Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oogje dicht

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Niekie
Zeer actief

Oogje dicht

Ongelezen bericht door Niekie »

:cry: Bah, wat is het toch zielig als je beestje pijn heeft. Ik heb echt 10 keer liever zelf pijn.
Sinds vanmorgen loopt Doerak met een dicht oogje. Zover ik weet heeft hij niks vreemds gedaan, zoals door een tak of brandnetels geraced. Gisteravond had hij bovendien nergens last van, maar vanochtend knipperde hij opeens de hele tijd met zijn oogje. We zijn gewoon naar het bos geweest en in de auto hield hij al de hele tijd zijn pijnlijke oogje dicht. Ik mag er wel naar kijken, maar het doet wel echt pijn, want hij kan zijn oog echt moeilijk open doen.
Ik moet morgen gewoon werken, dus ik kan pas morgenavond naar de dierenarts. Maar ik kan hem toch zo niet laten zitten?? :cry:

Ik heb al gebeld naar mijn dierenarts en die adviseerde me om met een doekje met gekookt en afgekoeld water zijn ooglid te deppen. Als hij ging schuren met zijn oog of er steeds met zijn poot over wrijft dan moest ik weer even bellen.

Wat kan dit zijn en is er nog iets anders dat ik kan doen?

Ik heb natuurlijk weer gelijk allerlei doemscenario's in mijn hoofd. Ik vind hem de laatste dagen zo snel moe, terwijl hij normaal een topconditie heeft. Voor andere mensen is het nog steeds gewoon een gezonde hond, maar ik vind hem anders dan anders....

Bah....
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

heeft doerak door dat hoge gras gerend toevallig?
anders is het misschien een grasaar?
kan je niets zien in zijn oog als je zelf de oogleden even van elkaar haalt?
Niekie
Zeer actief

Ik zie niks aparts in zijn oogje. Vanochtends was het van binnen ook niet eens rood, nu wel een beetje. Het traant nu ook, maar verder zie ik niks bijzonders.
Hoe ziet zoiets eruit, een grasaar?
Groetjes Anique

Afbeelding
qyan

grasaren zijn die harige pluimpjes die je aan dat hele hoge gras ziet zitten.
als ze zich vastkleven aan de huid, in het oor of oog terecht komen dan kruipen ze naar binnen, ook wel kruipertjes.
hoeft niet het hele pluimpje te zijn, kan ook 1 zo'n haartje zijn dacht ik.
we vermoeden dat qyan er op dit moment 1 onder zijn voet heeft zitten.
typ ff grasaar in op google, daar staat het wat beter uitgelegd dan ik nu doe denk ik :mrgreen:

is het misschien een idee om in plaats van het ooglid te deppen, zijn oog uit te spelen met water?
dus oog open houden, watje uitknijpen met gekookt water in zijn oog en dat een paar x doen en kijken of je het eruit kan spoelen?
als je kamille thee in huis hebt kun je ook spoelen of deppen met kamillethee, dat verzacht ook enigzins.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

kan je nu niet naar de da, want als het een grasaar is kan hij wel het oog beschadigen.
Niekie
Zeer actief

Ik mag om 17.00 uur langskomen. Zeker omdat het zijn ogen zijn vind ik het gewoon eng om te wachten...
Ik laat het wel even weten straks.
Groetjes Anique

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lijkt mij toch ook verstandiger! Met ogen geen enkel risico nemen!

We horen het wel straks; succes :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Goed dat je geen risico neemt. 1 van mijn katten had tijdens onze verhuizing een ontstoken oogje. Mijn schoonmoeder zorgde toen voor ze en die heeft enkel een zalfje gehaald zonder met de poes naar de dierenarts te gaan. Toen we haar weer kregen was het veel erger geworden en was er bijna sprake van dat het oogje eruit moest. Wekenlang bij de dierenarts gelopen en nu is het oogje weer schoon. Maar wel met litekenweefsel erop, dus haar zicht is wel slechter. Zo snel kan het gaan, dus ben blij dat je naar de DA gaat vanavond!
qyan

succes straks! hoop dat het meevalt.

gr wendy
Niekie
Zeer actief

Nou, we zijn er weer. Doerak nog steeds met een dicht oogje, maar dat moet met de zalf die ik heb gekregen binnen een aantal dagen overgaan.
Het oogje is ontstoken, doordat er waarschijnlijk iets in heeft gezeten. Zover de DA (niet mijn eigen DA, jammer genoeg) kan zien zit er niets meer in het oog en hij vond de ontsteking niet erg genoeg om onder narcose te gaan kijken in het oog.
Ik gebruik de zalf de komende dagen en als het binnen een paar dagen niet verbetert ga ik naar mijn eigen DA, want zoals ik van jullie begrijp hoeft een grasaar niet zichtbaar te zijn.

Vooralsnog een beetje gerustgesteld, maar ik houd Doerak goed in de gaten.

Ik schrok me overigens wel te pletter bij het afrekenen; 47 euro....voor een klein consult in het weekend. Ik heb het er natuurlijk voor over hoor (al was het drie keer zoveel), maar ik schrok er wel van. Da's toch even 100 ouderwetse guldentjes.... :?
Groetjes Anique

Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Bedankt trouwens, voor jullie reacties :ok: ;)
Groetjes Anique

Afbeelding
qyan

jaaaaaaah, die weekendconsulten zijn belachelijk!

nu maar hopen dat die zalf werkt en het geen grasaar is :ok: (hoef je idd niet altijd te zien)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”