Pff kan al niet eens meer even gaan werken, zonder 4 pagina's achter te lopen
Ik heb uiteraard met de eigenaar van de mechelaat gepraat ( nieuwsgierigaagje dat ik ben) en deze zijn vreselijk geschrokken.
Ze hadden de hond nog maar pas, en hebben de eerste paar dagen opgelet wanneer het niet druk is op het veld.
Zodat ze hem dan voor het eerst eens los konden doen ( naast oefenen in de tuin met hierkomen).
Zij hadden de hond losgeklikt, en waren een beetje aan het oefenen met hierkomen, zitten, koekje en weer lekker rennen.
Helaas hadden de mensen met de pup ook de tijden in de gaten gehouden waarop het niet druk is, en dus gingen zij ook met hun pupje los wandelen.
(in het begin liep ik ook vaak met janus op die tijden zodat ik met hem daar kon trainen)
Herder kreeg pupje eerder in het vezier dan de eigenaren en vloog er dus op af, pupjes eigenaren waren naar eigen zeggen verstijfd van angst en deden dus niets.
Eigenaren van de mechelaar waren ontzettend geschrokken, en hadden het meteen over het laten inslapen van hun hond.
Gedeeltelijk omdat het vertrouwen weg is, gedeeltelijk als 'compensatie' voor de pup eigenaren.
Er is nog wel navraag gedaan bij het asiel, en daar was niets bekend over of hij dit eerder had gedaan.
De reden van herplaatsen was dat de dochter allergisch was.
Ik (en anderen met mij uit de buurt) hebben geprobeerd de mechelaar eigenaren uit te leggen dat hij de pup heel goed als konijntje kan hebben gezien enz.
Hierdoor werd hun mening wel iets anders, en ze hebben nu een gt ingeschakeld.
De pup eigenaren zien de mechelaar (natuurlijk)liever dood als levend.
En ze zijn samen overeengekomen dat de mechelaar 3 maanden krijgt van begeleiding gt en training.( en een muilkorf draagt)
Dan zullen de ergste emotie's ook gezakt zijn en kan er hopelijk redelijkerwijs worden gekeken naar het hoe en wat.
Ik moet zeggen dat het er voor de mechelaar eigenaren niet leuker op is geworden in de buurt.
De mensen lopen met de honden voor hen om, en willen niets geen contact met hen en/of de hond.
Gister kwamen janus en ik de hond en baas tegen, hij loopt los maar draagt een muilkorf.
Wij passeerden elkaar op het pad, en de hond reageerde amper op janus.
Hij draaide alleen zijn koppie naar janus en was vrolijk aan het kwispelen.
Hierop hebben we beide honden laten spelen op het veld, en er was geen vuiltje aan de lucht..