Wat mij opvalt nu op dag 3 is dat de pup heel licht slaapt. Dat zei de eigenaar ook al. Ze is zo wakker als ik even de kamer uitloop. Ik doe het wel, praat niet tegen haar, lijd haar weer naar dr plek , en ga weg. Maar ze blijft achter me aankomen.
Ik heb een bench besteld maar die is er grrrrrr nog niet. Kan ik morgen halen.
Ik doe niet teveel met haar ( wandeling van 30 min buiten plus twee keer kort in de tuin plus plasmomentjes zonder spel) en ze gaat dan best lekker liggen en slapen. Maar zelfs geluiden van buiten pikt ze snel op.
Nu denk ik; straks in de bench is dat zeker zo opgelost maar in de auto kwam ik erachter dat ze een dichte deur niet ‘dun’ vind en raakt snel in paniek.
De auto bench slaapt ze nu in, deur open, en ik op matras er voor. Soms komt ze even bij me liggen maar ze gaat vaak zelf de bench weer in ( kleine auto bench dus, de grote komt morgen)
Maar om me goed voor te bereiden: na de wandeling lekker bot in de bench leggen en dan deur dicht en fingers crossed?
Kan ik dan gewoon weg gaan?
Wat als ze gaat blaffen? Hoe lang laat ik dat toe? ( moet eerlijk zeggen dat ik blaffen echt heel vervelend vind om vol te houden)
Ik lig nu op matras want ik wil niet dat ze door het huis banjert als we slapen. Heb ook het idee dat ze echt mensencontact wil en opzoekt. Vind ik prima maar niet de hele tijd en ik wil haar niet in bed.
Dus: waar kan ik me op voorbereiden?
Oja en vanmorgen in het donker begon ze tegen mensen te blaffen. Ik denk angst/onzekerheid. Ik maakte er niet veel van en liep door. Hoe kan ik daar het beste mee omgaan? Afleiden met iets? Snoepje/speeltje?
Alvast dank! Ik zal vast vaker komen