Moderator: moderatorteam
mooi stukkie...Niekie schreef:Het ligt heel erg aan het karakter van jouw Jack, denk ik. Als een Jack het karakter heeft dat hij volgens de rasbeschrijving zou moeten hebben dan kunnen daar mijns inziens een heleboel honden bij. Ze zijn onverschrokken, niet soft (dus ook met grote wat lompere honden zie ik geen probleem), speels, vrolijk, eigenwijs, vriendelijk maar zelfverzekerd en soms fel. De Jack Russells die ik ken kunnen over het algemeen prima met andere honden (al zal niet iedereen hier dit met me eens zijn, de Jack Russell heeft hier toch ook een beetje de reputatie van keffende enkelbijter....).
Zelf zou ik bij een sportief en actief ras als de Jack Russell kiezen voor een ras dat dezelfde eigenschappen heeft. Een Jack Russelltje heeft veel beweging nodig, ik zou naast een Jack dus ook een lekker sportief hondenras nemen. Maar die zijn er zoveel.....
Een Jack Russell heeft ook een erg hoge pijngrens en ik zou niet zo snel een erg breekbaar klein hondje erbij zetten, persoonlijk.
Persoonlijk twijfel ik ook nog steeds. Aan de ene kant lijkt een Jack Russelltje erbij mij ook geweldig; Doerak speelt met groot en klein, maar persoonlijk vind ik twee hondjes van hetzelfde formaat toch wel erg leuk spelen.
Ik ben ook gewoon helemaal verliefd op de Jack Russell, vind het zowel qua uiterlijk als qua karakter zulke leuke beestjes.
Maar er zijn voor mij ook meerdere rassen die ik leuk vind, dus ik weet het ook nog niet.
Voorlopig kan ik er sowieso nog geen hond bij nemen, maar ik vind het ook alvast leuk om te dromen.
Ik ben al wel aan het kijken welke fokkers me aanspreken....dit zijn er overigens maar zeer weinig. Sommige bij de rasvereniging aangesloten fokkers hebben op hun site "Jack Russel" staan. Nou, als je als zogenaamd goede fokker niet eens weet hoe je het schrijft dan is het al over, toch??
ja, dan is het inderdaad over ja! Ik heb er meer dan een jaar over gedaan om Jamie in huis te halen. Je moet in de jack russell wereld echt goed uitkijken. En dan heb je ook nog zoveel verschillen tussen de een of de andere fokker. Ik heb nu eindelijk een goede gevonden en ken er inmiddels nog een paar.... Wel heb ik de keuze gemaakt voor een jack met stamboom, dat gaf mij een gevoel van wat meer zekerheid, ook al weet je natuurlijk nooit iets van tevoren...Niekie schreef:Het ligt heel erg aan het karakter van jouw Jack, denk ik. Als een Jack het karakter heeft dat hij volgens de rasbeschrijving zou moeten hebben dan kunnen daar mijns inziens een heleboel honden bij. Ze zijn onverschrokken, niet soft (dus ook met grote wat lompere honden zie ik geen probleem), speels, vrolijk, eigenwijs, vriendelijk maar zelfverzekerd en soms fel. De Jack Russells die ik ken kunnen over het algemeen prima met andere honden (al zal niet iedereen hier dit met me eens zijn, de Jack Russell heeft hier toch ook een beetje de reputatie van keffende enkelbijter....).
Zelf zou ik bij een sportief en actief ras als de Jack Russell kiezen voor een ras dat dezelfde eigenschappen heeft. Een Jack Russelltje heeft veel beweging nodig, ik zou naast een Jack dus ook een lekker sportief hondenras nemen. Maar die zijn er zoveel.....
Een Jack Russell heeft ook een erg hoge pijngrens en ik zou niet zo snel een erg breekbaar klein hondje erbij zetten, persoonlijk.
Persoonlijk twijfel ik ook nog steeds. Aan de ene kant lijkt een Jack Russelltje erbij mij ook geweldig; Doerak speelt met groot en klein, maar persoonlijk vind ik twee hondjes van hetzelfde formaat toch wel erg leuk spelen.
Ik ben ook gewoon helemaal verliefd op de Jack Russell, vind het zowel qua uiterlijk als qua karakter zulke leuke beestjes.
Maar er zijn voor mij ook meerdere rassen die ik leuk vind, dus ik weet het ook nog niet.
Voorlopig kan ik er sowieso nog geen hond bij nemen, maar ik vind het ook alvast leuk om te dromen.
Ik ben al wel aan het kijken welke fokkers me aanspreken....dit zijn er overigens maar zeer weinig. Sommige bij de rasvereniging aangesloten fokkers hebben op hun site "Jack Russel" staan. Nou, als je als zogenaamd goede fokker niet eens weet hoe je het schrijft dan is het al over, toch??
als je het op karakter een beetje uitzoekt ... Dan moet het prima gaan dacht ik zo ...majahetbijtje schreef:nou effe nog maar een vraagje van ons; (alweer).
Wij willen er dus ook ooit een hond bij. Mijn vriend is helemaal weg van de golden retriever. Zouden een golden retriever en een jack russel goed gaan samen.
Dat is een vraag voor mijmajahetbijtje schreef:nou effe nog maar een vraagje van ons; (alweer).
Wij willen er dus ook ooit een hond bij. Mijn vriend is helemaal weg van de golden retriever. Zouden een golden retriever en een jack russel goed gaan samen.
Dan zou het misschien wel kunnen. Ik denk dat bij Rakker geen een hond goed past hoor. Rakker speelt alleen met mensen en de kat en daar houdt het mee opmajahetbijtje schreef:hey,
Leuk dat jij toevallig dus deze combi hebt. Mijn vriend wil het heel graag, maar zoe is echt een speelhond.
we zullen er dus maar eens goed overna gaan denken.
Ja, die vind ik er ook leuk uitzienmajahetbijtje schreef:hahaha ik zou er eigenlijk nog wel een ruwharige jack bij willen maar mijn vriend wil persee een golden en nu helemaal omdat ik hem heb gezegt dat het best zou kunnen gaan die twee samen. dusssssssss
maarja we zien het nog wel want zoe is nu nog te jong om er een hond bji te krijgen.