Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull niet meer in de hand te houden (letterlijk)

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Pitbull niet meer in de hand te houden (letterlijk)

Ongelezen bericht door Asterix »

Vanochtend kreeg ik via mail het volgende filmpje te zien. Ik begrijp niet hoe een agent van zo dichtbij kan missen en er inmiddels grote auto's rondrijden om de hond op die manier proberen te doden :boos:

http://s5.photobucket.com/albums/y153/c ... 712339.flv
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat een walgelijk filmpje :kotz:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Inderdaad walgelijk! Waar speelt zich dit af? Ik heb het idee ergens in Rusland?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Sjalot schreef:Inderdaad walgelijk! Waar speelt zich dit af? Ik heb het idee ergens in Rusland?
Zo te zien wel in een oost europees land ;)

Ronduit walgelijk !! :boos:
Asterix
Zeer actief

Sjalot schreef:Inderdaad walgelijk! Waar speelt zich dit af? Ik heb het idee ergens in Rusland?
Ik heb geen idee :19:
Afbeelding Afbeelding

Tr!bal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tr!bal »

idd afschieten ja! niet echt dat je zegt een lieverdje :)
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Staffords en pitts staan erom bekend dat als ze doordraaien dat ze gevoeloos worden en ook voor kogels. de enige optie om ze dan te doden is of lek te schieten helaas of in een keer door de kop .
Ik denk hoe moeilijk ik het ook vindt, dat ze niet anders konden, want deze hond laten lopen is te gevaarlijk (pak ie straks een kind) en te voet hielden ze hem niet bij.

Helaas hebben deze afschuwelijke dingen ook in Nederland plaats gevonden.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

sky schreef:Staffords en pitts staan erom bekend dat als ze doordraaien dat ze gevoeloos worden en ook voor kogels. de enige optie om ze dan te doden is of lek te schieten helaas of in een keer door de kop .
Ik denk hoe moeilijk ik het ook vindt, dat ze niet anders konden, want deze hond laten lopen is te gevaarlijk (pak ie straks een kind) en te voet hielden ze hem niet bij.
Hoe scheef ben je als je op een afstand van nog niet eens 50 cm een hond door z'n kop moet knallen en dan nóg mist? :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Heeeeel scheef !!!! maar schijnbaar kan het toch (HELAAS)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Die mag ook wel eens opnieuw leren schieten.....
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Mijn zus woont in Texas, en daar komt de sheriff elke week even de wilde honden afschieten.
Asterix
Zeer actief

Sky: lees dit eens aandachtig door:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ht=pitbull
Afbeelding Afbeelding

Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Beetje jammer dat hij niet gewoon raakte. Maar het is wel duidelijk dat deze hond niet mag blijven rondlopen zo!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

hoe dan ook deze hond moet dood. en wel heel snel. merk of ras boeit niet. het is heel duidelijk te zien in het filmpje dat na aanval 1 er een moment van relatieve rust is en de hond meteen weer bewust iemand pakt. tot 2x toe.

natuurlijk kan de adrenaline bij de hond zo hoog zijn dat hij "door de kogel heenloopt" maar van die afstand moet je hem gewoon vol in zijn kop kunnen raken en is het ook voor deze hond schlüss hoor...

klinkt heel hard wat ik zeg. maar honden met dit gedrag moeten gewoon dood.

daarbij nog is een pitt (en als je zo graag de staff erbij wil betrekken die ook) gefokt op mensvriendelijkheid. in de pit waar de honden vochten moest de baas ze namelijk in het heetst van de strijd zonder gevaar voor zijn armen eruit kunnen pakken. een hond van dit kaliber en deze geschiedenis met zulk gedrag is echt ziek in zijn hoofd en moet afgemaakt worden. het ziet er zielig uit. maar hoe groot mijn liefde voor honden ook is als ik hierbij was geweest en ik had die hond weg zien rennen was ik ook in mijn auto gestapt...
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Volgens mij was het wel degelijk raak hoor, het was alleen geen direkt dodelijk schot. Da´s ook best wel moeilijk als een hond zo beweegt en hij was natuurlijk té snel weg om hem nogmaals te kunnen raken.

Triest hoor, dit soort uitwassen waar een heel ras op afgemaakt wordt.
M@scha
Zeer actief

Wil de hond schreef: Triest hoor, dit soort uitwassen waar een heel ras op afgemaakt wordt.
dat is het jammere eraan. dit is namelijk zoals jij door dit te zeggen aangeeft ook wel te weten, helemaal geen rastypisch gedrag.
Afbeelding
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Wil de hond schreef:Volgens mij was het wel degelijk raak hoor, het was alleen geen direkt dodelijk schot. Da´s ook best wel moeilijk als een hond zo beweegt en hij was natuurlijk té snel weg om hem nogmaals te kunnen raken.
Juist! En de beste stuurlui staan weer aan wal, euh zitten achter de pc dit geval!
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

massam schreef:hoe dan ook deze hond moet dood. en wel heel snel. merk of ras boeit niet. het is heel duidelijk te zien in het filmpje dat na aanval 1 er een moment van relatieve rust is en de hond meteen weer bewust iemand pakt. tot 2x toe.

natuurlijk kan de adrenaline bij de hond zo hoog zijn dat hij "door de kogel heenloopt" maar van die afstand moet je hem gewoon vol in zijn kop kunnen raken en is het ook voor deze hond schlüss hoor...

daarbij nog is een pitt (en als je zo graag de staff erbij wil betrekken die ook) gefokt op mensvriendelijkheid. in de pit waar de honden vochten moest de baas ze namelijk in het heetst van de strijd zonder gevaar voor zijn armen eruit kunnen pakken. een hond van dit kaliber en deze geschiedenis met zulk gedrag is echt ziek in zijn hoofd en moet afgemaakt worden. het ziet er zielig uit. maar hoe groot mijn liefde voor honden ook is als ik hierbij was geweest en ik had die hond weg zien rennen was ik ook in mijn auto gestapt...
In dit antwoord kan ik mij vinden,en je weet ook niet waarom deze hond afgemaakt moest worden :ok: denk ik.Ik wil het filmpje niet zien. :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

gotcha schreef:
massam schreef:hoe dan ook deze hond moet dood. en wel heel snel. merk of ras boeit niet. het is heel duidelijk te zien in het filmpje dat na aanval 1 er een moment van relatieve rust is en de hond meteen weer bewust iemand pakt. tot 2x toe.

In dit antwoord kan ik mij vinden,en je weet ook niet waarom deze hond afgemaakt moest worden :ok: denk ik.Ik wil het filmpje niet zien. :mrgreen:

filmpje hoef je ook niet te zien hoor want het is niet leuk. het gaat erover dat de pit bewust ook na rustmomenten 3 verschillende mensen aanvalt.

dan is het voor mij al klaar.
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Inderdaad mee eens.
Hoe verschrikkelijk ik het ook vind om wat voor hond dan ook te zien worden neergeschoten, in dit geval moest het wel. Maar die vent had toch verd*mme nog aan toe beter moeten mikken... :boos:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Abby schreef:Inderdaad mee eens.
Hoe verschrikkelijk ik het ook vind om wat voor hond dan ook te zien worden neergeschoten, in dit geval moest het wel. Maar die vent had toch verd*mme nog aan toe beter moeten mikken... :boos:
Probeer jij maar eens een bewegend doel te raken, wat alle kanten op hupt met een klein hand wapen ... Dat is een postzegel proberen te raken met een speld op 300 meter afstand, zeer moeilijk dus ;)
Abby
Zeer actief

Het is een agent! Die heeft toch wel vaker moeten schieten lijkt mij? En hij staat er nog geen 50 cm vanaf! Als die vrouw stil staat, kan hij volgens mij makkelijk schieten... :19:
Vind het ok enorm knullig dat hij daar in zn eentje staat met zn pistooltje.... Hier zou je waarschijnlijk de halve politiemacht in je tuin hebben staan...
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Abby schreef:Het is een agent! Die heeft toch wel vaker moeten schieten lijkt mij? En hij staat er nog geen 50 cm vanaf! Als die vrouw stil staat, kan hij volgens mij makkelijk schieten... :19:
Vind het ok enorm knullig dat hij daar in zn eentje staat met zn pistooltje.... Hier zou je waarschijnlijk de halve politiemacht in je tuin hebben staan...
Weet jij wel hoevaak de doorsnee agent schiet !? :denken:

De doorsnee agent schiet mischien maar een paar keer per jaar alstie mazzel heeft, en dan nog op een schietbaan met stilstaande doeltjes ook nog :mrgreen:

Dus qua schietkunsten moet je daar niet veel van verwachten !! :19:
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Abby schreef:Het is een agent! Die heeft toch wel vaker moeten schieten lijkt mij? En hij staat er nog geen 50 cm vanaf! Als die vrouw stil staat, kan hij volgens mij makkelijk schieten... :19:
Altijd makkelijk om vanaf de zijlijn vele comment te geven :wink: Siert de mensen altijd zo goed... ook al ben je ervaren schutter, dan nog is het moeilijk om een bewegend doel met mens ernaast te kunnen raken... mss bij nagedacht dat de agent ook rek. ermee moet houden dat mevr. niet ineens naar de andere kant schiet en hij haar kan raken ?

Word altijd zo simpel van de eeuwige commentaar van betweters.
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Felix schreef: Weet jij wel hoevaak de doorsnee agent schiet !? :denken:

De doorsnee agent schiet mischien maar een paar keer per jaar alstie mazzel heeft, en dan nog op een schietbaan met stilstaande doeltjes ook nog :mrgreen:

Dus qua schietkunsten moet je daar niet veel van verwachten !! :19:
Jij heb er duidelijk ook geen kaas van gegeten met je stilstaande doeltjes, goed bezig mensen :ok:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Er is wel meer dat jij niet begrijpt als het over dit soort honden gaat.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Lydia schreef:
Altijd makkelijk om vanaf de zijlijn vele comment te geven :wink: Siert de mensen altijd zo goed... ook al ben je ervaren schutter, dan nog is het moeilijk om een bewegend doel met mens ernaast te kunnen raken... mss bij nagedacht dat de agent ook rek. ermee moet houden dat mevr. niet ineens naar de andere kant schiet en hij haar kan raken ?

Altijd makkelijk om vanaf de zijkant commentaar te geven.
Siert je echt!

Je bedoelde met dat dikgedrukte toch jezelf he? :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Abby
Zeer actief

Lydia schreef:

Nogmaals, hij staat er naast! Hoe ver kan dat mens opzij springen?! Maar goed jij zult het wel weten... :19:
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Abby schreef: Nogmaals, hij staat er naast! Hoe ver kan dat mens opzij springen?! Maar goed jij zult het wel weten... :19:
Precies! Zij kan het weten!
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

zou het ook niet kunnen dat de agent zelf schrik had van de hond :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”