1,5 maand geleden heb ik Bram, een ruwharige teckel, uit het asiel gehaald. Wat en wanneer hij bij de vorige eigenaren te eten kreeg weet ik niet maar in het asiel kreeg hij Farmfood. Omdat het me op zich wel aanstond heb ik mijn andere hond (die problemen had met haar vacht en ontlasting) er ook op gezet.
Britt poept meestal 4 x per dag en ook lang niet altijd mooi stevig, maar dat is tot nu toe bij alles wat ze kreeg, nou moet ik er ook bij zeggen dat ze een hyperactief hondje is. De ontlasting is wel mooi donker van kleur, terwijl ze bij sommig voer afwisselend donker en gele ontlasting had waar ik toch niet zo tevreden over was. Verder is haar vacht wel weer stukken beter, dat zal wel aan de combinatie hebben gelegen samen met hokamix, maar het is in ieder geval weer mooi.
Zowel Britt als Bram krijgen nu 130 gram Farmfood per dag, dit hebben ze echt nodig, anders vallen ze af. Dit is wel vrij veel in vergelijking met bijvoorbeeld Eukanuba (100 gram). Ze wegen 6,5 en 7,8 kilo overigens.
Maarja als ze het er goed op doen...
Nou kreeg Bram eerst net als Britt 's ochtends en dan 's avonds. De eerste 2 weken bij ons ging dat prima, geen problemen. Toen ging dat echter problemen geven, hij werd 's nachts onzindelijk. Elke morgen lag er een drol in de kamer
Nou poepte hij maar 1 a 2 keer per dag dus blijkbaar kon hij het niet ophouden. Nu geven we Bram 's ochtends en 's middags (en 's avonds 10 gram voor het idee omdat Britt dan 's avonds nog krijgt). Hierdoor kon hij wel voor het slapen gaan poepen en bleef het 's nachts ook schoon in huis. Nou heeft hij afgelopen week toch 's nachts weer een ongelukje gehad en gister overdag ook (en 's ochtends had hij ook gepoept en na ongelukje bij de uitlaatronde ook zo weer).
Iemand een idee? De eerste 2 weken had hij nergens last van, maarja
We voeren nu overigens wel meer dan toen omdat hij behoorlijk was afgevallen. Kan het zijn dat hij het niet goed doet op dit voer bijvoorbeeld dat hij er te weinig van verteert ofzo? Dat ik iets anders zou moeten proberen?
Ik heb geen idee hoor, ben benieuwd of iemand hier iets weet als tip? De ontlasting is overigens wel mooi hard en donker.