Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik word echt gek hier!!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

ik word echt gek hier!!!

Ongelezen bericht door Limanade »

lima heeft bijna 2 maand geleden de prikpil gehad (1 malig want hoor/lees allemaal nare verhalen)

maar op 1 of andere manier schijd ze toch een geur uit want mambo wil er elke keer boven op klimmen.. en loopt de hele tijd haar fluf achter na en loopt er ook de godganse dag aan te likken als hij de kans krijgt..
ook in de oren knagen doet hij..

ik word er eigenlijk een beetje gek van.. gestressed.. koppijn van het elke keer af te straffen.. maar na elke keer afstraffen doet hij het vervolgens 5 seconden later weer!

en op een gegeven moment is lima het ook zo zat dat ze een snauw geeft.. en vanmiddag was het weer bijna vechten :jank:

heb No Love spray gehaald maar dat werkt gewoon niet.. en de hele dag gescheiden houden vind ik ook zielig want dan zit er de hele dag 1 boven (om en om dan wel)

en lima is voor de rest niet loops.. ze bloed niet iig maar ze had vd week wel melk uit haar tepels

wie ow wie heeft een tip voor me? want ik word er helemaal gek van..
heb de DA van de week al gebeld maar die had op korte termijn alleen maar een hormoonspuit voor mambo als tip.. of laten helpen maar hij ging op vakantie dus kon ook niet op korte termijn...
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Valeriaan, veel reuen worden daar toch wel behoorlijk wat rustiger van.

Drie maal daags ongeveer 1, 2, 3 tabletten/capsules geven, afhankelijk van hoe hij er op reageert. Even een beetje proberen, bvb. beginnen met twee pillen en een uurtje of twee afwachten.
Limanade
Zeer actief

Wil de hond schreef:Valeriaan, veel reuen worden daar toch wel behoorlijk wat rustiger van.

Drie maal daags ongeveer 1, 2, 3 tabletten/capsules geven, afhankelijk van hoe hij er op reageert. Even een beetje proberen, bvb. beginnen met twee pillen en een uurtje of twee afwachten.
thx voor je tip
kan ik dat gewoon bij een kruidvat ofzo halen?
Afbeelding

annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

Heb je geen leuk logeeradresje waar je reu voor een weekje ofzo naar toe kan. blijkbaar zijn ondanks de prikpil haar hormoontjes toch aan de gang.

En als je ze scheidt door er een boven te zetten kun je het daar toch ook leuk maken voor de hond met een lekker bot of een nieuw speeltje en een extra lange wandeling
Limanade
Zeer actief

cooperv schreef:Heb je geen leuk logeeradresje waar je reu voor een weekje ofzo naar toe kan. blijkbaar zijn ondanks de prikpil haar hormoontjes toch aan de gang.

En als je ze scheidt door er een boven te zetten kun je het daar toch ook leuk maken voor de hond met een lekker bot of een nieuw speeltje en een extra lange wandeling
bot en speeltjes laat ik nooit alleen bij een hond.. vind ik dood eng en vooral omdat ik 2 slopers heb hier.. :wink:
en ja lange wandeling zou kunnen.. maar het nadeel is ook dat als ik 1 van de twee appart heb dat de mambo altijd ligt te piepen of bij lima probeerd te komen..
Afbeelding

Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Anne Panne schreef:
cooperv schreef:Heb je geen leuk logeeradresje waar je reu voor een weekje ofzo naar toe kan. blijkbaar zijn ondanks de prikpil haar hormoontjes toch aan de gang.

bot en speeltjes laat ik nooit alleen bij een hond.. vind ik dood eng en vooral omdat ik 2 slopers heb hier.. :wink:
en ja lange wandeling zou kunnen.. maar het nadeel is ook dat als ik 1 van de twee appart heb dat de mambo altijd ligt te piepen of bij lima probeerd te komen..
Ik ken het, ik heb twee keer een loopse teef plus reu in huis gehad, voor hij gecastreerd werd. De twee scheiden was het enige wat hielp. Maar ook dat vond ik moeilijk om te doen.

Die hormoonspuit waar je DA het over heeft, chemische castratie, dat heb ik nooit voor mijn honden gebruikt, maar wel één keer voor mijn twee katers. Werkte meteen, was na zes weken/twee maanden uitgewerkt. Er zitten dacht ik ook minder risico's aan dan een prikpil, maar dat zul je even na moeten gaan. Kosten van chemische castratie voor een hond is rond de 50 euro.
Limanade
Zeer actief

Nanna schreef:Wat een gedoe. Waarom laat je niet gewoon die reu castreren?
nou dat is zowiezo wel de bedoeling alleen onze dierenarts is met vakantie..
Die hormoonspuit waar je DA het over heeft, chemische castratie, dat heb ik nooit voor mijn honden gebruikt, maar wel één keer voor mijn twee katers. Werkte meteen, was na zes weken/twee maanden uitgewerkt. Er zitten dacht ik ook minder risico's aan dan een prikpil, maar dat zul je even na moeten gaan. Kosten van chemische castratie voor een hond is rond de 50 euro.
mambo, de reu, is van mijn vriend dus die beslist daar uiteindelijk over.. en die vind zo'n hormoonspuit maar niks..

is het trouwens zo dat als je een reu laat helpen, hij dat hyper gedrag wat hij nu heeft ook na de casteratie blijft houden? alsof hij in dat hyper gedrag is blijven hangen?
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

zal het er morgen met mijn vriend over hebben want uiteindelijk is hij wel diegene die beslist over de ballen van zijn hond :mrgreen:

we hebben het er zowiezo over gehad maar de DA raadde ons aan een prikpil te nemen voor lima.. maar daar wil ik niet mee verder gaan na die verhalen die ik heb gelezen.. maar als we lima laten helpen dan is de kans dat ze NOG dominanter word.. en dat is ook vragen om problemen bij een ongeholpen reu..
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

Nanna schreef:
Anne Panne schreef:zal het er morgen met mijn vriend over hebben want uiteindelijk is hij wel diegene die beslist over de ballen van zijn hond :mrgreen:
O ja, even niet aan gedacht ;-)
Mannen en de plaatsvervangende gevoeligheid over de zak van hun hond :19:
Gek, vrouwen hebben er over het algemeen geen enkele moeite mee de baarmoeder van hun teef eruit te laten rukken :mrgreen:

whaha erg he.. mannen en hun mannelijkheid.. :smile:
volgens mij vinden mannen het erger dan de hond zelf.. :smile:
Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Gewoon dezelfde Valeriaan als die wat wij mensen gebruiken, dus inderdaad bij Kruidvat, de drogist of de apotheek halen. Je hoeft ook niet bang te zijn voor overdosering, je kunt er bij wijze van spreken een handjevol tegelijk inmikken. Maar beter is het om even te proberen de werkzame dosis vast te stellen.

Beter overdreven vind ik trouwens om bij het minste geringste al te gaan gillen dat de ballen er af moeten.

Geef dat reutje eerst eens rustig de kans om te wennen aan de aanwezigheid van een teef in zijn leven.

Ballen er af kan altijd nog.

Het is nogal een ingrijpende ingreep voor een reu hoor, denk daar niet te licht over.
Limanade
Zeer actief

Wil de hond schreef:Gewoon dezelfde Valeriaan als die wat wij mensen gebruiken, dus inderdaad bij Kruidvat, de drogist of de apotheek halen. Je hoeft ook niet bang te zijn voor overdosering, je kunt er bij wijze van spreken een handjevol tegelijk inmikken. Maar beter is het om even te proberen de werkzame dosis vast te stellen.

Beter overdreven vind ik trouwens om bij het minste geringste al te gaan gillen dat de ballen er af moeten.

Geef dat reutje eerst eens rustig de kans om te wennen aan de aanwezigheid van een teef in zijn leven.

Ballen er af kan altijd nog.

Het is nogal een ingrijpende ingreep voor een reu hoor, denk daar niet te licht over.
we hebben al een echte loopsheid mee gemaakt met mambo en lima.. en dat was zeer zeker geen succes en dat willen we dus echt niet nog een keer mee maken..
vandaar dat de de DA om advies hebben gevraagd.. en aangezien we echt niet in een gezonde hond willen laten snijden adviseerde hij de prikpil voor lima.. dus we hebben wel geprobeerd het anders op te lossen.. maar schijnbaar werkt het niet..

dat valeriaan ga ik zeker proberen.. baad het niet, schaad het niet toch :wink:
Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

En om de beurt een tijdje in de bench zetten, zodat zij geen last van hem heeft en hij niet bij haar kan komen en dus rustiger blijft.
Limanade
Zeer actief

Wil de hond schreef:En om de beurt een tijdje in de bench zetten, zodat zij geen last van hem heeft en hij niet bij haar kan komen en dus rustiger blijft.
ook al geprobeerd.. :jank:
als hij in de bench zit gaat ie janken en blaffen
en als lima in de bench zit loopt ie elke keer naar boven waar de bench staat.. dus nog geen rust...
Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Lekker die bench in de huiskamer zetten, met haar er in samen met een vette kluif en voor hem zijn bedje naast de bench met een handje valeriaan in zijn mik. :wink:
Limanade
Zeer actief

Wil de hond schreef:Lekker die bench in de huiskamer zetten, met haar er in samen met een vette kluif en voor hem zijn bedje naast de bench met een handje valeriaan in zijn mik. :wink:
whaha dat zou ook kunnen :mrgreen:
maar dat valeriaan is op natuurlijke basis?
Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Dat wordt gemaakt van de wortel van de Valeriaan-plant.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

4 gecastreerde honden pfff wat een rust :pffff: :mrgreen:

monky is er een stuk minder hyper van geworden, 6 jaar over gedaan om die beslissing te nemen en superblij dat ik het toen moest laten doen van mijn DA, god wat ben ik soms toch blij met die vent :mrgreen:

en mijn teven zijn niet dominanter geworden, wel stabieler :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Het is misschien niet goed om in een gezonde hond te laten snijden maar de prikpil is voor haar al helemaal niet goed.
Bij onze DA kun je die dan ook voor je teef niet krijgen (al zou je willen).
Afbeelding
gevni havanezers
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb Cody in mei laten castreren om dezelfde reden: een loopse teef in huis en een reu die helemaal gek was. Gillen, huilen, piepen, niet meer eten (en dus 3kg afgevallen die hij echt niet kon missen), de boel slopen, dwars door de afscheiding heen beuken en mij bijten omdat ik toevallig in de weg stond :roll: .
Vreselijk gewoon!
Manlief was er ook tegen en stelde nog voor om Gina dan maar te 'helpen' :evil: (mag niet eens bij haar omdat ze van binnen al zo beschadigd is). Stomme kerels!
En ik moet zeggen, nu ik 3 maanden verder ben, Cody wordt steeds 'makkelijker'. Het blijft een hond met gebruiksaanwijzing, maar hij is wat rustiger en beter in de omgang. Minder kort lontje, zeg maar.
En afgelopen zaterdag een doggydance-demonstratie met hem gegeven en er was een (bijna)loops teefje bij en hoewel hij er even naar toe wilde, bleef hij keurig bij me toen ik het commando gaf :cheer: !
En nog een goede verbetering: vorige week kwam er een jr-reu woest grommend en blaffend op hem afgesprongen en een paar maanden geleden had hij geprobeerd veters van het dier te maken (hij is altijd aangelijnd, hoor :wink: ) en nu trok hij even een lipje op, keek vervolgens naar mij, ging zitten en liet mij de klier wegjagen :cheer: !

Dus castratie kan, zeker voor lastige reutjes als Cody, écht helpen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos was gecastreerd maar die werd toch nog wel behoorlijk hitsig van loopse teven hoor...Loopse teef hier in huis was toch wel flink rijden geweest een groot deel van de dag denk ik.
Dat piepen enzo deed hij niet, maar een gecastreerde reu die nog hitsig blijft proberen te dekken is ook niet alles denk ik? Als je rust wil in ieder geval niet lijkt mij. Ik zou eerder de teef laten castreren dan.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef:Moos was gecastreerd maar die werd toch nog wel behoorlijk hitsig van loopse teven hoor...Loopse teef hier in huis was toch wel flink rijden geweest een groot deel van de dag denk ik.
Dat piepen enzo deed hij niet, maar een gecastreerde reu die nog hitsig blijft proberen te dekken is ook niet alles denk ik? Als je rust wil in ieder geval niet lijkt mij. Ik zou eerder de teef laten castreren dan.
De teef Lima is niet eens lóóps en nu probeert Mambo haar al aan alle kanten te berijden. De vorige keer dat ze loops was was klaarblijkelijk al helemáál geen succes en de eigenaren staan er nu nog van te shaken, hahaha.
Ik zie het probleem niet om dan die reu te laten castereren, zó heilig zijn die ballen niet hoor. :19: Het zal voor alle betrokkenen veel meer rust geven.
Ja ho even, ik zeg toch ook nergens dat die ballen heilig zijn? Ik had nota bene zelf een gecastreerde reu.
Ik zie daar ook niet per definitie een probleem in, maar als je verwacht dan helemaal rust te hebben als de teef loops is kan je dus van een koude kermis thuis komen eventueel.
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Sommige gecastreerde reuen blijven nog steeds erg gek doen bij loopse teven en zullen ze zelfs dekken met koppeling en al. Alleen komen er dan geen nakomelingen van.
Maar een castratie geeft dus geen garantie op rust. Ik zou het dan eerst met chemische castratie proberen om te kijken of het het effect heeft wat jullie graag willen.
Wij weten heel goed wat het is om met loopse teven en een intacte reu te zitten, maar hier hebben we zelf voor gekozen :19: Dus het is even doorbijten een aantal weekjes per jaar, maar voor ons absoluut geen reden om 1 onder handen te nemen.
Echte rust heb je pas al je 1 van de 2 uit logeren doet.
Groetjes,
Wendy
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:Verreweg de meeste castraatreuen worden véél rustiger als het om loopse teven gaat, nou niet net doen alsof het allemaal geen verschil maakt.
TS moet het natuurlijk zelf weten maar als het mijn hond was ging het mes erin. Zéker als ik nog eens de titel van dit topic bekijk ;-)
Tuurlijk maakt het (flink) verschil, niemand ontkent dat.
Maar er zijn ook flink wat gecastreerde reuen die nog wel hitsig worden (hetzij minder heftig) van een loopse teef en ook blijven dekken.
Aangezien TS zelf bijna doorflipt van dit soort gedoe in huis waarschuw ik even dat castratie dus zeker geen garantie is dat reu-lief rustig op zijn kleedje blijft liggen de volgende loopsheid.
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Nanna schreef:Verreweg de meeste castraatreuen worden véél rustiger als het om loopse teven gaat, nou niet net doen alsof het allemaal geen verschil maakt.
TS moet het natuurlijk zelf weten maar als het mijn hond was ging het mes erin. Zéker als ik nog eens de titel van dit topic bekijk ;-)
Ja dat zal best, maar je zal toevallig net die ene reu hebben die er niet rustiger van wordt. Wat heeft de castratie dan voor zin gehad? Daarbij is het niet eens geheel zonder risico.
Ik zou dus het zekere voor het onzekere nemen en het eerst gewoon proberen met chemische castratie. Heeft het het gewenste effect kun je altijd de stap nemen naar echte castratie. Heeft het geen effect dan zul je toch andere maatregelen moeten gaan nemen zoals een logeeradres.

Want als hij nu al zo op haar reageert terwijl ze de prikpil heeft gehad zal dat waarschijnlijk niet veel minder gaan worden met castratie ben ik bang.
Groetjes,
Wendy
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: ik word echt gek hier!!!

Ongelezen bericht door Emma »

Anne Panne schreef:lima heeft bijna 2 maand geleden de prikpil gehad (1 malig want hoor/lees allemaal nare verhalen)

maar op 1 of andere manier schijd ze toch een geur uit want mambo wil er elke keer boven op klimmen.. en loopt de hele tijd haar fluf achter na en loopt er ook de godganse dag aan te likken als hij de kans krijgt..
ook in de oren knagen doet hij..

ik word er eigenlijk een beetje gek van.. gestressed.. koppijn van het elke keer af te straffen.. maar na elke keer afstraffen doet hij het vervolgens 5 seconden later weer!

en op een gegeven moment is lima het ook zo zat dat ze een snauw geeft.. en vanmiddag was het weer bijna vechten :jank:

heb No Love spray gehaald maar dat werkt gewoon niet.. en de hele dag gescheiden houden vind ik ook zielig want dan zit er de hele dag 1 boven (om en om dan wel)

en lima is voor de rest niet loops.. ze bloed niet iig maar ze had vd week wel melk uit haar tepels
wie ow wie heeft een tip voor me? want ik word er helemaal gek van..
heb de DA van de week al gebeld maar die had op korte termijn alleen maar een hormoonspuit voor mambo als tip.. of laten helpen maar hij ging op vakantie dus kon ook niet op korte termijn...
duidt dat niet op een eventuele schijnzwangerschap???
hoe is Lima voorderest? erg aanhankelijk ?
want als het dat is dan is het wel logisch misschien. dan ruikt een teef ook weer anders?
ik weet verder niet of dat kan tijdens een prikpil?

verder lees ik wel eens dat zowel de prikpil als chemische castratie niet goed is voor langere tijd.
dan lijkt het me handiger 1 van de twee te castreren. en aangezien het de reu is die geen leuk gedrag vertoont, zou ik ook voor de reu kiezen.(om die te castreren) maar ik zou er goed over nadenken en eventueel nog even Lima laten checken, want melk uit haar tepels tijdens een prikpil vind ik ook niet helemaal in orde ???
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Martijn schreef: Heb je nu echt geen flauw idee hoezeer je je zelf voor schut zet met dit geleuter?
Ik zou me in jullie schoenen kapot schamen. Ik zou nooit en plein publiek toegeven dat ik mijn partner maar een mongool vind.

Weet je wat dat over jou zegt?
minachting is geen reden tot het beeindigen van een relatie, blijkbaar.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Martijn schreef:
Anne Panne schreef:
Nanna schreef:
Anne Panne schreef:zal het er morgen met mijn vriend over hebben want uiteindelijk is hij wel diegene die beslist over de ballen van zijn hond :mrgreen:
O ja, even niet aan gedacht ;-)
Mannen en de plaatsvervangende gevoeligheid over de zak van hun hond :19:
Gek, vrouwen hebben er over het algemeen geen enkele moeite mee de baarmoeder van hun teef eruit te laten rukken :mrgreen:

Heb je nu echt geen flauw idee hoezeer je je zelf voor schut zet met dit geleuter?
Ik zou me in jullie schoenen kapot schamen. Ik zou nooit en plein publiek toegeven dat ik mijn partner maar een mongool vind.

Martijn schreef: Vraag dat maar aan Marc. Dat is ons kleine, onderontwikkelde mannetje dat alles van onderontwikkelde kleine mannetjesnemo's weet..
Niet?
linlin

oh, overigens, het lijkt me dat je weet wat je kan verwachten als je een volle reu en een volle teef in een huishouden hebt. om daar nou een hond voor te castreren vind ik een beetje makkelijk.
linlin

Nanna schreef: Ik moest er altijd wel om gnuiven, minachten is heel wat anders hoor ;-)
dat waren ook niet jouw meneren, maar clientèle. dat is wat anders. daar mag je inderdaad in de coulissen om gniffelen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Martijn schreef:
Gollum schreef:
Martijn schreef:
Anne Panne schreef:
Heb je nu echt geen flauw idee hoezeer je je zelf voor schut zet met dit geleuter?

Martijn schreef: Vraag dat maar aan Marc. Dat is ons kleine, onderontwikkelde mannetje dat alles van onderontwikkelde kleine mannetjesnemo's weet..
Niet?
Laat maar in het originele topic staan, hoor. Daar is duidelijk hoe dat bedoeld werd. Hier niet.
Oh, dat was natuurlijk de bedoeling.

Maar goed, duidelijk is dat ik zeer zeker niet aan Marc zijn verstand twijfel. Dat zou voor mij namelijk wel het moment zijn om mijn biezen te pakken.
Ik denk ook echt niet dat jij aan Marc's verstand twijfelt hoor, maar om nu gelijk te zeggen dat TS aan de verstandelijke vermogens van haar vriend twijfelt vind ik ook weer wat.. Ik haal dat er niet uit namelijk. Ik denk dat dat een conlusie is die je er zelf aan verbind.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”