Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binnenwaards hechten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Binnenwaards hechten

Ongelezen bericht door Caro. »

Even een vraagje hierover: Nobby, de vreselijk kat :mrgreen: , is dus binnenwaards gehecht. De reden hiervoor is, omdat het een buitenkat is en ik hem dus niet 10 dagen met een kap om binnen kan houden.
Nu bleek dus dat door het binnenwaardse hechten, hij helemaal geen kap om hoeft.
Perfect dus :ok:

Aangezien Kaya doodsbang is voor kappen, vroeg ik vanmidag meteen aan de dierenarts of zij straks met de castratie ook binnenwaards gehecht kan worden. Ik had dit ook al vaker gehoord van andere hondeneigenaren dat dit gebeurde.

Nu zei mijn dierenarts tegen mij dat ze dit alleen maar in uitzonderlijke gevallen doen (dus in het geval van Nobby bijvoorbeeld) omdat binnenwaards hechten enorm lelijke littekens geeft.
Bij Kaya willen ze dit dus niet doen.

Wie weet hier iets over?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Milk is ook binnenwaarts gehecht en dat is een prachtig litteken geworden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar is onderhuids gehecht en heeft helemaal geen litteken; ik kan de plek iig alleen met heeeeeeeel veel moeite nog vinden. De dierenarts hecht hier altijd onderhuids, tenzij het echt niet kan.
Afbeelding
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Jody is ook binnenhuids gehecht en zie er ook echt niets meer van.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

:denken: Nou jaaaaaaa, waarom is mijn dierenarts hier dan zo op tegen en doet dit dan alleen maar in uitzonderlijke gevallen? :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Stang schreef::denken: Nou jaaaaaaa, waarom is mijn dierenarts hier dan zo op tegen en doet dit dan alleen maar in uitzonderlijke gevallen? :denken:
Het is gewoon meer werk :wink:
Afbeelding
snowy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snowy »

onze dierenarts hecht ookaltijd binnenwaarts ,met als gevolg dat mijn honden nooit een kap op hoeven en inderdaad met prachtig resultaat.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Zou de dierenarts dus nog maar eventjes bellen. :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

onze DA doet het ook altijd , alleen wonden waar spanning op staat hecht hij normaal :wink: tis een luilak jou DA :pffff:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

:eek: Zo, nu begin ik toch wel een beetje pissig te worden!
Ze weten dat Kaya geen kap op kan en dan alleen vanwege meer werk (en daar dus een smoes/leugen voor verzinnen) het dan niet doen? :devil:
Met als risico dat ze misschien wel de hechtingen eruit haalt.

Grrrrr.......... die krijgt wat te horen :devil:
Afbeelding
A good dog never dies...

amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Hier wordt ook alles onderhuids gehecht, het geen juist een mooi klein streepje ALS het al ichtbaar is.
Ik zou lekker eisen dat ze onderhuids hecht en dan desnoods die zogenaamde littekens voor lief nemen,
Moos
Zeer actief

Stang schreef::eek: Zo, nu begin ik toch wel een beetje pissig te worden!
Ze weten dat Kaya geen kap op kan en dan alleen vanwege meer werk (en daar dus een smoes/leugen voor verzinnen) het dan niet doen? :devil:
Met als risico dat ze misschien wel de hechtingen eruit haalt.

Grrrrr.......... die krijgt wat te horen :devil:
Ik vind het ook een beetje raar inderdaad; zeker als ze weet dat Kaya geen kap op kan :19:

Sowieso lijkt het me voor elk dier prettiger om geen kap om te moeten; ik weet zeker dat Saar met kap ook erg treurig zou zijn geweest, zoals de meeste honden denk ik. Om nou omdat het meer werk is dan toch niet onderhuids te hechten vind ik op zijn zachts gezegd, apart.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als je dierenarts niet mee wil werken, kun je dan geen andere opzoeken?
Ze hoeven trouwens ook niet altijd een kap op, een t-shirtje kan in noodgevallen ook helpen en soms is het helemaal niet nodig.Zeker niet als je thuisbent en er op let.
Succes en sterkte in elk geval :ok:
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Mijn hond wordt ook panisch van zo'n kap. Echt geen doen. Ze botst overal tegenop en ze blijft overal achter haken. Ze wordt er echt bang van. Bij onze dierenarts krijgen ze een soort omgekeerd dekje om. Een speciaal gemaakt geval met riempjes wat de hele buik bedekt. Geen idee hoe dat heet maar dat wil ik wel navragen als je dat wilt.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Als je dierenarts niet mee wil werken, kun je dan geen andere opzoeken?
Ze hoeven trouwens ook niet altijd een kap op, een t-shirtje kan in noodgevallen ook helpen en soms is het helemaal niet nodig.Zeker niet als je thuisbent en er op let.
Succes en sterkte in elk geval :ok:
Ja dat weet ik wel en dat was dus ons plan om haar een t-shirt/badpak aan te trekken, maar daar gaat het nu even niet om: ik wens gewoon niet voorgelogen te worden door mijn dierenarts!!
Als het extra werk is, prima, dan betaal ik wel extra, maar ik wens wel eerlijkheid van iemand aan wie ik mijn liefste 'bezit' toevertrouw.

Een andere dierenarts is alleen in uiterste nood een optie. Er zit hier nog een dierenarts in onze woonplaats, maar daar heb ik helemaal geen vertrouwen in plus dat die geen weekenddienst heeft en onze eigen dierenarts heeft altijd weekenddienst.
Alternatief is een dierenarts in een andere plaats, maar dat doe ik liever niet want als er ooit echt nood is, ben ik bij mijn eigen dierenarts in 3 minuten, want die zit vlak achter ons huis.

Maar goed, dit pik ik uiteraard niet. Ik heb het ook aan Pieter laten lezen, iemand die zelden tot nooit boos wordt, en die is ook pisnijdig en gaat binnenkort naar de dierenarts toe om haar hiermee te confronteren.
Laatst gewijzigd door Caro. op 19 okt 2005 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:Mijn hond wordt ook panisch van zo'n kap. Echt geen doen. Ze botst overal tegenop en ze blijft overal achter haken. Ze wordt er echt bang van. Bij onze dierenarts krijgen ze een soort omgekeerd dekje om. Een speciaal gemaakt geval met riempjes wat de hele buik bedekt. Geen idee hoe dat heet maar dat wil ik wel navragen als je dat wilt.

Groetjes Mark
Als je wilt heel erg graag :ok:

Alhoewel ik nu dus wel ga eisen dat ze anders gehecht wordt, maar ik zou het toch wel graag willen weten :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Festa en Balou zijn ook binnenwaarts gehecht, littekens zijn gewoon mooi gewoden.
Wat een eikel die dierenarts, om je voor te liegen.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Volgens mij is de mechel van de buuf ook binnenhuids gehecht, je ziet er werkelijk niks meer van...het is dat wij weten dat het er zit.

Maarre Caroline, je kunt toch alleen voor het steriliseren naar een andere DA? voor de gewone bezoekjes (entingen e.d.) kun je dan gewoon naar haar toe gaan.
Tenminste, voor echte operaties gaan wij ook naar een andere DA toe als waar we heen gaan als ze 'gewoon' iets hebben.
Moos
Zeer actief

Mijn achternicht (die heeft altijd in asiels gewerkt en haar ouders hebben de dierenambulance in Uithoorn opgericht) is heel erg tevreden over haar dierenarts in Uithoorn. Dat is wel redelijk bij jullie in de buurt toch?
Die hecht ook onderhuids bij sterilisaties, en de beide teefjes van mijn achternicht waren supersnel hersteld van de operatie.

Maar ja, het is wel een andere da natuurlijk..
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt, maar ik ga Kaya niet bij een dierenarts brengen die ik niet ken.
Ik ben nu eenmaal een mega-muts en het heeft me al heel veel moeite gekost om dit te doen en nu baal ik als een stekker dat mijn dierenarts, zoals ik het nu zie, mij voorgelogen heeft.
We gaan dit eerst wel bepraten met de dierenarts en dan even kijken hoe of wat. Misschien is er ergens nog een logische verklaring, al zou ik even niet weten wat.
Afbeelding
A good dog never dies...

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Misschien is jou da gewoon niet zo handig en worden het bij hem dus wèl lelijke littekens en in dat geval heeft hij niet gelogen :wink: Ik zou er beslist op doorgaan, het vertrouwen in je da is erg belangrijk, om die reden ga ikzelf ook niet zomaar naar een ander! Succes :ok:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Cujo, Kenzo en Kel zijn alle drie binnenhuids gehecht en het ziet er echt prachtig uit!
Alleen bij Cujo was het helemaal gaan ontsteken aan de binnenkant, dit kwam doordat ze allergisch was voor het hechtmateriaal :roll:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Cujo, Kenzo en Kel zijn alle drie binnenhuids gehecht en het ziet er echt prachtig uit!
Alleen bij Cujo was het helemaal gaan ontsteken aan de binnenkant, dit kwam doordat ze allergisch was voor het hechtmateriaal :roll:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Caroline ik heb ff de foto opgezocht van Kel. Deze is echt net na de operatie gemaakt en ziet er een beetje vies uit. maar zoals je ziet geen hechtingen! Ik heb net even goed op haar buik gekeken en je ziet er echt niks meer van, ze heeft geen litteken!

Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Fangio zijn wond is toen ook binnenhuids gehecht op zijn buikje en ik heb hem een t-shirt aangedaan en dan even op de rug bij elkaar gebonden met een elastiekje anders gaat het nog omhoog kruipen, het is heel netjes geworden dus :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nou ja :19: schiet mij maar lek ondertussen :U:

Ik snap er niks van, want heb toch geen beroerde dierenarts. Er werken daar 4 dierenartsen totaal in die kliniek en 2 daarvan schat ik toch echt wel kundig in. Het is ook absoluut geen goedkope kliniek, eerder het tegenovergestelde.

Waarom zouden ze dan min of meer hun naam op het spel zetten door zoiets te verzinnen? Het is geen grote stad hier, dus negatieve berichten kan ze al snel kwaad doen.

Pieter zei al: of ze liegen of ze zijn niet kundig genoeg :19: maar dat laatste lijkt me toch ook stug. Ze hebben prima apparatuur, werken ook met gasnarcose enzo, dus een moderne kliniek.

Getver-de-getver!! Ik baal hier gewoon van en heb een rotgevoel erover.
Het lijkt misschien een kleinigheid en het was ook helemaal geen ramp als ze normaal gehecht was, maar het gaat mij erom dat ik hun wel op hun woord moet geloven en als blijkt dat dit niet kan dan gaat ze daar gewoon niet naartoe.
Afbeelding
A good dog never dies...

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

gewoon zometeen je DA even bellen en vragen hoe het zit! :wink:
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Stang schreef:
Mark-fryslan schreef:Mijn hond wordt ook panisch van zo'n kap. Echt geen doen. Ze botst overal tegenop en ze blijft overal achter haken. Ze wordt er echt bang van. Bij onze dierenarts krijgen ze een soort omgekeerd dekje om. Een speciaal gemaakt geval met riempjes wat de hele buik bedekt. Geen idee hoe dat heet maar dat wil ik wel navragen als je dat wilt.

Groetjes Mark
Als je wilt heel erg graag :ok:

Alhoewel ik nu dus wel ga eisen dat ze anders gehecht wordt, maar ik zou het toch wel graag willen weten :wink:
Het heeft niet echt een naam. Het is een buikverband. Eeen doek dekt de buik af en het zit voor en achter vast met klitteband. Een T-schirt doet ongeveer hetzelfde denk ik.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Spyro is ook binnenhuidsgehecht. en je ziet nog maar een heel dun lijntje heel erg netjes dus. En er groeit haar bij haar over heen dus je ziet er helemaal niks van.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Misschien kunnen ze het bij jouw dierenartspraktijk niet zo goed en liegen ze inderdaad niet over die littekens?
En ook al zouden die wat lelijker worden.......maakt jou dat iets uit?Mij niet hoor;bij een hond groeit er toch vaak weer haar overheen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”