Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jack Russell + ???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Nicole84
Vaste gebruiker
Contacteer:

jack Russell + ???

Ongelezen bericht door Nicole84 »

hallo allemaal, ik vraag me eens af hoe jullie bepaalde rassen bij elkaar zoeken. Doen jullie dit bewust, of ben je gewoon op je honden gevallen. Ik heb nu een jack russell pup van pas 10,5 week, dus voorlopig komt er nog geen hond bij. Maar ik zit er wel aan te denken om in de toekomst een hond erbij te nemen. Zou ik dan weer gaan voor de jack?? Geen idee, want ik vind een heleboel rassen mooi en leuk. Welk ras denken jullie dat het beste bij een jack russell past? Veel vragen heb ik he, hihi ach ja, daar leer ik weer een boel van :wink: :ok:
Groetjes Nicole en een pootje van Jamie

Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

dat hangt helemaal af van het karakter van jouw JR
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
majahetbijtje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door majahetbijtje »

natuurlijk nog een jack, :mrgreen: :wink:

:ok:
Groetjes van Marja en een pootje van Zoë en Luna

Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Het ligt heel erg aan het karakter van jouw Jack, denk ik. Als een Jack het karakter heeft dat hij volgens de rasbeschrijving zou moeten hebben dan kunnen daar mijns inziens een heleboel honden bij. Ze zijn onverschrokken, niet soft (dus ook met grote wat lompere honden zie ik geen probleem), speels, vrolijk, eigenwijs, vriendelijk maar zelfverzekerd en soms fel. De Jack Russells die ik ken kunnen over het algemeen prima met andere honden (al zal niet iedereen hier dit met me eens zijn, de Jack Russell heeft hier toch ook een beetje de reputatie van keffende enkelbijter.... :roll: ).

Zelf zou ik bij een sportief en actief ras als de Jack Russell kiezen voor een ras dat dezelfde eigenschappen heeft. Een Jack Russelltje heeft veel beweging nodig, ik zou naast een Jack dus ook een lekker sportief hondenras nemen. Maar die zijn er zoveel.....
Een Jack Russell heeft ook een erg hoge pijngrens en ik zou niet zo snel een erg breekbaar klein hondje erbij zetten, persoonlijk.

Persoonlijk twijfel ik ook nog steeds. Aan de ene kant lijkt een Jack Russelltje erbij mij ook geweldig; Doerak speelt met groot en klein, maar persoonlijk vind ik twee hondjes van hetzelfde formaat toch wel erg leuk spelen.
Ik ben ook gewoon helemaal verliefd op de Jack Russell, vind het zowel qua uiterlijk als qua karakter zulke leuke beestjes.
Maar er zijn voor mij ook meerdere rassen die ik leuk vind, dus ik weet het ook nog niet.
Voorlopig kan ik er sowieso nog geen hond bij nemen, maar ik vind het ook alvast leuk om te dromen.

Ik ben al wel aan het kijken welke fokkers me aanspreken....dit zijn er overigens maar zeer weinig. Sommige bij de rasvereniging aangesloten fokkers hebben op hun site "Jack Russel" staan. Nou, als je als zogenaamd goede fokker niet eens weet hoe je het schrijft dan is het al over, toch??
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Niekie schreef:Het ligt heel erg aan het karakter van jouw Jack, denk ik. Als een Jack het karakter heeft dat hij volgens de rasbeschrijving zou moeten hebben dan kunnen daar mijns inziens een heleboel honden bij. Ze zijn onverschrokken, niet soft (dus ook met grote wat lompere honden zie ik geen probleem), speels, vrolijk, eigenwijs, vriendelijk maar zelfverzekerd en soms fel. De Jack Russells die ik ken kunnen over het algemeen prima met andere honden (al zal niet iedereen hier dit met me eens zijn, de Jack Russell heeft hier toch ook een beetje de reputatie van keffende enkelbijter.... :roll: ).

Zelf zou ik bij een sportief en actief ras als de Jack Russell kiezen voor een ras dat dezelfde eigenschappen heeft. Een Jack Russelltje heeft veel beweging nodig, ik zou naast een Jack dus ook een lekker sportief hondenras nemen. Maar die zijn er zoveel.....
Een Jack Russell heeft ook een erg hoge pijngrens en ik zou niet zo snel een erg breekbaar klein hondje erbij zetten, persoonlijk.

Persoonlijk twijfel ik ook nog steeds. Aan de ene kant lijkt een Jack Russelltje erbij mij ook geweldig; Doerak speelt met groot en klein, maar persoonlijk vind ik twee hondjes van hetzelfde formaat toch wel erg leuk spelen.
Ik ben ook gewoon helemaal verliefd op de Jack Russell, vind het zowel qua uiterlijk als qua karakter zulke leuke beestjes.
Maar er zijn voor mij ook meerdere rassen die ik leuk vind, dus ik weet het ook nog niet.
Voorlopig kan ik er sowieso nog geen hond bij nemen, maar ik vind het ook alvast leuk om te dromen.

Ik ben al wel aan het kijken welke fokkers me aanspreken....dit zijn er overigens maar zeer weinig. Sommige bij de rasvereniging aangesloten fokkers hebben op hun site "Jack Russel" staan. Nou, als je als zogenaamd goede fokker niet eens weet hoe je het schrijft dan is het al over, toch??
mooi stukkie...

ik heb dus zelf momenteel 4 jacken bij elkaar, (plus nog een kruising) en dat gaat perfect... ook heb ik regelmatig andere honden, van andere rassen over de vloer (gehad) en nog nooit echt een probleem gehad, mijn sam is opgegroeid tussen collies, ik heb regelmatig australische terriers in huis gehad, ook nooit problemen gehad.

je moet gewoon goed weten hoe wat wat je eigen hond is, waar hij/zij op reargeerd, is het een druktemakertje? dan is het misschien verstandig om als tweede hond (jack of niet) een iets kalmer hondje er naast te zetten... en zo dus ook omgekeerd..
majahetbijtje
Vaste gebruiker

het lijkt me echt super gaaf om 4 jack russells bij elkaar te zien. Die zullen wel heelijk met elkaar kunnen spelen.
Ik wil er ook ooit nog een hond bij (helaas nog heel lang wachten omdat zoe nog erg jong is) maar ook ik zit al wat rond te snuffelen en te dromen. :mrgreen:

Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

ken een paar mensen die een Jackie hebben en een Boxer, blijkbaar gaat dat goed, zijn allebei even druk dus daar zal wel de aantrekkingskracht liggen? :mrgreen:
Nicole84
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nicole84 »

Niekie schreef:Het ligt heel erg aan het karakter van jouw Jack, denk ik. Als een Jack het karakter heeft dat hij volgens de rasbeschrijving zou moeten hebben dan kunnen daar mijns inziens een heleboel honden bij. Ze zijn onverschrokken, niet soft (dus ook met grote wat lompere honden zie ik geen probleem), speels, vrolijk, eigenwijs, vriendelijk maar zelfverzekerd en soms fel. De Jack Russells die ik ken kunnen over het algemeen prima met andere honden (al zal niet iedereen hier dit met me eens zijn, de Jack Russell heeft hier toch ook een beetje de reputatie van keffende enkelbijter.... :roll: ).

ja, dan is het inderdaad over ja! Ik heb er meer dan een jaar over gedaan om Jamie in huis te halen. Je moet in de jack russell wereld echt goed uitkijken. En dan heb je ook nog zoveel verschillen tussen de een of de andere fokker. Ik heb nu eindelijk een goede gevonden en ken er inmiddels nog een paar.... Wel heb ik de keuze gemaakt voor een jack met stamboom, dat gaf mij een gevoel van wat meer zekerheid, ook al weet je natuurlijk nooit iets van tevoren...
Een boxer vind ik een geweldig mooie hond, mijn opa heeft er 2 gehad en dat waren schatten! :ok: Ook Rottweilers vind ik heel mooi om te zien, maar ik weet niet of ik dat karakter aankan en of dat goed gaat met mijn redelijk drukke stiefzoontje.
Ik moet nog wel een poos wachten totdat ik er een hond bij kan nemen, maar ben voor de leut alvast aan het rondsnuffelen :wink:
Groetjes Nicole en een pootje van Jamie

Afbeelding
majahetbijtje
Vaste gebruiker

nou effe nog maar een vraagje van ons; (alweer).
Wij willen er dus ook ooit een hond bij. Mijn vriend is helemaal weg van de golden retriever. Zouden een golden retriever en een jack russel goed gaan samen.

:19:

Afbeelding
Timber

Ongelezen bericht door Timber »

majahetbijtje schreef:nou effe nog maar een vraagje van ons; (alweer).
Wij willen er dus ook ooit een hond bij. Mijn vriend is helemaal weg van de golden retriever. Zouden een golden retriever en een jack russel goed gaan samen.

als je het op karakter een beetje uitzoekt ... Dan moet het prima gaan dacht ik zo ...
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam&gijs »

ik heb nu zelf sinds een paar maanden een parson erbij. Dat gaat ook erg leuk. Ze liggen nu heerlijk in de mand te stoeien.
Als ik moet werken gaan ze naar mijn moeder en die heeft een border collie. Dat gaat ook erg goed samen. Dat is natuurlijk ook een hond die veel beweging nodig heeft.De honden onderling gaat goed, ik zou zelf alleen nooit voor een border kiezen.
Het zijn toch niet echt makkelijke honden.
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

majahetbijtje schreef:nou effe nog maar een vraagje van ons; (alweer).

Dat is een vraag voor mij :mrgreen:
Ik heb dus een Jack Russell en een Golden Retriever.
Tussen de Jack Russell & de Golden Retriever zit dus een verschil van dag en nacht. Rakker (Jack Russell) is heel vrolijk, levendig, fel en een schootpoppie. Kiera (Golden Retriever) is vrij rustig (buiten is ze wat drukker, maar nog niet extreem), niet zo levendig, absoluut niet fel en ook niet zo'n knuffelkont (dat verschilt natuurlijk per hond)
Rakker & Kiera spelen niet met elkaar. Kiera wil dat wel, maar Rakker niet Ze hebben wel een spelletje dat Kiera door de sloot rent, en Rakker er blaffend achteraan ;)
Rakker is de baas in huis, en Kiera accepteert dat.

Maar als je een Golden Retriever naast een Jack Russell neemt, is dat echt een groot verschil.
Afbeelding
majahetbijtje
Vaste gebruiker

hey,
Leuk dat jij toevallig dus deze combi hebt. Mijn vriend wil het heel graag, maar zoe is echt een speelhond.
we zullen er dus maar eens goed overna gaan denken.

Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

majahetbijtje schreef:hey,
Leuk dat jij toevallig dus deze combi hebt. Mijn vriend wil het heel graag, maar zoe is echt een speelhond.
we zullen er dus maar eens goed overna gaan denken.
Dan zou het misschien wel kunnen. Ik denk dat bij Rakker geen een hond goed past hoor. Rakker speelt alleen met mensen en de kat en daar houdt het mee op :wink:
Maar ik vind dat een Jack en een Golden gewoon heel veel verschillen. Ik denk ook niet dat ik nog een Golden neem, ik vind ze te rustig (maar ik zou Kiera nooit kwijt willen hoor :wink:) Ik wil een wat drukkere hond. Jack weet ik ook niet, wil iets groters :roll: (maar misschien wel een Jack erbij)
Afbeelding
majahetbijtje
Vaste gebruiker

hahaha ik zou er eigenlijk nog wel een ruwharige jack bij willen maar mijn vriend wil persee een golden en nu helemaal omdat ik hem heb gezegt dat het best zou kunnen gaan die twee samen. dusssssssss

maarja we zien het nog wel want zoe is nu nog te jong om er een hond bji te krijgen.

:cheer:

Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

majahetbijtje schreef:hahaha ik zou er eigenlijk nog wel een ruwharige jack bij willen maar mijn vriend wil persee een golden en nu helemaal omdat ik hem heb gezegt dat het best zou kunnen gaan die twee samen. dusssssssss

maarja we zien het nog wel want zoe is nu nog te jong om er een hond bji te krijgen.

:cheer:
Ja, die vind ik er ook leuk uitzien :wink:
Voor de Jack zou een andere Jack denk ik het leukste speelmaatje zijn. Er zit namelijk wel een groot verschil qua grootte tussen een Jack & een Golden, niet zo handig qua speelhoogte. Al speelt Kiera ook met een Chihuahua :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”