Eerlijk gezegd zou ik zeker nooit 'foei' zeggen voor hij iets gedaan heeft, naar mijn weten zijn er veel hondenscholen die dit op die manier toepassen, ieder heeft natuurlijk zijn eigen manier om iets aan te leren, maar volgens mij kun je je hond moeilijk corrigeren voor iets wat hij niet deed...
Bij de training werk ik altijd zo dat de eigenaar van de hond achteraf dezelfde vorm van voeding geeft aan zijn hond, zo leert je hond niet dat hij wanneer hij de voeding toch zou pakken niet sterker beloont wordt dan indien hij het niet zou pakken! Ik gebruik voeding als beloning zeker bij weigeren voedsel omdat voeding een van de sterkste primaire basisbehoeftes is bij de hond... Een trainer presenteert het, jij zegt niets en elke keer de hond eraan wil snuffelen trekt de trainer zijn hand ff weg, de hond zal onder stress komen te staan, plots zal hij ofwel wegkijken ofwel oogcontakt met je zoeken en daar beloon je dan op! voedselweigering zou ik ook op verschillende plaatsen trainen, anders zit de kans er sterk in dat je hond bvb alleen maar op die ene plaats voedsel zal weigeren, of van die ene persoon!
Je kan hem ook het bevel pak het aanleren, dan leert hij voedsel aan te nemen van een vreemde maar wel op jouw bevel, deze trainingsmethode is wat intensiever maar helpt heel goed. (toch bij de mijne

)persoonlijk zou ik dit reeds vroeg beginnen trainen, vooral daar het meer een opvoedingstraining en geen gehoorzaamheidstraining is, voedselweigering van vreemden is eigenlijk een evidentie, net zoals hij zijn behoefte niet in huis mag doen...
Als je tegen dieren praat, zullen ze tegen jou praten, waardoor je elkaar zult leren kennen. Als je niet tegen ze praat zullen jullie elkaar niet leren kennen. Wat je niet kent vrees je, en wat je vreest maak je kapot...