Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontlasting

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ontlasting

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Ik heb een vraagje over mijn hond Bram.
1,5 maand geleden heb ik Bram, een ruwharige teckel, uit het asiel gehaald. Wat en wanneer hij bij de vorige eigenaren te eten kreeg weet ik niet maar in het asiel kreeg hij Farmfood. Omdat het me op zich wel aanstond heb ik mijn andere hond (die problemen had met haar vacht en ontlasting) er ook op gezet.
Britt poept meestal 4 x per dag en ook lang niet altijd mooi stevig, maar dat is tot nu toe bij alles wat ze kreeg, nou moet ik er ook bij zeggen dat ze een hyperactief hondje is. De ontlasting is wel mooi donker van kleur, terwijl ze bij sommig voer afwisselend donker en gele ontlasting had waar ik toch niet zo tevreden over was. Verder is haar vacht wel weer stukken beter, dat zal wel aan de combinatie hebben gelegen samen met hokamix, maar het is in ieder geval weer mooi.
Zowel Britt als Bram krijgen nu 130 gram Farmfood per dag, dit hebben ze echt nodig, anders vallen ze af. Dit is wel vrij veel in vergelijking met bijvoorbeeld Eukanuba (100 gram). Ze wegen 6,5 en 7,8 kilo overigens.
Maarja als ze het er goed op doen...
Nou kreeg Bram eerst net als Britt 's ochtends en dan 's avonds. De eerste 2 weken bij ons ging dat prima, geen problemen. Toen ging dat echter problemen geven, hij werd 's nachts onzindelijk. Elke morgen lag er een drol in de kamer :roll:
Nou poepte hij maar 1 a 2 keer per dag dus blijkbaar kon hij het niet ophouden. Nu geven we Bram 's ochtends en 's middags (en 's avonds 10 gram voor het idee omdat Britt dan 's avonds nog krijgt). Hierdoor kon hij wel voor het slapen gaan poepen en bleef het 's nachts ook schoon in huis. Nou heeft hij afgelopen week toch 's nachts weer een ongelukje gehad en gister overdag ook (en 's ochtends had hij ook gepoept en na ongelukje bij de uitlaatronde ook zo weer).
Iemand een idee? De eerste 2 weken had hij nergens last van, maarja :19:
We voeren nu overigens wel meer dan toen omdat hij behoorlijk was afgevallen. Kan het zijn dat hij het niet goed doet op dit voer bijvoorbeeld dat hij er te weinig van verteert ofzo? Dat ik iets anders zou moeten proberen?
Ik heb geen idee hoor, ben benieuwd of iemand hier iets weet als tip? De ontlasting is overigens wel mooi hard en donker.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Hier voer ik de honden om 6:00 uur in de ochtend en om 12:00 uur 's middags voor de laatste maal.Ook omdat een van de hondjes het anders 's nachts niet kan ophouden.Wij voeren zelf Rodi/energique etc,dus uitsluitend vers(Compleet diepvries)voer,juist omdat ze van versvoer vele malen minder ontlasting hebben(1 of hooguit 2x per dag).Van vers drinken ze ook veel minder,dus plassen ze ook minder,en de weinige ontlasting maakt voor mij dit voer ideaal.Een pakje Rodi Compleet(!)kost bij onze supermarkt 98 cent voor 4 schijven van 100 gram.Jouw hondjes wegen net zoveel als de mijne en mogen best 2 plakken van 100 gram(dus 2xdaags 1 schijf)om mooi op gewicht te blijven.Je zou dan plm.30 euro per maand kwijt zijn voor je hondjes,maar ze vinden het zo onwijs lekker en je ziet ze zo genieten.En...ze krijgen er geen tot weinig tandsteen van dit is wel het geval bij brokken.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

dickie kreeg eerst pedigree brokken. maar nu rodi hij poept veel minder dan op brokken. eerst altijd voor het slapengaan en smorgens. maar nu krijgt hij 2 schijven per dag (anders 3) en nu poept ie alleen nog smorgens.
succes
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

Ik ben sinds 3 weken ook overgestapt van brokken op kvv (Rodi) en sindsdien is de ontlasting van Rico en Bowy teruggegaan naar 1 a 2 keer per dag. Versvlees (Rodi) wordt veel beter opgenomen in het lichaam dan brokken, zelfs beter dan Farmfood is mij verteld en bij ons zien wij dus het resultaat. En de ontlasting is ook goed, een harde donkere hoop, bij Bowy had ik dit in die twee jaar dat hij bij ons woont nog nooit gezien.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Ze krijgen hier wel af en toe rodi, zoals net vanmiddag ook. Ik heb Britt een tijdje op alleen rodi gehad en de hoeveelheid poep werd wel minder inderdaad, maar ze bleef toch nog wel 3 a 4 keer per dag poepen. En ook nog geregeld dat het niet zo hard is, maargoed zoals ik al eerder zei, ik denk niet dat haar ontlasting echt constant compact te krijgen valt zolang ze zo actief is.
Ze hebben hier trouwens niet voldoende aan 2 plakjes per dag, dan vallen ze af en ze zitten al echt op het minimum qua gewicht. Ik houd echt niet van dikke honden/teckels maar ze mogen op het moment wel weer iets aankomen...
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Hoi

Heb een vraagje over de ontlasting van onze hond, Wij hebben een Bull Mastiff, van nu 5 maanden. Ben vanwege gassen en te zachte ontlasting die ook niet goed gekleurd was , over gegaan op FF in combinatie met 1 dag vles in de week, wat me opvalt is dat de ontlasting nu wel goed is van kleur en hij is stevig en geen gassen meer :mrgreen:

Maar vind wel dat ie erg grote hopen produceerd, mijn vraaag is komt dit van de Farmfood of heeft het simpelweg te maken met het feit dat een pup gewoon een snellere stofwisseling heeft. Of misschien voer ik te veel, bij ff zeiden ze dat ie 600 gram per dag moest hebben, vind dat erg veel en heb in overleg met de dierenarts besloten te gaan beginnen met 500 gram per dag, en dan gewoon blijven kijken, hoe het gaat.

Het enigste wat me opvalt is dat mijn andere honden, die zijn natuurlijk wel al een stuk ouder , geen grote hopen produceren. Zij krijgen echter een andere brok maar ook wel een geperste , Namelijk Prins.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee!

Groetjes Amber
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Mijn ervaring is dat je van FF een stuk minder moet geven dan van een andere brok.
Hier krijgen ze 2 keer een mok vol op een dag.
Gewoon minder geven.
Voeren doe je op het oog. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Idd minder voeren van FFood :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

ik heb hier eerst een week of 2 brokken van carocroc gevoerd,daarop poepte hij zo'n 5 keer per dag,toen ben ik overgegaan op kvv (energique)en daarop poepte hij 2x per dag,nu eet hij barf en poept hij maar een keer per dag.als je hond zoveel poept op het voer wat je nu geeft zou ik toch op zoek gaan naar wat anders,want eigenlijk gooi je nu de helft van je voer weg (je hond kan er niks mee,is afval,poept het dus uit)
ikzelf zou ook in dit geval voor barf gaan,maar voor een hoop mensen is dat niet haalbaar,en dan is kvv (kompleet versvlees) een goed alternatief.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Jasparov
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jasparov »

Het is heel normaal dat een hond/pup die net over gezet is op de Farm Food volgens de versvlees methode een tijdje veel poept. Dat moet over gaan.

Je zou inderdaad wat minder kunnen geven. Maar hou wel in de gaten dat hij genoeg krijgt "voer op het oog" Het advies wat we geven is een richtlijn. Geen enkele hond is hetzelfde. Dus heel goed dat je de hoeveelheid wat aanpast.
Zowiezo poept een pup wat meer dan een volwassen hond, Ze krijgen tenslotte ook meer te eten per kg lichaamsgewicht.
En je moet niet vergeten dat het spijsverteringstelsel ook nog in ontwikkeling is.
Groeten Ursula
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Hoi

Oke Bedankt zal het in de gaten houden.

Groetjes Amber
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”