Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het (door)reizen met 1 hond bij je, hoe en wat?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

NikivanDijk
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Het (door)reizen met 1 hond bij je, hoe en wat?

Ongelezen bericht door NikivanDijk »

Ik ben afgelopen zomer voor het eerst alleen met mijn hond op vakantie gegaan naar Portugal (werkvakantie en we verbleven 1 maand op dezelfde plaats).. Daarvoor altijd met andere mee en met de auto..

Ik wil zelf meer gaan reizen (vele verschillende landen) en dan echt van plaats naar plaats.. Met tent etc.
En mijn hond wil ik mee hebben, om die nou thuis te laten bij iemand wil ik niet... dan maar geen reis..

Hoe doen jullie dat?
Waar moet ik aan denken?
Welke landen is het moeilijk om met een hond te komen en daar te gaan reizen?
Hierbij te denken aan het mogelijke vervoer als je een stuk wilt overslaan om ergens anders door te gaan enzovoorts...

Reizen waar je ook zoveel mogelijk wandelt...

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb geformuleerd met wat ik bedoel, ik heb een idee in me hoofd maar om dat nou voor andere duidelijk te typen is soms wat lastig :D

Alle informatie is welkom.. Alvast bedankt
Afbeelding
Puck 10-01-2001 - 27-05-2013
NikivanDijk
Vaste gebruiker

Helemaal niemand die ervaring heeft met (door)reizen met een hond?
Afbeelding
goofyfloris
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door goofyfloris »

Hoi!
Ik weet niet wat je precies wilt weten! Ik ben met mijn vorige boxer vaak alleen op reis geweest. Meestal met tent en auto en dan vanuit de standplaats wandelingen maken. Ik ben nu bezig om volgend jaar mogelijk alleen naar Zweden te gaan. Daar een rondreis te boeken met kano en wandeldagen door elkaar.
Er zijn tegenwoordig veel reisorganisaties die honden toestaan op individuele rondreizen. SNP heeft behoorlijk wat rondreizen staan. Als je echt helemaal zelfstandig wilt gaan dan zou je bijvoorbeeld gewoon een lange afstandswandelboek kunnen kopen en gewoon die route gaan lopen. Ik heb er pas een boek over een route van 500 km door Noorwegen gekocht! Tent mee en hond en je kan op pad (na de nodige entingen). Volgens mij is het enige probleem als je erheen wilt met de internationale trein, want die moet je van te voren boeken. Verder moet je altijd even opletten wat de invoerregels per land zijn, maar verder zijn er legio mogelijkheden! Welke landen zat je zelf aan te denken?
groeten Sylvia
Life with a boxer is the road of excess that leads to the palace of wisdom.
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik heb het vroeger wel gedaan met mij Jack Russel. Maanden door Spanje en Marokko gereisd.
Maar ik had toen een heel andere manier van reizen dan nu.
Ga nu toch wel meer voor de comfort :mrgreen:
En daarbij wist ik toen niet eens dat een hond speciale entingen nodig had e.d. :roll: dus aan mij heb je niet veel :wink:
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik denk dat het belangrijkste is dat je goed geinformeerd ben over welke ziektes er zijn in de verschillende landen wat gevaarlijk kan zijn voor je hond. Denk aan teken in zuidelijke landen enz.

En bedenk van te voren over hondenvoer.....

Maar ik kan niet helemaal wijs worden wat je eigenlijk wil weten :denken:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

NikivanDijk schreef:Helemaal niemand die ervaring heeft met (door)reizen met een hond?
Jawel. Vrij veel zelfs. Maar voor mijn gevoel niet de juiste ervaring want wij vervoeren ze met eigen auto en ik krijg de indruk dat jij aan andere dingen denkt.
AfbeeldingAfbeelding
NikivanDijk
Vaste gebruiker

Ik denk inderdaad aan een andere manier.
Echt het te voet door het land trekken.
Oke af en toe het openbaar vervoer ofzo, maar het is meer van dus echt trekken met de tent en dus geen eigen auto hebben.
Afbeelding
rubella
Actief

vakantie met de hond

Ongelezen bericht door rubella »

Echt jàààren geleden ben ik met mijn schapendoes Tim de hele Algarve afgewandeld, toen er nog nauwelijks toerisme was en het strand toebehoorde aan de vissers en de honden, die stonden te wachten op het "afval"dat ze van de vissers kregen!
Toen er nog geen toeristen waren, toonden de Portugezen zich veel toleranter t.o.v. honden dan nu het geval is.
Bij mijn weten mogen honden nergens in, en dan bedoel ik openbaar vervoer, taxi's (was destijds al verboden). Ze mogen niet op terrassen komen, niet in bezienswaardigheden etc.
Hondenvoer is wel te koop, maar ik denk nog steeds van inferieure kwaliteit. Ik kocht voor de Does altijd hart, rijst en groente.
Je moet de gebruikelijke entingen gedaan hebben, + rabies, gezondheidsverklaring van de d.a.
Gevaarlijk zijn de zandvliegjes die leishmaniose veroorzaken. Dit is een ongeneeslijke, maar wel behandelbare ziekte. Verder moet je Ehrlichia zien te voorkomen.Idem Babesiosis. Dit kan o.a. door Stronghold te geven en mee te nemen! Druppels/pillen en halsband.
D.a.'s in Portugal buiten de grote steden zijn zelden geïnteresseerd in honden. Zijn meer vee-artsen. Dat was althans destijds het geval. Dus als er iets met je hond is, kan dat moeilijk zijn.
Verder moet je altijd voldoende water hebben voor de hond, als je loopt, en rekening houden met voetverzorging: oververhit asfalt of gloeiende scherpe steentjes....
Verder zou je je vraag ook kunnen stellen op het buitenlandse hondenforum.
Volgens mij post daar ook iemand die in Portugal/Spanje woont en veel met honden doet. (ene Nora dacht ik?????)
Overigens is het fantastisch om met je hond te trekken :ok: En er zijn altijd wel kampeerplekken te vinden waar de hond ook meemag! Maar het eist veel voorbereiding en veel is vaak onmogelijk! Nu mag je bijv. ook niet meer je hond op de stranden :boos:

------------groetjes, Wina
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”