Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

heeft een hond gevoel voor humor ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

heeft een hond gevoel voor humor ?

Ongelezen bericht door Zoie »

nee, natuurlijk. Denk ik. Maar soms lijkt het er op.

Net Luna uitgelaten, en haar baas vertelde mij het volgende verhaal. Luna krijgt soms de restjes van het eten. Maar als het erg pittig gekruid is, krijgt ze niks. Dat was laatst het geval. Luna eerst zielig doen, toen liep ze naar de keuken naar haar bak, nam wat brokjes in haar bek, liep er weer mee naar binnen, spuugde ze uit op het parket, en at ze vervolgens een voor een met lange tanden op. Zo van, kijk nu eens waar ik het mee moet doen :smile:

Haha. typisch Luna.
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

:mrgreen: ha ha . Of ze echt gevoel voor humor hebben betwijfel ik.
Maar dat je veschrikkelijk om hun acties kunt lachen daar twijfel ik niet aan.
Soms lig je echt in een stuip om die mafketels :F:
Zo hadden we eerder een hond thuis die heel hard ging joelen als je met zijn piepbeestje ging spelen. Het was bijna ijselijk gillen gewoon :N: .. ha ha
En een hondje die ik gekend heb die heel erg kwaad werd als je... kelly. fuck you zei :smile:

Sowww dat dier ging dan helemaal door het lint en ging de lip optrekken
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Gevoel voor humor heeft hier niets mee te maken, maar ik vind het wel getuigen van een opvallend goed vermogen om zich uit te drukken, gebruikmakend van meer dan alleen haar eigen lichaam.

Mits de interpretatie van dat wat zij deed tenminste de juiste is.

Nu moet ik weer terugdenken aan Astor, een duitse herder die ik lang geleden kende. Als die geen water meer in zijn bak had pakte hij hem op, liep ermee de woonkamer in en slingerde die bak dan echt zo de kamer in. Dat viel op, het was een roestvrij-stalen bak.

Bij mijn weten komen de meeste honden niet verder dan het konstateren dat hun waterbak leeg is.
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Wil de hond schreef: Nu moet ik weer terugdenken aan Astor, een duitse herder die ik lang geleden kende. Als die geen water meer in zijn bak had pakte hij hem op, liep ermee de woonkamer in en slingerde die bak dan echt zo de kamer in. Dat viel op, het was een roestvrij-stalen bak.

Bij mijn weten komen de meeste honden niet verder dan het konstateren dat hun waterbak leeg is.
Geweldig! :smile:

De hond had dit heel slim bedacht. En altijd met succes neem ik aan want reken maar dat de bak dan snel gevuld was met water! Je schrikt je dan ook rot of niet als je rustig TV zit te kijken? Mooi dat ze dat dan toch kunnen bedenken op e.a. manier.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

jojenny schreef::mrgreen: ha ha . Of ze echt gevoel voor humor hebben betwijfel ik.
Maar dat je veschrikkelijk om hun acties kunt lachen daar twijfel ik niet aan.
Soms lig je echt in een stuip om die mafketels :F:
Zo hadden we eerder een hond thuis die heel hard ging joelen als je met zijn piepbeestje ging spelen. Het was bijna ijselijk gillen gewoon :N: .. ha ha
En een hondje die ik gekend heb die heel erg kwaad werd als je... kelly. fuck you zei :smile:

Luka begint te blaffen als je "bucht" (rommel) zegt. :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Humor weet ik niet, vrolijk zijn wel.
Dan lijkt Luka wel op zo'n sierpaard dat huppelt. :mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Als Luka de dweil pikt dan roep ik nog hé stauterik
en dan loopt ie vliegensvlug de tuin in en zwiept de dweil omhoog omlaag
en alle kanten op.
:roll:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Praten doet Luna in elk geval goed.
Wil, dat van die bak is hier ook. Milk smijt hem voor je voeten neer zo van, hee zou jij daar eens niets aan doen :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Blis is een en al humor en een clown, en hij heeft denk ik gewoon op zijn manier humor, maar dat is gewoon niet te vergelijken met die van een mens dus het is gewoon hoe je het wilt geloven wat ze hebben, Feniksje ging altijd provocerend de kamer in wandelen en dan effe de aandacht vragen en als ik vroeg wat er was, dan stoof ze de keuken in en ging tegen haar bakkie aantikken met haar neus en vervolgens om het hoekje kijken of ik er nu eens aankwam :mrgreen:

Blis heeft de irritante humor om wanneer meneer niet wenst gecorrigeerd te worden wanneer ik hem terugtrek als hij weer eens als een dolleman aan het trekken is, dan geeft ie heel gewillig mee en komt dan altijd met zijn gore poten op mijn broek :evil: ....en dan moet je die bek van hem zien, als ik dan die gedachtjes van hem kon lezen op dat moment :mrgreen:
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

humor?? nee birka is wel een echte prater :mrgreen:
asta ging voetballen met de drinkbak als hij leeg was :roll:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gevoel voor humor zoals mensen dat hebben, nee.
Maar op een hondse manier weer wel, er zijn honden die de clown uithangen en daar zichtbaar plezier aan beleven.
Ik heb hier een hele serieuze en een hele ondeugende hond, dat verschil is duidelijk :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

bij de staffordshire bull terrier staat in de rasstandaard dta ze humor hebben :pffff:

Afbeelding
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

massam schreef:bij de staffordshire bull terrier staat in de rasstandaard dta ze humor hebben :pffff:

Afbeelding
Ze kunnen in ieder geval wel lief lachen :smile1:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

jojenny schreef::En een hondje die ik gekend heb die heel erg kwaad werd als je... kelly. fuck you zei :smile:

:smile: Gelijk heeft ze !
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Wil de hond schreef:Gevoel voor humor heeft hier niets mee te maken, maar ik vind het wel getuigen van een opvallend goed vermogen om zich uit te drukken, gebruikmakend van meer dan alleen haar eigen lichaam.

Mits de interpretatie van dat wat zij deed tenminste de juiste is.
ja, ze zal het niet gedaan hebben om je aan het lachen te maken. Hoe je zoiets moet interpreteren blijft altijd moelijk. Moet zeggen dat van de weinige honden die ik heb leren kennen Luna op mij de indruk maakt de meest snuggere te zijn.

Zo zal ze altijd als ze gaat zwemmen aan mij even haar bal in bewaring geven. Doet ze anders nooit. Bijna alsof ze snapt dat als ze de bal op het water laat liggen, ze hem aan het eind van de vaart kwijt is. Kan je natuurlijk ook zegggen, ze apporteert hem gewoon, en gaat dan zwemmen. Maar typisch is dan weer dat ze dit op het land niet doet. Dan brengt ze hem om te werpen, of neemt hem zelf mee, en ze kan ook gewoon haar bal ergens laten liggen. Komt ze vaak later bij mij weer kijken of ik hem heb, wat soms zo is, en als dat niet zo is laat ik hem haar zelf ophalen. Maar als ze de vaart afzwemt gebeurt dit dus nooit, en ik heb het haar niet bewust geleerd.
Nu moet ik weer terugdenken aan Astor, een duitse herder die ik lang geleden kende. Als die geen water meer in zijn bak had pakte hij hem op, liep ermee de woonkamer in en slingerde die bak dan echt zo de kamer in. Dat viel op, het was een roestvrij-stalen bak.

Ja, dat kan je ook moeilijk anders interpreteren, als geef mij eens wat water ! Ik heb het Spok nooit zien doen, maar zijn bak is wel altijd gevuld.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Angel-eyes schreef: Blis heeft de irritante humor om wanneer meneer niet wenst gecorrigeerd te worden wanneer ik hem terugtrek als hij weer eens als een dolleman aan het trekken is, dan geeft ie heel gewillig mee en komt dan altijd met zijn gore poten op mijn broek :evil: ....en dan moet je die bek van hem zien, als ik dan die gedachtjes van hem kon lezen op dat moment :mrgreen:
Hij denkt natuurlijk, zo goed baas ? :wink: :mrgreen:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Reini schreef:
massam schreef:bij de staffordshire bull terrier staat in de rasstandaard dta ze humor hebben :pffff:

Afbeelding
Ze kunnen in ieder geval wel lief lachen :smile1:
wat een schatje he !
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn kleine meissie!! :cheer:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

massam schreef:mijn kleine meissie!! :cheer:
Echt een lieffie om te zien hoor :ok:

En om nog meer offtopic te gaan (sorry Jan) zeg ik ook nog even gauw dat ik je nieuwe onderschrift zo leuk vind :cheer:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Als Luka gedronken heeft komt ie naar mij om zijn baardje af te kuisen.
Proper hé :mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Zoie
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:Als Luka gedronken heeft komt ie naar mij om zijn baardje af te kuisen.
Proper hé :mrgreen:
Heel fijn !

Ik heb Spok een paar maal aangemoedigd met "goed zo " als hij nat of vies thuis in het halletje zichzelf uitschudde. Wat ik nu vaak zie, is dat hij zich daar ook uitschudt als het kukrdroog is ! Haha, wel grappig, maar niet echt snugger, geloof ik.

Zoë kon ontzettend blaffen als ik zelf met haar aan de voordeur aanbelde. Ook wel grappig, maar niet echt slim. Spok doet dat weer niet, begrijpt kennelijk toch beter waar de voordeurbel voor dient.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hahahahahaha, leuke verhalen :smile: :smile:

Zo moest ik van het weekend dus zo enorm om Kaya lachen: we hadden bij de meeting een prijsje gewonnen, mochten we uitkiezen uit de kofferbak van de auto. Ik koos een speeltje uit, neem Kaya weer mee zo'n 15 meter verderop, pak het speeltje uit en ze snuffelt eraan en vindt het niks. Ze draait zich meteen om, loopt terug naar de kofferbak en duikt er met voorpoten en kop in om wat anders te pakken :smile:
Dat was ook zo'n komisch gezicht :mrgreen:

Verder zijn ze niet zo slim geloof ik :denken: hahahaha.
Alhoewel Kaya wel d'r speeltje soms in bewaring geeft bij mij als ze gaat slapen na het eten. Ze vergeet alleen weer als ze wakker wordt dat ik het speeltje heb :smile2:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mama Sanneke
Zeer actief

Luka helpt altijd opruimen.
Dan zeg ik opruimen, haal je bal, haal je been,
hij brengt het dan naar de speelgoedmand.

Met Luka is er altijd plezier in huis,
ik heb nog nooit zoveel gelachen als de laatste twee jaar.
Zijn gekke bekkie soms, zijn streken etc...
Hij heeft dus geen humor, maar hij brengt ze wel. :ok:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Leuke verhalen allemaal! Of Harrie echt humor heeft dat weet ik niet. Hij heeft wel zijn dolle buien natuurlijk. Ik zal er eens op letten.
Met zijn bak gooien doet hij niet omdat ze van steen zijn en water staat er altijd.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

er zijn veel soorten humor natuurlijk of een hond echthumor heeft weet ik niet, niet zoals wij dat kennen , al zijn er genoeg mensen die ook geen humor hebben :mrgreen: honden kunnen in elk geval wel humoristisch zijn met hun streken , je ziet ze dan echt genieten en lol hebben :cheer: dat kan je natuurlijk wel zien als gevoel voor humor :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Inge O schreef: terwijl mijn wartje spook vroeger, en haar dochter dropje nu, kunnen strálen van plezier als ik hen voor de lol berisp(te). echt práchtig vinden (vonden) ze dat, oogjes helemaal blinken van de pret, en met zo'n snuit van 'je meent er lekker tóch niets va-an :smile2: :smile: '

dat is dan toch hondse humor?
Haha ja dat doet Bruno precies zo, hij trekt dan zelfs zijn snuit helemaal scheef :mrgreen:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

humor nee.
Ze maken me wel dagelijks aan het lachen.
Puck is nogal vocaal ingesteld in haar contact met mij.
Loeien als ze honger heeft, of dorst, of niet lekker ligt, of zich verveelt.
Met name dat laatste probeert ze aan te geven door eerst in haar mand te gaan zitten loeien, whoehoeoeoeoeoeoe.
"puck hou op"
dan gaat haar koppie opzij, pakt ze een speeltje en duwt dat tegen me aan.
Dat heeft helaas weinig effect, dus dan gooit ze het speeltje bij Diesel op zijn kop. Effect verzekerd. :devil:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Zoie schreef:
Angel-eyes schreef: Blis heeft de irritante humor om wanneer meneer niet wenst gecorrigeerd te worden wanneer ik hem terugtrek als hij weer eens als een dolleman aan het trekken is, dan geeft ie heel gewillig mee en komt dan altijd met zijn gore poten op mijn broek :evil: ....en dan moet je die bek van hem zien, als ik dan die gedachtjes van hem kon lezen op dat moment :mrgreen:
Hij denkt natuurlijk, zo goed baas ? :wink: :mrgreen:

Ik heb het idee dat ie dan denkt dat het de volgende keer nog smeriger voor mijn broek wordt :boos: :mrgreen:
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef:mijn herder flurk snapte daar niks van, als ik iets zegde of deed was dat voor haar ook niet anders interpreteerbaar. die kleine nuance die ik erin legde vatte ze absoluut niet.
terwijl mijn wartje spook vroeger, en haar dochter dropje nu, kunnen strálen van plezier als ik hen voor de lol berisp(te). echt práchtig vinden (vonden) ze dat, oogjes helemaal blinken van de pret, en met zo'n snuit van 'je meent er lekker tóch niets va-an :smile2: :smile: '

.
Ja, wat is humor ? Iets serieus - een berisping - relativeren, is wel echte humor. In dit geval ben jij de humorist, en snapt je hond het wel of niet.

Bij Luna heb ik ook altijd het gevoel dat ze allerlei nuances in intonatie heel goed begrijpt. Zo berisp ik haar wel eens met "Lunaatje ", en dan ben ik niet echt boos, maar het mag toch niet. Ik denk dan dat ze dat begrijpt, maar misschien is dat wel onzin.

Ik speel ook wel eens het spelletje " ik ga je pakken ! " met Luna. Prachtig vindt ze dat. Met Spok probeer ik het niet eens, ik denk dat hij het niet zou begrijpen en bang zou worden. Terwijl hij het spelletje heel goed kent, want met honden vindt hij het weer prachtig !
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Jawel, volgens mij wel, al weet ik dat ik dat er zelf bijdenk..maar toch! :mrgreen:
Ik plaag en pest graag, Nelson kan dat echt niet hebben en vindt dat niet leuk. Je ziet hem geirriteerd raken en dan gaat ie weg. :devil:
Laika pestte terug, je zag haar dan plezier hebben met die kleine kraaloogjes en ze begon dan ook rare hoge gromgeluiden te maken.
Met Laika kon je hele intieme momentjes lachen, zo'n blik van verstandhouding als er iets grappigs gebeurde.
Kiki heeft wel humor, maar die is meer van de geintjes flikken en dan in haar eigen knuistje zich kapot lachen. Die is niet van heimelijk giechelen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”