Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Westfalenterrier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

edwinkats
Vaste gebruiker

Westfalenterrier

Ongelezen bericht door edwinkats »

Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar info over de westfalenterrier. Er is een site in het Duits die het een en ander aan info verstrekt, maar ik ben eigenlijk naar iemand in Nederland op zoek die mij wat meer kan vertellen. Het liefst iemand die het ras kent of nog liever heeft.
Er is een site in het Nederlands, maar helaas stelt deze niets voor.

Alle info is welkom.

gr. Edwin
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

je zult in nederland weinig vinden over deze terrier, ze zijn hier eigenlijk niet, of iig niet bekend... ik geloof zelfs dat de enige westfalen die zich buiten duitsland bevind in de USA zit...

tja wat moet ik er verder over zeggen.... ook al zijn ze al vanaf1970 met dit "ras" bezig, erkenning is er niet, behalve dat er in duitsland 3 "rasverenigingen" voor deze kruising zijn, want zo ziie ik hem, kruising duitse jachtterrier, lakeland en fox.... zie het nut niet zo, maar goed das mijn persoonlijke mening....

als je echt meer wilt zien, zul je toch naar duitsland moeten gaan, de oprichter van deze creatie fokt zelf ook nog... dus schroef je duits op en neem daar eens contact mee op..

ik ken er dus geen persoonlijk, maar kan me wel een voorstelling maken van het karakter... een harde hond... een hond met een eigenwil, geen beginners hond... grote jacht passie... zelfstandig...
edwinkats
Vaste gebruiker

Dank je,
Ik ben mij er van bewust dat het geen erkend ras is. Maar deze kruising bezit alle eigenschappen die ik zoek in een hond voor de nazoek, met name op wilde varkens. Mijn ridgeback is te groot en niet wentbaar genoeg om een varken te stellen. Een Duitse jachtterrier is mij net weer even te gortig, dus vandaar.

In ieder geval bedankt voor je info.

gr. Edwin
yamie
Zeer actief
Contacteer:

edwinkats schreef:Dank je,
Ik ben mij er van bewust dat het geen erkend ras is. Maar deze kruising bezit alle eigenschappen die ik zoek in een hond voor de nazoek, met name op wilde varkens. Mijn ridgeback is te groot en niet wentbaar genoeg om een varken te stellen. Een Duitse jachtterrier is mij net weer even te gortig, dus vandaar.

gr. Edwin
wat vind je te gortig aan een duitse jacht terrier? ik zelf, maar das dus niet uit ervaring maar gewoon een gedachte wat ik heb bij een westfalen, ik ken dus alle drie de rassen waar hij uit onstaan is... of ontstaat eigenlijk, zeer persoonlijk.... ik denk dus dat een westfalen absoluut een hond is waar alleen een zeer ervaren persoon mee uit de voeten kan... de enorme hardheid van een lakeland, het wat ongeleide van een fox en de enorme jacht passie van een d. jacht terrier.....

maar goed.... nogmaals das dus alleen gedachte... zou ze wel eens mee willen maken..
edwinkats
Vaste gebruiker

Als ik in het bezit kom van een westfalenterrier, nodig ik je graag eens uit om te komen kijken. Een bevriende jachtopzichter heeft de honden in Duitsland aan het werk gezien en was zeer onder de indruk. In meerdere maten heeft hij mij ook enthousiast gemaakt met zijn indrukken en ik wil graag zo veel mogelijk te weten komen over de W.terrier.
Wat ik te gortig vind aan de Duitse jachtterrier is zijn felheid in en om het huis, bijv. kippen, konijnen, vogels, katten etc.

gr. Edwin
yamie
Zeer actief
Contacteer:

edwinkats schreef:Als ik in het bezit kom van een westfalenterrier, nodig ik je graag eens uit om te komen kijken. Een bevriende jachtopzichter heeft de honden in Duitsland aan het werk gezien en was zeer onder de indruk. In meerdere maten heeft hij mij ook enthousiast gemaakt met zijn indrukken en ik wil graag zo veel mogelijk te weten komen over de W.terrier.
Wat ik te gortig vind aan de Duitse jachtterrier is zijn felheid in en om het huis, bijv. kippen, konijnen, vogels, katten etc.

gr. Edwin
ah oke, nou ik ben benieuwd, hou ons hier op de hoogte van je speurtocht :mrgreen:

en ik ben dan idd benieuwd of de felheid van een westfalen minder is als die van een d. jachtterrier....
edwinkats
Vaste gebruiker

Ik ben ook zeer benieuwd. Ik hoop het binnenkort zelf eens te gaan bekijken in Duitsland.
Dan hoor je zeker nog van mij. :wink:

gr. Edwin
yamie
Zeer actief
Contacteer:

edwinkats schreef:Ik ben ook zeer benieuwd. Ik hoop het binnenkort zelf eens te gaan bekijken in Duitsland.
Dan hoor je zeker nog van mij. :wink:

gr. Edwin
okee leuk, je woont trouwens redelijk in de buurt, nah ja iig niet helemaal vreselijk ver weg van mij... dus wie weet kom ik ooit wel eens loeren als je er een hebt :mrgreen:
edwinkats
Vaste gebruiker

hou ik je aan, leuke site heb je trouwens.

gr. edwin
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

gr. Edwin
en wat te denken van de Bayerische Gebirgsschweisshund, of de Erdély Kopov? of zijn die ook te groot?
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
edwinkats
Vaste gebruiker

Hallo Hamilton,

De Bayer is een zeer goed ras voor de nazoek, net als de hannoverahn.
ik ben goed bekent met de eerste en vind het prachtige honden. Het probleem is dat het zeker niet meevalt een goede pup te krijgen. Er zijn zo veel regels, aanmelden bij verenigingen en commisies en dat allemaal in het Duits. Ze geven daar niet zomaar een pup mee. Wat ik overigens een goede zaak vind.
Mijn interesse gaat toch echt uit naar een terrier. Het karakter spreekt me gewoon erg aan.

gr. Edwin
Hamilton
Zeer actief

edwinkats schreef:Hallo Hamilton,

De Bayer is een zeer goed ras voor de nazoek, net als de hannoverahn.
ik ben goed bekent met de eerste en vind het prachtige honden. Het probleem is dat het zeker niet meevalt een goede pup te krijgen. Er zijn zo veel regels, aanmelden bij verenigingen en commisies en dat allemaal in het Duits. Ze geven daar niet zomaar een pup mee. Wat ik overigens een goede zaak vind.
Mijn interesse gaat toch echt uit naar een terrier. Het karakter spreekt me gewoon erg aan.

gr. Edwin
zijn ook mooie honden en vlak bij jullie wonen er 2 (Harderwijk)
De eigenaar geeft zelf les in zweet oefen sporen en daar heb ik met mijn hond jaren bij getraind1
Afbeelding
Nel en Nisvan
edwinkats
Vaste gebruiker

Je bedoelt Harry?
Hamilton
Zeer actief

edwinkats schreef:Je bedoelt Harry?
Ja :ok: kon niet missen he?
Afbeelding
Nel en Nisvan
edwinkats
Vaste gebruiker

Het is een klein wereldje.
Een jachtopziener uit Staverden heeft er ook 2, zijn goede hondjes. Heb menig nazoek meegelopen.

gr. edwin
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Hamilton schreef:

gr. Edwin
en wat te denken van de Bayerische Gebirgsschweisshund, of de Erdély Kopov? of zijn die ook te groot?
zeker erg gave honden en ook zeker voor het 'werk', maar niet te vergelijken met een werkende terrier...
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Is een patterdale dan niet iets, of zijn die niet zo zeer voor zwijnenjacht?
De Patterdale is volgens mij makkelijker aan te komen.

Groet, Sieneke
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Kun je niet een keer in Duitsland mee met iemand die met deze honden werkt?
edwinkats
Vaste gebruiker

Ik probeer een afspraak te maken om daar een keer te gaan kijken. Moet mogelijk zijn.

gr. edwin
Gast

Ik vind het heel leuk dat je zo'n hond wilt om echt mee te werken. Ik ben ook heel benieuwd hoe je toekomstige hond het zal doen!
edwinkats
Vaste gebruiker

Ik ben ook erg benieuwd. Ik doe mijn best om eerst alles uit te vinden over een bepaald ras (kruising in dit geval :neenee: ) voordat ik er een aanschaf.
Maar diep in mijn hart kan het niet snel genoeg gaan.

gr. Edwin
Gast

edwinkats schreef: Maar diep in mijn hart kan het niet snel genoeg gaan.
Ik zag op een van de sites van een van de rasverenigingen ook al pups staan :wink:
edwinkats
Vaste gebruiker

Klopt, ik heb het gezien. Ik heb een mailtje gestuurd, maar tot op heden nog niets terug ontvangen.

gr. Edwin
edwinkats
Vaste gebruiker

Nu zondag reis ik af naar Bad Arolsen om 'mijn' toekomstige pup te gaan uitzoeken. Het is een heel eind reizen, maar je wilt wat........
Ben erg benieuwd. De pups zijn nu 4 weken oud.
Ik houdt jullie op de hoogte.

gr. edwin
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Leuk Edwin, succes met kiezen zondag!
yamie
Zeer actief
Contacteer:

spannend edwin, ik ben benieuwd :ok:
edwinkats
Vaste gebruiker

Nou, het is zover. Zaterdag krijg ik eindelijk de pup in huis. Ik noem hem Aiko.
Ik laat jullie weten van de avonturen die wij ongetwijfeld gaan beleven. O ja, ben ook juist vader geworden van een klein mensenkind, genaamd Christian :cheer:

gr. Edwin
yamie
Zeer actief
Contacteer:

edwinkats schreef:Nou, het is zover. Zaterdag krijg ik eindelijk de pup in huis. Ik noem hem Aiko.
Ik laat jullie weten van de avonturen die wij ongetwijfeld gaan beleven. O ja, ben ook juist vader geworden van een klein mensenkind, genaamd Christian :cheer:

gr. Edwin
hey wat leuk :ok: :ok: waar komt hij vandaan? enne gefeliciteerd met je mensenkindje!! :cheer:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

laat maar :smile: ik las het al, had dat berichtje vergeten :N:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

edwinkats schreef:Nou, het is zover. Zaterdag krijg ik eindelijk de pup in huis. Ik noem hem Aiko.

gr. Edwin
Foto's!!!! :cheer: :cheer: :cheer:

Gefeliciteerd met je kindje! Wat zal je het heerlijk druk hebben de komende tijd met al dat kleine grut! :mrgreen: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”