Charly heeft al jaren slikproblemen. Tenminste, zo omschrijf ik het maar even. Altijd na het eten gaat hij zitten en houdt hij zijn hoofd naar beneden om dan om de zoveel tellen in een ruk weer zijn omhoog te brengen. Net of er iets dwars zit of zo. Dat houdt een half uur tot een uur aan.
Nu heb ik hem al uitgebreid laten onderzoeken natuurlijk. Er is een slikfilmpje gemaakt en dat is allemaal goed. Er komt ook niets terug naar boven of zo als hij gegeten heeft en ook zijn slokdarm etc zijn goed. Geen obstructies of iets dergelijks. Ook homeopatische dierenarts heeft er niets aan kunnen doen. Overweeg nu nog acupunctuur....
Heb altijd het idee gehad dat het door brokken verergerd wordt. Hij staat daarom op de Carnibest. Het is wel iets minder geworden maar hij blijft het doen. Soms in fases zelfs meer, zoals de afgelopen dagen.
We hebben zelf het idee dat het iets met zetmeel of iets dergelijks te maken heeft, een soort van allergie of zo. Omdat als de honden bijvoorbeeld een biscuitje meekrijgenof een overgebleven aardappel, hij het dan ook onmiddellijk doet. Maar ja, in de Carnibest zitten geen gluten heb ik me laten vertellen en volgens mij valt het zetmeelgehalte wel mee.
Maar goed, ik weet het dus niet meer. Ook de DA heeft geen idee. Herkent iemand dit en hebben jullie een idee? Vindt het altijd zo sneu voor hem, weet niet of ie pijn heeft dan of zo maar vervelend is het wel.
Oh ja... heb ook wel gedacht aan een gedragsmatige afwijking natuurlijk. Maar dat sluit ik zo goed als uit, vooral omdat hij het eigenlijk bijna alleen doet direct na het eten. En hij krijgt zijn eten hoog, dus een teveel aan lucht lijkt me ook niet..
Ik weet het niet meer. Iemand???