Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand een idee?: update acupunctuur

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Iemand een idee?: update acupunctuur

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik heb het een hele tijd geleden al gevraagd hier, maar zonder succes. Maar inmiddels zijn er natuurlijk ook weer nieuwe forumleden bij, dus misschien nu?

Charly heeft al jaren slikproblemen. Tenminste, zo omschrijf ik het maar even. Altijd na het eten gaat hij zitten en houdt hij zijn hoofd naar beneden om dan om de zoveel tellen in een ruk weer zijn omhoog te brengen. Net of er iets dwars zit of zo. Dat houdt een half uur tot een uur aan.
Nu heb ik hem al uitgebreid laten onderzoeken natuurlijk. Er is een slikfilmpje gemaakt en dat is allemaal goed. Er komt ook niets terug naar boven of zo als hij gegeten heeft en ook zijn slokdarm etc zijn goed. Geen obstructies of iets dergelijks. Ook homeopatische dierenarts heeft er niets aan kunnen doen. Overweeg nu nog acupunctuur....

Heb altijd het idee gehad dat het door brokken verergerd wordt. Hij staat daarom op de Carnibest. Het is wel iets minder geworden maar hij blijft het doen. Soms in fases zelfs meer, zoals de afgelopen dagen.
We hebben zelf het idee dat het iets met zetmeel of iets dergelijks te maken heeft, een soort van allergie of zo. Omdat als de honden bijvoorbeeld een biscuitje meekrijgenof een overgebleven aardappel, hij het dan ook onmiddellijk doet. Maar ja, in de Carnibest zitten geen gluten heb ik me laten vertellen en volgens mij valt het zetmeelgehalte wel mee.

Maar goed, ik weet het dus niet meer. Ook de DA heeft geen idee. Herkent iemand dit en hebben jullie een idee? Vindt het altijd zo sneu voor hem, weet niet of ie pijn heeft dan of zo maar vervelend is het wel.

Oh ja... heb ook wel gedacht aan een gedragsmatige afwijking natuurlijk. Maar dat sluit ik zo goed als uit, vooral omdat hij het eigenlijk bijna alleen doet direct na het eten. En hij krijgt zijn eten hoog, dus een teveel aan lucht lijkt me ook niet..

Ik weet het niet meer. Iemand??? :denken:
Laatst gewijzigd door Moniek B. op 23 feb 2005 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Is er ooit wel eens gekeken of er geen sprake is van een (lichte) slokdarmverwijding, m.b.v. bariumpap en een röntgenfoto?
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Ja, ook wel eens gedaan: vanaf de grond voeren. niet zozeer bewust maar omdat het dan uitkwam omdat we ergens anders dan thuis waren of dat de bak nog niet meeverhuisd was zeg maar... helaas: geen verschil

En met barium is gebeurd. Geen foto gemaakt maar op de echo alles gevolgd hoe het in zijn slokdarm en maag terecht komt. Geen afwijkingen aan slokdarm, maag of wat dan ook. Mooi natuurlijk... maar je wordt wel wanhopig als je niet kunt vinden waardoor zijn gedrag ontstaat.... :denken:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Als je dan nu bijvoorbeeld eens een week zou iedere dag een aardappel zou geven en dan kijken of het erger wordt? (zeg maar wat maar dan kun je zien of het daar aan ligt, zo ja een keer eerst een aardappel laten eten en dan zo'n filmpje).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:doet hij het pas als hij helemaal klaar is met eten, of ook al tussendoor?
Pas als ie klaar is met eten. Tussendoor niet. heeft ie geen tijd voor :wink:

@Lysette: maar hij doet het ook zonder dat ie een aardappel of zo krijgt. Ook als ie alleen carnibest krijgt doet ie het. Heel soms, zoals de afgelopen dagen doet ie het zelfs tussendoor, dus ook als ie niet gegeten heeft. Maar dat komt maar zelden voor. Dus ik denk dat dat wat jij suggereert niet zo heel veel effect heeft.... Maar kan het eens voorstellen bij mijn dierenarts..
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Monique,

Waarom sluit je iets gedragsmatigs uit? Het kan ook een tic zijn wat hij zichzelf aangewend heeft?
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Rataplan doet dat de laaste tijd ook wel eens maar dat is wanneer hij schrokt van zijn eten :ugh: maar dan ook niet zo lang als jij beschrijft. Mijn oplossing is dat ik hem uit het zicht van Obelix eten geef (die is veel eerder klaar en gaat bij het raam kijken of Rataplan al klaar is.) en ik geef hem kleinere porties. Hij ging dan rechtop zitten, stopte met eten en het leek wel of hij te veel tegelijk binnen kreeg hij maakt geen geluid verder maar slikt een paar keer alsof er een brokje dwars zit. Bij vers vlees heeft hij het nooit en dat gaat ook erg snel naar binnen :denken:
Ik heb het Obelix ook een keertje zien doen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:Waarom sluit je iets gedragsmatigs uit? Het kan ook een tic zijn wat hij zichzelf aangewend heeft?
Nou, misschien is het inmiddels wel een soort tic geworden.. Mijn gevoel zegt van niet maar echt uitsluiten kan ik het niet. Maar.. Het is in elk geval niet begonnen als iets gedragsmatigs. Het is namelijk zo direct verbonden aan eten.. Bovendien had hij toen ik brokken gaf ook nog andere klachten, echt borrelende darmen. Zoveel geluid, het overstemde zelfs het tv-geluid :eek:
Als het gedragsmatig zou zijn, zou hij er ook op de een of andere manier, in elk geval in het begin, baat bij hebben gehad. Want anders zou hij het niet blijven doen. Maar hij voelt zich er overduidelijk niet lekker bij. Kan niet zeggen of hij pijn heeft of zo maar hij vindt het wel vervelend.
Zou ook niet kunnen bedenken waarom hij het zou doen. Want heb er nooit aandacht aan besteed in de zin dat ik er wat van zeg of er iets mee doe. Heb het dus niet bekrachtigd het gedrag. En aangezien zijn eigen reactie ook niet positief is....
ben ik nog een beetje duidelijk? :denken:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Rataplan doet dat de laaste tijd ook wel eens maar dat is wanneer hij schrokt van zijn eten :ugh: maar dan ook niet zo lang als jij beschrijft. Mijn oplossing is dat ik hem uit het zicht van Obelix eten geef (die is veel eerder klaar en gaat bij het raam kijken of Rataplan al klaar is.) en ik geef hem kleinere porties. Hij ging dan rechtop zitten, stopte met eten en het leek wel of hij te veel tegelijk binnen kreeg hij maakt geen geluid verder maar slikt een paar keer alsof er een brokje dwars zit. Bij vers vlees heeft hij het nooit en dat gaat ook erg snel naar binnen :denken:
Hij schrokt zijn eten niet naar binnen... Als Belle en Charly eten zijn ze ver uit elkaar. Ik verbied Belle ook altijd om naar Charly toe te lopen als zij haar eten al op heeft. Dus die dreiging is er niet waardoor hij zou gaan schrokken of zo of met spanning zou gaan eten.

Het zijn ook niet echt slikproblemen, kan het niet goed omschrijven. Zal eens kijken of ik met behulp van Alex een filmpje kan plaatsen zodat jullie het kunnen zien. De internist schrok echt van de beelden. HIj gaat echt helemaal met zijn kop naar beneden, hij laat hem hangen zeg maar... En dan gaat ie met een ruk weer omhoog. Net alsof hem iets irriteert of jeukt of zo... pffffff... konden ze maar praten.....
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Zoek eens op internet naar lucht zuigen bij paarden. Wie weet kan je het een en ander terug brengen naar je hond.
Het klinkt toch als aangeleerd gedrag en bij mij schoot dit door mijn hoofd, helemaal omdat je zegt dat er in jouw ogen op zich geen positieve bekrachtiger geweest is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Zoek eens op internet naar lucht zuigen bij paarden. Wie weet kan je het een en ander terug brengen naar je hond.
zal ik doen.. wie weet!
chrico schreef:Het klinkt toch als aangeleerd gedrag en bij mij schoot dit door mijn hoofd, helemaal omdat je zegt dat er in jouw ogen op zich geen positieve bekrachtiger geweest is.
Maar dan toch.... een wezen (hond/paard/mens wat dan ook) leert zichzelf alleen maar iets aan als het ook nut heeft voor hem. Wat dat nut dan ook mag zijn en hoe dom het in eerste instantie in onze ogen is: het moet een doel hebben anders doen ze het niet. En ik kan me geen enkel doel bedenken voor dit gedrag. Het levert hem niets op van buiten, extern zeg maar. Misschien levert het hem alleen iets op in zijn lichaam , dat het hem verlichting oplevert en dan moet ik toch naar de medische kant kijken denk ik...

Het lijkt misschien alsof ik er niet aan wil dat het gedragsmatig is maar dat komt omdat ik er vanuit mijn opleiding gedragtherapeut van alle kanten naar heb gekeken. En er echt niets voor kan bedenken waarom hij dit zou doen. Maar: ik laat me graag overtuigen :wink:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Heb gezocht op luchtzuigen bij paarden. Wat ik vooral vind is dat het veroorzaakt wordt door stress of slechte huisvesting. Paarden die niet alleen kunnen zijn of niet genoeg beweging krijgen en dergelijke..

Nu is het zo dat Alex en ik alletwee werken en de honden dus inderdaad overdag alleen zijn. Ze gaan overigens mee met de uitlaatservice (2x per week) en voor het overige hebben ze een ruimte van 10 bij 5 binnen en een tuin van 100 bij 10 waar ze de hele dag beschikking over hebben. Op de dagen dat ze niet met de uitlaatservice mee gaan, wordt er een uur met ze gelopen naast de gewone wandelingen. Beweging krijgen ze. Ze zijn met zijn tweeen dus alleen zijn ze niet. Dat is natuurlijk anders dan mensen maar: er zijn verder absoluut geen signalen dat hij niet alleen kan zijn: geen sloopgedrag, niet vocaliseren en geen onzindelijkheid. Er wijst dus niets op.
Bovendien: ik zie geen relatie tussen zijn gedrag direct na het eten en eventueel niet alleen kunnen zijn....
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Moniek B. schreef:
Rataplan schreef:Rataplan doet dat de laaste tijd ook wel eens maar dat is wanneer hij schrokt van zijn eten :ugh: maar dan ook niet zo lang als jij beschrijft. Mijn oplossing is dat ik hem uit het zicht van Obelix eten geef (die is veel eerder klaar en gaat bij het raam kijken of Rataplan al klaar is.) en ik geef hem kleinere porties. Hij ging dan rechtop zitten, stopte met eten en het leek wel of hij te veel tegelijk binnen kreeg hij maakt geen geluid verder maar slikt een paar keer alsof er een brokje dwars zit. Bij vers vlees heeft hij het nooit en dat gaat ook erg snel naar binnen :denken:
Hij schrokt zijn eten niet naar binnen... Als Belle en Charly eten zijn ze ver uit elkaar. Ik verbied Belle ook altijd om naar Charly toe te lopen als zij haar eten al op heeft. Dus die dreiging is er niet waardoor hij zou gaan schrokken of zo of met spanning zou gaan eten.

Het zijn ook niet echt slikproblemen, kan het niet goed omschrijven. Zal eens kijken of ik met behulp van Alex een filmpje kan plaatsen zodat jullie het kunnen zien. De internist schrok echt van de beelden. HIj gaat echt helemaal met zijn kop naar beneden, hij laat hem hangen zeg maar... En dan gaat ie met een ruk weer omhoog. Net alsof hem iets irriteert of jeukt of zo... pffffff... konden ze maar praten.....
Ja ik dacht al dat het niet zo voor de hand zou liggen :oeps: Sorry hoor.
Heeft hij misschien veel lucht in zijn buik dat er dan uit moet? Hapt hij veel lucht mee? Ik probeer maar wat hoor :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
chrico
Zeer actief

heb dit stukje gevonden voor je, daarbij word er door het luchtzuigen een morfine achtige stof aangemaakt in de hersenen waardoor het een verslaving word. Dat boedelde ik met het stukje dat er in jouw ogen geen positieve bekrachtiger is geweest terwijl het de stof is die het lichaam zelf aanmaakt als beloning gegeven word..

Stereotiep gedrag zijn gedragingen die altijd op de zelfde manier gebeuren en schijnbaar geen functie hebben (vb het ijsberen en het luchtzuigen bij paarden ) Dit wijst niet op een storing in het welzijn van dieren. Het wijst erop dat het dier ooit in een stresssituatie heeft gezeten waarin het dit gedrag heeft ontwikkeld . Dit gedrag kan na verloop van tijd een gewoonte geworden zijn dat blijft bestaan, ook als de stressfactor is weggenomen. De vraag is ook hoe lang een stereotiep gedrag moet gebeuren vooraleer er sprake is van een pathologisch gedrag. Wanneer je de leiband van je hond uithaalt en de hond dan altijd als zot in kringetjes begint te draaien dan is er ook sprake van stereotiep gedrag maar zeker geen sprake van storing in het welzijn. Bovendien blijkt dat sommige stereotype gedragingen een anti-stressfunctie hebben.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:en dan dat gedragsmatige : waarom wanen wij ons als mens zó belangrijk voor de hond dat we denken dat alleen als wíj aandacht schenken aan gedrag, het daardoor bekrachtigd wordt :denken: ?
Oh, maar dat doe ik niet hoor!!! Ik zeg echt niet dat ik de enige bekrachtiger zou zijn om het gedrag in stand te houden.. Maar ik doe het niet en ik zou geen andere bekrachtiger kunnen bedenken voor het gedrag. Wat zou hij in vredesnaam met zijn gedrag winnen/bereiken??
Inge O schreef: het is dus niet uitgesloten dat je hond het in eerste instantie omwille van een echt bestaand probleem heeft gedaan, maar er daarna voor een stuk in is blijven hangen.
Kan. Maar waarom zou dat dan echt bestaande probleem nu opgelost zijn en niet nog steeds gewoon bestaan? En dan blijft de vraag: wat is of was dat probleem?
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:heb dit stukje gevonden voor je, daarbij word er door het luchtzuigen een morfine achtige stof aangemaakt in de hersenen waardoor het een verslaving word. Dat boedelde ik met het stukje dat er in jouw ogen geen positieve bekrachtiger is geweest terwijl het de stof is die het lichaam zelf aanmaakt als beloning gegeven word..

Stereotiep gedrag zijn gedragingen die altijd op de zelfde manier gebeuren en schijnbaar geen functie hebben (vb het ijsberen en het luchtzuigen bij paarden ) Dit wijst niet op een storing in het welzijn van dieren. Het wijst erop dat het dier ooit in een stresssituatie heeft gezeten waarin het dit gedrag heeft ontwikkeld . Dit gedrag kan na verloop van tijd een gewoonte geworden zijn dat blijft bestaan, ook als de stressfactor is weggenomen. De vraag is ook hoe lang een stereotiep gedrag moet gebeuren vooraleer er sprake is van een pathologisch gedrag. Wanneer je de leiband van je hond uithaalt en de hond dan altijd als zot in kringetjes begint te draaien dan is er ook sprake van stereotiep gedrag maar zeker geen sprake van storing in het welzijn. Bovendien blijkt dat sommige stereotype gedragingen een anti-stressfunctie hebben.
Leerzaam stukje!! En het zou natuurlijk kunnen. Maar.... dan blijf ik met de vraag zitten die ik net ook bij Inge stelde: wat zou dan het oorspronkelijke probleem zijn waardoor hij het direct na het eten doet? En dan specifiek alleen in die situatie he? Niet op een ander moment, puur en alleen NA het eten. Maakt ook niet uit waar die eet, of Belle erbij in de buurt is of niet...
Kijk, kan me bijvoorbeeld voorstellen dat er een stressfactor is als wij aan het eten zijn en hij ook graag wat wil. Wat ie niet krijgt, dus hij heeft stress. En dat ie het dan zou doen. Maar dan doet ie het dus niet. Kan me dus geen stress-situatie bedenken waardoor het veroorzaakt zou worden specifiek bij het eten.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
chrico
Zeer actief

Er vanuit gaande dat het een vorm van luchtzuigen is (vooral omdat de medische molen het ook niet meer weet) zou mijn visie hierop zijn:

Het probleem waardoor dit ontstaan kan zijn kan heel veel zijn. Wat in onze ogen iets kleins is kan in zijn ogen een groot probleem zijn.
Gezien het probleem is het denk ik toch rondom het eten ontstaan, dat hoeft niet eens bij jou te zijn geweest maar kan ook evt toen hij een week of 6 a 7 was of zelfs jonger. Bij paarden kan dit gedrag ontstaan na het verkeerd afspenen, dus waarom zou het bij honden niet kunnen zijn.
De eerste stressfactor kan allang verholpen zijn maar de verslaving naar de stof is wel al ontstaan. Hij zal eten waarschijnlijk koppelen aan de stof die hij krijgt, jemig best lastig om uit te leggen.
zeg maar in zijn geval, eten, bewegen, stof, genoegdoening.
Zolang hij geen eten krijgt zal hij dat (nog) niet koppelen aan de stof.
De oorzaak is dus eigenlijk niet echt meer van belang, maar het gevolg zal je aan moeten pakken.
Je zou iets kunnen verzinnen waardoor hij zich niet meer in die houding kan zetten. Voor paarden is er een speciale band voor.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

@Inge: da's interessant, in die zin dat de paarden het blijkbaar ook rondom het eten doen... hmmmm. :denken: Zal het blijven volgen.. Is mij niet duidelijk welk voedingssupplement ze geven, jou wel?

@chrico: jouw theorie zou kunnen kloppen.. Misschien dat ie inderdaad in zijn puptijd iets heeft "opgelopen". En dat het met dat stofje zo werkt zoals jij zegt...
Dan zoek ik toch een manier om het te "bewijzen". Want... als ik het niet zeker weet en het hem verbiedt om iets te doen en ik weet niet zeker of het inderdaad gedragsmatig is... :denken: Dat vind ik wel zielig dan. Want stel dat ie het wel doet om verlichting te krijgen van een of andere klacht? Dan ontneem ik hem die mogelijkheid...

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij een dierenarts die acupunctuur doet. Ik ben met Charly bij Tannetje Koning geweest, holistisch dierenarts. Zij adviseerde ook acupunctuur maar vanuit Almelo naar Lelystad is toch wel erg ver twee keer in de week. Bovendien had hij in die periode al zoveel medische onderzoeken gehad, dat ik dat zielig vond. Maar nu maar in de herkansing. Woensdag de 23e moet ik er naar toe!
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

ik heb even niet de hele topic gelezen, dus misschien zeg ik iets dubbel, maar laatst was hier iemand die ook een hondje had dat na het eten wat moeilijk deed... daar hielp het om gewoon de hond na het eten even goed op de rug te kloppen zodat hij een boertje kon doen, zoals je met een baby ook doet..
Iemand anders had het toen ook nog uitgeprobeerd en bij haar hond werkte het ook...?

even gezocht, deze was het:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=54903
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

hihi... dat moet een grappig gezicht zijn :mrgreen:
Maar.. zal het vanavond eens proberen. Wie niet waagt wie niet wint!

Dank allemaal voor het meedenken trouwens! :ok:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Moniek B. schreef:Maar dan toch.... een wezen (hond/paard/mens wat dan ook) leert zichzelf alleen maar iets aan als het ook nut heeft voor hem. Wat dat nut dan ook mag zijn en hoe dom het in eerste instantie in onze ogen is: het moet een doel hebben anders doen ze het niet. En ik kan me geen enkel doel bedenken voor dit gedrag. Het levert hem niets op van buiten, extern zeg maar. Misschien levert het hem alleen iets op in zijn lichaam , dat het hem verlichting oplevert en dan moet ik toch naar de medische kant kijken denk ik...
Hoi Monique,

Het kan zijn dat het hem een keer wel wat opgeleverd heeft (misschien, omdat hij het benauwd had, doordat er een brokje verkeerd zat, ofzo en hij die beweging maakte, waardoor het over ging, bijvoorbeeld?). Dan kan dit gedrag omgebogen zijn in een tic. Dat is net zoiets als je bijvoorbeeld ziet bij mensen die stotteren; ze maakten een keer een bepaalde hoofdbeweging en toen kwamen ze wel uit de klank waarop ze blokkeerden. Die beweging kan dan ombuigen tot een tic, want dat heeft ze ooit 'geholpen' om niet te stotteren. Snap je wat ik bedoel?
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Zeker, ik snap wat je bedoelt.... Tja, het zou kunnen natuurlijk dat het gebeurd is en dat ik het niet gezien of gemerkt heb. Ik ben er altijd bij na het eten maar er is natuurlijk altijd een kleine kans dat ik dat niet gezien heb of het vergeten ben.... :19:

Ik sluit het gedragsmatige inmiddels niet meer helemaal uit :wink: Maar om eerlijk te zijn zegt mijn gevoel me dat het dat niet is. Dat er toch iets in zijn lichaam aan de hand is, maar ja. Weet dat niet zeker, zoals ik ook niet 200% procent zeker weet dat het niet iets gedragsmatigs is.
Wil namelijk 200 procent zeker weten dat het iets gedragsmatigs is voordat ik daar op ga inwerken.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Vanochtend bij de acupuncturist geweest, een dierenarts die zich gespecialiseerd heeft hierin. Het was een verbazingwekkende ervaring moet ik zeggen..

Kort door de bocht komt het er op neer dat Charly teveel vuur-energie te hebben, waardoor er problemen zijn met zijn aarde- en houtelementen. die staan weer voor de lever en milt heb ik begrepen (het is een Amerikaanse arts, dus af en toe is communicatie wat lastig.) Zijn pols was zwak en vluchtig. Het feit dat het zo'n hyperhondje is dat zich amper kan concentreren heeft ook te maken met zijn teveel aan vuur (wat weer staat ook voor het hart). Charly was ook erg gevoelig op alle drukpunten op de rug wat er op wijst dat hij overal in zijn rug blokkades heeft.
We zijn nu begonnen met acupunctuur en hij heeft chinese kruiden. Over twee weken moeten we weer komen. Ben zelf erg benieuwd.

Iemand ervaring met acupunctuur of iemand die er iets meer over weet? Ben nu wel erg geinteresseerd...

Oh ja, gedragsmatig sluit ze uit. En ook luchthappen lijkt haar erg sterk. Het heeft meer te maken met het feit dat het lichaam niet kan verwerken dat er iets binnenkomt. Omdat de energiebalans in zijn lichaam zo verstoord is, geeft dat problemen denkt ze.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”