Caro. schreef:
Maar als iemand me dit exact kan vertellen wat er in de Hills J/D zit, wat zo goed helpt en dat ik dit ook los kan verkrijgen, dan graag.
Wil je echt weten wat er in zit?
Komt ie:
maismeel
rijstmeel
lijnzaad
kippen- en kalkoen'poeder'; en dat is bewerkte (want gekookt) kip en kalkoen, zeer fijn gemalen
de ruwe vezels (omhusels) van soyabonen
soyabonen-meel
dierlijk vet
dierlijke smaakstof en dat is meestal een via chemie verkregen poeder van bijv. veren, hoeven, haren etc.
visolie
eierpoeder (ook van de schaal)
Potassium chloride, is een via chemie verkregen poeder van kalium chloride dat gebruikt wordt om de gehalten aan kalium en chloride te optimaliseren.
L-canrntne, is een een ammoniumzout en antioxydant, komt van nature voor in alle dierlijk producten
zout
Calcium carbonaat, is een chemisch product dat bestaat uit fijn gemalen en gezeefde kalksteen. Calcium carbonaat wordt gebruikt als een bron aan calcium en calcium vind je in... botten.
taurine, is een zwavelbevattend organisch zuur met een -vooral voor honden - onduidelijke werking
Dicalciumfosfaat, is anorganisch en via chemische reactie verkregen; het zou de verhouding tussen calcium en fosfor optimaliseren maar ik ken het als vulstof dat bijv. in tabletten gebruikt wordt
L-Tryptopan, is een aminozuur, voor mensen verkrijgbaar als voedingssupplement voor een goede gemoedstoestand, een goede en gezonde nachtrust en ter vermindering van de eetlust!
L-lysine, een synthetische bron van lysine=een aminizuur, komt gewoon in dierlijke producten voor
vitaminen en sporenelementen
tocopherols (= vitamine E), citroenzuur en rosemarijn extract (allemaal voor de houdbaarheid)
Dusse... ik zie qua ingredienten niet zo veel verschil met 'gewone' brokken, helaas... De verhoudingen liggen in deze brok wellicht wat anders (gelet op die omega 3 vetzuren, calcium/fosfor en aminozuren) maar dan zou je eigenlijk de percentages van dit Hills voer eens naast die van een andere brok moeten leggen.
Edit: ik zie nu pas je bericht hierboven, Caro.
Spijt hoef je niet te hebben, denk ik. Snap maar al te goed dat je alles probeert om Kaya pijnloos te laten bewegen. Dus als brokjes zouden kunnen helpen, dan probeer je dat.
't Is alleen maar goed dat je er kritisch naar kijkt en wellicht dus ook weer besluit om 't niet te geven (zeker als verbetering uit blijft).