Nou, heb een klein maatje mechelaar (60 cm en 26 kilo).
Aanschafprijs uiteraard afhankelijk van de fokker (of zoals ik een kruising en die koste 100 gulden).
Dan de gemeentelijke belasting: 90 euries per jaar.
Hondenvereniging (sport) 5 eurie per les (bepaalde onderdelen die apart worden getrained betaal ik dan niet).
Voer (barf): ongeveer 30 euries per maand (inclusief suplementen). Was met brok 40 eurie per maand kwijt.
Inentingen: 40 eurie per jaar.
Anti vlo en teek: 10 eurie per maand (omgerekend).
Dierenarts: gelukkig weinig mogelijk maar schat zo'n 150 eurie per jaar (twee bezoeken per jaar, of wacht daar heb ik de 2 katten bij berekend).
Manden en kussens; wat wil je en hoe vaak heb je wat nieuws nodig??
Varieert van 20 euries tot meer dan 100.
Bench: varieert van 60 eurie tot 300.
Kennel: onbetaalbaar.... (ik geloof 50 eurie per paneel, maar ik heb er nog geen).
Halsbanden/ tuig/ lijnen: euh ik heb een tic en super veel, dus 2 eurie per maand??? Misschien kun je wat oud spul van me overkopen
Koop een stofzuiger zonder zakken, dat scheelt geld: anders twee zakken per week (harige variant, moet dagelijks zuigen).
Mijne molt gelukkig niet meer, maar als pup: nieuwe schoenen, nieuwe deurpost, schoonmaken tapijt ivm ongelukje e.d. (hoeft niet, kan wel gebeuren ik dacht ook dat mij dat niet overkwam omdat ik maatregelen nam en dan ben je toch even niet oplettend...) Schade bij oppas: ach dekt de WA-verzekering
Tijd dat je niet werkt maar met de hond bezig bent x eurie per uur

maar onbetaalbaar (oeps dat is reclame....)