hem weggelegd is. Pure frustratie, dus.

De reu van TS jammert nú al dat hij er op wil en die teef is niet eens loops :19: Toen ze wèl loops was was het een drama van de bovenste plank. Wat wil je nou? Dat circus iedere paar maanden hebben omdat die heilige ballen er niet af mogen? :roll:
Mee eens, ik heb ook zeker niet lichtvaardig besloten 'húp, ballen eraf!'. Maar in mijn geval was Cody zo verschrikkelijk onbereikbaar en onhandelbaar geworden dat het niet meer te harden was. Niet voor mij maar ook zeker niet voor hem. En ook niet voor de buren die dagenlang een soort weerwolvengehuil moesten aanhoren.
Een pension is geen optie voor hem omdat hij niet met andere honden kan en ook niet met andere mensen. Leuk voor hem, drie weken eenzame opsluiting :roll: .
En Gina in pension... geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om die arme ziel alleen achter te laten in een pension.
En als ik nu zie hoe hij is 'opgeknapt', heb ik er alleen maar spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan.
Niet alleen zijn hitsige gedrag t.o. teven is met 80% verminderd, ook zijn agressie tegen reuen is beduidend minder geworden en net als het uitvallen naar alles en iedereen zodra meneer de bokkenpruik ophad.
Nogmaals: het zal nooit de zachtmoedige knuffel worden die mijn andere collies zijn geweest/nog zijn, maar als ik nu kijk hoe verzaligd hij tegen me aanhangt terwijl ik hem knuffel, denk ik dat ik door zijn castratie een hoop rust in zijn lijf en koppie heb gebracht :ok: .

(N.B. en minder spastisch hoef op te letten als zoon en hond in dezelfde ruimte verkeren :roll: ).
Afbeelding
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Als je naar het welzijn (gezondheid) van de hond kijkt, zou ik eerder de teef dan de reu laten helpen. Een teef schiet er qua gezondheid over het algemeen nog wat mee op (geen kans op baarmoederkanker, minder kans op melkkliertumoren) de reu niet. Maar dat is natuurlijk niet de enige overweging, je kijkt ook naar het karakter van de hond. Als er persé één geholpen moet worden zou ik het daarvan af laten hangen en niet van het feit dat toevallig de reu jullie 'last' bezorgd omdat de teef loops is.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

linlin schreef:oh, overigens, het lijkt me dat je weet wat je kan verwachten als je een volle reu en een volle teef in een huishouden hebt. om daar nou een hond voor te castreren vind ik een beetje makkelijk.
Mee eens, dan ging mooi een van de twee uit logeren en was het probleem opgelost :ok:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Panna schreef:Als je naar het welzijn (gezondheid) van de hond kijkt, zou ik eerder de teef dan de reu laten helpen. Een teef schiet er qua gezondheid over het algemeen nog wat mee op (geen kans op baarmoederkanker, minder kans op melkkliertumoren) de reu niet. Maar dat is natuurlijk niet de enige overweging, je kijkt ook naar het karakter van de hond. Als er persé één geholpen moet worden zou ik het daarvan af laten hangen en niet van het feit dat toevallig de reu jullie 'last' bezorgd omdat de teef loops is.
Aan de andere kant is de ingreep voor een teef veel ingrijpender dan voor een reu, met alle gezondheidsrisico's van dien.
Overigens, ik ben het wél met je opmerkingeens dat je met ook moet kijken naar het karakter van de honden in kwestie. Teefjes kunnen behoorlijk pittig worden na castratie en als je al een dominante teef hebt, kan je een aardig probleem krijgen.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
linlin schreef:oh, overigens, het lijkt me dat je weet wat je kan verwachten als je een volle reu en een volle teef in een huishouden hebt. om daar nou een hond voor te castreren vind ik een beetje makkelijk.
Mee eens, dan ging mooi een van de twee uit logeren en was het probleem opgelost :ok:
Moet je ook maar de mogelijkheid voor hebben. Voor Cody kreeg/krijg ik niemand zo gek (hij is toch 'te lastig' voor de meeste mensen) en wie wil nou 3 weken voor Gina zorgen met alles wat er om heen zit???
(Vooropgesteld trouwens, dat ik haar never nooit ergens laat logeren. Ik heb er net een stabiel hondje van gemaakt die ontzettend aan mij hangt).
Afbeelding
Panna
Zeer actief

lieke schreef:Aan de andere kant is de ingreep voor een teef veel ingrijpender dan voor een reu, met alle gezondheidsrisico's van dien.
Overigens, ik ben het wél met je opmerkingeens dat je met ook moet kijken naar het karakter van de honden in kwestie. Teefjes kunnen behoorlijk pittig worden na castratie en als je al een dominante teef hebt, kan je een aardig probleem krijgen.
Helemaal waar, al is dat éénmalig en de andere 'voordelen' voor de rest van het leven.
Een onzekere reu castreren kan ook hele nare gevolgen hebben...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

De reu van TS jammert nú al dat hij er op wil en die teef is niet eens loops
Maar hoe weet jij nu wat er precies aan de hand is met de teef, het is helemaal niet ondenkbaar dat door de prikpil de hele hormoon-toestand ontregeld is en haar lichaam van slag is.

En ja, dat merkt zo´n reu.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Re: ik word echt gek hier!!!

Ongelezen bericht door Limanade »

Emma schreef:
Anne Panne schreef:lima heeft bijna 2 maand geleden de prikpil gehad (1 malig want hoor/lees allemaal nare verhalen)

maar op 1 of andere manier schijd ze toch een geur uit want mambo wil er elke keer boven op klimmen.. en loopt de hele tijd haar fluf achter na en loopt er ook de godganse dag aan te likken als hij de kans krijgt..
ook in de oren knagen doet hij..

ik word er eigenlijk een beetje gek van.. gestressed.. koppijn van het elke keer af te straffen.. maar na elke keer afstraffen doet hij het vervolgens 5 seconden later weer!

en op een gegeven moment is lima het ook zo zat dat ze een snauw geeft.. en vanmiddag was het weer bijna vechten :jank:

heb No Love spray gehaald maar dat werkt gewoon niet.. en de hele dag gescheiden houden vind ik ook zielig want dan zit er de hele dag 1 boven (om en om dan wel)

en lima is voor de rest niet loops.. ze bloed niet iig maar ze had vd week wel melk uit haar tepels
wie ow wie heeft een tip voor me? want ik word er helemaal gek van..
heb de DA van de week al gebeld maar die had op korte termijn alleen maar een hormoonspuit voor mambo als tip.. of laten helpen maar hij ging op vakantie dus kon ook niet op korte termijn...
duidt dat niet op een eventuele schijnzwangerschap???
hoe is Lima voorderest? erg aanhankelijk ?
want als het dat is dan is het wel logisch misschien. dan ruikt een teef ook weer anders?
ik weet verder niet of dat kan tijdens een prikpil?

verder lees ik wel eens dat zowel de prikpil als chemische castratie niet goed is voor langere tijd.
dan lijkt het me handiger 1 van de twee te castreren. en aangezien het de reu is die geen leuk gedrag vertoont, zou ik ook voor de reu kiezen.(om die te castreren) maar ik zou er goed over nadenken en eventueel nog even Lima laten checken, want melk uit haar tepels tijdens een prikpil vind ik ook niet helemaal in orde ???

lima is voor de rest de gewone lima die ze altijd is.. dus niet lusteloos of juist super druk.. gewoon lima :wink: en dat melk heb ik ook maar 1 keer gezien.. daarna niet meer...
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Limanade
Zeer actief

Martijn schreef:
Anne Panne schreef:
Nanna schreef:
Anne Panne schreef:zal het er morgen met mijn vriend over hebben want uiteindelijk is hij wel diegene die beslist over de ballen van zijn hond :mrgreen:
O ja, even niet aan gedacht ;-)
Mannen en de plaatsvervangende gevoeligheid over de zak van hun hond :19:
Gek, vrouwen hebben er over het algemeen geen enkele moeite mee de baarmoeder van hun teef eruit te laten rukken :mrgreen:

whaha erg he.. mannen en hun mannelijkheid.. :smile:
volgens mij vinden mannen het erger dan de hond zelf.. :smile:
Heb je nu echt geen flauw idee hoezeer je je zelf voor schut zet met dit geleuter?
Ik zou me in jullie schoenen kapot schamen. Ik zou nooit en plein publiek toegeven dat ik mijn partner maar een mongool vind.

Weet je wat dat over jou zegt?
moet ik dit nu echt serieus nemen??? :denken: :denken: of is dit puur sarcastisch bedoeld??
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

Nanna schreef:
Volgens mij heeft vriendlief een reu en TS een teef. Die hadden ze al toen ze elkaar leerden kennen, als ik het goed heb.
Is dus geen bewuste gezamelijke aanschaf geweest.
Iedereen moet het helemaal zelf weten hoor, maar ik zou dus óók gek worden van dat gejank, gezeur en gepiep de hele dag. Om het over die arme gefrustreerde hond maar niet te hebben.

idd.. ik heb iets langer dan een jaar met mijn vriend nu.. en hij had mambo al en ik lima...

en ik vind het niet alleen zielig voor ons.. maar ook voor mambo zelf.. hij weet dat hij het niet mag , want hij word elke keer afgestraft... maar hij loopt gewoon zijn lul achterna om het maar even zo bot te zeggen..

of mag ik dat niet zo zeggen martijn??? :denken:
Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Heb je al wat Valeriaan gegeven, zo ja, hoe reageert hij daar op en zo nee, waarom niet?
Limanade
Zeer actief

Wil de hond schreef:Heb je al wat Valeriaan gegeven, zo ja, hoe reageert hij daar op en zo nee, waarom niet?
nee nog niet.. want ik kan de deur niet uit want zit ziek thuis.. en vriendlief komt net uit de nachtdienst dus die is ook nog wel even onder de pannen.. :jank:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef: Dat soort drift om de mannelijkheid te verwijderen vind ik vooral iets over sommige vrouwen zeggen.
vooral sommige dan he :mrgreen: hier wordt geen reu gecastreerd hoor... of er moet een medische reden zijn.. niet omdat er dan misschien niet geknokt wordt, mn ene reu eet een week niet als mn teef loops is... dan niet.. krijgt vanzelf weer honger... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
annihilus
Actief

Ongelezen bericht door annihilus »

Nanna schreef:Verreweg de meeste castraatreuen worden véél rustiger als het om loopse teven gaat, nou niet net doen alsof het allemaal geen verschil maakt.
TS moet het natuurlijk zelf weten maar als het mijn hond was ging het mes erin. Zéker als ik nog eens de titel van dit topic bekijk ;-)
jaja, jij hebt het mes al in al jouw honden gezet :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:
Nanna schreef:
Volgens mij heeft vriendlief een reu en TS een teef. Die hadden ze al toen ze elkaar leerden kennen, als ik het goed heb.
Is dus geen bewuste gezamelijke aanschaf geweest.
Iedereen moet het helemaal zelf weten hoor, maar ik zou dus óók gek worden van dat gejank, gezeur en gepiep de hele dag. Om het over die arme gefrustreerde hond maar niet te hebben.

idd.. ik heb iets langer dan een jaar met mijn vriend nu.. en hij had mambo al en ik lima...

en ik vind het niet alleen zielig voor ons.. maar ook voor mambo zelf.. hij weet dat hij het niet mag , want hij word elke keer afgestraft... maar hij loopt gewoon zijn lul achterna om het maar even zo bot te zeggen..

of mag ik dat niet zo zeggen martijn??? :denken:
wat is daar zielig aan? doen ze hier ook ... overleven ze wel weer hoor... die paar weekjes per jaar....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ik ook :ok:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

ze zullen het ongetwijfeld overleven.. maar wij lopen hier wel 3 weken lang met koppijn van de stress rond.. even appart zetten gaat niet want hij gilt letterlijk de hele buurt bij elkaar.. en je hoort hem aan de andere kant van de straat nog.. kan je je dan voorstellen hoe het dan is om er de hele dag midden in te zitten??
Afbeelding

annihilus
Actief

je kan ook je trommelvliezen operatief laten verwijderen :cheer:
Limanade
Zeer actief

annihilus schreef:je kan ook je trommelvliezen operatief laten verwijderen :cheer:
ja kan ook.. je kan jezelf ook buitenbaarmoederlijk aborteren.... :cheer:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:ze zullen het ongetwijfeld overleven.. maar wij lopen hier wel 3 weken lang met koppijn van de stress rond.. even appart zetten gaat niet want hij gilt letterlijk de hele buurt bij elkaar.. en je hoort hem aan de andere kant van de straat nog.. kan je je dan voorstellen hoe het dan is om er de hele dag midden in te zitten??
ja ik had er ook 1 die die poging heeft gewaagd... dat had ie snel afgeleerd overigens als ik thuis was.. en hij ging mee naar mn werk (bleef hij in de auto) zodat ik zeker wist dat er niemand last van had. Nu een paar jaar verder kan hij gewoon thuisblijven, hij weet dat het verboden gebied is voor hem. Hier zitten ze dus om de beurten vast, de reuen en de teef...
Afbeelding
annihilus
Actief

Ik heb ook een normalereu en normaleteef en de eerste keer is wel even doorbijten ja.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Wat ik altijd heb gemerkt is dat zo'n reu na wat loopsheden vanzelf rustiger worden.
De reu van onze vorige buuf wist de eerste paar keren niet wat hem over kwam, at niet meer, hele dag piepen en onrustig en owee als hij mijn teef maar rook of hoorde.
Dat was een paar loopsheden zo, daarna was hij alleen nog maar zo op de hoogtij dagen van de teef, daarvoor en daarna was hij gewoon rustig.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Wat ik altijd heb gemerkt is dat zo'n reu na wat loopsheden vanzelf rustiger worden.
De reu van onze vorige buuf wist de eerste paar keren niet wat hem over kwam, at niet meer, hele dag piepen en onrustig en owee als hij mijn teef maar rook of hoorde.
Dat was een paar loopsheden zo, daarna was hij alleen nog maar zo op de hoogtij dagen van de teef, daarvoor en daarna was hij gewoon rustig.
klopt...hier is het nu ook alleen op de dagen dat ze dekrijp is... op 1 reu na die eet nog steeds een hele week niet... naja.. da's zijn probleem... :wink: Maar de rest loopt wel wat te klapperen maar vervelend zijn ze niet meer op de overige dagen...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Anne Panne schreef:ze zullen het ongetwijfeld overleven.. maar wij lopen hier wel 3 weken lang met koppijn van de stress rond.. even appart zetten gaat niet want hij gilt letterlijk de hele buurt bij elkaar.. en je hoort hem aan de andere kant van de straat nog.. kan je je dan voorstellen hoe het dan is om er de hele dag midden in te zitten??
Ik kan me dat heel goed voorstellen.
Al was het hier in huis pas vanaf het moment dat mijn teef ontvankelijk was. Gewoon 24 uur per dag gillen van frustratie omdat hij niets "mocht" :mrgreen:

De reu heeft toen een week ergens anders gelogeerd.
Valium en andere kalmeringsmiddelen werkten totaal niet. Hij werd daar nog gekker van.
Bij de volgende loopsheid van de teef weer hetzelfde verhaal, dus ook toen de reu weer een week uit logeren.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb 2 loopse teven die continu op elkaar duiken hebben ze geen reu bij nodig de hele dag door hijg hijg hijg :N:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Valium en andere kalmeringsmiddelen werkten totaal niet. Hij werd daar nog gekker van.
Valium werkt op honden anders in als op mensen, is dan ook niet zo´n goed idee om dat aan een hond te geven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wil de hond schreef:
Valium werkt op honden anders in als op mensen, is dan ook niet zo´n goed idee om dat aan een hond te geven.
Op recept van de dierenarts :wink:
Ik weet dat diazepam aan honden wordt gegeven.
(O.a. om een epilepsie cluster te doorbreken).
Maar het is bekend dat sommige honden averechts reageren.
Zoals de mijne dus.
Vandaar ook de logeerparij.
In huis blijven was geen optie.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Limanade
Zeer actief

heb gelukkig 2 dagen rust nu qua gejank en gepiep
vriendlief is het weekend vissen en die heeft mambo mee genomen :wink:
ff lekker quality time met mijn meisje dit weekend :mrgreen: en niemand die ons achter de kut aan loopt hahaha :wink: :smile: :smile:
Afbeelding

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Heb je dit al eens geprobeerd? Je kan ook chlorella geven van een merk met een duidelijke samenstelling zonder bijprodukten.
http://www.dierenwebshop.nl/product_inf ... s_id/39009

Ik loop van de week met mijn honden in een losloopgebied. Naderen ze een zwaar loopse teef. Whooper was daar dus niet meer van af te slaan en die ruikt zelf naar loopse teef sinds zijn castratie. Het hele fenomeen castreren neem ik wat dat betreft met een korrel zout. Bezint eer ge begint en als het echt hoogtij is, gaan ook bij een gecastreerde reu de remmen los. Chlorophyl houdende produkten zoals chlorella helpt vaak wel om de lucht te maskeren.
Panna
Zeer actief

Nanna schreef:Mijn reuen zijn geen van allen gecastreerd, niet nodig namelijk.
annihilus schreef:
Nanna schreef:Verreweg de meeste castraatreuen worden véél rustiger als het om loopse teven gaat, nou niet net doen alsof het allemaal geen verschil maakt.
TS moet het natuurlijk zelf weten maar als het mijn hond was ging het mes erin. Zéker als ik nog eens de titel van dit topic bekijk ;-)
jaja, jij hebt het mes al in al jouw honden gezet :ok:
:19: :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”