Wil de hond schreef:Gevoel voor humor heeft hier niets mee te maken, maar ik vind het wel getuigen van een opvallend goed vermogen om zich uit te drukken, gebruikmakend van meer dan alleen haar eigen lichaam.
Mits de interpretatie van dat wat zij deed tenminste de juiste is.
ja, ze zal het niet gedaan hebben om je aan het lachen te maken. Hoe je zoiets moet interpreteren blijft altijd moelijk. Moet zeggen dat van de weinige honden die ik heb leren kennen Luna op mij de indruk maakt de meest snuggere te zijn.
Zo zal ze altijd als ze gaat zwemmen aan mij even haar bal in bewaring geven. Doet ze anders nooit. Bijna alsof ze snapt dat als ze de bal op het water laat liggen, ze hem aan het eind van de vaart kwijt is. Kan je natuurlijk ook zegggen, ze apporteert hem gewoon, en gaat dan zwemmen. Maar typisch is dan weer dat ze dit op het land niet doet. Dan brengt ze hem om te werpen, of neemt hem zelf mee, en ze kan ook gewoon haar bal ergens laten liggen. Komt ze vaak later bij mij weer kijken of ik hem heb, wat soms zo is, en als dat niet zo is laat ik hem haar zelf ophalen. Maar als ze de vaart afzwemt gebeurt dit dus nooit, en ik heb het haar niet bewust geleerd.
Nu moet ik weer terugdenken aan Astor, een duitse herder die ik lang geleden kende. Als die geen water meer in zijn bak had pakte hij hem op, liep ermee de woonkamer in en slingerde die bak dan echt zo de kamer in. Dat viel op, het was een roestvrij-stalen bak.
Bij mijn weten komen de meeste honden niet verder dan het konstateren dat hun waterbak leeg is.
Ja, dat kan je ook moeilijk anders interpreteren, als geef mij eens wat water ! Ik heb het Spok nooit zien doen, maar zijn bak is wel altijd gevuld.