Sinds vanmorgen loopt Doerak met een dicht oogje. Zover ik weet heeft hij niks vreemds gedaan, zoals door een tak of brandnetels geraced. Gisteravond had hij bovendien nergens last van, maar vanochtend knipperde hij opeens de hele tijd met zijn oogje. We zijn gewoon naar het bos geweest en in de auto hield hij al de hele tijd zijn pijnlijke oogje dicht. Ik mag er wel naar kijken, maar het doet wel echt pijn, want hij kan zijn oog echt moeilijk open doen.
Ik moet morgen gewoon werken, dus ik kan pas morgenavond naar de dierenarts. Maar ik kan hem toch zo niet laten zitten??
Ik heb al gebeld naar mijn dierenarts en die adviseerde me om met een doekje met gekookt en afgekoeld water zijn ooglid te deppen. Als hij ging schuren met zijn oog of er steeds met zijn poot over wrijft dan moest ik weer even bellen.
Wat kan dit zijn en is er nog iets anders dat ik kan doen?
Ik heb natuurlijk weer gelijk allerlei doemscenario's in mijn hoofd. Ik vind hem de laatste dagen zo snel moe, terwijl hij normaal een topconditie heeft. Voor andere mensen is het nog steeds gewoon een gezonde hond, maar ik vind hem anders dan anders....
Bah....