Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe het is afgelopen met de chowchow...
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Hoe het is afgelopen met de chowchow...
Een tijd terug heb ik hier een topic geplaatst over een chowchow die ik had opgevangen, omdat de eigenaren er niet meer voor konden zorgen.
Hij was mager en had wormen, maar verder was het goede lieve hond. Ik heb hem ontwormt, en was dus op zoek naar een nieuw baasje voor hem.
Helaas is dat topic hier door de mensen helemaal verkeerd opgevat, en dachten ze dat ik geld wilde verdienen aan deze hond.
Omdat het dier stamboekpapieren zou hebben, hij jong, mooi en lief was, probeerde ik eerst om de hond gewoon te verkopen, er was niks mis met het dier. Het geld zou dan naar de dierenambulance hier in de buurt gaan, die wisten daar vanaf. Het ging dan lang niet om de prijs die een chow chow normaal kost, maar slechts een vergoeding. Zelf had ik ook kosten aan voer, ontwormen enz.
Ik heb echter altijd gezegd dat een goed baasje het belangrijkst was, die zou hem zo op mogen halen. Het was gewoon een erg lieve hond, die het allerbeste verdiende. Mocht iemand hem willen kopen zou dat helemaal geweldig zijn (voor de dierenambulance dus) maar nogmaals, iemand die hem een goed plaatsje kon bieden mocht hem zo meenemen.
Ik vond het erg jammer dat alles zo verkeerd is opgevat, omdat ik echt de beste bedoelingen had. Ik zou hier eigenlijk niet meer terug komen, maar ik zal jullie toch nog even vertellen hoe het uiteindelijk is afgelopen.
De hond bleek later een oogoperatie nodig te hebben, omdat de wimpers in de ogen krulden. Dit maakte de situatie wat moeilijker, want een operatie is niet goedkoop. Toch is hij geopereerd, ontvlooid, ontwormt en ingeent, en hij is weggegeven aan iemand die hem een fijn plaatsje kon geven. Hij heeft het hardstikke goed nu.
Gelukkig werd ik geholpen door iemand van de chowchow vereniging.
En wat jullie ook willen denken, als ik er niet was geweest was hij dood geweest. Want we hebben bij de dierenarts gestaan, die wilde hem in laten slapen, omdat het een opvanghond was, en een dure operatie en veel andere kosten nodig had. Ik heb de riem afgepakt en hem weer meegenomen. Ik kon die lieve hond niet in laten slapen, en ik ben erg blij dat ik alles toch nog zo heb kunnen regelen dat hij nu een fijne toekomst tegemoet ziet.
Hij was mager en had wormen, maar verder was het goede lieve hond. Ik heb hem ontwormt, en was dus op zoek naar een nieuw baasje voor hem.
Helaas is dat topic hier door de mensen helemaal verkeerd opgevat, en dachten ze dat ik geld wilde verdienen aan deze hond.
Omdat het dier stamboekpapieren zou hebben, hij jong, mooi en lief was, probeerde ik eerst om de hond gewoon te verkopen, er was niks mis met het dier. Het geld zou dan naar de dierenambulance hier in de buurt gaan, die wisten daar vanaf. Het ging dan lang niet om de prijs die een chow chow normaal kost, maar slechts een vergoeding. Zelf had ik ook kosten aan voer, ontwormen enz.
Ik heb echter altijd gezegd dat een goed baasje het belangrijkst was, die zou hem zo op mogen halen. Het was gewoon een erg lieve hond, die het allerbeste verdiende. Mocht iemand hem willen kopen zou dat helemaal geweldig zijn (voor de dierenambulance dus) maar nogmaals, iemand die hem een goed plaatsje kon bieden mocht hem zo meenemen.
Ik vond het erg jammer dat alles zo verkeerd is opgevat, omdat ik echt de beste bedoelingen had. Ik zou hier eigenlijk niet meer terug komen, maar ik zal jullie toch nog even vertellen hoe het uiteindelijk is afgelopen.
De hond bleek later een oogoperatie nodig te hebben, omdat de wimpers in de ogen krulden. Dit maakte de situatie wat moeilijker, want een operatie is niet goedkoop. Toch is hij geopereerd, ontvlooid, ontwormt en ingeent, en hij is weggegeven aan iemand die hem een fijn plaatsje kon geven. Hij heeft het hardstikke goed nu.
Gelukkig werd ik geholpen door iemand van de chowchow vereniging.
En wat jullie ook willen denken, als ik er niet was geweest was hij dood geweest. Want we hebben bij de dierenarts gestaan, die wilde hem in laten slapen, omdat het een opvanghond was, en een dure operatie en veel andere kosten nodig had. Ik heb de riem afgepakt en hem weer meegenomen. Ik kon die lieve hond niet in laten slapen, en ik ben erg blij dat ik alles toch nog zo heb kunnen regelen dat hij nu een fijne toekomst tegemoet ziet.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik zat even terug te lezen wat ik daar allemaal gezegd heb
Maar gefeliciteerd
Fijn dat de hond een goed tehuis heeft en hij zal wel enorm zijn opgeknapt door de operatie.
De poes heb ik trouwens nog steeds
en een zoon van haar ook. Ach waar er drie eten kunnen er ook 5 eten 

Maar gefeliciteerd

De poes heb ik trouwens nog steeds

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
Waarom zeg je dit? Kom je verhaal halen?Shannah schreef:Toch opvallend dat de mensen uit m'n vorige topic niet meer reageren...
Ik weet niet meer of ik wat gemeld had toen maar ik weet wel nog dat ik ook erg in de indruk kreeg dat je geld wilde verdienen aan de hond. Als je dat allemaal niet zo bedoeld had had je het niet zo neer moeten zetten

-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Tja, het is gewoon verkeerd opgevat, dat kan gebeuren.
(alleen de manier waarop sommigen dan meteen reageren was niet oke, maar daarmee bedoel ik jou niet Marc)
Het stond er inderdaad ook wel een beetje raar hoor, dat was niet zo bedoeld.
Maar opdat moment was de waarde gewoon het enige wat ik hoefde te weten, om te zien of het echt een idee zou zijn op die manier ook de dierenambulance te kunnen helpen. Twee vliegen in een klap, maar ja, dan moest ik eerst wel weten of zo'n hond idd wel wat waard is, anders had het weinig zin.
(alleen de manier waarop sommigen dan meteen reageren was niet oke, maar daarmee bedoel ik jou niet Marc)
Maar opdat moment was de waarde gewoon het enige wat ik hoefde te weten, om te zien of het echt een idee zou zijn op die manier ook de dierenambulance te kunnen helpen. Twee vliegen in een klap, maar ja, dan moest ik eerst wel weten of zo'n hond idd wel wat waard is, anders had het weinig zin.
- Mol
- Zeer actief
wie bedoelde je dan wel?? mijn?Shannah schreef:Tja, het is gewoon verkeerd opgevat, dat kan gebeuren.
nou ik ben nog steeds van menig dat het je in eerste instantie om de knaken ging, had dat niet zo geweest had je er anders niet eens op terug gekomen.
neemt niet weg dat het alleen maar goed is voor het hondje nu.
mol

-
- Vaste gebruiker
Nog altijd weet ik zelf het beste waar het om ging.
Zoals ik al zei kwam mijn bericht destijds misschien wat raar over, maar dat was omdat dat toen het enige was wat ik hoefde te weten.
Ik doe zoiets niet voor het geld, maar voor het dier.
Uiteindelijk heeft het me handen vol werk en geld gekost, en ik heb er niks voor gekregen. Nou ja, niks... wel een blije hond die een baasje heeft gevonden, en DAAR ben ik blij om!
Zoals ik al zei kwam mijn bericht destijds misschien wat raar over, maar dat was omdat dat toen het enige was wat ik hoefde te weten.
Ik doe zoiets niet voor het geld, maar voor het dier.
Uiteindelijk heeft het me handen vol werk en geld gekost, en ik heb er niks voor gekregen. Nou ja, niks... wel een blije hond die een baasje heeft gevonden, en DAAR ben ik blij om!