Beterschap met je hond
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vaginale prolaps
Moderator: moderatorteam
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- alpenmastif
- Vaste gebruiker
MARC_S schreef:Nee? Jij vind het een gezond ras?alpenmastif schreef:maar ,t was een reactie op marc_s die zei dat ,t hele ras kapot gefokt is wat niet zo is.
Ik niet hoor, zelfs op sites over dit ras staat dat ze helaas meestal niet erg oud worden![]()
Natuurlijk wordt er wel eens eentje 10 jaar, maar wat is nou 10 jaar als uitzondering?
Ik vind 10 jaar jong en zou liever zien dat het gemiddelde op de 10-12 ligt en niet op een jaar of 5![]()
![]()
Of hebben alle St. Bernards gewoon pech en zijn ze uitzonderingen op een in de regel gezond ras? Ben benieuwd hoe je dat dan wil gaan hardmaken.
heb ook wel pech gehad met sint bernards.
maar die van mij zijn gezond enkelt castor heeft sinds kort artrose maar dat is de leeftijd.
en wat die leeftijd van 10 jaar betreft castor z,n ouders leven allebei nog en zijn ouder dan 10 jaar.
z,n moeder is 11 en z,n vader ook en d,r leven in die lijn ook nog een aantal die veel ouder zijn.
bij annabelle d,r lijn hetzelfde verhaal.
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Het was bij sint-Katharina, ik ben er zeer tevreden van !borderke schreef:beterschap
in welke kliniek in hasselt was je
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Helemaal eens...MARC_S schreef:Dat is dus precies de reden waarom sommige rassen de vernieling in gaan. Showhonden moeten ineens koppen hebben als skippyballen en een front hebben waar je U tegen zegt. Tja, de honden kunnen inderdaad hun bijna 100 kilo niet aan.LongFields schreef:Maar 80 tot 90 kilo is natuurlijk wel een aanslag op het gestel van een hond. Wat een gewicht zeg...![]()
Maar dat is dus wel degelijk ingefokt. Kangals bv zijn kwa schoft even hoog, wegen toch ook een kilo of 60-70 maar de gemiddelde leeftijd in dat ras (zonder vellen, zonder zeer waar bone en zonder extreme breedte ) worden gemiddeld 12-15 jaar oud. De St. Bernard van 7 is dus echt helemaal niets anders dan een zeer ongezonde hond die op middelbare leeftijd is. Dat is dus wel degelijk in het ras gefokt door de eisen die de standaard en de fokkers aan die lichamen hebben gesteld.Empyree schreef:Het heeft er denk ik meer mee te maken dat een grote hond zo wie zo al minder oud wordt dan een kleine(re) hond.
De hond die ik hiervoor had was trouwens ook 70 cm schoft en ze is gewoon op een goede manier 14 jaar geworden. Er zijn dus genoeg grote en zelfs extreem grote rassen die prima oud kunnen worden. Grootte op zich is beperkend voor de leeftijd, maar meer dan niet makkelijk 14 halen hoort dat niet te betekenen.Dat je 7 jaar echt oud viindt duidt er voor mij op dat je een erg vertekend beeld hebt. Onze honden nu zijn 7 en 8 jaar, die zijn niet eens "iets rustiger" geworden de laatste jaren
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
MARC_S schreef:Dat is dus precies de reden waarom sommige rassen de vernieling in gaan. Showhonden moeten ineens koppen hebben als skippyballen en een front hebben waar je U tegen zegt. Tja, de honden kunnen inderdaad hun bijna 100 kilo niet aan.LongFields schreef:Maar 80 tot 90 kilo is natuurlijk wel een aanslag op het gestel van een hond. Wat een gewicht zeg...![]()
Maar dat is dus wel degelijk ingefokt. Kangals bv zijn kwa schoft even hoog, wegen toch ook een kilo of 60-70 maar de gemiddelde leeftijd in dat ras (zonder vellen, zonder zeer waar bone en zonder extreme breedte ) worden gemiddeld 12-15 jaar oud. De St. Bernard van 7 is dus echt helemaal niets anders dan een zeer ongezonde hond die op middelbare leeftijd is. Dat is dus wel degelijk in het ras gefokt door de eisen die de standaard en de fokkers aan die lichamen hebben gesteld.Empyree schreef:Het heeft er denk ik meer mee te maken dat een grote hond zo wie zo al minder oud wordt dan een kleine(re) hond.
De hond die ik hiervoor had was trouwens ook 70 cm schoft en ze is gewoon op een goede manier 14 jaar geworden. Er zijn dus genoeg grote en zelfs extreem grote rassen die prima oud kunnen worden. Grootte op zich is beperkend voor de leeftijd, maar meer dan niet makkelijk 14 halen hoort dat niet te betekenen.Dat je 7 jaar echt oud viindt duidt er voor mij op dat je een erg vertekend beeld hebt. Onze honden nu zijn 7 en 8 jaar, die zijn niet eens "iets rustiger" geworden de laatste jaren