Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe het is afgelopen met de chowchow...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Shannah
Vaste gebruiker

Hoe het is afgelopen met de chowchow...

Ongelezen bericht door Shannah »

Een tijd terug heb ik hier een topic geplaatst over een chowchow die ik had opgevangen, omdat de eigenaren er niet meer voor konden zorgen.
Hij was mager en had wormen, maar verder was het goede lieve hond. Ik heb hem ontwormt, en was dus op zoek naar een nieuw baasje voor hem.

Helaas is dat topic hier door de mensen helemaal verkeerd opgevat, en dachten ze dat ik geld wilde verdienen aan deze hond.
Omdat het dier stamboekpapieren zou hebben, hij jong, mooi en lief was, probeerde ik eerst om de hond gewoon te verkopen, er was niks mis met het dier. Het geld zou dan naar de dierenambulance hier in de buurt gaan, die wisten daar vanaf. Het ging dan lang niet om de prijs die een chow chow normaal kost, maar slechts een vergoeding. Zelf had ik ook kosten aan voer, ontwormen enz.

Ik heb echter altijd gezegd dat een goed baasje het belangrijkst was, die zou hem zo op mogen halen. Het was gewoon een erg lieve hond, die het allerbeste verdiende. Mocht iemand hem willen kopen zou dat helemaal geweldig zijn (voor de dierenambulance dus) maar nogmaals, iemand die hem een goed plaatsje kon bieden mocht hem zo meenemen.

Ik vond het erg jammer dat alles zo verkeerd is opgevat, omdat ik echt de beste bedoelingen had. Ik zou hier eigenlijk niet meer terug komen, maar ik zal jullie toch nog even vertellen hoe het uiteindelijk is afgelopen.

De hond bleek later een oogoperatie nodig te hebben, omdat de wimpers in de ogen krulden. Dit maakte de situatie wat moeilijker, want een operatie is niet goedkoop. Toch is hij geopereerd, ontvlooid, ontwormt en ingeent, en hij is weggegeven aan iemand die hem een fijn plaatsje kon geven. Hij heeft het hardstikke goed nu.
Gelukkig werd ik geholpen door iemand van de chowchow vereniging.
En wat jullie ook willen denken, als ik er niet was geweest was hij dood geweest. Want we hebben bij de dierenarts gestaan, die wilde hem in laten slapen, omdat het een opvanghond was, en een dure operatie en veel andere kosten nodig had. Ik heb de riem afgepakt en hem weer meegenomen. Ik kon die lieve hond niet in laten slapen, en ik ben erg blij dat ik alles toch nog zo heb kunnen regelen dat hij nu een fijne toekomst tegemoet ziet.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

wat fijn dat hij een baasje heeft gevonden
knap van je hoor dat je dat allemaal voor hem gedaan hebt :ok:
Afbeelding
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Goed van je dat je het verhaal meldt! Er wordt af en toe heftig gereageerd hier ben ik achter..... maar neem het met een korreltje zout aub! :ok:
Groet, Janine
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

respect voor jouw dat je deze hond zo goed heb opgevangen . :ok:

tja op di forum heb je soms van die mensen die op alles wat te zeggen hebben . niets van aantrekken dat doe ik ook niet :wink: .
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

De hond is goed terecht gekomen.......en dat is het belangrijkste :ok:
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

:ok: Geweldige inzet ik heb respect voor jou.
En fijn voor de hond dat die een goed adres heeft.

Gr Bertus.
Shannah
Vaste gebruiker

Toch opvallend dat de mensen uit m'n vorige topic niet meer reageren...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik ken je vorige topic niet was ik zeker op vakantie
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Mijn komplimenten, je hebt iets geweldigs gedaan voor een hond, iets wat velen je niet na zullen doen.

Ik herkende je eerst niet, maar na twee keer lezen schoot het me ineens weer te binnen, de vermeende handelaarster in afdank-honden. :wink:

Goed van je dat je dit hier toch nog even meldt.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik zat even terug te lezen wat ik daar allemaal gezegd heb :mrgreen: :mrgreen:
Maar gefeliciteerd :ok: Fijn dat de hond een goed tehuis heeft en hij zal wel enorm zijn opgeknapt door de operatie.
De poes heb ik trouwens nog steeds :mrgreen: en een zoon van haar ook. Ach waar er drie eten kunnen er ook 5 eten :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Shannah schreef:Toch opvallend dat de mensen uit m'n vorige topic niet meer reageren...
Waarom zeg je dit? Kom je verhaal halen?
Ik weet niet meer of ik wat gemeld had toen maar ik weet wel nog dat ik ook erg in de indruk kreeg dat je geld wilde verdienen aan de hond. Als je dat allemaal niet zo bedoeld had had je het niet zo neer moeten zetten :19: Ik vind het niet raar dat mensen die indruk kregen toen :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik wil er trouwens wel even bij melden dat ik het erg goed vind wat je gedaan hebt, het was echt de toon van je eerste bericht en die combinatie stamboom moeten vinden in relatie tot wat hij waard was. Ik heb net even gekeken en zag dat ik ook had gereageerd :mrgreen:
Afbeelding
Shannah
Vaste gebruiker

Tja, het is gewoon verkeerd opgevat, dat kan gebeuren.
(alleen de manier waarop sommigen dan meteen reageren was niet oke, maar daarmee bedoel ik jou niet Marc)
Het stond er inderdaad ook wel een beetje raar hoor, dat was niet zo bedoeld.
Maar opdat moment was de waarde gewoon het enige wat ik hoefde te weten, om te zien of het echt een idee zou zijn op die manier ook de dierenambulance te kunnen helpen. Twee vliegen in een klap, maar ja, dan moest ik eerst wel weten of zo'n hond idd wel wat waard is, anders had het weinig zin.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Wat fijn zo'n goede afloop voor die lieve hond. Petje af voor je inzet hoor!
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Shannah schreef:Tja, het is gewoon verkeerd opgevat, dat kan gebeuren.
(alleen de manier waarop sommigen dan meteen reageren was niet oke, maar daarmee bedoel ik jou niet Marc)
Het stond er inderdaad ook wel een beetje raar hoor, dat was niet zo bedoeld.
Maar opdat moment was de waarde gewoon het enige wat ik hoefde te weten, om te zien of het echt een idee zou zijn op die manier ook de dierenambulance te kunnen helpen. Twee vliegen in een klap, maar ja, dan moest ik eerst wel weten of zo'n hond idd wel wat waard is, anders had het weinig zin.
wie bedoelde je dan wel?? mijn?
nou ik ben nog steeds van menig dat het je in eerste instantie om de knaken ging, had dat niet zo geweest had je er anders niet eens op terug gekomen.
neemt niet weg dat het alleen maar goed is voor het hondje nu.

mol :8):
Shannah
Vaste gebruiker

Nog altijd weet ik zelf het beste waar het om ging.
Zoals ik al zei kwam mijn bericht destijds misschien wat raar over, maar dat was omdat dat toen het enige was wat ik hoefde te weten.
Ik doe zoiets niet voor het geld, maar voor het dier.
Uiteindelijk heeft het me handen vol werk en geld gekost, en ik heb er niks voor gekregen. Nou ja, niks... wel een blije hond die een baasje heeft gevonden, en DAAR ben ik blij om!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”