Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Westfalenterrier
Moderator: moderatorteam
- edwinkats
- Vaste gebruiker
Westfalenterrier
Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar info over de westfalenterrier. Er is een site in het Duits die het een en ander aan info verstrekt, maar ik ben eigenlijk naar iemand in Nederland op zoek die mij wat meer kan vertellen. Het liefst iemand die het ras kent of nog liever heeft.
Er is een site in het Nederlands, maar helaas stelt deze niets voor.
Alle info is welkom.
gr. Edwin
Ik ben al een tijdje op zoek naar info over de westfalenterrier. Er is een site in het Duits die het een en ander aan info verstrekt, maar ik ben eigenlijk naar iemand in Nederland op zoek die mij wat meer kan vertellen. Het liefst iemand die het ras kent of nog liever heeft.
Er is een site in het Nederlands, maar helaas stelt deze niets voor.
Alle info is welkom.
gr. Edwin
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
je zult in nederland weinig vinden over deze terrier, ze zijn hier eigenlijk niet, of iig niet bekend... ik geloof zelfs dat de enige westfalen die zich buiten duitsland bevind in de USA zit...
tja wat moet ik er verder over zeggen.... ook al zijn ze al vanaf1970 met dit "ras" bezig, erkenning is er niet, behalve dat er in duitsland 3 "rasverenigingen" voor deze kruising zijn, want zo ziie ik hem, kruising duitse jachtterrier, lakeland en fox.... zie het nut niet zo, maar goed das mijn persoonlijke mening....
als je echt meer wilt zien, zul je toch naar duitsland moeten gaan, de oprichter van deze creatie fokt zelf ook nog... dus schroef je duits op en neem daar eens contact mee op..
ik ken er dus geen persoonlijk, maar kan me wel een voorstelling maken van het karakter... een harde hond... een hond met een eigenwil, geen beginners hond... grote jacht passie... zelfstandig...
tja wat moet ik er verder over zeggen.... ook al zijn ze al vanaf1970 met dit "ras" bezig, erkenning is er niet, behalve dat er in duitsland 3 "rasverenigingen" voor deze kruising zijn, want zo ziie ik hem, kruising duitse jachtterrier, lakeland en fox.... zie het nut niet zo, maar goed das mijn persoonlijke mening....
als je echt meer wilt zien, zul je toch naar duitsland moeten gaan, de oprichter van deze creatie fokt zelf ook nog... dus schroef je duits op en neem daar eens contact mee op..
ik ken er dus geen persoonlijk, maar kan me wel een voorstelling maken van het karakter... een harde hond... een hond met een eigenwil, geen beginners hond... grote jacht passie... zelfstandig...
- edwinkats
- Vaste gebruiker
Dank je,
Ik ben mij er van bewust dat het geen erkend ras is. Maar deze kruising bezit alle eigenschappen die ik zoek in een hond voor de nazoek, met name op wilde varkens. Mijn ridgeback is te groot en niet wentbaar genoeg om een varken te stellen. Een Duitse jachtterrier is mij net weer even te gortig, dus vandaar.
In ieder geval bedankt voor je info.
gr. Edwin
Ik ben mij er van bewust dat het geen erkend ras is. Maar deze kruising bezit alle eigenschappen die ik zoek in een hond voor de nazoek, met name op wilde varkens. Mijn ridgeback is te groot en niet wentbaar genoeg om een varken te stellen. Een Duitse jachtterrier is mij net weer even te gortig, dus vandaar.
gr. Edwin
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
wat vind je te gortig aan een duitse jacht terrier? ik zelf, maar das dus niet uit ervaring maar gewoon een gedachte wat ik heb bij een westfalen, ik ken dus alle drie de rassen waar hij uit onstaan is... of ontstaat eigenlijk, zeer persoonlijk.... ik denk dus dat een westfalen absoluut een hond is waar alleen een zeer ervaren persoon mee uit de voeten kan... de enorme hardheid van een lakeland, het wat ongeleide van een fox en de enorme jacht passie van een d. jacht terrier.....edwinkats schreef:Dank je,
gr. Edwin
maar goed.... nogmaals das dus alleen gedachte... zou ze wel eens mee willen maken..
- edwinkats
- Vaste gebruiker
Als ik in het bezit kom van een westfalenterrier, nodig ik je graag eens uit om te komen kijken. Een bevriende jachtopzichter heeft de honden in Duitsland aan het werk gezien en was zeer onder de indruk. In meerdere maten heeft hij mij ook enthousiast gemaakt met zijn indrukken en ik wil graag zo veel mogelijk te weten komen over de W.terrier.
Wat ik te gortig vind aan de Duitse jachtterrier is zijn felheid in en om het huis, bijv. kippen, konijnen, vogels, katten etc.
gr. Edwin
Wat ik te gortig vind aan de Duitse jachtterrier is zijn felheid in en om het huis, bijv. kippen, konijnen, vogels, katten etc.
gr. Edwin
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ah oke, nou ik ben benieuwd, hou ons hier op de hoogte van je speurtochtedwinkats schreef:Als ik in het bezit kom van een westfalenterrier, nodig ik je graag eens uit om te komen kijken. Een bevriende jachtopzichter heeft de honden in Duitsland aan het werk gezien en was zeer onder de indruk. In meerdere maten heeft hij mij ook enthousiast gemaakt met zijn indrukken en ik wil graag zo veel mogelijk te weten komen over de W.terrier.
gr. Edwin

en ik ben dan idd benieuwd of de felheid van een westfalen minder is als die van een d. jachtterrier....
- edwinkats
- Vaste gebruiker
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
okee leuk, je woont trouwens redelijk in de buurt, nah ja iig niet helemaal vreselijk ver weg van mij... dus wie weet kom ik ooit wel eens loeren als je er een hebtedwinkats schreef:Ik ben ook zeer benieuwd. Ik hoop het binnenkort zelf eens te gaan bekijken in Duitsland.
Dan hoor je zeker nog van mij.![]()
gr. Edwin

- edwinkats
- Vaste gebruiker
- Hamilton
- Zeer actief
en wat te denken van de Bayerische Gebirgsschweisshund, of de Erdély Kopov? of zijn die ook te groot?edwinkats schreef:Dank je,
gr. Edwin
- edwinkats
- Vaste gebruiker
Hallo Hamilton,
De Bayer is een zeer goed ras voor de nazoek, net als de hannoverahn.
ik ben goed bekent met de eerste en vind het prachtige honden. Het probleem is dat het zeker niet meevalt een goede pup te krijgen. Er zijn zo veel regels, aanmelden bij verenigingen en commisies en dat allemaal in het Duits. Ze geven daar niet zomaar een pup mee. Wat ik overigens een goede zaak vind.
Mijn interesse gaat toch echt uit naar een terrier. Het karakter spreekt me gewoon erg aan.
gr. Edwin
ik ben goed bekent met de eerste en vind het prachtige honden. Het probleem is dat het zeker niet meevalt een goede pup te krijgen. Er zijn zo veel regels, aanmelden bij verenigingen en commisies en dat allemaal in het Duits. Ze geven daar niet zomaar een pup mee. Wat ik overigens een goede zaak vind.
Mijn interesse gaat toch echt uit naar een terrier. Het karakter spreekt me gewoon erg aan.
gr. Edwin
- Hamilton
- Zeer actief
zijn ook mooie honden en vlak bij jullie wonen er 2 (Harderwijk)edwinkats schreef:Hallo Hamilton,
gr. Edwin
De eigenaar geeft zelf les in zweet oefen sporen en daar heb ik met mijn hond jaren bij getraind1
- edwinkats
- Vaste gebruiker
- Hamilton
- Zeer actief
- edwinkats
- Vaste gebruiker
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
zeker erg gave honden en ook zeker voor het 'werk', maar niet te vergelijken met een werkende terrier...Hamilton schreef:en wat te denken van de Bayerische Gebirgsschweisshund, of de Erdély Kopov? of zijn die ook te groot?edwinkats schreef:Dank je,
gr. Edwin
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
- edwinkats
- Vaste gebruiker
- edwinkats
- Vaste gebruiker
- edwinkats
- Vaste gebruiker
- edwinkats
- Vaste gebruiker
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- edwinkats
- Vaste gebruiker
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
hey wat leukedwinkats schreef:Nou, het is zover. Zaterdag krijg ik eindelijk de pup in huis. Ik noem hem Aiko.
Ik laat jullie weten van de avonturen die wij ongetwijfeld gaan beleven. O ja, ben ook juist vader geworden van een klein mensenkind, genaamd Christian![]()
gr. Edwin

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Foto's!!!!edwinkats schreef:Nou, het is zover. Zaterdag krijg ik eindelijk de pup in huis. Ik noem hem Aiko.
Ik laat jullie weten van de avonturen die wij ongetwijfeld gaan beleven. O ja, ben ook juist vader geworden van een klein mensenkind, genaamd Christian![]()
gr. Edwin

Gefeliciteerd met je kindje! Wat zal je het heerlijk druk hebben de komende tijd met al dat kleine grut!