Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filp is erg ziek.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

piep schreef:
het was bij piep iets ingewikkleder door haar gewicht, 380-400 gram toen ze al 4 maanden was. ze ging in shock elke keer als er te weinig voeding opgenomen was en dat was erg snel want ze wilde niet meer eten, dus dwangvoederen, ze kon zichzelf niet warm houden dus onder de lamp of in mijn bh zodat ze wel contact hield en een piepkleinzelfgemaakt truitje aan., de eerste keer dat ze in shock ging, na een dag weer alles waterdun uitpoepen, ben ik met noodvaart naar de da gereden, bloed geprikt etc. wat hij vermoedde was waar te weinig suiker. later wist ik glucose in haar bekkie en na een kwartiertje kwam ze wel weer bij. maar door dat dwangvoederen, bleef er gelukkig iets achter waardoor ze niet meer in shock ging. het enige waar ze haar hoofd voorop tilde op het laatst was appel. maar toen de medicatie aansloeg, toen was het beest los :mrgreen: en zat ze zo op 500 gram. ik ga dadelijk naar mijn werk, zal vanmiddag ff navragen hoe die andere heten, mocht dit niet werken dan kun je dat altijd nog erbij vragen.
dit is de derde keer dat ik dit op een forum tegenkom en dat de da het niet herkende. ook na weken niet. is zo jammer, want het kan goed behandelt worden en scheelt een hoop zorgen en voor de hond een hoop ellende. je hoort van me.
de da in utrecht die het herkende en kende was een belgische, zou het daar wel bekent zijn gezien een reactie hier?
Jeetje, wat een verhaal zeg, arme Piep.

Goed van je om het hier op het forum te melden bij topics waar giardia van toepassing kan zijn.
Bedankt ook voor je tip voor mij!

Met Flip gaat het heel erg goed.

Hij is blij en vrolijk, en net liepen er vier (!) honden om ons heen, wel aan de lijn, en Flip gromde niet, terwijl een ander hondje enorm uitviel tegen Flip.

Normaal gesproken zou hij dat zeker niet pikken, omdat dat hondje heel dichtbij ons was toen hij begon te snauwen.

Een ander hondje kwam dichtbij en wilde aan zijn kont snuffelen, maar Flip liep totaal ongeïntereseerd door.

Dus ik denk toch dat het een rol kan spelen, dat hij zich gewoon beroerd voelde, in het uitvallen.

Tja, als ik niet lekker in mijn vel zit kan ik ook snauwerig of kortaf zijn.
Groetjes Marjolijn en Flip
Afbeelding
piep

Ongelezen bericht door piep »

Inge O schreef:
piep schreef:de da in utrecht die het herkende en kende was een belgische, zou het daar wel bekent zijn gezien een reactie hier?
nee hoor, wij zijn gewoon slimmer :smile: :mrgreen: .
is dus nu weer eens bevestigd. :mrgreen:
Flip
Zeer actief

Of het nu door de medicijnen komt, of door het niet meer eten van Duck, maar we hebben een heel ander hondje!

De hele week loopt meneer ijskoud langs elke hond die hij ziet, geen gegrom, helemaal niks.

Vanavond kwamen Rick en Flip een teef tegen waar hij (Flip dus :mrgreen: ) heerlijk mee heeft gerend en gespeeld.

Het lijkt wel of hij wat rustiger is geworden, niet zo nerveus en opspringerig, zelfs heel knuffelig maar wel lekker ondeugend.

Vandaag at hij nog de helft van zijn dagelijkse portie brokken en tussendoor gekookte kip, morgen mag hij 3 kwart van de brokken en geen kip meer.

Zondag is de metrazol op en maandag bel ik naar de dierenarts over hoe het nu gaat, maar het lijkt erop dat Flip eindelijk weer lekker in zijn lieve velletje zit!
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Flip schreef:Of het nu door de medicijnen komt, of door het niet meer eten van Duck, maar we hebben een heel ander hondje!

De hele week loopt meneer ijskoud langs elke hond die hij ziet, geen gegrom, helemaal niks.

Vanavond kwamen Rick en Flip een teef tegen waar hij (Flip dus :mrgreen: ) heerlijk mee heeft gerend en gespeeld.

Het lijkt wel of hij wat rustiger is geworden, niet zo nerveus en opspringerig, zelfs heel knuffelig maar wel lekker ondeugend.

Vandaag at hij nog de helft van zijn dagelijkse portie brokken en tussendoor gekookte kip, morgen mag hij 3 kwart van de brokken en geen kip meer.

Zondag is de metrazol op en maandag bel ik naar de dierenarts over hoe het nu gaat, maar het lijkt erop dat Flip eindelijk weer lekker in zijn lieve velletje zit!
Geweldig :ok:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
piep

Ongelezen bericht door piep »

:ok:
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Das prima nieuws zeg ! Tof

En een les voor iedereen...twijfel je aan de woorden van je dierenarts...ga dan DIRECT een andere opzoeken, niet wachten, geen tijd verliezen, je speelt immers met de gezondheid van je hond.

Toen ik hier in Spanje aankwam en Vita voor t eerst naar de DA moest (had met Pineau gerend en Pineau was in de bocht met een tand in haar zij blijven hangen, hm hm, dat doen ze dus ook niet meer) moest ik op vrijdagavond naar de spoed, op zaterdagochtend zat ik al bij nen andere en de week daarna weer bij een ander...bij de laatste ben ik nog steeds...maar je moet je goedvoelen bij je DA en zijn woorden kunnen vertrouwen.
Anders moet je veranderen, ga op je gevoel af met zoiets !

veel succes nog :ok:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Flip
Zeer actief

Bedankt!

Bij deze dierenarts hebben Rick en ik een heel goed gevoel.
Het is al zoveel waard als je het gevoel hebt dat je serieus wordt genomen, en Flip doet het nu zo goed dat ik zeker weet dat we bij dhr. Joling blijven.

Flip is tot nog toe niet uitgevallen naar andere honden, hij negeert ze compleet, behalve teven en bekende reuen want daar speelt hij mee.

Zijn ontlasting is eindelijk weer goed, dus ook dat gaat prima.
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Wat fijn te horen :ok:
Gaat het nog steeds zo goed met Flip?
Flip
Zeer actief

Teckelgek schreef:Wat fijn te horen :ok:
Gaat het nog steeds zo goed met Flip?
Ja, hij voelt zich volgens mij erg goed, en zijn gedrag is nog steeds heel anders dan voor we bij de dierenarts zijn geweest.

Omdat hij eerst 's nachts spuugde gaven we hem voor het slapen gaan nog wat Duck, maar heel af en toe spuugde hij toch.

Nu geven we al anderhalve week niks voor het slapen gaan en hij spuugt niet.

Ik ben ontzettend blij dat het zo goed gaat!
Afbeelding
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Blij dat het zo goed gaat nu met Flip! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”