Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weigeren van Voedsel

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

DigitalT

Weigeren van Voedsel

Ongelezen bericht door DigitalT »

Hallo Hondenforumers,

Ik heb eens een vraagje hoe leer je een hond het weigeren van voedsel;
1. wat voor commando geef je?
2. hoe beoefen je dit?
3. vanaf hoe oud begin je?

Want neo vreet alles wat los en vast zit, maar ik wil dat neo op begeven moment voedsel van anderen ookal wordt het nog zo lief aangeboden weigerd op commando :ok: want ja ik vertrouw ook niet iedereen :twisted:.
Cupido
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cupido »

Eerlijk gezegd zou ik zeker nooit 'foei' zeggen voor hij iets gedaan heeft, naar mijn weten zijn er veel hondenscholen die dit op die manier toepassen, ieder heeft natuurlijk zijn eigen manier om iets aan te leren, maar volgens mij kun je je hond moeilijk corrigeren voor iets wat hij niet deed...
Bij de training werk ik altijd zo dat de eigenaar van de hond achteraf dezelfde vorm van voeding geeft aan zijn hond, zo leert je hond niet dat hij wanneer hij de voeding toch zou pakken niet sterker beloont wordt dan indien hij het niet zou pakken! Ik gebruik voeding als beloning zeker bij weigeren voedsel omdat voeding een van de sterkste primaire basisbehoeftes is bij de hond... Een trainer presenteert het, jij zegt niets en elke keer de hond eraan wil snuffelen trekt de trainer zijn hand ff weg, de hond zal onder stress komen te staan, plots zal hij ofwel wegkijken ofwel oogcontakt met je zoeken en daar beloon je dan op! voedselweigering zou ik ook op verschillende plaatsen trainen, anders zit de kans er sterk in dat je hond bvb alleen maar op die ene plaats voedsel zal weigeren, of van die ene persoon!
Je kan hem ook het bevel pak het aanleren, dan leert hij voedsel aan te nemen van een vreemde maar wel op jouw bevel, deze trainingsmethode is wat intensiever maar helpt heel goed. (toch bij de mijne :wink: )persoonlijk zou ik dit reeds vroeg beginnen trainen, vooral daar het meer een opvoedingstraining en geen gehoorzaamheidstraining is, voedselweigering van vreemden is eigenlijk een evidentie, net zoals hij zijn behoefte niet in huis mag doen...
Als je tegen dieren praat, zullen ze tegen jou praten, waardoor je elkaar zult leren kennen. Als je niet tegen ze praat zullen jullie elkaar niet leren kennen. Wat je niet kent vrees je, en wat je vreest maak je kapot...
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ik begin al bij een pup. ik gebruik foei alleen voor de voedselweigering.
eerst gooit een helper brokjes naar de hond, op een halve meter afstand, als de hond naar het voedsel neigt, wil ruiken is al genoeg, 'foei'!
Na het voedselweigeren beloon je.

zo bouw je langzaam op.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik gebruik "nee" als ze iets van de grond willen eten wat niet mag. Het commanda "nee" gebruik ik bij alle neigingen om iets ongewenst te gaan doen. Meestal zie je ze al met die oogjes kijken zo van: mag ik? En dan is het dus "nee" en dat is genoeg :mrgreen:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik oefen het als pup en gebruik foei of vies

de instructor biedt een brokje aan of stukje worst als de hond het niet aanneemt beloon je hem .

als de hond dit onder de knie heeft
doe je hetzelfde alleen gooit de instructor het brokje dan net voor de hond . en daarna goed belonen met de stem of brokje
dierenfreek
Actief
Contacteer:

voedsel weigeren

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi

Ik heb een mechelse herder pup van 4,5 maand oud die mij alles van de grond af at alles was lekker tot de rijpe bramen aan de struiken die plukte hij er ook af en als ik foei zij likte hij zijn bekkie nog eens af dus toen met de jongens op de vereniging overlegt of voedselweigeren al kon worden geoefend gezien zijn jonge leeftijd dat kon altijd geen punt . wij doen het bij Duco als volgt

ik ga met hem bij het bortje voedselweigeren staan geef hem ommando zit en ga zelf door mijn hurken en ik haal hem aan dan komt er iemand voor hem staan met cless of iets anders en werpt dat voor hem ik kijk alleen naar Duco en blijf zeggen vies he en blijf ook braaf zeggen zolang hij er niet naar kijkt daarna sta ik op en loop langs het voedsel weg daarna beloon ik hem uitbundig door even te spelen en hem aan te halen gevolg hij kijkt niet meer naar voedsel op grond en doet hij het wel dan is 1x vies zeggen voldeonde dan loopt hij al slikkend om zijn bekkie weg en ook dan beloon ik hem weer heel uitbundig. :wink:

groetjes dierenfreek
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
carra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door carra »

Ik heb met mijn Rottweiler weinig probleem bij voedselweigeren. Ik hoef maar ( fluiseterend zelfs) te zeggen " Mag niet " en hij kijkt al weg van de hem toegestoken hand, behalve bij 1 instructeur, daar moet ik een hard en ferm " MAG NIET" laten horen. Geen idee waarom. Nu is het oefenen wanneer Rudy op straat iets wil oppikken, hij eet nl. ALLES wat volgens hem eetbaar is!!!
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”