Tip krijgt al een tijdje vers vlees, af en toe afgewisseld met kippennekjes, groenteprutjes, runderhart, etensrestjes, wat botjes en eigenlijk vanalles. Dit verdraagt hij goed dus toen er vandaag op mijn werk (supermarkt) een aantal hele kippen weg moesten omdat ze vandaag over de datum gingen, heb ik gevraagd of ik er 2 mocht hebben. Dat mocht
Kwam ik net thuis met 2 kippen en toen stond er een hondje rond mijn benen te dansen
Ik vond het snijden zo leuk dat ik zelfs een beetje te ver ben doorgeslagen en teveel filet van het borstbeen heb gesneden. Pas daarna dacht ik eraan dat ik dat er natuurlijk op had moeten laten zitten voor Tip
Alleen een vraagje: ik heb het bottendocument (en meer informatie) goed doorgelezen en daar staat dat je geen dragende botten mag geven. Is dat alleen om mee te beginnen of mag hij die in het geheel niet hebben? Een kippenvleugeltje bijvoorbeeld verdraagt hij namelijk erg goed en er zit toch veel vlees aan zo'n poot.
Ik zit nu heel erg te twijfelen welke delen van de kip ik mag geven. De rug, borstbeen, achterkant en vleugels kan ik wel gewoon geven toch? En die poten? Verstandig of niet?
Tip vond de stukjes filet die ik hem tijdens het snijden gaf in ieder geval al heel erg lekker