Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag voor herderliefhebbers....

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Hebben van honden en hebben van Boxers is ook anders, de boxerkenners zullen dat beamen :mrgreen:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Ehhhhhhhhh tja wil je een diplomatiek of een chauvinistisch antwoord?!?!?!?

Tuurlijk is een herder veel.... groter, beter, lomper etc. dan een andere hond :pffff:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:Ja...en nu gaat het over HERDERS! :mrgreen:
Oke :mrgreen: ....maar wilde het even mededelen :pffff: :mrgreen: :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Selena schreef:Ehhhhhhhhh tja wil je een diplomatiek of een chauvinistisch antwoord?!?!?!?

Tuurlijk is een herder veel.... groter, beter, lomper etc. dan een andere hond :pffff:
Groter en lomper dan andere honden gaat in mijn geval niet op (alhoewel....ze kan behoorlijk lomp uit de hoek komen en denkt volgens mij dat ze heel groot is), maar ik moet zeggen dat een herder toch duidelijk heel anders is als een boxer :mrgreen: Alleen de streepjes komen hier overeen :wink: Oh ja....en Marouck kan ook met haar kont schudden :mrgreen:
Ik heb me in ieder geval nog geen seconde verveelt, ze blijft me verbazen met haar slimheid én haar streken :19: Het is op zijn minst een uitdaging, tenminste voor mij :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rob*
Zeer actief

Selena schreef:Ehhhhhhhhh tja wil je een diplomatiek of een chauvinistisch antwoord?!?!?!?

Lomper dan een Boxertje :smile: :smile:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Martijn schreef:
Angel-eyes schreef:
Wat is er dan zo uniek aan een boxer? Nu word ik wel nieuwgierig.
Een boxer heeft humor :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rob*
Zeer actief

Martijn schreef:
Angel-eyes schreef:
Wat is er dan zo uniek aan een boxer? Nu word ik wel nieuwgierig.
Dat is niet uit te leggen, het is iets wat ze hebben, de zachtheid die ze hebben naar kinderen zie ik nergens anders, als een kleine hummel bij mijn Blissie gaat staan en aan zijn wangen hangt dan staat hij strak en waag het niet iets uit te halen want hij zal het onbekende kind beschermen, er zijn verhalen bekend van boxers die kinderen bij de trap wegduwen, omdat ze anders kunnen vallen van de trap, boxertjes die de brandende vonken uitstampen omdat het brandgevaar geeft, boxertjes die een kindje aan hun hun kleding uit een brandende wonig halen en zelf compleet verbrand zijn, boxertjes die met hun leven het kind beschermen wat wordt bedreigt door inbrekers en liever hun kop ingeslagen wordt dan op te geven en het kind pijn wordt gedaan, al heeft ie boxer de pech gehad het te bekopen met zijn leven.
Het is een wildebras, met een boxer kun je echt praten, zit met hem ergens in het land, kijk hem strak aan, wat een andere hond als bedreiging zal zien, zal de boxer als een uitnodiging zien om nader te komen.Het is gewoon niet te omschrijven, een boxer is een beleving.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ligt er een beetje aan wat voor herder je hebt.
Bij mijn oude club liep een herder....dat was gewoon een beer. Die had een nog grotere dikkere kop als de herder op jouw foto.
Die hond was zooo kalm altijd maar owee als er iets moest gebeuren!!
Beestje heeft ook zo'n beetje alle certificaten die er maar haalbaar zijn van KNPV certificaten totaan reddingswerk certificaten....
Dat beest keek je allleen maar aan en dan had je al zoiets van 'sorry!!'
Maar goed helaas zie je die dus veel te weinig.

Ik zie hier tussen mijn herders al een enorm verschil. Vooral tussen Chello (kynoloog) en Hera (puur werklijn). Chello is altijd rustig (behalve buiten) ligt gewoon te slapen in huis, Ghaya ook zo. Maar Hera...is altijd bezig. Altijd weer een strijd om die hond een beetje moe te krijgen.
Veel mensen worden hier gek als ze Hera zien doen wat ze doet, kun je nagaan.

Ik denk ook dat als Hera bijv. bij mensen terecht was gekomen die gewoon voor de leuk een hond hadden gewild dat ze dan wellicht als gestoord bestempeld zou zijn en dat zulk soort mensen echt met de handen in het haar zouden staan.
Tsja , ik hou daar van en ik kan er ook altijd om lachen.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Waarom is een herder een herder en niet zomaar een hond ?? :denken:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

:mrgreen: inkoppertje.

een herder heeft voor mij uiteraard persoonlijk de absolute voorkeur. Ze hebben net dat "ietsje" meer. Maar dat "ietsje"" vind ik moeilijk te verwoorden. :wink:

Prachtige hond op die foto trouwens. :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

De grootste vriendin van mijn Fransje is een Herderteefje. En we lopen vaak samen op. Beide honden zijn gehoorzaam, ze hebben zelfs samen in een klas gezeten. Maar waar ik Beau drie keer moet verzoeken om iets voor me te doen, doet andere Beau (ze heet ook Beau) dat in een keer. Als we samen lopen met nog een Golden Retriever teefje en zij blijft achter of luistert niet naar het gegeven commando kom, dan rent de herder terug om haar te halen. Dat zou bij Beau niet eens als idee opkomen.

Mijn Beau (Kleine Beau genoemd in het uitgaansgroepje) is best macho. Grote Beau, de herderteef, heeft echter nauwelijks hoeven aangeven dat ze niet van zijn charmes gediend was. Een klein lipje omhoog en een kort snauwtje waren voldoende om Kleine Beau uit te leggen dat ie leuk was om mee te lopen en te spelen, maar dat ie verder niet teveel affances moest maken. Sindsdien is de 'rangorde' tussen die twee bevestigd en Kleine Beau heeft toen ze loops was nog wel even geprobeerd om te laten zien hoe macho-achtig en leuk en lief hij was als reu, maar daar bleef het ook bij. Het is een leuk gezicht hoor hoe Kleine en Grote Beau met elkaar omgaan. Kleine Beau vindt Grote Beau echt heel leuk (hij is eens spontaan klaar gekomen in de aanwezigheid van Grote Beau :oeps: ) maar hij behandelt haar met respect.

En als ik dat dan zie, dan denk ik ook wel eens; zie je, zo'n herder heeft toch iets speciaals. Ik vind het prachtig om te zien hoe baasgericht een herder is (wat ik bij een bulletje immers niet hoef te verwachten) en dan slaagt zo'n herderteefje er ook nog in om met een heel klein snauwtje (het mocht geen naam hebben) die kleine opdringerige Beau van mij op zijn plaats te zetten en dan wel zo dat deze geen hekel aan haar heeft gekregen maar juist een enorm respect, waardoor ze nu een hele mooie verstandhouding en of vriendschap hebben. Echt een mooi gezicht.

Maar voor mij verder geen herder hoor; tegen de mimic van een Fransoosje kan namelijk geen hondenras op :wink: !
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat mij altijd in een herder aantrekt is dat hij slimmer is dan de meeste honden. Een herder moet weten waarom iets moet gebeuren terwijl veel andere honden het gewoon doen of niet.
Een herder is ook in die mate slim dat je hem moet motiveren en bezig houden, anders worden ze vervelend. Ze gaan bv vechten, of waken als een gek. Allemaal zaken waarin jij zal moeten sturen hoe alles gaat lopen. Jij moet zorgen dat je hem een stap voor blijft anders kan hij ontsporen. Doe je dat goed dan kan je dus ook een hond krijgen waarmee je in mijn ogen echt een stap verder kan komen dan welk ander ras ook.

De verstandhouding kan op een hoger niveau raken zeg maar. Dat is hoe ik het zie :ok:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:Wat mij altijd in een herder aantrekt is dat hij slimmer is dan de meeste honden. Een herder moet weten waarom iets moet gebeuren terwijl veel andere honden het gewoon doen of niet.
Een herder is ook in die mate slim dat je hem moet motiveren en bezig houden, anders worden ze vervelend. Ze gaan bv vechten, of waken als een gek. Allemaal zaken waarin jij zal moeten sturen hoe alles gaat lopen. Jij moet zorgen dat je hem een stap voor blijft anders kan hij ontsporen. Doe je dat goed dan kan je dus ook een hond krijgen waarmee je in mijn ogen echt een stap verder kan komen dan welk ander ras ook.

De verstandhouding kan op een hoger niveau raken zeg maar. Dat is hoe ik het zie :ok:
ja dat is zo, ik heb jaren met een boel schotse herders geleefd, nou ben ik dus niet echt een herder mens, maar goed ik herken er wel veel in... hoewel :denken: wat jij nu schrijft gaat in mijn ogen ook op voor de terriers... en tja op mijn beurt zeg ik ook, je hebt honden en je hebt terriers :mrgreen:
Rutger
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Rutger »

Haha, sorry hoor maar denk je niet dat elk baasje dit over zijn/haar favoriete ras zal zeggen? Elk ras heeft toch bijzondere karakter trekken? Trouwens er zijn wel andere rassen die de eigenschappen van herders hebben ook in sterkere mate zoals de Border Collie, kijk dat is nou echt een hond, veel meer hond dan een herder... :lekkerpuh:
Whoever said you can't buy happiness forgot about puppies (Gene Hill)
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Maar wat bedoel jij met een herder? Alleen maar de Duitse of Belgische?
Ik heb een pyreneese en daar zie ik al die trekken ook in terugkomen maar de meeste mensen zouden haar niet als 'herder' herkennen.

Ik denk dat ik nooit nog iets anders dan een herdershondje zou willen hebben maar de meeste mensen begrijpen dat absoluut niet!
Afbeelding
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

zoals de Border Collie, kijk dat is nou echt een hond, veel meer hond dan een herder
Het hangt maar van je definitie af. Volgens mij is een border ook een herder hoor! maar ik weet niet of Marc dat hier met zijn discussie bedoelt...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Rutger schreef:Haha, sorry hoor maar denk je niet dat elk baasje dit over zijn/haar favoriete ras zal zeggen? Elk ras heeft toch bijzondere karakter trekken? Trouwens er zijn wel andere rassen die de eigenschappen van herders hebben ook in sterkere mate zoals de Border Collie, kijk dat is nou echt een hond, veel meer hond dan een herder... :lekkerpuh:
Een bordercollie is vrij geflipt als je het mij vraagt. :denken: Ben er laatst door aangevallen en ze neigen naar vals van achter aanvallen van mensen en honden. Ik vertrouw ze niet meer zo. Mijn vorige buren hadden er ook een en als ze in het bos liepen en er liep een groepje vreemde mensen dan liepen ze kans dat die evt met geweld bij hun groepje werden gedreven. Dan beet de hond ook, net zoals wij laatst aangevallen werden door twee borders. Ik vind ze te hoog in drijfdrift en vrijwel voor niemand geschikt als huishond.

Ik vind niet dat je kan zeggen dat elk baasje dat zegt. Is het niet zo dat mensen of van herders houden of er een hekel aan hebben en bang voor zijn? Dat zegt genoeg over het feit dat een herder ook uniek moet zijn.

Vraag mensen maar eens naar hun meest geliefde en minst geliefde ras, dan zul je merken dat de herder vrijwel bij iedereen of het meest OF het minst geliefd is. Zeker bij de niet hondenkenners. Mensen willen ook een herder of wat anders. :ok:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

MARC_S schreef:Wat mij altijd in een herder aantrekt is dat hij slimmer is dan de meeste honden. Een herder moet weten waarom iets moet gebeuren terwijl veel andere honden het gewoon doen of niet.

Dat vind ik nu helemaal opgaan voor de jachthonden :mrgreen:
janine77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janine77 »

nou ik ben dan een uitzondering :mrgreen: ik had een hekel aan herders.en nu heb ik er drie :denken:
mijn mening is wel bijgesteld,maar de herders hier verschillen enorm,yka onze teef is een nerveuse hond,druk en erg vocaal,ik heb eigenlijk niks met haar,zij is echt de hond van mijn vriend,tis een lieve knuffel hoor,erg sociaal tegen iedreeen,een labje met een herderjasje aan!
Sven onze witte herder/mechelaar,is meer mijn typje hij is zeer zelfverzekerd,lollig,lomp,echt een blondje,maar met een groot temperament,altijd in voor een spelletje,werkt supergraag voor je,maar niet slaafs,hij heeft echt karakter!
Itan onze duitser uit tjechie is het helemaal voor mij,hij is afstandelijk zelfsstandig,koppig eigenwijs,hij luisterd heel goed,maar om nou te zeggen dat hij graag wat voor je doet :19: kunstjes leren daar hoef je bij hem niet mee aan te komen,dat vertikt hij,maar de gewone dingen zoals volgen wachten,blijven dat beheerst hij prima,gek op ballen en stokken uiteraard,maar hij hoeft niet vermaakt te worden,en idd ontzettend slim!
En een prachtige reu,mijn vriend is gek op duitsers,en ondanks dat ik ze nu goed heb leren kennen,blijft mijn voorkeur uitgaan naar de kuddebewakers :wink:
Dus geen hekel aan ze,maar toch ook niet mijn favo ras :mrgreen:
janine77
Vaste gebruiker

ik vind die hond van de foto trouwens ook een echte kanjer :ok: :ok: hele mooie kop met veel expressie!!

dit is itan mijn lievelingetje :wink:

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mooi zeg! Jouw hond doet me aan een Oost - Duitser denken :ok:
janine77 schreef:ik vind die hond van de foto trouwens ook een echte kanjer :ok: :ok: hele mooie kop met veel expressie!!

Afbeelding
Afbeelding
janine77
Vaste gebruiker

MARC_S schreef:Mooi zeg! Jouw hond doet me aan een Oost - Duitser denken :ok:
janine77 schreef:ik vind die hond van de foto trouwens ook een echte kanjer :ok: :ok: hele mooie kop met veel expressie!!

Afbeelding
is tie ook hij komt uit tjechie,en ik moet zeggen dat hij toch een heel stuk anders is,dan onze twee andere herders en de vorige herder!
Het is moeilijk uit te leggen,hij is een stuk zelfstandiger en afstandiger!
Het is absoluut geen knuffelhond,maar toch weer een hond waarmee je makkelijk overweg kunt,hij let meer op je houding,en vertoont zelf ook een zeer duidleijke lichaamstaal,toch blijft hij een beetje onberekenbaar!
Bijv,als onze twee andere herders je kennen zitten ze het liefst op schoot,en als ze je buiten tegenkomen dan word je entiousiast begroet,itan doet dit dus niet,hooguit een kleine kwispel,mensen interreseren hem bitter weinig,vorige keer zat hij buiten(tja ik vergeet nog wel eens na te tellen als we naar binnen gaan :roll: en mijn vriend zijn broer kwam,itan kent hem al vanaf pup,dus een hele goede bekende,maar hij verdomde het dus om hem dichterbij te laten,trok zijn lelijke bekkie en blafte waarschuwend,terwijl zijn broer ook zijn naam riep,dus hij heeft hem wel degelijk erkent!
Mensen die hier vaak komen blijven itan ook altijd een onbetrouwbare hond vinden,hij heeft gebruiksaanwijzing,maar is echt een schat,maar heeft wel duidelijke grenzen,en daar houd hij zich aan,de ander twee niet,dat zijn knuffels :mrgreen: die kan je op schoot leggen,wat je maar wilt,itan zal dit nooit toelaten,alleen van ons!
Verde heeft hij een heerlijk rustig karakter is zeer voorzichtig,en zeker niet lomp!Echt een hond met beleid :mrgreen:
Hij houd het altijd spannend,wij waren best bezorgt toen onze dochter werd geboren,of dat goed zou gaan met hem,en nu is tie haar beste maatje :denken: daar staan we nog steeds verbaast van!Daar is hij heel goed in trouwens in je verbazen :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Jemig wat een bloedmooi beest trouwens. Allebei de honden. :ok:

Echt verstand van herders heb ik niet, ik heb er maar 1 en of hij repré is voor het karakter van een herder, weet ik niet zo goed.
Ik weet alleen wel dat als ik Toby vergelijk met de andere honden, Toby altijd veel alerter is en constant oplet. De andere honden letten ook heel er op wat er om hen heen gebeurd, maar niet zo intensief als Toby.
Ik dacht ook dat de aanhankelijkheid van de herder karakteristiek was, maar dat is niet zo. Mijn fox terreurtje is minstens zo aanhankelijk.
Beiden vinden ze het op straat met uitlaten prettig om even contact bij me te zoeken, neus in mijn hand of tegen mijn been.
Maar Toop is wel de grootste speeldoos, altijd in voor actie,altijd in voor een spelletje met de baas. Iets leren is behoorlijk simpel. Maar ja, dat is bij die fox ook zo. :denken: :mrgreen; Als ik wel eens alleen met hem loop, dan ben je ook echt saampjes op pad.
En dat heb ik met de rest op een iets andere manier. Die zijn ook gezellig en gericht op je, maar gaan toch ook wat meer hun eigen gang. Niks mis mee, integendeel, maar gewoon anders.
Toby heeft gewoon altijd nog wel ergens een oog voor me, bij wat ie ook doet. Sommige mensen vinden dat vreselijk, willen dat hun hond lekker loopt te rommelen en met andere dingen bezig is. Maar ik mag dat wel, dat baasgerichte, die kop die naar je op kijkt: hee, baas, kom op, lekker samen.
Maar goed, met het alerte krijg je dus ook het waakse erbij. Elk geluidje is interessant. En in Toop zijn geval is het echt een politie-agentje. Overal de boel willen regelen, altijd zijn stempel willen drukken op de situatie, ook in huis regelaar zijn: katten en honden moeten doen wat hij zegt, wat duidelijk gemaakt wordt met snauwtjes en gerommel.
Ik vind dat niet erg, ze zoeken het maar uit. Maar andere mensen worden daar misschien wel helemaal gek van, constant dat geregel van die herder om hen heen.
Ja, met een herder moet je werken, die moet zijn hersens gebruiken. Die wil afwisseling en anders zoekt ie dat zelf wel, met alle leuke en minder leuke gevolgen van dien. Ze leren zichzelf ook heel makkelijk dingen aan die je er zelf niet zo makkelijk meer uit krijgt. :mrgreen:
Maar ik weet nog dat ik vorig jaar even voor de bonzo zomerspelen wat dingetjes heb lopen trainen met Toby en dat is met een paar daagjes oefenen ook meteen goed.
pffff, waarop ik nu meteen weer de neiging heb om dat te vergelijken met de andere honden hier in huis en die zijn eigenlijk qua training net zo. :smile:
Goed, heel verhaal, zonder dat je er iets wijzer van wordt.
je moet maar zo denken: ach is ze haar verhaal maar even kwijt. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Marie-Josée
Erelid

MARC_S schreef:Een bordercollie is vrij geflipt als je het mij vraagt. :denken: Ben er laatst door aangevallen en ze neigen naar vals van achter aanvallen van mensen en honden. Ik vertrouw ze niet meer zo. Mijn vorige buren hadden er ook een en als ze in het bos liepen en er liep een groepje vreemde mensen dan liepen ze kans dat die evt met geweld bij hun groepje werden gedreven. Dan beet de hond ook, net zoals wij laatst aangevallen werden door twee borders. Ik vind ze te hoog in drijfdrift en vrijwel voor niemand geschikt als huishond.
Dit riekt naar vooroordelen :wink: , de borders die ik ken zijn zonder uitzondering leuke huishonden die zeker niet geflipt zijn. Ja als je er totaal niets mee doet dan 3 x daags het plantsoen voor de deur opzoeken, maar welke hond flipt dan niet na verloop van tijd?
Herders volgens mij ook.
Rob*
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
MARC_S schreef:Een bordercollie is vrij geflipt als je het mij vraagt. :denken: Ben er laatst door aangevallen en ze neigen naar vals van achter aanvallen van mensen en honden. Ik vertrouw ze niet meer zo. Mijn vorige buren hadden er ook een en als ze in het bos liepen en er liep een groepje vreemde mensen dan liepen ze kans dat die evt met geweld bij hun groepje werden gedreven. Dan beet de hond ook, net zoals wij laatst aangevallen werden door twee borders. Ik vind ze te hoog in drijfdrift en vrijwel voor niemand geschikt als huishond.
Dit riekt naar vooroordelen :wink: , de borders die ik ken zijn zonder uitzondering leuke huishonden die zeker niet geflipt zijn. Ja als je er totaal niets mee doet dan 3 x daags het plantsoen voor de deur opzoeken, maar welke hond flipt dan niet na verloop van tijd?
Herders volgens mij ook.

Ik vind borders ook niks, zo wilde dus laatst ook een duo ineens vanachter happen naar mijn teefje, borders zijn snel maar eentje werd toch het water ingejaagt, ze happen gewoon zomaar uit het niets alleen pikt niet elk mens of hond dat rare gedrag.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

klopt, duitsers uit Tjechie zijn veel robuuster, veel krachtigere koppen, echte beren!
Overigens ook qua werkdriften e.d.

Hera is ook deels Tjechische
laeken
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Dit riekt naar vooroordelen :wink: , de borders die ik ken zijn zonder uitzondering leuke huishonden die zeker niet geflipt zijn. Ja als je er totaal niets mee doet dan 3 x daags het plantsoen voor de deur opzoeken, maar welke hond flipt dan niet na verloop van tijd?
Herders volgens mij ook.
Dat mag dan wel een luchtje hebben maar ik ben dus wel een maand geleden getuige geweest van het aangevallen en gebeten worden van mijn vriendin door 2 bordercollies. We deden niets en ineens werd ze van achter aangevallen en flink gebeten. Dat is toch wel iets van bordercollies helaas. Schapendrijven train je er niet 123 meer uit :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

MARC_S schreef:
Marie-Josée schreef:Dit riekt naar vooroordelen :wink: , de borders die ik ken zijn zonder uitzondering leuke huishonden die zeker niet geflipt zijn. Ja als je er totaal niets mee doet dan 3 x daags het plantsoen voor de deur opzoeken, maar welke hond flipt dan niet na verloop van tijd?
Herders volgens mij ook.
Dat mag dan wel een luchtje hebben maar ik ben dus wel een maand geleden getuige geweest van het aangevallen en gebeten worden van mijn vriendin door 2 bordercollies. We deden niets en ineens werd ze van achter aangevallen en flink gebeten. Dat is toch wel iets van bordercollies helaas. Schapendrijven train je er niet 123 meer uit :wink:
Dat is echt vreselijk, hopelijk is alles weer goed met haar. Maar nogmaals, ik ken dat niet van de borders hier,ze mogen trouwens niet bijten bij het drijven, ze moeten de schapen bedwingen door staren (eye geven)
Overigens heb ik wel herders zien aanvallen en bijten maar evengoed blijft het een van mijn favoriete rassen. Ik heb er alleen geen omdat ik waarschijnlijk kracht te kort kom en ze nogal eens gezondheidsproblemen hebben.
Borders zijn me te druk in huis en te watervlug en ik vind dat je met een hond min of meer moet doen waar hij voor gefokt is of een passend alternatief zoeken.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik vind ook dat herders net eventjes een beetje extra hebben. Niet om andere honden tekort te doen , maar voor mezelf dan........ :wink:

Van mijn honden waarbij de karaktereigenschappen van de herder naar voren komen, daar kan ik het beste mee overweg en deze trekken ook vooral naar mij. Ze kunnen hier toch kiezen uit vijf personen.......... :mrgreen: en toch zijn het stuk voor stuk mijn honden.

Dus Buck en Balou hebben veel herdereigenschappen.

Ik zou dan ook heel graag over heel veel jaar een keer een herder willen die van een goede fokker vandaan komt en die op karakter is gefokt. Niet een afhangende achterkant want dat vind ik niet zo mooi. Of ik moet tegen een geweldige herderkruising aanlopen uit asiel of buitenland maakt niet uit.

En dan twee, als het kan........... :pffff: verder ben ik niet veeleisend........... :mrgreen: :wink:
jemima
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

Lijkt me een duidelijk geval van een ODH op die foto. Hoe kom je aan die foto als ik vragen mag? Hij komt me namelijk erg bekend.

Wij hebben ook zo'n ODH een herder dus en als je dat eenmaal gewend ben wil je nooit meer anders dan een herder! Da's al na een paar minuten bekeken. Mijn ouders hebben verscheidene honden gehad, waaronder een boxer, een border collie en een langharige duitse herder. Ik was altijd dol op allemaal maar de herder had zoveel indruk gemaakt dat ik moest en zou ook zo een. Dus nu ook zo een met lang haar.
gr jemima
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”