Nou...alsof de Goden ons slecht gezind zijn....
Rimpel heeft voor het eerst van zijn leven een kleine vorm van hotspot in zijn hals!!!
Jeuk heeft hij er niet aan maar ik mag er niet aankomen,. terwijl hij normaal geen zeikerd is met plekjes en zo...
Hij kronkelt behoorlijk als ik er aan zit.
Vandaag dus naar de DA. Daar was hij ook niet erg happy dat ze er naar wou kijken, maar goed...met vier man (2 stagaires waren erbij) lukte het toch nog hahahaha!
Lichte huidonsteking/hotspot dus...
Het is niet vochtig en er komt geen pus uit...dus antibiotica is niet nodig.
Ze heeft de tip gegeven om met surolan te blijven zalfen...
Maar hoe vaak??? Hilje heeft weer eens niet goed geluisterd.
Haar weghalen heeft niet zoveel zin omdat hij al zo kort haar heeft.
Ik zal even kijken of ik er een foto van kan maken....
Hij is al niet zo happy als ik er bij inde buurt kom...
Het is ongeveer een centimeter of 8 in de doosnee (niet klein dus) en rood...er zitten ook wat hele kleine donkere korstjes op.
En de haren eromheen is het net of er lijm in zit...
Hoe dat komt??? geen idee.
Ik heb niet gezien dat het nat was of zo...
En nu is het dus ook niet nat.
Als er wel pus aan te pas kwam moet ik even bellen, dan zet ze antibiotica klaar.
Hier mijn vragen...
hoe vaak moet ik zalfen
Hoe lang moet ik zalfen
Hoe lang duurt dit
Met uitlaten is het knap lastig...zijn halsband heeft hij al twee dagen niet meer om, maar het tuigje moet hij wel om...anders kunnen we hem niet uitlaten...ik heb het al een stuk slapper gemaakt zodat het niet in de buurt komt...maar toch...als meneer trekt, en dat doet hij graag, dan komt het er toch in de buurt en eroverheen...grommmm!
Iemand nog andere tips?
Hier een foto van het tuigje...
Ik kan hem niet aan de voorkant losdoen...heb al geprobeerd.. dan loopt hij zo uit het tuig.
Alvast bedankt voor de tips