Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

AMBULL puppen zonder stamboom??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Piertje
Vaste gebruiker

AMBULL puppen zonder stamboom??

Ongelezen bericht door Piertje »

Hoi,

Mijn vriend heeft een collega's en diens dochter (jaja) heeft een amerikaanste bulldog teef, en heeft die laten dekken door een ambull reu, beide zonder stamboom...

Nu bied ze de pupjes te koop aan, maar in hoeverre is dit strafbaar, en heeft het zin om de dierenbescherming of politie erop af te sruren?

Ik weet namelijk dat deze mensen drugs gebruiken en dit puur voor het geld doen, zehebben totaal geen idee waar ze mee bezig zijn, en als deze pups verkocht worden, met succes dat ze dit nogmaals gaan doen.

Ze staan te koop op marktplaats, ze gaan zonder inentingen en ontwormingen weg (anders verdient het niet genoeg om nieuwe shit van te kopen natuurlijk :devil: )

Het is hier in de buurt en ik heb geen zin dat ik straks niet meer met mijn ambull de straat op kan omdat deze @#$%#%leden zonodig op deze manier moeten fokken....met alle problemen van dien. Waarom nou en waarom met dit ras?
de pups komen waarschijnlijk ook niet allemaal bij de beste adressen terecht in dat circuit als je begrijpt wat ik bedoel.....

Zou het zin hebben om DB of iets dergelijks te tippen?

:boos: :boos: :boos:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

de d.b of politie komt pas na een tip.
de ambull is geen erkend ras in nl en KAN daardoor onder de rad wet vallen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Je moet je niet zo druk maken over wat anderen doen.

Verklikken heeft hoogstens als resultaat dat die honden in beslag genomen worden en afgemaakt.

Iets wat jou ook kan gebeuren aangezien jouw hond ook geen rechtsgeldige stamboom heeft en dus ook zomaar in beslag genomen zou kunnen worden, onafhankelijk van wat anderen met hun honden doen. Zorg jij er nou maar voor dat niemand last heeft van je eigen hond, dan doe je al genoeg om problemen voor jezelf te voorkomen.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Een AmBull kan nooit een stamboom krijgen want het is geen erkend ras. Als er wat bij zit is dat een afstammingspapier.

Je bent niet strafbaar om met een AB te fokken maar als de honden erg Standaard zijn kunnen ze onder wet vallen maar dit ligt er ook maar net aan. Mijn Standaard hond is geschouwd en viel er totaal niet onder volgens de schouwer.
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

Wil de hond schreef:Je moet je niet zo druk maken over wat anderen doen.

Verklikken heeft hoogstens als resultaat dat die honden in beslag genomen worden en afgemaakt.

Iets wat jou ook kan gebeuren aangezien jouw hond ook geen rechtsgeldige stamboom heeft en dus ook zomaar in beslag genomen zou kunnen worden, onafhankelijk van wat anderen met hun honden doen. Zorg jij er nou maar voor dat niemand last heeft van je eigen hond, dan doe je al genoeg om problemen voor jezelf te voorkomen.
Wijze woorden :ok: :ok: Hier ben ik het helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
Piertje
Vaste gebruiker

nouja, om de gemiddelde broodfokker maakt dit hele forum zich kwaad, en dit is in mijn ogen net zo erg, maar goed.

Ik wil ook niet dat die beesten afgemaakt worden, maar ik ben hier echt tegen!
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Piertje schreef:ik ben hier echt tegen!
Waar tegen?

Tegen het feit dat mensen die jij een beetje raar vindt ook een keer een nestje fokken met honden zonder stamboom?

Als de fokker van jouw hond niet had gefokt met honden zonder stamboom dan had jij nu ook je hond niet gehad, toch?
Ray
Vaste gebruiker

Re: AMBULL puppen zonder stamboom??

Ongelezen bericht door Ray »

Piertje schreef:Hoi,

Mijn vriend heeft een collega's en diens dochter (jaja) heeft een amerikaanste bulldog teef, en heeft die laten dekken door een ambull reu, beide zonder stamboom...

Nu bied ze de pupjes te koop aan, maar in hoeverre is dit strafbaar, en heeft het zin om de dierenbescherming of politie erop af te sruren?

Ik weet namelijk dat deze mensen drugs gebruiken en dit puur voor het geld doen, zehebben totaal geen idee waar ze mee bezig zijn, en als deze pups verkocht worden, met succes dat ze dit nogmaals gaan doen.

Ze staan te koop op marktplaats, ze gaan zonder inentingen en ontwormingen weg (anders verdient het niet genoeg om nieuwe shit van te kopen natuurlijk :devil: )

Het is hier in de buurt en ik heb geen zin dat ik straks niet meer met mijn ambull de straat op kan omdat deze @#$%#%leden zonodig op deze manier moeten fokken....met alle problemen van dien. Waarom nou en waarom met dit ras?
de pups komen waarschijnlijk ook niet allemaal bij de beste adressen terecht in dat circuit als je begrijpt wat ik bedoel.....

Zou het zin hebben om DB of iets dergelijks te tippen?

:boos: :boos: :boos:
Hoi,

Het klopt dat Ambulls nooit een FCI stamboom hebben. Ze zijn namelijk nog niet door deze organisatie erkend. Wel hebben (zoals mijn Ambull Terry), een ARFE stamboom (is inderdaad meer een afstammingsbewijs).

Ambull kunnen onder omstandigheden onder de RAD vallen. Dit zijn echter uitzonderingen. Volgens de RAD kan een hond als pitbull-achtige worden aangemerkt bij een schofthoogte tot 50 cm met een grijs gebied tot 55 cm. Gezien dit (alsmede ook de korte stop en de diepe borst van de Ambull) zal het inschakelen van de politie mijn inziens niet veel soelaas bieden. Dit nog los van het feit dat je de pups hier echt mee benadeeld, want (indien ze toch onder de RAD zouden vallen) dan worden ze in beslag genomen en zeer waarschijnlijk afgemaakt.

Wanneer de honden zwaar verwaarloosd worden kun je uiteraard wel de dierenbescherming bellen. Maar dit moet wel aantoonbaar zijn. Het feit dat mensen drugs gebruiken wil nog niet perse zeggen dat ze voor hun dieren slecht zijn.

Groetjes,

Ray, Patries en de bullenbende
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

die 50 cm is niet heilig he!

het gaat om 80% van de kenmerken.
Afbeelding
Ray
Vaste gebruiker

massam schreef:die 50 cm is niet heilig he!

Ik geloof niet dat ik alleen die 50 cm noemde (naast het feit dat ik ook melding maakte van het grijze gebied tot 55 cm).
Afbeelding
Ray
Vaste gebruiker

Het is idd zo dat een aantal standaard type Ambull in beslag zijn genomen, daar de opsporingsambtenaar van mening was dat het een pitbull was. Echter na contra-expertise door mensen van de ARFE of de DABC zijn voor zover mij bekend tot nu toe geen Ambull aan het verkeer onttrokken.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Ray schreef:
massam schreef:die 50 cm is niet heilig he!

Ik geloof niet dat ik alleen die 50 cm noemde (naast het feit dat ik ook melding maakte van het grijze gebied tot 55 cm).
ik las het verkeerd sorry. ik dacht dat je zei dat boven de 55 geen probleem was.

sorry :wink:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ray schreef:Het is idd zo dat een aantal standaard type Ambull in beslag zijn genomen, daar de opsporingsambtenaar van mening was dat het een pitbull was. Echter na contra-expertise door mensen van de ARFE of de DABC zijn voor zover mij bekend tot nu toe geen Ambull aan het verkeer onttrokken.
Afgelopen Januari is er een AB die in beslag was genomen ingeslapen en hij was niet de eerste.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Honden van het Pit-bull-terriër-type, waaronder wordt verstaan honden die in belangrijke mate voldoen aan de navolgende karakteristieken of in belangrijke mate gelijkenis vertonen met de navolgende afbeeldingen

Algemene omschrijving:
-gespierde gladharige hond
-straalt kracht uit
-atletisch, maar niet zeer slank
-een zwaar front met in vergelijking een lichte achterhand
-van opzij gezien maakt de hond een vierkante indruk
-hoogte (schoft): 35-50 cm

Hoofd:
-geblokt, doosvormig, zwaar in verhouding tot het lichaam
-brede kaaktakken
-brede schedel
-sterk ontwikkelde neusbrug
-het gebied onder de ogen is opmerkelijk breed
-sterk ontwikkelde kauwspieren

Voorsnuit:
-geen spitse voorsnuit

Oren:
-hoog aan het hoofd geplaatst
-tippend of gecoupeerd
-geen rimpels

Ogen:
-rond, diepliggend en betrekkelijk klein
-breed uit elkaar geplaatst

Hals:
-gespierd tot aan de schedel
-kort

Borst:
-diep
-ruim gebogen ribben, naar onderen taps toelopend
-breed

Rug:
-gespierd
-kort

Benen:
-de voorbenen zijn recht en maken een zware, solide indruk
-de heupen zijn breed en lang en lopen af in betrekkelijk lange achterbenen

Vacht:
-kortharig

Staart:
-laag aangezet
-dun
-vrij kort in relatie tot het lichaam
-taps toelopend tot een fijne punt
-of gecoupeerd
Brigitte
Zeer actief

Afbeelding

Kheb een heel verslag waarin heel Tank zijn uiterlijk punt voor punt beschreven is. Hij voldeed aan veel punten als zijnde Pitbullachtig maar niet voldoende om ook als zijn te worden aangemerkt en dan met name de kop en de onderbijt waren erg tegenstrijdig.
Ibizagirlke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ibizagirlke »

Wil de hond schreef:
Waar tegen?

Tegen het feit dat mensen die jij een beetje raar vindt ook een keer een nestje fokken met honden zonder stamboom?
Heb je nu ooit jullie haten broodfokkers enz.. en deze drugsverslaafden mogen nu een nestje fokken just voor het geld awel merci de kennis waarvan ik de pups heb opgevangen zat ook aan de drugs en fokte daarom ook honden dit mocht niet volgens jullie maar dit nu wel :denken:

Als de fokker van jouw hond niet had gefokt met honden zonder stamboom dan had jij nu ook je hond niet gehad, toch?
Dit is wel waar sluit ik me volledig bij aan
Ik hou met heel mijn hart van elke hond maar in het bijzonder mijn 2 eigen allerliefste
asielhonden
Boy men Boxerreu van 5 jaar
&
Gizmo men Staffordteef van 7jaar
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ibizagirlke schreef:
Wil de hond schreef:
Waar tegen?

Heb je nu ooit jullie haten broodfokkers enz.. en deze drugsverslaafden mogen nu een nestje fokken just voor het geld awel merci de kennis waarvan ik de pups heb opgevangen zat ook aan de drugs en fokte daarom ook honden dit mocht niet volgens jullie maar dit nu wel :denken:

Dit is wel waar sluit ik me volledig bij aan
Waarbij sluit jij je aan?

Bij de blauwe tekst (die ik helemaal niet geschreven heb en waarvan ik ook bij god niet weet waar je die vandaan hebt gehaald), bij de rest of bij alles? :denken:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Piertje schreef:nouja, om de gemiddelde broodfokker maakt dit hele forum zich kwaad, en dit is in mijn ogen net zo erg, maar goed.

Jij hebt toch bij hetzelfde slag volk je pup vandaan? Het zijn mensen als JIJ die dit in stand houden. Hoe bedoel je hypocriet.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Of Piertje nou zelf ook een Amerikaanse bulldog zonder stamboom heeft, neemt het niet weg dat hij/zij zich naar mijn mening terecht zorgen maakt over pups die zonder inentingen en ontworming verkocht worden door mensen die er geld voor drugs mee willen verdienen. Het ras van de hond vind ik hier zelfs ondergeschikt. Ik denk dat het mogelijk veroorzaakte dierenleed hier meer aandacht verdiend.

Door Piertje aan te vallen over zijn eigen hond worden de misstanden bij zijn kennis naar de achtergrond geschoven.

Piertje, ik denk dat je moet overwegen om de dierenbescherming in te lichten. Hoe langer deze mensen door gaan met hun praktijken, hoe meer hondenlevens ze kapot kunnen maken.
Ibizagirlke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ibizagirlke »

De blauwe tekst is van mij
Ik sluit me volledig aan met wat je zegt van als haar of zijn fokker niet had gefokt ze idd geen hond had.
Ik hou met heel mijn hart van elke hond maar in het bijzonder mijn 2 eigen allerliefste
asielhonden
Boy men Boxerreu van 5 jaar
&
Gizmo men Staffordteef van 7jaar
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:denken: ok ik denk dat er te weinig overzicht is op de situatie om er ook maar iets over te zeggen. Zoiezo dierenbescherming doet alleen iets als het dier duidelijk mishandeld wordt of er aangetoont kan worden dat het geen eten of drinken heeft dus waarschijnlijk kun je er niks aan doen.

En ook al gebruiken of miss verkopen deze mensen zelfs drugs en willen ze geld verdienen aan de pups hoeft t nog niet per defenitie slecht te zijn miss doen ze t wel heel goed.... (of niet)

Ik wist dus alleen niet dat een ambull ook onder de radwet kon vallen hoe zit dat dan als je zon hond hebt met de 'stamboom' niet fci erkend dan maar toch dan kun je toch wel aantonen dat het niet om een pitt gaat of telt dat dan weer niet omdat hij niet fci erkent is?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

corason del perro schreef::denken: ok ik denk dat er te weinig overzicht is op de situatie om er ook maar iets over te zeggen. Zoiezo dierenbescherming doet alleen iets als het dier duidelijk mishandeld wordt of er aangetoont kan worden dat het geen eten of drinken heeft dus waarschijnlijk kun je er niks aan doen.

En ook al gebruiken of miss verkopen deze mensen zelfs drugs en willen ze geld verdienen aan de pups hoeft t nog niet per defenitie slecht te zijn miss doen ze t wel heel goed.... (of niet)

Ik wist dus alleen niet dat een ambull ook onder de radwet kon vallen hoe zit dat dan als je zon hond hebt met de 'stamboom' niet fci erkend dan maar toch dan kun je toch wel aantonen dat het niet om een pitt gaat of telt dat dan weer niet omdat hij niet fci erkent is?
alleen een FCI stamboom is geldig in Nederland, daarbij, het gaat niet om of je aan kunt tonen dat jou hondje echt niet gekruisd is met een staff/pitbull, het gaat puur om uiterlijke kenmerken, dus ook al heb je een arfe papier erbij, dan nog kan de hond qua uiterlijk vallen onder de RAD...en als je dan dus geen fci papier hebt, kan je hond de L*L zijn.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:denken: owkee nu is me pas echt duidelijk hoe verziekt die wet is :devil:
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

EstherK schreef:Of Piertje nou zelf ook een Amerikaanse bulldog zonder stamboom heeft, neemt het niet weg dat hij/zij zich naar mijn mening terecht zorgen maakt over pups die zonder inentingen en ontworming verkocht worden door mensen die er geld voor drugs mee willen verdienen. Het ras van de hond vind ik hier zelfs ondergeschikt. Ik denk dat het mogelijk veroorzaakte dierenleed hier meer aandacht verdiend.

Door Piertje aan te vallen over zijn eigen hond worden de misstanden bij zijn kennis naar de achtergrond geschoven.

Piertje, ik denk dat je moet overwegen om de dierenbescherming in te lichten. Hoe langer deze mensen door gaan met hun praktijken, hoe meer hondenlevens ze kapot kunnen maken.
Het gaat er ook niet om dat dit goed te keuren is
Alleen als je de politie zou inschakelen heb je kans dat het hele nest plus ouders in beslag genomen word en afgemaakt
En dat gun ik geen enkele hond :19:
Zonder of met papiertje dat maakt geen zak uit omdat de ambull geen erkend ras is in nl
Afbeelding
Piertje
Vaste gebruiker

Sunnybunny schreef:
Piertje schreef:nouja, om de gemiddelde broodfokker maakt dit hele forum zich kwaad, en dit is in mijn ogen net zo erg, maar goed.

Jij hebt toch bij hetzelfde slag volk je pup vandaan? Het zijn mensen als JIJ die dit in stand houden. Hoe bedoel je hypocriet.
Hoe haal je het in je kop!>!?!?

jij weet helemaal niet waar ik mijn hond vandaan heb!!!! Misshcien komt ze wel bij een fokker vandaan?? Ja misschien heb ik er alles aan gedaan om haar bij een goed tehuis vandaan te halen!!

maar goed, u weet het precies. dit gaat alweer helemaal de andere kant op.
Ik weet dat mijn hond geen officiele stamboom heeft, en die RAD wetgeving, dat weet ik ook. Maar deze hondjes worden voor de lol en onnadenkend gefokt, helemaal zonder papieren. Dat kan toch nooit goedkomen? wie weet wat voor bloed er door die aderen stroomt!
BIJ ZULKE MENSEN ZAL IK NOOIT EEN HOND HALEN

Het gaat me erom dat deze leden een boel hondenleed de wereld in brengen, wat maakt het uit waar mijn hond vandaan komt?!! Waarom wordt ik hier nu van beschuldigd?! Dat ik dit in stand zou houden.
Piertje
Vaste gebruiker

kelly 1981 schreef:
EstherK schreef:Of Piertje nou zelf ook een Amerikaanse bulldog zonder stamboom heeft, neemt het niet weg dat hij/zij zich naar mijn mening terecht zorgen maakt over pups die zonder inentingen en ontworming verkocht worden door mensen die er geld voor drugs mee willen verdienen. Het ras van de hond vind ik hier zelfs ondergeschikt. Ik denk dat het mogelijk veroorzaakte dierenleed hier meer aandacht verdiend.

Het gaat er ook niet om dat dit goed te keuren is
Alleen als je de politie zou inschakelen heb je kans dat het hele nest plus ouders in beslag genomen word en afgemaakt
En dat gun ik geen enkele hond :19:
Zonder of met papiertje dat maakt geen zak uit omdat de ambull geen erkend ras is in nl
Ja ik vind het gewoon een lastig iets, ik wil helemaal niet dat die beestjes afgemaakt worden, maar ik vind wel dat deze mensen moeten stoppen, straks gaat een van die honden wel eens de fout in, en kunnen alle ambull eigenaren op hun tenen de honden uitlaten want dan mag straks helemaal niks meer.

En met of onder papieren maakt nu niet uit, maar is dat ook zo als ze ooit eens erkend worden in nederland?
Piertje
Vaste gebruiker

Wil de hond schreef:
Waar tegen?

Ik bedoel zelfs zonder ARFE papier. Dat is toch wel het minste wat erbij moet?
Ray
Vaste gebruiker

Piertje schreef:
Wil de hond schreef:
Waar tegen?

Ik bedoel zelfs zonder ARFE papier. Dat is toch wel het minste wat erbij moet?
Hoi,

Op zich zegt het voor de wet niet zoveel, een stamboom van de ARFE. Ik vind echter wel dat je door deze stamboom, of afstammingsbewijs kunt zien wie de ouders van de pup zijn (en vooral voorouders),

Bij de AB is sprake van een behoorlijk aantal erfelijke aandoeningen. Je kunt er nooit zeker van zijn dat je een gezonde hond koopt, maar door een bewijs van afstamming van het diertje is naar mijn mening het risico toch wat kleiner.

We moeten inderdaad af van lieden die voor het geld een nestje fokken en dan niet eens zorgvuldig de ouderdieren selecteren. Hierdoor gaat het ras van de AB naar mijn mening echt naar zijn grootje (en dan zeg ik het nog netjes).

Groetjes,

Ray, Patries en de bullenbende
Afbeelding
marjolein1

Ongelezen bericht door marjolein1 »

Ik ken mensen die drugs gebruiken (en niet zo'n beetje ook) die beter voor hun hond zorgen dan Marie op de hoek, die zo nodig een hondje moet hebben voor de kinderen. (die er snel op uitgekeken zijn als ze hem moeten uitlaten in snert weer)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”