Santy is 3 jaar en nu een paar maanden bij ons.
Sinds een tijdje zijn we begonnen met het alleen zijn trainen. Bij zijn vorig baasje zat hij soms wel 8 uur alleen maar komen niet echt verder dan 1,5 uur. Laatst een keer 2 uur maar daarna was hij na een uur alweer onrustig.
Ik moet echt binnenkort weer werken. Dat is echt niet veel en lang want ben arbeidsongeschikt maar het zijn 2x 2,5 uur per week. 2 uurtjes werken en dan heen en terug. Uiteraard zou het fijn zijn als we ook eens wat langer weg kunnen maar dat is eerst nog geen must.
Naar de winkel kan ik dus prima en als ik naar boven ga ofzo is ook helemaal prima.
Hij gaat meestal lekker slapen in zijn mandje als ik wegga maar wordt dan na een tijd echt onrustig, gaat dan bij de deur liggen en jankt af en toe wat.
Ik probeer sowieso binnen te komen voor het janken of in ieder geval als hij stil is. Heel soms gaat hij meteen al bij de deur liggen maar slaapt wel lekker (ontspannen op z’n zij) maar dan na een uur/1,5 weer onrust.
Hebben jullie nog tips om de tijd te rekken?
Een Kong heeft weinig toegevoegde waarde want het is pas na een tijd dat hij onrustig wordt, hij vindt het weggaan op zich geen punt, geen stresssignalen dan.
Oh ik/wij laten hem eerst uit, dan wachten we tot hij relaxed is en gaan dan pas weg.
Lang verhaal maar hoop dat het zo duidelijk is