Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull niet meer in de hand te houden (letterlijk)

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Er werd heel veel geouwehoerd in dit filmpje en weinig gedaan. Die mensen stonden er mooi alleen voor en ome agentje stond erbij en keek toe. Waarom schoot hij niet eerder? Die vent z'n hand werd bijna aan stukken gebeten, dat vrouwke liep er omheen te bebbelen (had de hond uiteindelijk te pakken) en wat deed agent?
Die agent moest ontslagen worden, want die kan niets.

Ik vond het ook geen leuk gezicht zoals ze die hond met moeite moesten doden. D.m.v. 100x schieten en tig keer proberen dood te rijden. Wat een slapzwanzen zeg!
Stelletje amateurs!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Arme hond, ik vraag mij af wat die mensen in hemelsnaam met hem hebben uitgespookt dat hij dit gedrag is gaan vertonen.
Over de 'schietkunsten' laat ik mij maar niet uit.

Het mag nog wel even gezegd worden dat nergens vaststaat dat het hier een Pitbull betreft. De uiterlijke kenmerken heeft de hond wel, maar dat hebben wel meer honden die geen Pitbull zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

sky schreef:Staffords en pitts staan erom bekend dat als ze doordraaien dat ze gevoeloos worden en ook voor kogels. de enige optie om ze dan te doden is of lek te schieten helaas of in een keer door de kop .
Ik denk hoe moeilijk ik het ook vindt, dat ze niet anders konden, want deze hond laten lopen is te gevaarlijk (pak ie straks een kind) en te voet hielden ze hem niet bij.

Helaas hebben deze afschuwelijke dingen ook in Nederland plaats gevonden.
Gevoelloos? Sommige! kunnen zeer vasthoudend zijn, dat is wat anders. Overigens word mij uit dit filmpje niet duidelijk dat de hond is doorgedraaid, voor hetzelfde geld hebben mensen hem getraind op armbijten oid.

~
Afbeelding
~
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Als deze hond vast had blijven houden totdat hij doorzeefd door kogels met een hand in zijn bek gehemeld zou zijn had hij denk ik beter voldaan aan het beeld dat jij je hebt gevormd van dit soort hondjes.

Klopt dat?
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Zo raar joh die agenten, het zijn af en toe ook net 'echte' mensen he! :mrgreen:

En ook onder de agenten populatie heb je ze er tussen zitten die gewoon bang zijn voor honden, op zich niet verkeer, zo heeft iedereen wel wat ;)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Inge O schreef:
Nanna schreef:Of zou ie toch geraakt zijn?
ik denk het wel :wink: .
ik denk het ook. maar niet goed genoeg waardoor hij verder kon op adrenaline.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Inge O schreef:
Chione schreef:
sky schreef:Staffords en pitts staan erom bekend dat als ze doordraaien dat ze gevoeloos worden en ook voor kogels. de enige optie om ze dan te doden is of lek te schieten helaas of in een keer door de kop .
Ik denk hoe moeilijk ik het ook vindt, dat ze niet anders konden, want deze hond laten lopen is te gevaarlijk (pak ie straks een kind) en te voet hielden ze hem niet bij.

Helaas hebben deze afschuwelijke dingen ook in Nederland plaats gevonden.
Gevoelloos? Sommige! kunnen zeer vasthoudend zijn, dat is wat anders. Overigens word mij uit dit filmpje niet duidelijk dat de hond is doorgedraaid, voor hetzelfde geld hebben mensen hem getraind op armbijten oid.
denk je nu echt dat dit de manier is waarop honden te werk gaan die eventjes voor de lol 'armpje bijten'? die man zijn hand kan wel bij het vuilnis, bij wijze van spreken - doe je daar niet wat heel erg makkelijk over?

met die hond zal overigens niet veel meer fout gegaan zijn dan dat hij jammer genoeg de verkeerde genen heeft meegekregen en ja, dat heeft hij aan ons te danken.
Nee, daar doe ik niet makkelijk over. Ik geef aan wat mijn indruk bij het filmpje is mbt de hond. Daar ging het nl. over.

Welke 'verkeerde' genen bedoel je?

~
Afbeelding
~
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Inge O schreef:
marian* schreef:Wat een walgelijk filmpje :kotz:
het meest walgelijke eraan vind ik de manier waarop die mensen gegrepen worden - dit is niet zomaar wat hapwerk.
Ik vind het doodzielig voor de hond.God weet hoe hij gepest is of wat dan ook waardoor hij zo reageert,want deze honden zijn normaal gesproken heel mensvriendelijk.Wie weet was hij wel ziek of wat dan ook :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

marian* schreef:[
Ik vind het doodzielig voor de hond.God weet hoe hij gepest is of wat dan ook waardoor hij zo reageert,want deze honden zijn normaal gesproken heel mensvriendelijk.Wie weet was hij wel ziek of wat dan ook :wink:
Een ding staat vast: deze hond is in handen geweest van de verkeerde mensen. En die gaan natuurlijk vrijuit want die drukken heel laf hun snor.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Chione
Zeer actief

Inge O schreef:
Chione schreef: Welke 'verkeerde' genen bedoel je?
genen die maken dat hij niet zomaar 'eventjes' boos wordt en een keer hapt, maar daarin doordraait en van geen ophouden meer weet.

wij hebben die genen daarin gestopt (simplistisch gezegd uiteraard) en normaal keert zich dat gedrag enkel tegen honden, maar gaat het een keer mis en worden mensen het slachtoffer dan worden ze het ook meteen goed.

De hond in het filmpje bijt doelbewust ( zo oogt het iig ) op de hand/mouw, dat is m.i. geen toeval, maar oogt alsof de hond daarop getraind is. Hij laat ook meerdere keren los. Dat hij daarna weer bijt kan aan allerlei dingen liggen en is sowieso iets wat wel meer honden zouden kunnen doen en ook doen.

Hij is redelijk in bedwang te houden via zijn achterpoten, dat zie ik men nog niet zo snel doen bij een compleet doorgedraaide hond.

Wat hier gebeurd lijkt mij komen door een bepaalde opvoeding of andere externe factoren. Zo zijn er vele (ernstige)bijtincidenten met allerlei rassen, omdat men de honden zo maakt als ze al geboren zijn.

~
Afbeelding
~
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

gotcha schreef:zou het ook niet kunnen dat de agent zelf schrik had van de hond :mrgreen:
Dat bedacht ik ook al. Dat zou verklaren waarom hij van zo dichtbij toch mist. Op zich niet zo gek als je daar met bibberende handjes staat, zou niet graag met em ruilen... :N:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Wil de hond schreef:Als deze hond vast had blijven houden totdat hij doorzeefd door kogels met een hand in zijn bek gehemeld zou zijn had hij denk ik beter voldaan aan het beeld dat jij je hebt gevormd van dit soort hondjes.

Klopt dat?
Je maakt aannames die nergens op slaan. Ik vraag mij in gemoede af waarom een hond die zó gefocust is op aanvallen op dat moment ervandoor gaat als er schoten vallen. Het zou hem dan toch feitelijk niet moeten deren. Of zou ie toch geraakt zijn?
Aannames die nergens op slaan?

Je zegt nu zelf dat jij eigenlijk verwacht dat een hond als deze helemaal door het dolle heen is en volslagen verblindt helemaal niets meer merkt.

Veel inlevingsvermogen is er niet voor nodig hoor, om te snappen dat als je net lekker een beetje op een hand staat te kauwen en er ineens een keiharde knal klinkt vlak bij je oor en je tegelijkertijd een stekende pijn voelt van de ingeslagen kogel zélfs een hond als deze er als een haas vandoor gaat.

Zó gefocust op aanvallen vind ik deze hond trouwens niet, hij was meer op zijn gemakkie een beetje aan het happen, een hond van dit type die echt aanvalt is een heel ander verhaal.
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

Veel scherpschutters hier achter de pc
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Ik vroeg het mij ook al af waarom de hond alleen naar handen grijpt :19:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Cleo schreef:Ik vroeg het mij ook al af waarom de hond alleen naar handen grijpt :19:
Als jij als hond zijnde bij je achterpoten gegrepen wordt, krijg je van zelf ook wel een fixatie op handen :N:
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Als je geen eens je eige mening hier neer mag zetten !!! wat voor jullie misschine onzin is zijn voor mij feiten.
Laatst gewijzigd door sky op 22 jan 2008 00:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

En in het kader van de nieuwe forumwind moet hier dan beschaafd en met argumenten op gereageerd worden omdat deze nieuwkomer anders misschien wel eens gekrenkt zou kunnen worden en op zou kunnen stappen?
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Wil de hond schreef:En in het kader van de nieuwe forumwind moet hier dan beschaafd en met argumenten op gereageerd worden omdat deze nieuwkomer anders misschien wel eens gekrenkt zou kunnen worden en op zou kunnen stappen?
Het zou je wel sieren :wink: Ik heb op pagina 1 al een link gegeven :pffff:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb me voorgenomen om te proberen kletskoek volledig te gaan negeren.

Maar het wil nog niet helemaal lukken. :roll:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

visaton schreef:Veel scherpschutters hier achter de pc
:smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Chione
Zeer actief

Ik wil er wel op ingaan, maar er staat mij ff teveel onzin om nu op in te gaan. :roll:

~
Afbeelding
~
*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

Vreselijk filmpje :(:

Hond ziet er voor mij idd uit alsof hij ervaring had met het bijten op een mouwtje oid. Hij ziet er niet compleet doorgedraaid uit en mikt herhaaldelijk doelbewust op de handen/onderarmen van de omstanders.

Waarom die agent 'mist'? Waarschijnlijk miste hij niet maar hij heeft gewoon het verkeerde wapen in handen. Met een pistool van dat soort (ik gok semi-automatisch pistool, max. 9mm) is het nagenoeg onmogelijk om de 3 cm dikke schedel van een hond (en vooral dat type hond met een zeer zware schedel) te doorboren en schiet je het dier dus op zijn best aan. Vreselijk onprofessioneel en het dier wordt onnodig leed aangedaan...

Op verschillende plaatsen in de VS moeten agenten inderdaad wel eens honden afschieten. Daarvoor gebruiken ze over het algemeen geweren. Die zijn wel krachtig genoeg (vooral high-powered jachtgeweren) om een dier in een keer uit te schakelen.

Bah. Geen best filmpje om je dag mee te beginnen. Arme hond. Achterlijke mensen.
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Drie centimeter dikke schedel? :eek:

Da´s een blok beton joh, overdrijf je nou niet een beetje?
M@scha
Zeer actief

whahaha. ja een pit heeft een titanium schedel hoor! :pffff: :smile:

tis nét robocop! :ok:

mensen laat je toch eens niet zo gek maken door al die technische hoogstandjes die aan deze honden toegeschreven worden! :wink:
Afbeelding
Ben
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox

Ongelezen bericht door Ben »

massam schreef:whahaha. ja een pit heeft een titanium schedel hoor!
:denken: :idea: en er zat ook iets van kevlar in verwerkt.
M@scha
Zeer actief

Ben schreef:
en van dat spul dat ze niet nat worden.. uhmmm.. waar ook die jassen van gemaakt worden... :denken:
Afbeelding
Ben
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox

Ongelezen bericht door Ben »

massam schreef:
Ben schreef:
en van dat spul dat ze niet nat worden.. uhmmm.. waar ook die jassen van gemaakt worden... :denken:
ja ook al gore tex :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

die ja!! :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

De fantasie van sommige mensen hier slaat danig op hol. :mrgreen:

Maar het is en blijft een gruwelijk filmpje. Oke, de hond is een gevaar voor de samenleving maar het is verschrikkelijk om te zien hoe mensen hem achtervolgen om hem te doden. Dat knaagde echt aan mij toen ik het zag.
*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

Die 3cm heb ik ooit meegekregen tijdens een vak dierfysiologie... Moet inderdaad bekennen dat ik het niet precies weet, zal het eens aan een DA navragen hoeveel het precies is :ok:

Titanium schedels is weer een ander onderwerp (?)

Het gaat niet om technische hoogstandjes. Een handvuurwapen is nu eenmaal niet geschikt om een dier van een bepaalde maat doeltreffend uit te schakelen. Geldt voor de meeste honden (inderdaad vooral de wat zwaardere typen, oa 'bully' types), maar ook voor herten en ander wild. En dat heeft weer te maken met de botdikte en -structuur die die dieren hebben in de schedel. Daarom loopt (liep?) de boswachter met een jachtgeweer en niet met een pistool.

Verder laat ik me niet gek maken, ik weet wat voor honden dit zijn. Ik heb met meerdere uitgebreid contact gehad (APBT, AmBull, AmStaff, en alle mogelijke kruisingen daarvan) in het animal control asiel waar ik vrijwilliger ben. Niet om hier nu weer een RAD topic van te maken, maar die wet maakt me ronduit misselijk. Zo'n filmpje ook.

Ik zet mij in voor beter begrip rond deze rassen (niet in NL nee, maar in de VS) en de promotie van 'responsible ownership' (weet even geen Nederlandse uitdrukking daarvoor). Als ik me al gek laat maken, dan niet door spookverhalen over deze hondjes. :ok:
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”