Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bij je roepen of niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eline* schreef:
Stang schreef:
Dan denk ik inderdaad wel 'welk recht van klagen heb je dan?'.

Ondanks dat, zou ik de beleefdheid houden om mijn honden terug te roepen, maar wel met de pest in.
Waar ik vaak de schurft aan heb zijn honden die welliswaar kalm komen aanlopen, maar vervolgens wel ineens tegen me opspringen of steeds mijn jaszakken bespringen. Ondanks dat ik dol ben op honden ben ik daar ook echt niet altijd van gediend. In die zin hou ik ook nooit zo van honden die het op mij gemunt hebben. Loop maar lekker door..ik aai mijn eigen honden wel. :wink:
Weet je waar ik de schurft aan heb? Aan honden die sowieso tegen me opspringen :devil:

Van de zomer een kletsnatte Lab (sorry het was een Lab :mrgreen: ) terwijl ik rustig op het dijkje zat. Ik zat dus werkelijk compleet onder de bagger en het baasje heeft nog geen woord van excuus gezegd.

Vanavond loop ik met mijn nette jas (is gewoon rondje en geen speeltoestanden) te wandelen met mijn honden, vliegt ook een hond op mij af en boemmmmm 2 modderpoten op mijn schone jas.

Ja, daar heb ik dus echt de pest over in.

Van mij mag er en door hondenbezitters en door niet-hondenbezitters weleens een middenweg aangehouden worden: de ene groep moet zijn losgeslagen hond niet op iedereen af laten rennen en de andere groep moet ook niet over iedere scheet zo zeuren.

Zo :pffff: :smile:

En nee....... de kerstboom staat hier nog niet (ook al heet ik geen Marion) :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Caro. op 24 nov 2004 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Stang schreef:
maxcola schreef:Ik zou de honden bij me roepen,maar mevrouw toch even heel fijntjes laten weten dat je op een losloopveldje kunt verwachten dat er weleens een hond op je af kan komen lopen.
Mits duidelijk aangegeven staat dat het een losloopveldje is.
Ja dat staat duidelijk aangegeven, mevrouw wist dat trouwens ook want het was een 'bekende' (dus woont daar in de buurt).

Waar ik vooral over struikel, is dat er naast het veld een pad loopt (daar tussenin staat een heg). Loop je op dat pad is er dus letterlijk geen hond, want dat is gewoon een wandelpad en geen hondengebied. Dat pad loopt gelijk aan het veld.
Kies je daar dus niet voor, maar wel doelbewust om het veld over te steken waar je van te voren ziet dat er een vijftal honden lopen..... tja :19:

Nogmaals: mijn keuze is het niet, maar ik heb de honden er dus ook niet naar. Maar een hele lieve hond, die rustig ernaar toe loopt, niet springt, niet blaft, eigenlijk niets doet, daar gaat het dus om.
Dan zou ik gewoon doen wat ik hiervoor al aangegeven heb;de honden roepen en daarna mevrouw fijntjes aan het verstand peuteren dat ze wel op een losloopveld loopt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

RachelleAmericanBulldog schreef:Wij hebben ook vaker soortgelijke situaties...Hier in Maastricht is op de st pietersberg..een heel groot losloopgebied voor honden echt mega..helemaal omheind..uit heel maastricht komen daar hondenbezitters naar toe om hun hond te laten spelen met andere honden..zo ook ik..nou komt het wel eens voor dat daar mensen wandelen..er staan bij ieder poortje grote borden met losloopgebied...dus ze weten het zou je zeggen...NIET DUS geregeld word ons gevraagd onze honden vast te pakken..een keer stamte een man naar nina omdat zij te kort in de buurt rende van zijn vrouw die bang was (nina was aan het rennen met een hond en rende langs stopte niet) Ik ben toen zo boos geworden dat ik die vent tegen zn schenen heb getrapt nadat hij mij uitgescholden had e.d. Als er mensen met kinderen komen ga ik meestal naar ze toe en wijs ze erop dat het een losloopgebied is en dat het niet zo is dat alle honden even goed met kinderen kunnen opschieten...ik laat de keus dan aan hen of ze daar wandelen of niet..mijn honden gaan niet naar mensen toe tenzij het bekende zijn....maar het is idd. zo dat er maar een paar plaatsen zijn waar de honden hond kunnen zijn ..dus ik vind dat andere mensen dat moeten respecteren
Ik kom daar ook weleens. Voor mijn verwende Arnhemse begrippen is het nogal klein daar en het enige echt veilige en redelijke losloopgebied in de buurt van mijn ouders. Als daar mensen zonder hond willen wandelen, dan gaan ze maar fijn hun gang, maar ik roep mijn honden daar niet voor bij me. Voor wandelaars is de St. Pietersberg groot zat.
Hetzelfde heb ik overigens ook op het Rozendaalse veld bij Arnhem.

Plek zat voor wandelaars zonder hond. Als ze dan zonodig over een losloopgebied moeten lopen, dan kunnen ze daar loslopende honden verwachten. Ik sta mijn lieverdjes naturlijk niet toe dat ze mensen lastig vallen.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik roep mijn honden terug. Bij Marouck geen probleem, bij Nika wel want die is te dol op kinderen en gaat dus eerst staan lebberen als ik maar een fractie van een seconde te laat ben. Dan zeg ik sorry...dat doet ze anders nooit :19: , mopper ondertussen wat op Nika, maar geef ook aan dat het een losloopgebied is waar honden moeilijk te ontwijken zijn, dat het wellicht verstandiger is een klein stukje om te lopen als je niet van honden houdt en je ziet er een aantal los rondrennen. :wink: Kinderen vertel ik dan dat Nika bekend staat als zoenhond en altijd kusjes geeft aan kinderen die ze lief vindt :mrgreen: , tot nu toe heb ik me er zo altijd uit weten te redden :wink:
Laatst gewijzigd door Inge op 24 nov 2004 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Stang schreef: Weet je waar ik de schurft aan heb? Aan honden die sowieso tegen me opspringen :devil:
Ik dus ook en ik kan me zo voorstellen dat ook ik met argusogen kijk als een loslopende hond het op mij voorzien heeft. Ik weet namelijk niet of die van plan is tegen mij op te springen. :wink:
Verder is soms een baggerbek in je jaszak al genoeg je jas zwart te hebben en dat is soms gewoon stikirritant. :boos:

En ik heb ook nog geen kerstboom! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Eline* op 24 nov 2004 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Ik roep mijn honden terug. Bij Marouck geen probleem, bij Nika wel want die is te dol op kinderen en gaat dus eerst staan lebberen als ik maar een fractie van een seconde te laat ben. Dan zeg ik sorry...dat doet ze anders nooit :19: , mopper ondertussen wat op Nika, maar geef ook aan dat het een losloopgebied is waar honden moeilijk te ontwijken zijn, dat het wellicht verstandiger is een klein stukje om te lopen als je niet van honden houdt en je ziet er een aantal los rondrennen. :wink: Kinderen vertel ik dan dat Nika bekend staat als zoenhond en altijd kusjes geeft aan kinderen die ze lief vindt :mrgreen: , tot nu toe heb ik me er zo altijd uit weten te redden :wink:
Slijmbal :pffff: :mrgreen:

Maar goed, deze vrouw wist het dus omdat ze daar in de buurt woont. Dus niks 'onverwachts' ofzo.
Afbeelding
A good dog never dies...

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Stang schreef:Weet je waar ik de schurft aan heb? Aan honden die sowieso tegen me opspringen :devil:
En weet je waar ik heel veel meer de schurft aan heb? Als er dan zo'n wijf bij staat die maar roept "Laaagggggg Summer, laaaaagggggg", terwijl Summertje absoluut geen flauw idee heeft wat ze met laag bedoelt (Summer is een flatcoat trouwens, hebben we fijn alle retrievertjes weer bij elkaar :mrgreen: ; behalve die van mij natuurlijk :pffff:)
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Marion. schreef:
Stang schreef:Weet je waar ik de schurft aan heb? Aan honden die sowieso tegen me opspringen :devil:
En weet je waar ik heel veel meer de schurft aan heb? Als er dan zo'n wijf bij staat die maar roept "Laaagggggg Summer, laaaaagggggg", terwijl Summertje absoluut geen flauw idee heeft wat ze met laag bedoelt (Summer is een flatcoat trouwens, hebben we fijn alle retrievertjes weer bij elkaar :mrgreen: ; behalve die van mij natuurlijk :pffff:)
Hahaha! Zo'n wijf ben ik dus.. :mrgreen:
En dat laag roep ik voor de show. Staat ook zo ongeinteresseerd als ik niets tegen Shanu roep.. :19:
Groet,
Dorien
Marion.

Dorien schreef:En dat laag roep ik voor de show. Staat ook zo ongeinteresseerd als ik niets tegen Shanu roep.. :19:
Koprol achterover maken, en intussen Shanuuuuuuuuuuu roepen.
Steel je ook de show wel mee hoor :wink:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Ik kwam pas iemand tegen met een oude golden die om die reden een stroomband omhad. :19: Daar werd ik toch ook wat onpasselijk van.
Doe me dan maar een domme doos laag Summer. :N:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Eline* schreef: Doe me dan maar een domme doos laag Summer. :N:
Hee! :pffff:
Groet,
Dorien
Marion.

Eline* schreef:Doe me dan maar een domme doos laag Summer. :N:
De domme doos is dierenarts trouwens :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Stang schreef:
Inge schreef:Ik roep mijn honden terug. Bij Marouck geen probleem, bij Nika wel want die is te dol op kinderen en gaat dus eerst staan lebberen als ik maar een fractie van een seconde te laat ben. Dan zeg ik sorry...dat doet ze anders nooit :19: , mopper ondertussen wat op Nika, maar geef ook aan dat het een losloopgebied is waar honden moeilijk te ontwijken zijn, dat het wellicht verstandiger is een klein stukje om te lopen als je niet van honden houdt en je ziet er een aantal los rondrennen. :wink: Kinderen vertel ik dan dat Nika bekend staat als zoenhond en altijd kusjes geeft aan kinderen die ze lief vindt :mrgreen: , tot nu toe heb ik me er zo altijd uit weten te redden :wink:

Maar goed, deze vrouw wist het dus omdat ze daar in de buurt woont. Dus niks 'onverwachts' ofzo.
Hahaha....slijmbal of niet, het werkt wel :mrgreen: :mrgreen:
Marouck is trouwens een jaszakduiker, vooral bij mensen die met hun handen in hun zakken gaan staan....zodra ze hun handen eruit halen duikt Marouck erin :boos: :boos: Zodra ik haar erg geïnteresseerd naar iemand zie kijken weet ik al dat het weer bijna prijs is en roep ik hard "nee Marouck...die mensen hebben geen koekjes :neenee: ....kom hier :19: "....dan vinden ze het ineens schattig :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Je hebt ze in alle lagen van de bevolking! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

Eline* schreef:Ik kwam pas iemand tegen met een oude golden die om die reden een stroomband omhad. :19: Daar werd ik toch ook wat onpasselijk van.
Wat doe je dan trouwens? Zeg je daar iets van?
Marion.

Eline* schreef:
Marion. schreef:
Je hebt ze in alle lagen van de bevolking! :mrgreen:
Volgens mij is het een veearts ofzo. En dan nog mag je verwachten dat ze een beetje verstand van honden hebben. Maar dat heeft deze doos dus absoluut niet hahaha
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Eline* schreef:Ik kwam pas iemand tegen met een oude golden die om die reden een stroomband omhad. :19: Daar werd ik toch ook wat onpasselijk van.
Wat doe je dan trouwens? Zeg je daar iets van?
Normaal gesproken wel of dan zoek ik mensen nog even op om een heel aardig pedagogisch praatje te houden! :wink: Deze mensen liepen te ver weg en ik kon ze niet meer bijbenen.
In de regel spreek ik mensen inderdaad aan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Stang schreef:

Hahaha....slijmbal of niet, het werkt wel :mrgreen: :mrgreen:
Marouck is trouwens een jaszakduiker, vooral bij mensen die met hun handen in hun zakken gaan staan....zodra ze hun handen eruit halen duikt Marouck erin :boos: :boos: Zodra ik haar erg geïnteresseerd naar iemand zie kijken weet ik al dat het weer bijna prijs is en roep ik hard "nee Marouck...die mensen hebben geen koekjes :neenee: ....kom hier :19: "....dan vinden ze het ineens schattig :mrgreen:
Hahahahaha, ja dat ken ik wel: heel lief tegen je hond gaan doen en dan vinden ze het soms ineens toch wel schattig :mrgreen:
Beetje manipuleren mag soms best wel, toch? :19:

Zo blaft Moritz dus tegen tegenliggers (errughhh vervelend) en dan zeg ik in eerste instantie "Moritz stil" (beest snapt er geen zak van, ook voor de show :smile:) en soms erachteraan "niet zo mopperen hoor Moritz, zijn beste lieve mensen........ en zowaar volgt soms een lachje dan
:mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Marion.

Eline* schreef:Normaal gesproken wel of dan zoek ik mensen nog even op om een heel aardig pedagogisch praatje te houden! :wink: Deze mensen liepen te ver weg en ik kon ze niet meer bijbenen.
In de regel spreek ik mensen inderdaad aan.
Ik zou niet eens weten wat ik zou moeten zeggen, geloof ik :jank:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Marion. schreef:
Eline* schreef:We zijn het redelijk eens..allemaal trouwens! :O:
Heb jij de kerstboom al staan Marion? :mrgreen:
Vrede op aarde :smile:
Haha, nee nog niet. Jij wel? In Duitsland beginnen ze overigens al wel de lampjes op te hangen, dus ik kom iedere ochtend al redelijk in de stemming :mrgreen:
buuf heeft al een kerstlampies-gordijn voor d'r raam. :N:
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

Ik ben je buuf niet............................ :mrgreen:
Maar geen zorgen, ik doe ze nog niet aan. Heb wel alles al hangen, staan en klaar...op zes december ga'k los.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ik zou m'n hond bij me roepen en waarschijnlijk een sorry of een glimlach eruit gooien. Als ik met de honden los loop is het meestal in de ochtend en dan ben ik aan het genieten van de omgeving. Het laatste waar ik dan zin in heb is een discussie die toch alleen maar eindigd is gescheld :blah: daar heb ik helemaal geen zin in.

Het enige wat ik ermee bereik is dat ik geirriteerd in het bos aan het lopen ben, terwijl ik had kunnen genieten met mijn hondjes.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dorien schreef:
Marion. schreef:
Hahaha! Zo'n wijf ben ik dus.. :mrgreen:
En dat laag roep ik voor de show. Staat ook zo ongeinteresseerd als ik niets tegen Shanu roep.. :19:
Zo eentje ben ik er ook, hahahaha. Want dan heb ik inderdaad het idee dat die mensen iig nog merken dat ik wel probeer om mijn hond niet te laten springen. Nou heb ik wel het geluk dat Moos dat alleen maar gaat doen als iemand stil gaat staan en hem uitgebreid aan gaat halen, nooit zomaar uit het niets gelukkig. Soms roep ik ook nog weleens: "Duw hem maar naar beneden hoor!" :mrgreen:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik roep mijn honden bij me, zal wel melden dat het het enige losloopveldje is en dat het niet handig is als ze niet van honden gediend is ze daar loopt.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Laat ik het nou niet erg vinden dat honden tegen me opspringen :smile: Ik heb een keertje met twee prachtige voorpoten op mijn schouder gelopen. Regelmatig begroet door een roedel bloedhonden dan moet ik snel tegen een muur gaan staan :mrgreen:
Een keertje door een giga duitse herder begroet dat kostte me mijn halve voortand dat was iets minder. Maar ja asielhonden vonden het leuk om me te zien. :wink: Ik maak er geen probleem van dus zolang het vriendelijke honden zijn hoef je ze van mij niet terug te roepen :wink:
Mijn eigen honden mogen het niet hoor die roep ik al terug voor ze bij de mensen zijn en meestal lukt dat ook.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Moet zeggen dat ik een beetje dubbel gevoel heb over het opspringen. Aan de ene kant vind ik het wel lief, maar aan de andere kant vind ik het soms heel opdringerig. Komt nog bij dat ik vrij snel last heb van blauwe plekken en als een hond dus lekker lomp tegen mij opspringt heb ik er daar weer een paar van. Liever niet dus :wink:
Onze eigen honden mogen dus niet opspringen tegen mensen. Als pup zijnde hebben we dat al afgeleerd. En mensen die riepen: ahh, is toch niet erg kregen ook steevast de vraag of ze het ook nog leuk zouden vinden als de hond volwassen was en dan met een paar modderpoten tegen ze op zou springen. Meestal snapten ze dan wel waarom we het niet wilden.
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Branka schreef:Moet zeggen dat ik een beetje dubbel gevoel heb over het opspringen. Aan de ene kant vind ik het wel lief, maar aan de andere kant vind ik het soms heel opdringerig. Komt nog bij dat ik vrij snel last heb van blauwe plekken en als een hond dus lekker lomp tegen mij opspringt heb ik er daar weer een paar van. Liever niet dus :wink:
Onze eigen honden mogen dus niet opspringen tegen mensen. Als pup zijnde hebben we dat al afgeleerd. En mensen die riepen: ahh, is toch niet erg kregen ook steevast de vraag of ze het ook nog leuk zouden vinden als de hond volwassen was en dan met een paar modderpoten tegen ze op zou springen. Meestal snapten ze dan wel waarom we het niet wilden.
Dat hebben wij Beau ook afgeleerd,kreeg ook altijd van die "ahhh" reacties. :wink: Daar hebben we nu alleen maar profijt van, geen gespring tegen mensen aan. Ik roep Beau altijd terug als er mensen aankomen. Andersom maakt het me niet zoveel uit, alleen dat opspringen , daar hou ik niet zovan.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Eline* schreef:
Marion. schreef:[Maar ik had het anders begrepen.... Dat mevrouw gelijk hautain meldde dat zij "daar niet van gediend" was?
Effe teruglezen misschien :denken:
Omdat iemand zijn toon verkeerd is zet je je voet dwars? Je kan ook je hond roepen en een Sorry hoor met een lach terugroepen. Dat is namelijk mijn reactie in zo'n geval en ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen dan niet gegeneerd glimlachend een bedankt terugroepen.
Mensen moeten namelijk vaak ook even een drempel over om iemand anders die in een groepje staat aan te spreken. Mensen vinden dat moeilijk. De eén zegt daarom niets, de ander vraagt het onderbiedend en de ander arrogant. Het gaat om de inhoud en of die vraag redelijk is..daar reageer ik ieder geval op als ik verdre niets met iemand heb of hoef. :wink:
Helemaal mee eens :ok:
Ik merkte zelf ook, toen djerbo nog een niet-altijd even-goed-luisterende jonge puberhond was, hij weleens onder mijn appel uitschoot en op iemand afrende om die te begroeten terwijl ik mijn longen uit mijn lijf schreeuwende en achter hem aan rende. Ik excuseerde me dn altijd en het is nog nooit gebeurt dat iemand dan niet minzaam glimlachte en zei : geeft niet, hoor, hij wil alleen even hallo komen zeggen..

Een beetje vriendelijkheid kom je vaak veeeel verder mee dan de voet dwars zetten. :wink:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
RRback
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door RRback »

Jowy wil mensen die hem aanhalen ook nog wel eens te enthousiast begroeten. Dan heb je voor je het weet een tong in je neus, of een kopstoot als hij nog niet helemaal wakker is.

Vwb het losloopveldje. Ik moet heel eerlijk zeggen dat zodra iemand iets over mijn honden te zeggen heeft, ik vrijwel onmiddelijk explodeer. Terwijl ik normaal toch heel sociaal ben en rekening probeer te houden met iedereen. Zeker met kleine kinderen.

Ik zou ze wel roepen in dit geval maar ook direct vermelden dat het een hondenspeelveldje is en dat ze dan in het vervolg beter een andere route kan kiezen.
Over het algemeen probeer ik dit soort situaties gewoon voor te zijn omdat ik weet dat ik niet altijd even rationeel reageer,... :boos:
Het is heel vreemd maar ik bescherm ze altijd. Zijn er meer mensen die dit soort heftige reacties hebben op dat soort geneuzel? (bijv.een jogger in een honden losloopgebied, duh...ga dan ergens anders rennen)
Ik presenteer! Jowy en Siemie zoet, Jowy en Siemie stout...
Afbeelding
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Ik ben vreselijk a-sociaal. Ik woon in Rotterdam en mijn hond mag bijna nergens los. Als er dan een persoon (met of zonder kind) tegen mij zegt dat ik me hond bij me moet houden dan stuit dat tegen mijn zere been.

Ik ben echt asociaal wat dat betreft hoor. Ten eerste loop jij ergens waar je weet dat er honden naar je toe kunnen komen en ten tweede betaal ik 107 euro hondenbelasting per jaar en ten derde MOET ik potverdikkeme helemaal niets.

Nee, mijn hond is sociaal en goed opgevoed. Als ik hem roep dan komt hij, maar als de toon me niet aanstaat van zo'n persoon dan ben ik asociaal. Echt waar. Kijk als iemand echt bang is ofzo... Ja, dan roep ik hem bij me. Goed, heb teveel meegemaakt om over me heen te laten lopen. Mijn hond is mijn alles. En hij doet geen vlieg kwaad.

Haha, zit me zelfs op te eten hier terwijl ik een stukkie op het forum schrijf! Komt ook omdat er zoveel vooroordelen zijn he...
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”