Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kosten van een hond

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Pasqualino
Actief
Contacteer:

Kosten van een hond

Ongelezen bericht door Pasqualino »

Zelf heb ik nog geen honden, helaas. Maar die zullen er over 2a3 jaar, als ik hopenlijk voldoende inkomen, tijd, geld en ruimte heb zeker komen. :wink:

Nu vroeg ik me af, wat zijn jullie bijvoorbeeld per maand kwijt aan jullie honden?
En dan voornamenlijk voor maatje herder.
Het zal denk ik erg verschillen welk merk voer en of je barft etc. maar toch ben ik benieuwd naar richtlijnen.
Waar geven jullie het meeste aan uit?
Onverwachtte kosten?
Regelmatig nieuwe spullen nodig voor de honden of blijft het meeste aanschaf eenmalig?
Wat waren jullie kwijt bij de eerste (eenmalige) inkopen voor de hond?
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

kosten

Ongelezen bericht door boemerang »

het ligt er aan
je kunt nooit voor uit zeggen wat je kwijt bent
hier tenminste niet
en ik moet eerlijk zeggen over het voer ben ik de tel kwijt wel het zelfde voer alleen voor de kleine een kleinere brok en die grote een grotere brok
die is er sneller door heen
en de aan koop van voer bakjes en andere spullen als je een puppie neemt zou ik proberen om halsband riem mand enz te lenen
tot je ongeveer weet hoe groot hij of zij word
en andere kosten zoals de D.A dat kun je pas aan het eind van het jaar zeggen als je de bonnetjes bewaard
vandaag gezond morgen hebben ze iets wat je niet vertrouwd weer een rit naar de DA en soms word je daar niet vrolijk van
wij storten elke maand geld op een andere rekening
voor zulke onverwachte kosten
groetjes boemerang
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Alleen de kosten voor de hond zelf is eenmalig. De rest is geheel afhankelijk wat je er zelf aan wil uitgeven. Mand, kleed, bench, halsband en riem gaan wel een tijdje mee. Voer is gemiddeld 2 euro per dag. Misschien wil je een cursus of sport gaan volgen? Denk aan de hondenbelasting, vraag bij je gemeente na hoeveel dat is. Er zijn ook kosten die je in het begin niet zo merkt. Schoonmaakmiddelen, vaker stofzuigen, vaker je eigen kleren wassen, schade van de hond aan je meubels of bekleding van je auto. Kosten voor pension als je op vakantie gaat.
Wat helemaal moeilijk te voorzien is zijn de dierenartskosten, het kan mee en ook zeer goed tegen zitten. Ons heeft dat in 1 jaar 4000 euro gekost voor 2 honden. Heb je daar een spaarpot voor? Misschien is een dierenkostenverzekering dan wel aan te raden. Kost ongeveer 150 euro per jaar en krijg je het grootste deel van de kosten terug (Dier&Zorg, Protec).
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Nou, heb een klein maatje mechelaar (60 cm en 26 kilo).

Aanschafprijs uiteraard afhankelijk van de fokker (of zoals ik een kruising en die koste 100 gulden).
Dan de gemeentelijke belasting: 90 euries per jaar.
Hondenvereniging (sport) 5 eurie per les (bepaalde onderdelen die apart worden getrained betaal ik dan niet).
Voer (barf): ongeveer 30 euries per maand (inclusief suplementen). Was met brok 40 eurie per maand kwijt.
Inentingen: 40 eurie per jaar.
Anti vlo en teek: 10 eurie per maand (omgerekend).
Dierenarts: gelukkig weinig mogelijk maar schat zo'n 150 eurie per jaar (twee bezoeken per jaar, of wacht daar heb ik de 2 katten bij berekend).

Manden en kussens; wat wil je en hoe vaak heb je wat nieuws nodig??
Varieert van 20 euries tot meer dan 100.
Bench: varieert van 60 eurie tot 300.
Kennel: onbetaalbaar.... (ik geloof 50 eurie per paneel, maar ik heb er nog geen).
Halsbanden/ tuig/ lijnen: euh ik heb een tic en super veel, dus 2 eurie per maand??? Misschien kun je wat oud spul van me overkopen :smile:

Koop een stofzuiger zonder zakken, dat scheelt geld: anders twee zakken per week (harige variant, moet dagelijks zuigen).

Mijne molt gelukkig niet meer, maar als pup: nieuwe schoenen, nieuwe deurpost, schoonmaken tapijt ivm ongelukje e.d. (hoeft niet, kan wel gebeuren ik dacht ook dat mij dat niet overkwam omdat ik maatregelen nam en dan ben je toch even niet oplettend...) Schade bij oppas: ach dekt de WA-verzekering :wink:

Tijd dat je niet werkt maar met de hond bezig bent x eurie per uur :smile: maar onbetaalbaar (oeps dat is reclame....)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik ben 60 cent aan voer kwijt, 30 cent aan kauwdingen en ongerveer 10 cent aan speeltjes en wat verder nog ter tafel komt, dus een euro per dag.

Dierenarts mand e.d. niet gerekend.

Anne
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

goede vraag. moet toch maar eens gaan bijhouden hoeveel ik per maand aan de beesten kwijt ben. zak voer kost 30 euro maar daar doe ik 3 a 4 maanden mee, daarnaast krijgt hij rodi en varkensoortjes ed. speeltjes, heeft hij teveel maar krijgt ze toch regelmatig nieuw. dierenarts? moet de rekening voor het enten nog krijgen. heb bij mijn moeder een verzekering afgesloten voor mijn hond en mijn paard. in nood gevallen is 1 telefoontje naar haar genoeg, Mam je krijgt rekeningen. afspraak is dat we daarna kijken hoe ik ga terug betalen.

ik ga het toch maar bijhouden, misschien over een maand een zinnig antwoord
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik was met Job (25 kilo) ong. 30 euro per maand kwijt aan voer, vlooientroep enz. Maar zijn medicijnen waren zeker 50 euro per maand. Verder kocht ik nog heel veel troep maar dat is niet noodzakelijk :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Eten ongeveer 35 euro per maand.
Speeltjes/kluifjes/beloningen 10 euro per maand.
Opvang 90 euro per maand.
Verzorging 10 euro per maand.

En dan al die onnodige dingen, die kosten me nog het meest :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

ik zou het écht niet weten...en ik durf het ook niet na te rekenen. :smile:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Marie-José schreef:ik zou het écht niet weten...en ik durf het ook niet na te rekenen. :smile:
Hier nog zo een :mrgreen:

Sita heeft nu al iets van vijf riemen, drie halsbanden, tuigje :N:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

Sita schreef:
Marie-José schreef:ik zou het écht niet weten...en ik durf het ook niet na te rekenen. :smile:
Hier nog zo een :mrgreen:

Sita heeft nu al iets van vijf riemen, drie halsbanden, tuigje :N:
ik wil het niet eens meer weten, kopen vaak dingen voor ze: speeltjes die na twee dagen kapot zijn en dat soort dingen, ik wil het niet meer weten. volgens mij hou je er anders wel een leuke vakantie van over.
maar liever elke dag mijn (sloop) herders om me heen dan 1 dure vakantie.

anneke
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”