Addy schreef:Hanneke2 schreef:Mja. Ik zie waarom herders anders zijn, ik snap waarom mensen er als een blok voor vallen, maar het zijn mijn honden niet. Ik kan het niet anders omschrijven als dat ik ze te serieus vind. Tuurlijk, er zijn allerlei gradaties, en ik ken ook wel herders die een *beetje* gevoel voor humor hebben, maar in het algemeen zijn ze toch enorm gefixeerd op die baas en dat balletje, alsof er niks anders bestaat in de wereld. En dat stijve Beatrix-achtige naar andere mensen en andere honden toe... nah.
Het is gewoon een kwestie van smaak, denk ik. Ik wil een hond die elke dag weer razend enthousiast is over *alles* wat er in de wereld te beleven is, zodat we dat lekker samen kunnen onderzoeken. Niet eentje die nekkramp krijgt van het naar mij opkijken totdat ik de wereld leuk ga maken. Ik vind het een prachtig gezicht als Jack stijf van de spanning staat tot ik eindelijk het balletje gooi, maar ik vind het net zo heerlijk als hij dat balletje vervolgens laat voor wat het is om even een kuil te gaan graven of omdat er Nieuwe Mensen met Nieuwe Honden aankomen waar we absoluut kennis mee moeten maken. Ik ben een mens voor een volijke hak-op-de-tak-hond, en een herder is dat niet.
Wat jij zegt Hanneke herken ik helemaal, dat is het leuke en unieke van de podenco, ze doen altijd net anders dan je verwacht van ze. Maar ik moet zeggen nu we ons herderpupje hebben dat ik ook vreselijk kan genieten van deze hond, zo relaxed en rustig, graag bereid te leren, geen spruiten in de oren, geweldig gewoonweg en inderdaad een waanzinnige baasgerichte hond, die podenco's van mij steken buiten nog net niet hun voorpoot op als ze er geen zin in hebben
Addy
ik moet zeggen dat ik dat helemaal niet herken,sven hier onze xing canadees mechelaar is een echte lolbroek,alijd in voor een spelletje en heeft altijd zijn kwajongensstreken,is gek op spelen met andere honden,maakt hem niks uit of het een chihuahua is of een dog reu teef,als het leuk kan spelen past hij zich daaraan aan,en spelen doet hij graag!
yka is hier de lab met het duitse herdejasje,gek op mensen,moet ook bij iedereen op schoot,loopt naar iederen toe die haar wat aandacht geeft,andere honden boeit haar niet zoveel,ging vorige keer ff sigaretten halen bij de shoarma zaak met haar,ik heb mijn honden zelden aan de lijn,maar ikwas haar mooi kwijt,truus moest even iedereen begroeten die daar zat liep vervolgens de leuken in,was ik niet echt blij mee maar goed had ik maar beter op moeten letten,yka is gek op mensen!
Itan is wel de seriueze beer hier,een echte brombeer ook,mensen interreseren hem geen hol,hij luisterd ook naar niemand anders dan naar ons,honden vind hij wel leuk,maar spelen doet hij nooit,hij houd niet zo van vreemde bij zijn roedeltje,maar aan de andere kant kan hij zich prima zelf vermaken,hij is zeer zelfstandig en zeker niet slaafs
Maar idd als ik een stokje pak dan zien ze niks meer en lopen bij wijze van over de ander hond heen,heel handig hoor als je niet wilt dat ze naar een hond toegaan
Ligt dus ook aan het karakter van de herder,met itan moet je geen grapjes maken daar houd hij niet van,sven wel altijd,is ook een lopmpe sukkel eerste klas,haalt de meest stomme dingen uit en zal absoluut in dertien sloten tegelijk lopen

maar als er iets gebeurd dan slaat hij van lieve grappige lomperd om in een felle etter!