Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vaginale prolaps

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

heavenlysaints
Zeer actief
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Contacteer:

Vaginale prolaps

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

Ons Summerke had vaginale prolaps...dat is het uitpersen van de baarmoeder.

Dus....vandaag wordt ze gestereliseerd (alles eruit), haar vagina wordt terug gehecht en haar maag wordt preventief vast gezet.

Ze is nu in Hasselt bij de dierenkliniek.

Duimen maar !

Foto van mijn droppie:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door heavenlysaints op 11 jan 2007 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Hier word geduimd :ok: eng idee, hoor..... was het door een nestje dat alles naar buiten kwam, of spontaan :denken: :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

duimen draaien :ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Hier heb ik nog nooit van gehoord, klinkt niet prettig :roll:
Ik duim hard voor Summerke en hopelijk verloopt alles voorspoedig, geef haar maar een boel knuffels van mij.
Afbeelding
heavenlysaints
Zeer actief
Contacteer:

Neen, SUmmer is onze jongste, ze is net een jaar.

Bij mensen noemt dat een verzakking.

Het is een uitpuiling ofwel verzakking van de vaginawand, tijdens de loopsheid. Het is als het ware een ballon die inwendig wordt opgeblazen met vocht en naar buiten toe zichtbaar wordt.
In het ergste geval komt de ballon helemaal uitwendig, en hangt dan uitwending. Dan heet het prolaps.
Het is een erfelijke aandoening, die zelfs door de reu kan worden overgedragen. (Dus de vader)
Het is daarom ook erg moeilijk welke voorouder dit overdraagt.
Enige oplossing hiervoor is dan ook sterillisatie, waardoor je voorkomt dat de hormonen weer zo hard tekeer gaan dat dit gebeurt.

Haar baarmoeder wordt verwijderd en ze wordt terug genaaid, want ze door de druk is haar vel gescheurd.

De kans is groot dat ze daarna incontinent gaat blijven omdat ze nog geen loopsheid gehad heeft.

Nu belde de dierenarts zonet en raadde me aan om haar maag preventief vast te zetten.

Ze had een kleine obstructie in de maag en ze wilden er naar kijken en raadden me aan om haar maag preventief vast te zetten. Ze lag toch open nu...

Ik heb maar ja gezegd, niet?

Nu ik Ira heb verloren eraan en Iron het al gehad heeft, zal ik de dierenarts maar laten doen, dan kan ze dat toch al niet krijgen, niet?

pfffff, het was schrikken toen mijn gsm afging, pfffffffff

Morgen heb ik vrij gevraagd, dan ben ik de hele dag met mijn meisje

Afbeelding
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Ziet er verschrikkelijk uit :N: beterschap met haar, hopelijk gaat nu alles weer beter met haar :wink:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Het ziet er inderdaad akelig uit :N: Sterkte!
Afbeelding
heavenlysaints
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Jeminee, dat is een hele operatie...sterkte hoor.
Het zit de Sinten als ras gezondheidstechnisch geloof ik niet mee hè?
neen....wij hebben de ene pech na de andere

Ira, dood aan maagtorsie
Xplendid, dood aan lymfeklierkanker
Moon, dood aan maagtorsie

Angel heeft nu zware artrose, hij is pas 3
Summer heeft enorme groeipijnen en nu die prolaps
Iron had al maagtorsie op 14 weken

Mijn man zei overlaatst nog dat het eens tijd wordt om aan een ander ras te gaan denken....
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

jeetje wat vreselijk allemaal zeg, ik hoop zo dat Summer er goed bovenop komt.

ik vind het heel erg dat het ras waar je zo aan verknocht bent kwa gezondheid er zo belabberd aan toe is..........
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Oh jeetje, sterkte zeg. Dit is een hele zware operatie denk ik.
Je da weet toch wel dat het vastzetten van de maag (helaas) geen garantie geeft hè ?
Ik hoop dat ze snel opknapt!
Laatst gewijzigd door sirene op 11 jan 2007 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
heavenlysaints
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Oh jeetje, sterkte zeg. Dit is een helwe zwaren operatie denk ik.
Je da weet toch wel dat het vastzetten van de maag (helaas) geen garantie geeft hè ?
Ik weet het meid...als ze nog gasophoping krijgt, kan ze nog in shock komen en sterven...
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

heavenlysaints schreef:
sirene schreef:Oh jeetje, sterkte zeg. Dit is een helwe zwaren operatie denk ik.
Ik weet het meid...als ze nog gasophoping krijgt, kan ze nog in shock komen en sterven...
We gaan maar van het beste uit. Ik hoop dat je hondjes allemaal zonder verdere problemen heel uit worden :knuffel:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

heavenlysaints schreef:
Niet alleen dat, de maag kan, door de krachten die er door het gas in de maag bij een torsie, ook alsnog draaien.
Het is een zware operatie die je meisje moet ondergaan vandaag... Ik weet niet of ik zo'n operatie nòg zwaarder had gemaakt door de maag ook nog eens vast te laten zetten. De buik moet verder open en de operatie duurt daardoor langer. Maar goed; ik kan me ook wel weer voorstellen dat jij er wel voor hebt gekozen (helemaal, omdat jouw dierenarts blijkbaar fan van het vastzetten van de maag is?).
Ik ga hard duimen voor je meisje en hoop dat ze er goed doorheen komt!
Sterkte!
takota
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door takota »

hoe stellen de hondjes het ondertussen?

hoop dat het alleùmaal snel betert
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

heavenlysaints schreef:Mijn man zei overlaatst nog dat het eens tijd wordt om aan een ander ras te gaan denken....
Daar zou ik al eerder over nagedacht hebben als ik jullie was. Dit wil je toch niet meer? St. Bernards zijn inmiddels zo rotgefokt dat je er gewoon vanuit mag gaan dat je hond de 6 haalt als je extreme mazzel hebt gezien erg veel dieren al als pup of jonge hond sterven aan verschrikkelijke dingen.

In ieder geval sterkte weer en ik denk dat je man een goed punt heeft. Dit kan je jezelf toch niet willens en wetens aan blijven doen? :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Helamaal ,mee eens ik zou het mezelf ook niet aan blijven doen zowel voor de honden niet :jank: , maar ook het verdriet dat je zelf alle keren hebt als je weer afscheid moet nemen op een veel te jonge leeftijd.

(Dat is ook de reden dat in niet voor een Engelse Bulldog ,ben gegaan,maar voor een OEB :wink: )
heavenlysaints
Zeer actief
Contacteer:

Summer maakt het heel goed, ze heeft goed geslapen en is heel rustig.

Bedankt voor jullie steun allemaal :ok:
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Oh wat zonde dat ik dit nu pas lees.

Een door mij gefokte teef heeft het ook gehad en zij is in Sleeuwijk in de kliniek behandeld en dat was slechts een kleine ingreep (kosten 25 euro) en heeft er nadien nooit meer last van gekregen..........
Sandra
Afbeelding
heavenlysaints
Zeer actief
Contacteer:

De eerste consultatie was 92 euro en gisteren nog een 528 euro, de narcose is zo duur met een grote hond, pffffffff, en het leven is al zo duur... :denken:
Afbeelding
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

beterschap
in welke kliniek in hasselt was je
leuke site
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Toch wil ik zeggen dat niet iedere prolaps er zo uit hoeft te zien, mijn moeder haar Cane corso heeft dit gehad na haar eeste loopsheid.
Er was niets te zien maar na herhaaldelijk likken aan haar vulva hebben we de fokker gebeld.
Zij vroeg ons haar vulva iets open te drukken en vroeg wat wij zagen?
Daar zagen we een soort ei ook wit en toen we dit vertelde heeft zij direkt geadviseerd om naar de DA te gaan.
Deze vertelde dat Kita de volgende dag gesteriliseerd moest worden waardoor haar baarmoeder verwijderd moest worden en dus nooit een nestje kon krijgen.
Aangezien dit nooit onze bedoeling was is zij direkt geholpen en is de operatie niets risicovoller geweest als een gewone sterilisatie vertelde de DA en ook haar maag of andere dingen zijn niet vast gezet er is zelfs niet over gepraat door onze DA.

Kita is nu bijna 7 en heeft na enkele slijmsliertjes nooit ergens last van gehad.

Mijn vraag is of deze operatie zo risicovol is omdat er al van alles uit hangt bij deze teef??
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
alpenmastif
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door alpenmastif »

MARC_S schreef:
heavenlysaints schreef:Mijn man zei overlaatst nog dat het eens tijd wordt om aan een ander ras te gaan denken....
Daar zou ik al eerder over nagedacht hebben als ik jullie was. Dit wil je toch niet meer? St. Bernards zijn inmiddels zo rotgefokt dat je er gewoon vanuit mag gaan dat je hond de 6 haalt als je extreme mazzel hebt gezien erg veel dieren al als pup of jonge hond sterven aan verschrikkelijke dingen.

In ieder geval sterkte weer en ik denk dat je man een goed punt heeft. Dit kan je jezelf toch niet willens en wetens aan blijven doen? :19:

rotgefokt?
de mijne zijn ruim 7 jaar hoor!
maar ja je moet je sint bernard ook niet op maarktplaats kopen.
en goed bekend zijn met de bloedlijnen.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

alpenmastif schreef:
MARC_S schreef:

rotgefokt?
Hoe weet jij dat ze op Marktplaats gekocht is :denken:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

heavenlysaints schreef:Summer maakt het heel goed, ze heeft goed geslapen en is heel rustig.

Bedankt voor jullie steun allemaal :ok:
Fijn dat het goed met haar gaat :ok: .
Nu gauw weer opknappen!

Ik weet dat een baarmoederverzakking voor kan komen bij vrouwen die een tig aantal kinderen hebben gehad, maar bij een zo jonge hond?
Beterschap voor je meisje :ok:
alpenmastif
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door alpenmastif »

Teckelgek schreef:
alpenmastif schreef:
MARC_S schreef:

rotgefokt?
Hoe weet jij dat ze op Marktplaats gekocht is :denken:

heavenlysaints hond bedoel ik daar niet mee.
ik weet dat waar die hond vandaan komt.
en hoe weet ik dat ben in belgie geweest heb haar jongste hond gezien bij de fokker toen ie 3 weken oud was.
en onze annabelle is zijn tante.
maar ,t was een reactie op marc_s die zei dat ,t hele ras kapot gefokt is wat niet zo is.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Het ras is idd niet zo kapot gefokt hoor. Helaas zijn er mensen net als ik die gewoon alle pech hebben op de wereld. Nu 5 honden in totaal gehad en nog geen enkele die helemaal super gezond was en waar ik wat mee kan doen in sport, spel en gehoorzaamheid.

Mijn sinten zijn er best wel goed bij. Bo is 6,5 jaar en heeft zware HD maar geen problemen ermee (wel gehad maar was waarschijnlijk een ontsteking). Sem is ruim 7 jaar en weegt zo'n 80-90 kg. Hij is wel op nu, maar op een chronische oorontsteking na altijd top gezond geweest. Nu is hij gewoon oud en heeft last van zijn botten, maar is nog altijd goed aanwezig :wink:
laeken
Zeer actief

alpenmastif schreef:maar ,t was een reactie op marc_s die zei dat ,t hele ras kapot gefokt is wat niet zo is.
Nee? Jij vind het een gezond ras?
Ik niet hoor, zelfs op sites over dit ras staat dat ze helaas meestal niet erg oud worden :19:
Natuurlijk wordt er wel eens eentje 10 jaar, maar wat is nou 10 jaar als uitzondering?
Ik vind 10 jaar jong en zou liever zien dat het gemiddelde op de 10-12 ligt en niet op een jaar of 5 :roll: :wink:

Of hebben alle St. Bernards gewoon pech en zijn ze uitzonderingen op een in de regel gezond ras? Ben benieuwd hoe je dat dan wil gaan hardmaken.
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Het heeft er denk ik meer mee te maken dat een grote hond zo wie zo al minder oud wordt dan een kleine(re) hond.

Ikzelf heb de afgelopen 17 jaar newfoundlanders gefokt en ook in dat ras komen vervelende kwalen voor en voor mij was het juist een "úitdaging'' om te proberen gezonde(re) honden te fokken.

En zo as al eerder beschreven, je hebt gewoon ook een dodis geluk nodig in het leven. Zowel voor jezelf als voor je huisdieren.............

Sterkte in elk geval met Summer !
Overigens hebben ze bij die teef waar ik het over had de boel teruggedrukt en vastgezet met een paar hechtingen en klaar was het......
(en er hing zeker niet minder uit dan bij Summer, dus ook een kwestie van geluk hebben met het treffen van de juiste dierenarts !
Sandra
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

boxersien schreef:Sem is ruim 7 jaar en weegt zo'n 80-90 kg. Hij is wel op nu, maar op een chronische oorontsteking na altijd top gezond geweest. Nu is hij gewoon oud en heeft last van zijn botten, maar is nog altijd goed aanwezig :wink:
7 Jaar oud? :denken:
Sjefke is ook 7 jaar, maar die wil en kan ik toch echt nog niet oud noemen hoor, en ik hoop dat dat nog minstens een jaar of 5 zo blijft.
Maar 80 tot 90 kilo is natuurlijk wel een aanslag op het gestel van een hond. Wat een gewicht zeg...
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:Maar 80 tot 90 kilo is natuurlijk wel een aanslag op het gestel van een hond. Wat een gewicht zeg...
Dat is dus precies de reden waarom sommige rassen de vernieling in gaan. Showhonden moeten ineens koppen hebben als skippyballen en een front hebben waar je U tegen zegt. Tja, de honden kunnen inderdaad hun bijna 100 kilo niet aan. :wink:
Empyree schreef:Het heeft er denk ik meer mee te maken dat een grote hond zo wie zo al minder oud wordt dan een kleine(re) hond.
Maar dat is dus wel degelijk ingefokt. Kangals bv zijn kwa schoft even hoog, wegen toch ook een kilo of 60-70 maar de gemiddelde leeftijd in dat ras (zonder vellen, zonder zeer waar bone en zonder extreme breedte ) worden gemiddeld 12-15 jaar oud. De St. Bernard van 7 is dus echt helemaal niets anders dan een zeer ongezonde hond die op middelbare leeftijd is. Dat is dus wel degelijk in het ras gefokt door de eisen die de standaard en de fokkers aan die lichamen hebben gesteld.

De hond die ik hiervoor had was trouwens ook 70 cm schoft en ze is gewoon op een goede manier 14 jaar geworden. Er zijn dus genoeg grote en zelfs extreem grote rassen die prima oud kunnen worden. Grootte op zich is beperkend voor de leeftijd, maar meer dan niet makkelijk 14 halen hoort dat niet te betekenen. :wink: Dat je 7 jaar echt oud viindt duidt er voor mij op dat je een erg vertekend beeld hebt. Onze honden nu zijn 7 en 8 jaar, die zijn niet eens "iets rustiger" geworden de laatste jaren :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”