Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tippie krijgt 'n kippie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Assie
Zeer actief
Contacteer:

Tippie krijgt 'n kippie

Ongelezen bericht door Assie »

Ik snap nu eindelijk waarom al die mensen BARF'en!

Tip krijgt al een tijdje vers vlees, af en toe afgewisseld met kippennekjes, groenteprutjes, runderhart, etensrestjes, wat botjes en eigenlijk vanalles. Dit verdraagt hij goed dus toen er vandaag op mijn werk (supermarkt) een aantal hele kippen weg moesten omdat ze vandaag over de datum gingen, heb ik gevraagd of ik er 2 mocht hebben. Dat mocht :cheer:
Kwam ik net thuis met 2 kippen en toen stond er een hondje rond mijn benen te dansen :mrgreen: . Om nou een hele kip aan Tip te geven leek me ook wat veel, dus ik ben de keuken ingedoken met een scherp mes, een schaar en wat gripzakjes. En een lol dat ik heb gehad met snijden. Toch wel erg leuk om zo'n kip te ontleden. Ik snap eindelijk wat al die mensen zo leuk vinden aan zelf het vlees voor de honden klaarmaken :cheer: :smile:
Ik vond het snijden zo leuk dat ik zelfs een beetje te ver ben doorgeslagen en teveel filet van het borstbeen heb gesneden. Pas daarna dacht ik eraan dat ik dat er natuurlijk op had moeten laten zitten voor Tip :oohja:

Alleen een vraagje: ik heb het bottendocument (en meer informatie) goed doorgelezen en daar staat dat je geen dragende botten mag geven. Is dat alleen om mee te beginnen of mag hij die in het geheel niet hebben? Een kippenvleugeltje bijvoorbeeld verdraagt hij namelijk erg goed en er zit toch veel vlees aan zo'n poot.
Ik zit nu heel erg te twijfelen welke delen van de kip ik mag geven. De rug, borstbeen, achterkant en vleugels kan ik wel gewoon geven toch? En die poten? Verstandig of niet? :19:

Tip vond de stukjes filet die ik hem tijdens het snijden gaf in ieder geval al heel erg lekker :ok:
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik geef alleen kipkarkas, kippennek en kipkarbo. Geen vleugels en geen beenderen. Maar dat zal voor de verschillende honden wel anders zijn. De ene hond verteert beter dan de andere, maar om het zekere voor het onzekere te nemen werkt dit voor mijn honden prima.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

alleen de poten van een kip geef ik,verder van geen enkel dier.
kalkoenpoten zijn kanonnenhard en splinteren wel..vind ik.

Toen mijn hond die haan te grazen namen aten ze ook de poten op :wink: ..die laten ze dan echt niet niet liggen zo van mogen wij dit wel :mrgreen: :wink:
Maar om te beginnen gewoon eerst wat zachtere botten proberen..de hond moet de botten goed kunnen kraken en dan kunnen die poten ook..maar geef er gewoon 1 of 2 ..niet meer.
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik geef de hele kip,
maar als je hond niet gewend is met botten, kunje beginnen met een kipvleugeltije plat te slaan en die geven, dan kun je zien aan je hond of die een kauwer is of een schrokker
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Het is een schrokker met kippennekjes. Maar met het vleugeltje dat hij laatst kreeg had hij totaal geen moeite en daar kauwde hij goed op.

Deze 2 hele kippen kreeg ik gratis mee van m'n werk en ach... ik kan het altijd nog weggooien toch?

Ik ga eens een platgetimmerde poot proberen. Zo hard zijn die botten niet, zelfs met m'n simpele huis/tuin/keukenschaar kreeg ik ze doorgeknipt.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Gast

Assie schreef:Het is een schrokker met kippennekjes. Maar met het vleugeltje dat hij laatst kreeg had hij totaal geen moeite en daar kauwde hij goed op.

Deze 2 hele kippen kreeg ik gratis mee van m'n werk en ach... ik kan het altijd nog weggooien toch?

Ik ga eens een platgetimmerde poot proberen. Zo hard zijn die botten niet, zelfs met m'n simpele huis/tuin/keukenschaar kreeg ik ze doorgeknipt.
waarom zou je ze weggooien?
heb ik gemist waarom je ze niet aan je hond geeft?
Assie
Zeer actief
Contacteer:

De delen die hij niet zou mogen, die kan ik altijd nog weggooien. Zo bedoelde ik het. Stond er een beetje krom geloof ik :roll:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Mijn honden krijgen eigenlijk alles wel van de kip...
In het begin hield ik ook altijd de vleugels vast want Fangio slikt dat in 1x door :roll: later had hij door dat hij het best kon kauwen
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik heb Emma laatst wel een kippepoot gegeven. De kippen (vleeskuikens) in Nederland worden toch niet oud, dus de botten zijn niet zo hard als bij een volwassen hobbykip.
Afbeelding
Gast

Assie schreef:De delen die hij niet zou mogen, die kan ik altijd nog weggooien. Zo bedoelde ik het. Stond er een beetje krom geloof ik :roll:
maar je mag alles geven hoor!
de dragende gewichten gaat eigenlijk op voor bv runderen, omdat het keiharde botten zijn
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Tip heeft net gesmikkeld van de halve achterkant van de kip. Hij kauwt er netjes op, de vleugeltjes vond hij gisteren ook lekker. Dus dit gaan we vaker doen :ok:
Wat ik alleen een beetje moeilijk vind met dit vlees is inschatten hoeveel ik er nu van moet voeren :19: . Toch nog maar eens wat beter de boeken induiken
Gast

geef je kompleet verss vlees al? dan kun je ongeveer de zelfde antal grammen houden
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”